Tamponi kastuu virtsatessa vaikka tekisin mitä
Olen googlaillut ja lukenut aiheesta, pitänyt narua kaikissa ilmansuunnissa kaukana virtsaputken suusta. Joskus jopa leikannut narua ja tunkenut samaan paikkaan tamponin kanssa mutta SILTI aina pissalla tunnen miten tamponi turpoaa ja kastuu. Vetäessäni sen pois, se on selvästi märkä (ei tosin ihan niin märkä kuin silloin kun se on ollut sisällä kauan).
MITEN?? Ärsyttävää kun pärjäisin tamponilla pidempään (niukat menkat) mutta pissahätä tulee usein nopeammin kuin tamponin "luonnollinen vaihto".
Kertokaa mitä teen väärin!
Kommentit (99)
Kylläpäs tämä keskustelu nostaa joillakin tunteet pintaan.
Mutta joo, itsellä sama ongelma, koska virtsaputken suu sijaitsee mulla emättimessä, eikä siellä missä perus biologian kirjat sen väittää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs tämä keskustelu nostaa joillakin tunteet pintaan.
Mutta joo, itsellä sama ongelma, koska virtsaputken suu sijaitsee mulla emättimessä, eikä siellä missä perus biologian kirjat sen väittää olevan.
Oho! Enpä ole kuullut tällaisesta, toki ei tämä yleinen kahvipöydän puheenaihe olekaan. Eli jos siis katsot itseäsi peilillä kun virtsaat, näet selvästi että virtsa tulee ulos nimenomaan emättimestä? Itselläni (ja varmaan suurimmalla osalla?) virtsaputken suu on monta senttiä ylempänä eikä tamponi siis pysty mitenkään kastumaan virtsatessani.
Mulla on alapäässä kolme reikää. Ylimmästä
edessä olevasta tulee pissa. Keskimmäisestä tulee menkat ja vauvat. Ja taaimmaisesta tulee kakka.
Jos tamponin laittaa siihen keskimmäiseen reikään eli emättimeen, ei se kyllä voi millään kastua pissasta. Tamponi (ob) menee mulla keskisormen mitan emättimen sisään, niin että juuri yletän tamponin päähän sormella. En millään pystyisi kusemaan tamponiin.
Jos on niukka vuoto, niin tilaa niitä menkkapikkareita. Ekologisempaakin.
Mulla valuu joskus välilihaa pitkin ulostettakin tamponiin.
Ällöä, mutta silti annan mennä vaan ilman pikkareita kesämekkosillani!
Ma epailen etta nuo, joilla tamponi kastuu virtsatessa, eivat ole tajunneet etta siina emattimessa on "mutka". Eli ekat pari senttia mennaan suoraan, ja sen jalkeen koordinoidaan "ylospain" eli vatsaa kohti.
Itsella ainakin tamponia laittaessa (ja just laitoin superin tana aamuna) sen voi tyontaa koko keskisormen mitan sisalle. Ja ei siihen sitten enaa mitaan virtsaa paase.
Jos sen jattaa siihen "huulille", eihan se pidakaan sita vuotoa vaan vuotaa lapi. Ja totta kai se sitten kastuu pissatessa...
Samoin uidessa tietysti tamponi pysyy "kuivana" tai siis ei ime sita uimahallivetta, se on ikaankuin sumpussa siella emattimen peralla ja tamponin ja "ulkomaailman" valinen (se keskisormen mittainen) patka on tietysti "ummessa".
Painatteko te sen tamponin tarpeeksi syvälle? Jos sen jättää emättimen suulle, niin sehän on epämukavakin. Tamponi pitää painaa niin syvälle kuin saa ja vetää naruilla pois.
Jatkan viela: jos tunnet istuessa tamponin, se ei ole tarpeeksi syvalla. Oikein aseteltuna et edes huomaa sen olemassaoloa.
treffit kirjoitti:
Jatkan viela: jos tunnet istuessa tamponin, se ei ole tarpeeksi syvalla. Oikein aseteltuna et edes huomaa sen olemassaoloa.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi vaihdoin kuukuppiin. Inhotti, että aina menkkojen aikaan haisi housut kuselta. En usko, että tuota voi tamponin kanssa välttää.
Sinä et usko että sitä voi välttää. Minä en ymmärrä miten tamppooniin voi pissata. Sehän on syvällä emättimessä, eikä pissa sinne mene. Narun työnnän vähän matkaa sisälle, niin sekään ei kastu. Minkälaisella anatomialla varustettu nainen virtsaa emättimensä sisälle?
Kait virtsa-aukkoni on vähän syvemmällä, kuin sinulla. Ei mennyt tamponi yhtään syvemmälle, alkoi jo sattua jos yritti. Minulle ja minun anatomialleni kuukuppi oli paljon parempi, eikä enää haise alkkarit pissalle.
