Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tamponi kastuu virtsatessa vaikka tekisin mitä

Vierailija
04.07.2019 |

Olen googlaillut ja lukenut aiheesta, pitänyt narua kaikissa ilmansuunnissa kaukana virtsaputken suusta. Joskus jopa leikannut narua ja tunkenut samaan paikkaan tamponin kanssa mutta SILTI aina pissalla tunnen miten tamponi turpoaa ja kastuu. Vetäessäni sen pois, se on selvästi märkä (ei tosin ihan niin märkä kuin silloin kun se on ollut sisällä kauan).

MITEN?? Ärsyttävää kun pärjäisin tamponilla pidempään (niukat menkat) mutta pissahätä tulee usein nopeammin kuin tamponin "luonnollinen vaihto".

Kertokaa mitä teen väärin!

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan pitää tamponia, miten luonnollista on tunkea joku kemikaaleilla kyllästetty tuppo sisäänsä, yök.

Osta siteitä kuten normaalit ihmiset.

Vierailija
82/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan vessassa käynnin yhteydessä aina, mutten kastumisen vuoksi vaan siksi, että tamponi liikkuu aina pois paikaltaan pissaamisen aikana. Tästäkin on sanottu että ei ole mahdollista, mutta kumma kyllä niin käy joka kerta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaan käytä siteitä? Niin paljon vaivattomampia kuin mikään sisälle tunnettava.

Ainakin näistä tulee minulle hiivatulehduksia.

Ja koska Ainakin-Mulle-Tulee-Hiivaa niin kenenkään ei pidä käyttää siteitä, niinkö?

Onko ikinä tullut mieleen, että niitä siteitäkin pitää vaihtaa välillä?

Ja vaikka JUST SULLE tulee hiivaa, niin miljardeille naisille ei tule?

Voi jeebus, anna mun kaikki kestää...

Juu, varmasti monelle ei tule hiivatulehdusta. Minulle tuli aina vaikka kuinka monta kertaa päivässä olisin vaihtanut ja puhun vain omasta puolestani. Kerroinko jossain edustavani kaikkia naisia?

Daa-ah? Et todellakaan kertonut edustavasi ketään muuta kuin itseäsi.

Näin ollen mitä apua tai virkaa sinun omalla yksilöllisellä kokemuksella on kenellekään muulle?

"Ainakin mulle..."

Nii-in? Sulle tulee hiivaa? Miten tämä on vastaus mihinkään?

Öö, koska joku ehdotti sidettä niin toin vaan esiin että tämä hiiva voi olla (huom. VOI olla, ei välttämättä mutta mahdollisesti) syy miksei joku voi sidettä käyttää? :D

Oletko trolli?

Minä en ole trolli, vaan sinä olet pelle.

Miksi sitten et vain todennut, että "siteiden käyttäminen voi aiheuttaa hiivaa" ja tähän sitten faktaa,

vaan sen sijaan sinun, pellen, oli pakko kirjoittaa:

"Ainakin näistä tulee minulle hiivatulehduksia."

Onneksi sentään jätit kertomatta mistä kaikesta muusta JUURI SINULLE tulee hiiviksiä. Kiitos siitä.

Voin kertoa että tuli niitä näistä tamponeistakin. Fakta, ole hyvä. 👍

Vierailija
84/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi k u u l u u vaihtaa puhtaaseen joka vessakäynnin yhteydessä. Ettekö te ole koskaan lukeneet käyttöohjetta niistä paketeista???! Tämähän on hygieniasyistä. Ja se naru k u u l u u jättää roikkumaan ulkopuolelle, ettei sitä tarvi sitten ronkkia sieltä sisältä. Ei ihme että tulee tulehduksia ja pissan hajua! Käyttäkää siteitä jos ette osaa tamponeita käyttää!

Ja joku laittaa vielä käytetyn tamponin uudelleen, hyi helevata!

Ihan omaksi parhaaksenne, lukekaa ne paketin käyttöohjeet! Eikä ne tamppoonit nyt niin kalliita ole ettei olisi varaa vaihtaa. Jos olisin mies en haluaisi sellaista muijaa joka säästää kuukautissuojissa ja "tuoksahtelee" sen seurauksena.

Vierailija
85/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terve.fi/kysymykset/kysy-asiantuntijalta-downfall-virtsa-tu…

Mitä hittoa. Emättimessä ei ole virtsarakkoa joten virtsa ei tule emättimestä. Ihmiset hei!!

Vierailija
86/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taittelet kolme palaa talouspaperia siihen tussun päälle, niin säästät myös rahaa. Rintaliivit, tamponit, terveyssiteet ja kaikki kosmetiikkatuotteet ovat 100% naisten heikon mielen kusettamista ja rahastamista. Pillua ne miehet teiltä oikeasti vain haluaa. Öörggh! Rruisk!

