Mies lupasi tehdä meistä rikkaita, mutta hinta on aivan hirveä!
Olemme miehen kanssa 27-vuotiaita. Kaksi vuotta sitten päätimme miehen kanssa, että jäämme 40-vuotiaina eläkkeelle. Minä en ole niin hyvä raha-asioissa, joten mies sai luoda suunnitelman.
Olemme nyt eläneet kaksi vuotta aivan järkyttävää kituutuselämää. Mies vaikuttaa jopa nauttivan sairaalloisesta pihistelystä, mutta mä kärsin tästä jo niin paljon!
Idea on säästää kaikki mahdollinen osakkeisiin. Minun nettotulot vuodessa on noin 25 000. Miehellä kai joku 35 000€. Asumme yksiössä pk-seudun tuntumassa, maksamme tästä 700€/kk. Puoliksi maksetaan. Meillä on auto, jossa on halvin mahdollinen vakuutus ja autolla ajetaan vain aivan välttämätön ja mies ajaa aina, koska osaa ajaa taloudellisesti. Korjaa autoa itse myös. Meillä ei ole kotona mitään ylimääräisiä laitteita. Ei telkkaria, ei pyykkikonetta. Astianpesukone löytyy, sitä ei käytetä. Sähköä ja vettä pyritään säästämään kaikin keinoin. Valoja ei saa pitää päällä. Uuniruokia ei tehdä. Mitään suoratoistopalveluja tai lehtiä ei ole. Kotona ei saa käydä suihkussa, ellei ole poikkeustilanne. Silloin vesi saa valua max 2 min, mies valvoo tätä. Muuten peseydymme työpaikkojen suihkuissa. Mies myös täyttää työpaikallaan vesipulloja, joita käytetään kotona juomavetenä ja ruuanlaitossa. Talouspaperit mies laittaa käytön jälkeen kuivumaan ja käyttää uudelleen. Vessapaperirullasta mies erottaa kerrokset ja tekee useampia rullia. Paperia saa käyttää vain aivan minimaalisesti. Deudorantteja ja saippuoita meillä ei ole. Hammastahnaa säännöstellään.
Mitään ylimääräistä ei saa ostaa. Ei vaatteita eikä kenkiä. Vaatteiden reiät eivät häiritse miestä, eivätkä kuluneet kengät. Mies on sanonut, että jos on aivan pakko ostaa rikki menneen tilalle jotain, niin kirpputorilta sitten. Kaikki ruuat ovat halvinta mahdollista tuotemerkkiä ja vielä alelaputettua jos mahdollista. Ruokaan meillä menee ehkä 100-150 € kuukaudessa. Missään lomamatkoilla ei saa käydä, ei ravintoloissa, baareissa, elokuvissa. Mitään lahjoja ei saa ostaa kenellekään.
On muitakin oikkuja, kaikkea en muistanut todellakaan kirjoittaa. Itkettää jo tämä elämä, vielä 13 vuotta tätäkö pitäisi kestää?? Ei tämä ole ihmisen elämää! Itse suostuin, oma vika. Miehellä on mun verkkopankkitunnukset ja hän siirtää ja seuraa rahankäyttöäni. Mies seuraa excelillä jokaista senttiä. Mies on nyt kahdessa vuodessa saanut mulle 35000 euron arvoisen osakesalkun. Molemmilla on siis omat salkut, mies vaan hoitaa kaiken. Mies on luvannut, että sitten 40-vuotiaina muutamme ulkomaille ja alamme nauttia. Mä vaan hajoan, elämä on tällä hetkellä merkityksetöntä...
anteeksi sekava sepustus
Kommentit (239)
Mua nauratti tuo, että juomavesi varastetaan työpaikalta, mutta auto on, koska mies osaa ajaa taloudellisesti! :D Miehesi voisi tulla opettemaan meillekin, miten ajetaan niin taloudellisesti, ettei tarvitse laittaa katsastukseen, vakuutuksiin, renkaisiin, tuulilasinpyyhkimiin/nesteisiin, huoltoihin ym rahaa. Vaikka ei ajaisi yhtään niin vuodessa menee jo monta sataa jo pakollisiin maksuihin+auton arvonalentuminen, niillä rahoilla kävisi jo joka päivä suihkussa, voisi juoda omasta hanasta vettä, käyttäisi julkista liikennettä, voisi pitää lamppuja päällä normaalisti ym.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hirveältä :(
Verkkopankkitunnuksia ei muuten saisi edes antaa kenellekään toiselle, suosittelen ottamaan yhteyttä pankkiin ja hankkimaan uudet. Mahdolliset käyttöoikeudet tileille ovat sitten asia erikseen.
Tiedän ettei saisi, mutta annoin itse miehelle luvan.
