Mies lupasi tehdä meistä rikkaita, mutta hinta on aivan hirveä!
Olemme miehen kanssa 27-vuotiaita. Kaksi vuotta sitten päätimme miehen kanssa, että jäämme 40-vuotiaina eläkkeelle. Minä en ole niin hyvä raha-asioissa, joten mies sai luoda suunnitelman.
Olemme nyt eläneet kaksi vuotta aivan järkyttävää kituutuselämää. Mies vaikuttaa jopa nauttivan sairaalloisesta pihistelystä, mutta mä kärsin tästä jo niin paljon!
Idea on säästää kaikki mahdollinen osakkeisiin. Minun nettotulot vuodessa on noin 25 000. Miehellä kai joku 35 000€. Asumme yksiössä pk-seudun tuntumassa, maksamme tästä 700€/kk. Puoliksi maksetaan. Meillä on auto, jossa on halvin mahdollinen vakuutus ja autolla ajetaan vain aivan välttämätön ja mies ajaa aina, koska osaa ajaa taloudellisesti. Korjaa autoa itse myös. Meillä ei ole kotona mitään ylimääräisiä laitteita. Ei telkkaria, ei pyykkikonetta. Astianpesukone löytyy, sitä ei käytetä. Sähköä ja vettä pyritään säästämään kaikin keinoin. Valoja ei saa pitää päällä. Uuniruokia ei tehdä. Mitään suoratoistopalveluja tai lehtiä ei ole. Kotona ei saa käydä suihkussa, ellei ole poikkeustilanne. Silloin vesi saa valua max 2 min, mies valvoo tätä. Muuten peseydymme työpaikkojen suihkuissa. Mies myös täyttää työpaikallaan vesipulloja, joita käytetään kotona juomavetenä ja ruuanlaitossa. Talouspaperit mies laittaa käytön jälkeen kuivumaan ja käyttää uudelleen. Vessapaperirullasta mies erottaa kerrokset ja tekee useampia rullia. Paperia saa käyttää vain aivan minimaalisesti. Deudorantteja ja saippuoita meillä ei ole. Hammastahnaa säännöstellään.
Mitään ylimääräistä ei saa ostaa. Ei vaatteita eikä kenkiä. Vaatteiden reiät eivät häiritse miestä, eivätkä kuluneet kengät. Mies on sanonut, että jos on aivan pakko ostaa rikki menneen tilalle jotain, niin kirpputorilta sitten. Kaikki ruuat ovat halvinta mahdollista tuotemerkkiä ja vielä alelaputettua jos mahdollista. Ruokaan meillä menee ehkä 100-150 € kuukaudessa. Missään lomamatkoilla ei saa käydä, ei ravintoloissa, baareissa, elokuvissa. Mitään lahjoja ei saa ostaa kenellekään.
On muitakin oikkuja, kaikkea en muistanut todellakaan kirjoittaa. Itkettää jo tämä elämä, vielä 13 vuotta tätäkö pitäisi kestää?? Ei tämä ole ihmisen elämää! Itse suostuin, oma vika. Miehellä on mun verkkopankkitunnukset ja hän siirtää ja seuraa rahankäyttöäni. Mies seuraa excelillä jokaista senttiä. Mies on nyt kahdessa vuodessa saanut mulle 35000 euron arvoisen osakesalkun. Molemmilla on siis omat salkut, mies vaan hoitaa kaiken. Mies on luvannut, että sitten 40-vuotiaina muutamme ulkomaille ja alamme nauttia. Mä vaan hajoan, elämä on tällä hetkellä merkityksetöntä...
anteeksi sekava sepustus
Kommentit (239)
Miksi noin korkea vuokra? Tuosta saa helposti satasen tai kaksi lisää säästöjä.
Niin ja unohtuu tehdä tärkeintå eli elää.
Ei tämä mikään provo ole.
Mun mies on pihi. Mitä tämä tarkoittaa ?