Saa olla aika niukat menkat että tuo toimii. Itselläni pari ekaa päivää maxi plus tamponit on välttämättömyys, ja tuollainen paperiviritys menisi läpimäräksi ekasta kunnon vuotohulahduksesta. Siteetkään ei käy kuin tamponien lisävarmistuksena kun erittäin runsaat hyytymäiset vuotopurkaukset menee erittäin todennäköisesti siteen sivuilta ohi.

Vierailija
87/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponi k u u l u u vaihtaa puhtaaseen joka vessakäynnin yhteydessä. Ettekö te ole koskaan lukeneet käyttöohjetta niistä paketeista???! Tämähän on hygieniasyistä. Ja se naru k u u l u u jättää roikkumaan ulkopuolelle, ettei sitä tarvi sitten ronkkia sieltä sisältä. Ei ihme että tulee tulehduksia ja pissan hajua! Käyttäkää siteitä jos ette osaa tamponeita käyttää!

Ja joku laittaa vielä käytetyn tamponin uudelleen, hyi helevata!

Ihan omaksi parhaaksenne, lukekaa ne paketin käyttöohjeet! Eikä ne tamppoonit nyt niin kalliita ole ettei olisi varaa vaihtaa. Jos olisin mies en haluaisi sellaista muijaa joka säästää kuukautissuojissa ja "tuoksahtelee" sen seurauksena.

Valmistaja luonnollisesti haluaa, että tamponi vaihdetaan mahdollisimman usein. Gyne on ohjeistanut, että joka vessakäynnillä ei kannata vaihtaa, jos on niukat kuukautiset.

Vierailija
88/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa. Emättimessä ei ole virtsarakkoa joten virtsa ei tule emättimestä. Ihmiset hei!!

lähdekritiikki....

Vierailija
89/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tampooniinsa kusija selittää mulle, miltä se oma anatomia sitten oikein näyttää siellä alhaalla?

Kun en itse pysty kerta kaikkiaan käsittämään tätä ongelmaa. Oma emättimeni on pitkä ja pimeä luola, johon tungen tampoonin naruineen niin syvälle sisään, ettei se se kerta kaikkiaan voi olla kusivirran kanssa millään tavalla kosketuksissa. Hyvä jos sormet yltävät ottamaan tampoonia pois. 

Kylläpäs puhut nätisti. 🙃

Tuo käsityskykysi rajallisuus on juuri se ongelma. Sinulla on syvä emätin - monella muulla matala. Niitä on eri kokoisia ja mallisia. Uskoisitko?

Mulla menee heittämällä etusormi aivan pohjaan. Vertaa keskikokoisen naisen sormen ja tamponin pituutta. Ei jää paljoa varaa.

Vierailija
90/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla kiljutaan, että ei ole mahdollista että tamponi/mikään osa siitä kastuisi kun käy pissalla. Siis onko se jotain bullshittiä, miksen ole sitten kuullut että muilla olisi tätä ongelmaa, kaikki aina sanovat että ei kuule mahdotonta, teet vaan jotain väärin.

Vai onko täällä vaan kaikki kuppikäännyttäjät nyt palstalla. :D

Jos on tosi pitkä emätin ja virtsa-aukko kaukana emättimen suulta, niin ehkä tamponin kastumisen estyminen pissatessa on mahdollista, jos langat on tunkenut sisälle.

Jaa. Mulla on pitkä emätin, aina papan ottajan vaikea ylettyä kohdunsuulle. Eikä ole ikinä tamponi kastunut, lanka vain. Ihan uutta mulle että tamponi voi kostua pissaan.

Vierailija
91/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt hyvät ihmiset kuselle ja kurkatkaa alapäähänne. Pissan pitäisi tulla ylempää kuin missä emätin on. Jos näin on ja tamponi kastuu, niin olet asentanut tamponin väärin. Sen tulee olla keskisormen mitan verran sisälläsi, niin että sormi juuri ylettää sen päähän ja se ei saa tuntua istuessasi, muuten olet asentanut tampponin väärin. Ja se varmasti mahtuu kyllä kaikkien pilluun, koska sinne pitää mahtua myös miehen mulkunkin.

Tamponi pitää vaihtaa 4-8 tunnin välein, riippuen vuodon määrästä. Katsottu Ob:n ohjeesta! Kusella voi käydä välillä.

Jos kusi sen sijaan tulee emättimestä, mikä ei ole tavallista, saattaa tamponiin kuseminen olla teoriassa mahdollista.

Vierailija
92/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alapäässä kolme reikää. Ylimmästä

edessä olevasta tulee pissa. Keskimmäisestä tulee menkat ja vauvat. Ja taaimmaisesta tulee kakka.

