Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lupasi tehdä meistä rikkaita, mutta hinta on aivan hirveä!

Vierailija
05.07.2019 |

Olemme miehen kanssa 27-vuotiaita. Kaksi vuotta sitten päätimme miehen kanssa, että jäämme 40-vuotiaina eläkkeelle. Minä en ole niin hyvä raha-asioissa, joten mies sai luoda suunnitelman.

Olemme nyt eläneet kaksi vuotta aivan järkyttävää kituutuselämää. Mies vaikuttaa jopa nauttivan sairaalloisesta pihistelystä, mutta mä kärsin tästä jo niin paljon!

Idea on säästää kaikki mahdollinen osakkeisiin. Minun nettotulot vuodessa on noin 25 000. Miehellä kai joku 35 000€. Asumme yksiössä pk-seudun tuntumassa, maksamme tästä 700€/kk. Puoliksi maksetaan. Meillä on auto, jossa on halvin mahdollinen vakuutus ja autolla ajetaan vain aivan välttämätön ja mies ajaa aina, koska osaa ajaa taloudellisesti. Korjaa autoa itse myös. Meillä ei ole kotona mitään ylimääräisiä laitteita. Ei telkkaria, ei pyykkikonetta. Astianpesukone löytyy, sitä ei käytetä. Sähköä ja vettä pyritään säästämään kaikin keinoin. Valoja ei saa pitää päällä. Uuniruokia ei tehdä. Mitään suoratoistopalveluja tai lehtiä ei ole. Kotona ei saa käydä suihkussa, ellei ole poikkeustilanne. Silloin vesi saa valua max 2 min, mies valvoo tätä. Muuten peseydymme työpaikkojen suihkuissa. Mies myös täyttää työpaikallaan vesipulloja, joita käytetään kotona juomavetenä ja ruuanlaitossa. Talouspaperit mies laittaa käytön jälkeen kuivumaan ja käyttää uudelleen. Vessapaperirullasta mies erottaa kerrokset ja tekee useampia rullia. Paperia saa käyttää vain aivan minimaalisesti. Deudorantteja ja saippuoita meillä ei ole. Hammastahnaa säännöstellään.

Mitään ylimääräistä ei saa ostaa. Ei vaatteita eikä kenkiä. Vaatteiden reiät eivät häiritse miestä, eivätkä kuluneet kengät. Mies on sanonut, että jos on aivan pakko ostaa rikki menneen tilalle jotain, niin kirpputorilta sitten. Kaikki ruuat ovat halvinta mahdollista tuotemerkkiä ja vielä alelaputettua jos mahdollista. Ruokaan meillä menee ehkä 100-150 € kuukaudessa. Missään lomamatkoilla ei saa käydä, ei ravintoloissa, baareissa, elokuvissa. Mitään lahjoja ei saa ostaa kenellekään.

On muitakin oikkuja, kaikkea en muistanut todellakaan kirjoittaa. Itkettää jo tämä elämä, vielä 13 vuotta tätäkö pitäisi kestää?? Ei tämä ole ihmisen elämää! Itse suostuin, oma vika. Miehellä on mun verkkopankkitunnukset ja hän siirtää ja seuraa rahankäyttöäni. Mies seuraa excelillä jokaista senttiä. Mies on nyt kahdessa vuodessa saanut mulle 35000 euron arvoisen osakesalkun. Molemmilla on siis omat salkut, mies vaan hoitaa kaiken. Mies on luvannut, että sitten 40-vuotiaina muutamme ulkomaille ja alamme nauttia. Mä vaan hajoan, elämä on tällä hetkellä merkityksetöntä...

anteeksi sekava sepustus

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Oletteko sinä ja miehesi milloinkaan ajatelleet että nuukasti voi elää mutta elämässä saa ja pitää olla iloakin? Ettei käy niin että kun olette noin 35v. toisella on syöpä ja toisella stressiperäinen sydänvaiva tms. Pieni höllääminen tuohon touhuun välillä niin homma voisi olla edes vähän antoisampaa!

Vierailija
102/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27 vuotias ja kahdessa vuodessa 35 000€ salkku. Tuolla tahdilla säästät siis 17 500€ vuodessa. Jos oletetaan, että vuosittainen arvonnousu on 7% niin 40 vuotiaana sulla on 460 000€ arvoinen salkku nykyrahaa.

Jos sitten 40v myyt tuosta 460 000€ vuotoisen tuoton, eli 7% pääomasta eli "elät tuotoilla" niin se tekee 32 000€/v brutto ja 22 540€ netto. Tuo on sitten 1880€/kk netto.