Ap
No äkkiäkös vahinko on korjattu, kun menet pankkiin hakemaan uudet ja samalla kuolletat vanhat. Mies voi aivan hyvin huijata sinua vaikka seuraavat 10 vuotta jos et nyt herää. Pitää sinua ensin orjana ja vankina vapaassa maassa kunnes olet aivan tyhjiin imetty kuori.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä olla nuori, jos ei saa ELÄÄ? Kuka helv etti edes lähtisi moiseen säästöön jotta voisi mahdollisesti elää sitten kun on vuosia kituutellut, kulkenut rääsyissä eikä ole saanut NAUTTIA hyvästä ruuasta, elokuvista , matkoista, bileistä, harrastuksista tai mikä tärkeintä, perheestä ja ystävistä.
Tällä hetkellä ap elät kuin ''kuollut''. Onko hetkellinen ''kuolema/kooma'' sen arvoista että voitte alkaa mahdollisesti elämään vasta 40 vuotiaana , jos edes olette yhdessä tuolloin , ilman että olisit katkeroitunut??
Kaikkia ei edes kiinnosta matkat ja bileet,missäs pikavippikierteessä itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on taloudellista ja henkistä väkivaltaa, mikäli tämä tarina pitää paikkaansa. Oletko nähnyt ne sijoitukset, että siellä todella on tuo summa rahaa vai oletko vain uskonut miestä?
Mitä? Luuletko että minut on tähän pakotettu? Kaksi vuotta sitten aloimme miehen kanssa miettiä, että olisipa kiva kun voisi varhain jäädä eläkkeelle ja asua ulkomailla nauttien rauhallisesta elämästä. Mies sitten laati tämän suunnitelman ja sanoikin, ettei tästä tule kivaa ja helppoa. Kyllä mä välillä tunnen, että tämä on oikein ja hyvä ja palkinto on todella tämän arvoista. Nyt tää vaan tuntuu niin raskaalta ja niin paljon olisi vielä edessä, en tiedä kestänkö.
Mutta vielä: LÄHDIN MUKAAN VAPAAEHTOISESTI, ILMAN PAINOSTAMISTA, KIRISTYSTÄ, UHKAILUA.
Ap
No sun täytyy tietenkin miettiä, haluatko enää jatkaa nuukailua. Jos joo, niin sitten jatkat. Jos et tai jos haluat lieventää nuukailua, niin kerro se miehellesi.
Sun avaus vaan kuulosti siltä, että vaikka haluaisit jotain muutoksia, niin et uskaltaisi puhua siitä miehelle. Mutta hyvä jos näin ei ole.
Mun täytyy sanoa, että tuohon suihkujuttuun en suostuisi koskaan. Siis on hyvä säästää vettä ja pyrin itsekin lyhyisiin suihkuihin, mutta että puolisoni seisoisi kellon kanssa kylppärin ulkopuolella ja sanoisi koska pitää lopettaa - en pystyisi elämään sellaisessa dynamiikassa suhteessa.
40 vuotiaana eläkkeelle noilla tuloilla :D
Vierailija kirjoitti:
Mua nauratti tuo, että juomavesi varastetaan työpaikalta, mutta auto on, koska mies osaa ajaa taloudellisesti! :D Miehesi voisi tulla opettemaan meillekin, miten ajetaan niin taloudellisesti, ettei tarvitse laittaa katsastukseen, vakuutuksiin, renkaisiin, tuulilasinpyyhkimiin/nesteisiin, huoltoihin ym rahaa. Vaikka ei ajaisi yhtään niin vuodessa menee jo monta sataa jo pakollisiin maksuihin+auton arvonalentuminen, niillä rahoilla kävisi jo joka päivä suihkussa, voisi juoda omasta hanasta vettä, käyttäisi julkista liikennettä, voisi pitää lamppuja päällä normaalisti ym.
Sairasta.
No joo. Hölmöilyähän tuo on. Kuten myös vaikka astianpesukoneen käyttämättömyys. On moneen kertaan tutkittu, että astianpesukone on ekologisempi ja taloudellisempi kuin käsinpesu. Toisaalta tosiaan auton pito on kallista, ja taksin käyttö silloin tällöin ja muuten julkinen liikenne/polkupyörä tulisi halvemmaksi.
Ukon on helppo siirtää sun tililtä omaan salkkuunsa kun on tunnarit. Ota salkku ja juokse. Niin ja ne verkkotunnarit.
Hyvä asia tässä tarinassa on se, että mies on tasapuolinen. Molempien varallisuutta kasvatetaan eikä tehdä sitä toisen kustannuksella.
Hyvä olisi löytää säästämisen ja mielekkään elämän tasapaino. Onko onni ja autuus jäädä työelämästä juuri nelikymppisenä, kun on paras työikä (kokemusta, mutta vuodet ei vielä paina)? Työajan vähentäminenkin voisi toimia paremmin aluksi ja sitten myöhemmin, kun hyvältä tuntuu, jättää työelämä kokonaan.