Jos tamponin laittaa siihen keskimmäiseen reikään eli emättimeen, ei se kyllä voi millään kastua pissasta. Tamponi (ob) menee mulla keskisormen mitan emättimen sisään, niin että juuri yletän tamponin päähän sormella. En millään pystyisi kusemaan tamponiin.

Sulla on harvinaisen pitkä emätin sitten.

Kaikilla ei ole. Monella on myös esim. kohdunlaskeuma. Kaikki eivät tosiaankaan saa tamponia noin syvälle uppoamaan kuin sinä. Niiltä ajoilta kun vielä käytin tamponia muistan kuukautisten loppupäivät, jolloin vuoto oli jo niukkaa ja emätin muutenkin ihan rutikuiva, silloin oli todella vaikea saada tamponi asettumaan oikealle paikalle. Joskus kun oli kiire, en vain jaksanut yrittää, ja sitten tuli noita kastumisia. 

Vierailija
93/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Ja se varmasti mahtuu kyllä kaikkien pilluun, koska sinne pitää mahtua myös miehen mulkunkin.

No eihän ole mikään pakko miehen mulkkua emättimeensä mahduttaa.

Sen verran sinulle anatomiatietäjälle lisäinfoa, että sukupuolisen kiihottumisen aikana myös naisen genitaaleissa tapahtuu muutoksia. Kohtukaan ei olla möllötä vakiopaikalla, vaan voi olla joskus ylempänä, joskus alempana. Emätin kaiken kaikkiaan on joustava ja mukautuva elin, se esim. kostuu mikä voi helpottaa mulkun vastaanottamista. Sitä ei kuitenkaan ole suunniteltu tamponeja varten. 

Ja vielä noista mulkkuasioista, kyllä joskus pitkämunaisen miehen kanssa voikin olla vaikeaa, terska tökkii ikävästi kohdunkaulaa. Ja useimmissa yhdyntäasennoissa mulkku ei ihan koko varreltaan sisälle asti uppoa. Sitä joutuu kumppanin kanssa hakemaan asentoa, joka olisi sopiva.

Vierailija
94/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi käyttää tamponia ylipäätä, itselleni ei tulis mieleenkään tunkea sisääni vierasesineitä. Ei tamponia, vielä vähemmän mitään kumista mitä lie kuppia, hyi helvetti.

Itse en ikipäivänä käyttäisi muuta kuin sidettä.

Vierailija
95/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tollasen laitteen on keksinyt, ihan varmasti mies.

Pitäähän jonkun alusvaatteisillaan hilluvan kaunoluistelijan päästä levittelemään haarojaan menkkojen aikana, tungetaan vain tuppo sisään ja jatketaan levittelyä.

Vierailija
96/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap tämä ihan sama ongelma, ollut niin kauan kun on menkat ollut eli semmoiset 16 vuotta. Olen kokeillut sekä asettimellisia tamponeja että ilman asetinta, eri merkkejä ja kaikkien kanssa sama homma. Ja pitäisi olla tarpeeksi syvällä, koska en muuten edes tunne tamponia ja syvemmälle en enää saa. Olen myös yrittänyt vetää narua sivuun mutta se kastuu silti. Emättimen ja virtsaputken välillähän voi olla fisteli, silloin osa virtsasta voi tulla emättimenkin puolelta. Eikä se alapään rakenne ole ihan identtinen kaikilla.

Vierailija
97/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tollasen laitteen on keksinyt, ihan varmasti mies.

Pitäähän jonkun alusvaatteisillaan hilluvan kaunoluistelijan päästä levittelemään haarojaan menkkojen aikana, tungetaan vain tuppo sisään ja jatketaan levittelyä.

Modernin tamponin kehitti lääkäri Earle Haas. Gertrude Schulte Tenderich osti tältä patentin ja aloitti tuotteen kaupallisen tuotteen Tampax-yrityksessään vuonna 1933. Emättimeen asennettavia kuukautissuojia kuten pesusieniä, papyrusta, villaa ja sammalta on käytetty eri kulttuureissa jo tuhansien vuosien ajan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tampon#History

Vierailija
98/99 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähdekritiikki....

Nii oot sitä mieltä että kohdusta tulee virtsaa tai jollakin on kohdun paikalla virtsarakko?

Se voi näyttää siltä että virtsa tulee emättimestä jos putki on korkealla, mutta tosiasiassa se virtsa joka tapauksessa tulee virtsarakosta ja putken suusta.

Vierailija
99/99 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kastuu tamponi virtsasta, vaikka laitan syvälle, jopa asettimella. Tamponi ei tunnu miltään, mutta on usein osittain virtsainen. En sitten tiedä, kait on kans poikkeava anatomia.