. Vain yhdessä huoneessa saa palaa valo. Ja valo sytytetään vasta ihan pilkkopimeällä.
. Illat luetaan tarjouslehtiä ja otsalampun kanssa.
. Huusholli lämmitetään puilla, lattialämmitystä ei laiteta päälle koskaan. Keittiö on
umpijäässä talviaamuisin 5 huonetta ei todellakaan lämpiä 2:lla uunilla.
. Hän laskee montako siivumakkaraa laitan voileivän päälle.
. Roskiksesta hän tuo huusholliin sinne jätettyjä juttuja. Niitä on autotalli pullollaan.
. Hän laskee kuinka monta kertaa vedän vessaa. Ja lasken raanasta vettä. On oma kaivo.
. Ostan salaa itselleni tarvittavat vaatteet ja kengät ym.
. Meillä on varallisuutta ostaa ja tehdä vaikka mitä. Tämä pihiys on tullut vasta nyt viime
vuosina esille. Ja pihiys on nyt mennyt ihan äärimmilleen.
Ensi talvea en tässä huushollissa minä enää ole, hopeat menee vaihtoon. Kyttääminen, nalkuttaminen, jokapäiväinen epäily ja riiteleminen rahan tuhlaamisesta on vienyt ilon tästä minun elämästäni. Jotain on pahasti vialla hänen pääkopassa. Mutta sitä en jää ihmettelemään vaan jatkan omaa elämääni. Nm. 30 vuotta tätä liittoa riitti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että omaisuus on miehen nimissä.
Huoh. Tähän te takerruitte. Minulla on tunnukset ja pääsy tililleni koska vain. Voisin tarkistaa joka ainoan tilisiirron. Luuletteko, että mies elää vaurasta kaksoiselämää minun rahoillani? Miksi edes yritin keskustella tästä, kun se meni tähän jankkaamiseen?
Ap
Myykää osakkeet ostakaa asunto jonka vuokraatte pois.
Tuo on taloudellista ja henkistä väkivaltaa, mikäli tämä tarina pitää paikkaansa. Oletko nähnyt ne sijoitukset, että siellä todella on tuo summa rahaa vai oletko vain uskonut miestä?
Jos haluatte rikastua, miksi olette vuokralla? Tai niin ainakin ymmärsin.
Hieman vilahtanut nyt nuukuuden/saituuden puolelle, vois vähän höllätä ja keksiä mistä lisätuloja sen sijaan että jättää elämän elämättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkopankkitunnuksia ei saa antaa edes luvan kanssa perheenjäsenelle eikä kellekään. Jos pankkiin tulee tieto että tunnuksesi ovat toisen käytössä, pankki sulkee verkkopankkisi ja niitä ei avata ennenkuin käyt pankissa selvittämässä asian. Tämä on faktaa, olen pankissa töissä ja näitä aina välillä setvitään. Käsittämätöntä että tälläinen asia ei mene jakeluun, että ne tunnukset on henk.kohtaiset. Pankki ei vastaa myöskään mahdollisista väärinkäytöksistä mitä tulee tähän tunnusten luovuttamiseen. Nythän miehesi pääsee myös verotietoihisi, terveystietoihisi ym. mutta provohan tämä viesti lieneekin...
Älä viitsi. Moni perhe antaa pankkitunnuksensa perheenjäsenille ja se on ihan yleinen normi. Säännöt voi tietysti olla toisenlaiset pankissa.
Eikä anna eikä se ole mikään normi. Säännöt myös kieltävät niiden antamisen koska ne ovat henkilökohtaiset. Jotkut tietysti silti sitä harrastavat mutta sitten on oma jos toinen vaikka kavaltaa rahoja eikä pankki ole niistä vastuussa.
Johan tämäkin palsta on täynnä näitä aloituksia jossa puoliso ottanut toisen nimiin pikavippejä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on taloudellista ja henkistä väkivaltaa, mikäli tämä tarina pitää paikkaansa. Oletko nähnyt ne sijoitukset, että siellä todella on tuo summa rahaa vai oletko vain uskonut miestä?