Suuri korjausliike on ihan kulman takana, nyt pitäisi ennemminkin luopua osakkeista kuin hamstrata niitä. Romahduksen jälkeen voi sitten ostella halvalla.
kannattaisi alkaa myymään persettä, sillä saa verotonta tuloa ihan kivasti, minä laitoin vaimon markkinoille ja nyt ollaan tienattu kahdessa vuodessa yli 80000 e nettona, vaimokaan ei pane pahaksi kun valikoidaan sopivat asiakkaat ja ei oteta ulkkareita tms
Melkein uskoin, mutta talouspaperien kuivattaminen naruilla meni överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on taloudellista ja henkistä väkivaltaa, mikäli tämä tarina pitää paikkaansa. Oletko nähnyt ne sijoitukset, että siellä todella on tuo summa rahaa vai oletko vain uskonut miestä?
Mitä? Luuletko että minut on tähän pakotettu? Kaksi vuotta sitten aloimme miehen kanssa miettiä, että olisipa kiva kun voisi varhain jäädä eläkkeelle ja asua ulkomailla nauttien rauhallisesta elämästä. Mies sitten laati tämän suunnitelman ja sanoikin, ettei tästä tule kivaa ja helppoa. Kyllä mä välillä tunnen, että tämä on oikein ja hyvä ja palkinto on todella tämän arvoista. Nyt tää vaan tuntuu niin raskaalta ja niin paljon olisi vielä edessä, en tiedä kestänkö.
Mutta vielä: LÄHDIN MUKAAN VAPAAEHTOISESTI, ILMAN PAINOSTAMISTA, KIRISTYSTÄ, UHKAILUA.
Ap
Miten houidatte seurustelut muitten kanssa ja sosiaalisen elämänne suvun kanssa????
Tiedätkö todella kaiken, mitä miehesi on tehnyt sinun nimissäsi sen jälkeen kun sai pankkitunnuksesi haltuunsa? Onko sinulla siitä vain miehesi sana, vai onko jotain faktatietoakin? Tiesitkö, että pankkitunnukset toimivat sähköisenä henkilöllisyystodistuksena?
Siskoni myös eli tuollaista elämää miehensä takia .Mielenterveysongelmat alkoivat vaivaamaan ja sai myös aivoverenvuodon.Joutui opettelemaan kaiken uudestaan ja mielenterveysongelmat pysyivät.Eikö kannattaisi teidänkin elää niin että ei säästettäisi liikaa koska se stressaa ja täällä eletään vain tietääkseni kerran.Nauttikaa elämästänne koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö todella kaiken, mitä miehesi on tehnyt sinun nimissäsi sen jälkeen kun sai pankkitunnuksesi haltuunsa? Onko sinulla siitä vain miehesi sana, vai onko jotain faktatietoakin? Tiesitkö, että pankkitunnukset toimivat sähköisenä henkilöllisyystodistuksena?
Niin, kun joku nainenkin oli antanut miehelle rahaa auton ostoon tietämättä auton oikeaa hintaa tai kuka oli merkitty rekisteriin omistajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah ha. Osake ja asuntomarkkinoissa on kyllä sellaiset nollakoron kuplat että turha haaveilla.
Vuokra ja osinkotuotot niin matalla että turha haaveilla mistään 7-10%/v tuotoista. Ehkä joku 3-4% olisi realistinen. Ja voitte tehdä laskelmat siitä mitä edes 2% korko tekisi taloudelle. Moni firma ja yksityishenkilö on niin tappiin lainannut että suuri taantuma tulisi. Sitten osakkeet -50% ja kiinteistöt -30%.
Miten sitten kannattaa kartuttaa omaa varallisuuttaan?
Vähän niinkuin lapsuuden paikkakunnalla yksi vanha lapseton pariskunta.... Elivät pienessä tönössä juuri tuollaista elämää, pyyhkivät vessassa vanhoihin sanomalehtiin jne. Kuolivat aivan kituköyhinä mutta oikeasti heiltä jäi sitten perintöä pari miljoonaa markkaa silloin markka-aikana. Taisi mennä kunnalle nekin rahat. Eivät edes testamentanneet niitä rahoja millekään haluamalleen taholle. Oikeasti eivät varmaan ymmärtäneet rahan arvosta ja pankkitalletuksista mitään, elivät jotain aikaa ennen sotia.
Mitäs, AP, jos sairastut vaikkapa nelikymppisenä aggressiiviseen rintasyöpään. Ja sun elämä on ollut pimeässä istumista ja suihkun keston vaihtumista. Mitään et ole ehtinyt nähdä ja kokea, et edes lasta tai lemmikkiä saanut rakastaa. Mieti nyt, hyvä ihminen, miten aiot elämäsi elää. Miehesi ei tule tuota piheilyä lopettamaan nelikymppisenä. Tuollainen käytös vain pahenee iän myötä. Hän ei tule koskaan kykenemään tuhlaamaan tai käyttämään rahaa mihinkään nautintoon.
Vesipullot ja talouspaperijuttu oli liikaa, muuten 4/5 provo.
Minä en ainakaan luullut, mutta pidin mahdollisena, että mies olisi laittanut osakesalkkusi esimerkiksi teidän molempien nimiin (tai jotain vastaavaa), jotta voisi kiristää sinut jäämään tai vain yleisestä kontrollinhalusta. Hyvä jos näin ei ole, muttanei se mitenkään äärimmäisen kaukaa haettu ajatus ole.