Kyllähän tuolla ihan mukavasti jossain kehitysmaassa voisi elellä.

Alapeukuttajat voisi kertoa, että onko laskelma tehty väärin, vai harmittaako ajatus siitä, että 1880€/kk summalla voisi elää kehitysmaassa kohtuuhyvin?

nykyrahaa : arvonnousu on 7%

Kyse ei ole nykyrahasta noilla laskelmilla. 

Tuotosta tulee miinustaa inflatio jotta kysymyksessa olisi nykyraha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuteen on ihan hyvä varautua, mutta:

A) Saatat kuolla, ennenkuin pääset säästöistäsi nauttimaan. Tai olla silloin niin sairas, ettet voi nauttia.

B) Maailma voi mennä siihen suuntaan, että joskus tuo tapa elää on pakotettu kaikille.

C) Sijoittaminen voi epäonnistua.

Vierailija
104/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROOOVOOOO älkää näin huonoon menkö :D :D

Vierailija
105/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on auto?

Entä miksi käytätte talouspaperia?

Jos on ihan pakko käyttää sitä talouspaperia, niin sellainen pikku vinkki, että Tokmannilta saa Serlan siivouspaperia, lukeekohan jotain Lasi & peili siinä paketissa, tms., kaksi rullaa siinä on. Rulla on hintavampi kuin tavallisessa talouspaperissa, mutta toisaalta paperi on napakampi, ja sillä onnistuu moneen kertaan tuo että kuivattaa käytön jälkeen ja käyttää sitten uudelleen. Parhaita tuotteita mitä olen löytänyt.

Jos vaan harrastaisi seksiä, niin ei tarvitsisi sitä paperia lainkaan. Ei taida vaan Ap varsinaisesti kostua tästä säästämisestä.

Vierailija
106/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan kuolla elävänä, en elää kuolleena.

Vierailija
107/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/taloudellinen-va…

Onko teillä kerrostalossa vesimittari? Jos teillä ei ole hyviä työpaikkoja siellä, muuttakaa johonkin tuppukylään, saatte muutaman satasen vuokrarahoja kuussa säästettyä.  Ite en sietäis tommosta hetkeäkään. Meillä laitetaan yhteisten menojen verran yhteiselle tilille, muuten on omat rahat.

Vierailija
108/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallinen rikkaus ≠ henkinen rikkaus

Taloudellinen hyvinvointi ≠ henkinen hyvinvointi

Vierailija
109/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä valita. mies tekee susta miljonäärin. vain jotain promille miehistä pystyy tuohon. ei täällä sosialismissa ole edes mitään mitä kuluttaa tai ostaa. turhaan veisitte pienet rahanne monopolikauppoihin jne. säästäkää nyt kun olette päässeet alkuun.

Vierailija
110/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PROOOVOOOO älkää näin huonoon menkö :D :D

Älä nyt, onhan tämä aika hauska.

Vierailija
111/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27 vuotias ja kahdessa vuodessa 35 000€ salkku. Tuolla tahdilla säästät siis 17 500€ vuodessa. Jos oletetaan, että vuosittainen arvonnousu on 7% niin 40 vuotiaana sulla on 460 000€ arvoinen salkku nykyrahaa.

Jos sitten 40v myyt tuosta 460 000€ vuotoisen tuoton, eli 7% pääomasta eli "elät tuotoilla" niin se tekee 32 000€/v brutto ja 22 540€ netto. Tuo on sitten 1880€/kk netto.

Kyllähän tuolla ihan mukavasti jossain kehitysmaassa voisi elellä.

Alapeukuttajat voisi kertoa, että onko laskelma tehty väärin, vai harmittaako ajatus siitä, että 1880€/kk summalla voisi elää kehitysmaassa kohtuuhyvin?

1880e/kk elää Suomessakin hyvin, jos on velaton omistusasunto jonka vastike on vaikka 300-400e/kk.

Vierailija
112/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!Jos kaikki kehittyneiden maiden kansalaiset käyttäytyisvät kuten te,niin ehkä maapallo vois pelastua juuri ja juuri,mutta uusimman tutkimuksen mukaan suomalaisetkaan eivät halua laskea elintasoaan ympäristön hyväksi eli kurssit nousevat kulutuksen mukaan ja te saatte palkinnon lopuksi,tosin siinä vaiheessa maapallo on oikeissa vaikeuksissa ja rahallakaan ei saa enää iloa irti....