Älä viiti väittää, että kuukupin saat tungettua hyvin sisälle, muttta tampponi ei mahu kuin huulille.
Ihan yhtä syvälle menevät, mutta kuukuppi ei katsos kastu kusesta, se on nääs silikonista tehty eikä täten ime itseensä nestettä. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vaan käytä siteitä? Niin paljon vaivattomampia kuin mikään sisälle tunnettava.
Ainakin näistä tulee minulle hiivatulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Kuukupin sijasta voi käyttää myös muovista virvoitusjuomapulloa, kun leikkaa ensin pohjan irti. Kätevä tyhjentää, kun kiertää vain korkin auki ja valuttaa kertymät wc-pönttöön. Kokoja löytyy 0,5 litrasta aina 2,0 litraan asti.
:D
Itse olen kayttanyt kolmen litran viinitonkkien muovipakkausta. Kateva kun avaa vaan hanan ja lorottaa veret ulos, vetoisuus on sen verran suuri etta kraanat tarvii vaantaa auki vaan joka kolmas paiva.
Kummallista, miten osa ei tunnu ymmärtävän että anatomia vaihtelee. Turhaa jostain tarpeeksi syvälle työntämisestä väitellä, varmasti kaikki ovat kyllä yrittäneet saada oikein asetelluksi.
Vaikea ymmärtää, miten jotkut tässä keskustelussa näyttävät kokevan henkilökohtaisena loukkauksena sen, että jotkut käyttävät mieluummin kuukuppia kuin tamponia esim. tämän pissajutun takia. No, ongelmansa kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vaan käytä siteitä? Niin paljon vaivattomampia kuin mikään sisälle tunnettava.
Ja koska Ainakin-Mulle-Tulee-Hiivaa niin kenenkään ei pidä käyttää siteitä, niinkö?
Onko ikinä tullut mieleen, että niitä siteitäkin pitää vaihtaa välillä?
Ja vaikka JUST SULLE tulee hiivaa, niin miljardeille naisille ei tule?
Mä oon huomannut, että kun käytän tamponia, jossa on asetin, saan sen työnnettyä niin syvälle vaginaan, ettei se kastu pissasta, mutta kun käytän tamponia ilman asetinta, se ei mene tarpeeksi syvälle ja se kastuu pissasta ja sit on alushousut märät kusesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska Ainakin-Mulle-Tulee-Hiivaa niin kenenkään ei pidä käyttää siteitä, niinkö?
Ja vaikka JUST SULLE tulee hiivaa, niin miljardeille naisille ei tule?
Voi jeebus, anna mun kaikki kestää...
Juu, varmasti monelle ei tule hiivatulehdusta. Minulle tuli aina vaikka kuinka monta kertaa päivässä olisin vaihtanut ja puhun vain omasta puolestani. Kerroinko jossain edustavani kaikkia naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka JUST SULLE tulee hiivaa, niin miljardeille naisille ei tule?Voi jeebus, anna mun kaikki kestää...
Juu, varmasti monelle ei tule hiivatulehdusta. Minulle tuli aina vaikka kuinka monta kertaa päivässä olisin vaihtanut ja puhun vain omasta puolestani. Kerroinko jossain edustavani kaikkia naisia?
Daa-ah? Et todellakaan kertonut edustavasi ketään muuta kuin itseäsi.
Näin ollen mitä apua tai virkaa sinun omalla yksilöllisellä kokemuksella on kenellekään muulle?
"Ainakin mulle..."
Nii-in? Sulle tulee hiivaa? Miten tämä on vastaus mihinkään?
Olemme erilaisia. Sen täältä oppii.
Minulla ei ole ikinä tamponi kastunut kun käyn pissalla. Pytyllä pitää istua niin ettei pissa valu takapuoleen päin vaan suoraan alas. Siis takapuoli ei roiku siellä pöntössä niin että hanurikin kastuu.
Käyn myös uimassa tamponin kanssa ja se ei kastu. Pitää laittaa tamponi oikealle paikalle eli tarpeeksi syvälle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla se kastuu. Hanki kuppi.
EI kastu. En keksi mitään keinoa millä sen voisi saada kastumaan, tuskin edes päälläseisonta virtsatessa auttaisi.
No ainakin minulla tamponi jää nykyään niin alas, että se kastuu kustessa alaosastaan. Kyse ei siis ole siitä, että narua pitkin menisi virtsaa. Ennen sain tamponin pysymään kuivana pitämällä narua takana, mutta nyt on pakko vaihtaa tamponi joka kerta käydessä. Kuten joku aiempikin, minäkin vaihdan usein siteeseen tässä vaiheessa.