Mitä? Luuletko että minut on tähän pakotettu? Kaksi vuotta sitten aloimme miehen kanssa miettiä, että olisipa kiva kun voisi varhain jäädä eläkkeelle ja asua ulkomailla nauttien rauhallisesta elämästä. Mies sitten laati tämän suunnitelman ja sanoikin, ettei tästä tule kivaa ja helppoa. Kyllä mä välillä tunnen, että tämä on oikein ja hyvä ja palkinto on todella tämän arvoista. Nyt tää vaan tuntuu niin raskaalta ja niin paljon olisi vielä edessä, en tiedä kestänkö.
Mutta vielä: LÄHDIN MUKAAN VAPAAEHTOISESTI, ILMAN PAINOSTAMISTA, KIRISTYSTÄ, UHKAILUA.
Ap
Vettä tai valoa säästämällä ei kyllä rikastu.
Samoinkin vuokralta muutto vaikka kaksioon. Turvallisin tapa kayttaa lainavipua.
1000l vettä maksaa 5€. ELi yli 10 suihku kertaa.
20cnt sähkoa antaa 50h 20W valoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että omaisuus on miehen nimissä.
Huoh. Tähän te takerruitte. Minulla on tunnukset ja pääsy tililleni koska vain. Voisin tarkistaa joka ainoan tilisiirron. Luuletteko, että mies elää vaurasta kaksoiselämää minun rahoillani? Miksi edes yritin keskustella tästä, kun se meni tähän jankkaamiseen?
Ap
Ymmärrätkö, että jos teille vaikka tulee joku iso riita ja sinä lähdet uhaten jättää miehen, hän voi siirtää kaikki rahat tililtäsi ja evätä sinulta pääsyn omiin varoihisi. Mihin sinä sitten lähdet ilman pennin pyörylää?? Laitointa se on, mutta oikeusjuttuun menee vuosia.
Mitä järkeä olla nuori, jos ei saa ELÄÄ? Kuka helv etti edes lähtisi moiseen säästöön jotta voisi mahdollisesti elää sitten kun on vuosia kituutellut, kulkenut rääsyissä eikä ole saanut NAUTTIA hyvästä ruuasta, elokuvista , matkoista, bileistä, harrastuksista tai mikä tärkeintä, perheestä ja ystävistä.
Tällä hetkellä ap elät kuin ''kuollut''. Onko hetkellinen ''kuolema/kooma'' sen arvoista että voitte alkaa mahdollisesti elämään vasta 40 vuotiaana , jos edes olette yhdessä tuolloin , ilman että olisit katkeroitunut??
Sitku-ihmiset eivät aloita sitä elämää koskaan, aina tulee uus sitku. Varmaan se sitten 40v. alkaa sitku ollaan eläkkeellä. Eläkkeellä odotellaan sitten kuolemaa.
Jätä se.
Aiot siis kituuttaa, kärsiä ja säästää koko nuoruutesi? Kun elämää olisi vielä elettävänä ja ikää ei ole paljoakaan mittarissa? Lopeta tuo pelleily, ei tuon takia kannata jäädä eläkkeelle joskus ikuisuuden päästä. Miksi heittäisi noin monta vuotta romukuoppaan? Ukko vaihtoon.
Hups, toivottavasti ette kuole 39-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä, mutta provo silti. Tosi pro saituri ei käyttäisi talouspaperia lainkaan, vaan jostain kirppispyyhkeistä leikattuja rättejä. Vessapaperit varastettaisi työpaikoilta.
Toivottavasti mies ei näe tätä ketjua sitten. Käyttää noita talouspapereita hyvin varovasti ja kuivattaa narulla. En tiedä tuosta vessapaperin pöllimisestä, ei mies mikään varas kyllä ole.
Ap
Varastaahan hän työpaikalta vettäkin...
Myy pimpparaa saat siitä hyvää käyttörahaa.