Vierailija
113/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä täysin tuhoon tuomitulta suunnitelmalta. Todennäköisesti lähivuosina tulee jonkun asteinen romahdus, joka syö ison osan salkuistanne. Ja osakkeet ei ole se mihin kannattaa nyt sijoittaa, etenkään kaikkia rahoja, ja etenkään rahaa joka ei ole ylimääräistä vaan käsittää kaikki säästönne. En ikinä suostuisi tuollaiseen.

Todennäköisesti ap miehineen jää eläkkeelle 40-vuotiaina ja nauttivat elämästään, toisin kuin sinä joka puurrat samaa paskaa eläkeikään asti olematta koskaan kovin tyytyväinen :^)

Vierailija
114/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Rahallinen rikkaus ≠ henkinen rikkaus

Taloudellinen hyvinvointi ≠ henkinen hyvinvointi

Kohta aloittajalla on kaikkia noita, kun taas kateellisilla ei mitään vaan hajoavat pakkaseen, samalla kun ap elelee leveästi palmun alla.

Vierailija
115/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tyypillinen mulle-kaikki-heti-nyt nainen. Miljoonat kelpaisi, mutta asialle omistautuminen ei. Firetyksestä puhutaan nyt joka paikassa, mutta oikeasti aika harvasta on siihen, mitä se vaatii.

Vierailija
116/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi *elvetti. Tuo menee jo yli.

Elämä on tässä ja nyt. Ei 10 vuoden päästä.

Vierailija
117/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole järkeä säästää, ettei tarvisi yli 40-vuotiaana tehdä töitä, jos se tarkoittaa sitä että kotielämä on raskaampaa ja kurjempaa kuin työelämä.

Ei kukaan talouspaperia kuivaamalla rikastu. Suorastaan hölmökäisten hommaa. Tuo aika ja energia mitä käytätte pitäisi käyttää osakkeiden aktiiviseen seurantaan ja muutenkin taloustilanteen jatkuvaan seuraamiseen.

Kuulostaa siltä, että miehesi on löytänyt keinon kontrolloida sinua aivan äärettömän paljon ja sinä olet ehkä vähän sinisilmäinen luonteeltaan.

Provohan tuo on.

Olen silti tehnyt suunnilleen tuon mitä AP parodioi. 27v-37 välillä säästin ja sijoitin (yksin) 300k€ 25k nettopalkalla. On sanomattakin selvä, ettei maailman kovin pihtarikaan kuivaisi talouspaperia edes 100k salkun kanssa, jolloin salkun päiväheilahtelut voivat olla helposti 3000€ luokkaa ja normivaihtelukin on 500€ tienoilla. Minulla on viime vuosien pahimmissa turbulensseissä lähtenyt yli 10k päivässä ja yli 100k 3 kuukaudessa. Koita sitten tuossa tilanteessa perustella itsellesi kuinka muutaman euron säästö tekee eron, kun päivässä tienattu 120€ bruttokaan ei tunnu vaikuttavan yhtään mihinkään. Kaikesta huolimatta juoksen silti tarjousten perässä ja elän suhteellisen säästäväisesti. Kasvatuksestaan on vaikea päästä eroon.

Vierailija
118/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, normaali kuvio. Nainen tahtoo jotakin ja mies lupaa tehdä tämän naiselle. Meistä tekee, mutta nainen ei kestä mitä kaikkea tuo haave vaatii. Sitten erotaan.

Vierailija
119/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on tyypillinen mulle-kaikki-heti-nyt nainen. Miljoonat kelpaisi, mutta asialle omistautuminen ei. Firetyksestä puhutaan nyt joka paikassa, mutta oikeasti aika harvasta on siihen, mitä se vaatii.

Miehellä on auto, joka vie rahaa vaikkei sillä ajettaisi metriäkään, mutta kotona ei ole pyykkikonetta, uuniruokia ei saa tehdä eikä tiskikonetta käyttää. Montako viikkoa eläkeelle siirtyminen viivästyisi, jos kotityöt tekisi helpommalla? Mahtaako mies käydä pyykkituvassa ja tiskata kaiken itse, epäilen.

Vierailija
120/239 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana kaikille jotka jättävät elämänsä elämättä nuorena. Ensinnäkään kukaan ei tiedä kuinka kauan elämää on jäljellä. Jos kituuttaa parhaat vuotensa, voi olla pahimmassa tapauksessa että se oli se elämä, ei ehdi nähdä muuta.

Toisekseen ei se tunnu samalta enää nelikymppisenä se "vapaus". Nuorena on aika elää niin hyvää elämää kuin pystyy. Vanhempana muuttuu niin, että vähemmälläkin pärjää. Sitten on aika säästää ja elää köyhemmin, kun arvot muuttuvat.

No jokainen tyylillään tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi