Miksi 30+ naiset haluavat vatsakkaan miehen?
Aiheesta on ollut galluppeja tällä palstalla, joka kerta voiton vie roteva/lihaksikas mies jolla on vähän vatsaakin. Lihakseton mutta vatsakas Dad Bod voittaa lihaksettoman ja hoikan. Edes hoikka/jäntevä, siis entisaikojen työmies, ei pärjää vatsakkaille miehille.
Taannoisessa tutkimuksessa länsimaisten 30+ naisten suosikkimiesvartalo oli valtava kaappi jolla on vähän vatsaakin.
Miksi vatsakkuus on naisille plussaa? Miksi hoikka/jäntevä ja hyväkuntoinen on yksi pahimmista turn-offeista?
En ymmärrä.
Kommentit (227)
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakaan ei vatsakas mies sytytä. Joillekin ystävilleni kyllä tuntuu pinkeä sisäelirasvamaha iskevän.
Hintelä, lihava tai pallomahainen mies ei sytytä. Miehen kuuluu minun makuuni olla lihaksikas ja litteävatsainen. Arvostan terveellisiä elämäntapoja ja itsestään huolehtimista sisäisesti ja ulkoisesti. Miesystäväni ulkoisesti täysi kymppi makuuni 188cm ja 102kg, "ylipaino" on lihasta eikä rasvaa tai kaljamahaa.
T: Nainen 34v.Ei tuossa kyllä paljoa lihasta voi, muuten kuin jos sinuun verrataan. Kait nuo kuitenkin on makuasioita
mies51v
Mistä minun lihasmassan päättelit? Mutta juu, ei hän mikään "punttisika" mallinen ole, tykkään kyllä sellaisistakin tiettyyn rajaan asti. Minun miesystäväni on ennemmin jäntevän lihaksikas tai atleettinen. Hänen vartalonsa on hyvin lähelle linkissä olevan kaltainen:
Tuolta näyttää joko urheilija jolla on geneettinen taipumus lihaskasvuun, tai puhtaasti bodaava mies jolle sali on elämäntapa.
Naisilla ei oikein ole käsitystä siitä miten vaikeaa lihasten hankkiminen on. Tämä luultavasti johtuu ammattibodareista. Kuvitellaan että jos kuka tahansa mies bodaa, lopputulos on Bull Mentula -> vähäiselläkin punttaamisella saa tuollaisen vartalon.
Todellisuudessa jokaisella jättibodarilla on huippugeenit jotka mahdollistavat sekä lihaskasvun sekä ison lihasmassan kantamisen. Siihen päällee tulee steroidit ja bodaaminen elämäntapana.
Ajatus on yhtä realistinen kuin 15v ylilautalaisella joka kuvittelee että jos 40v omenavartaloinen mamma käy pari kertaa viikossa salilla, lopputuloksena on tiimalasifitnesskroppa.
Ottaen huomioon, kuinka paljon vaikeampaa naisille lihasten hankkiminen on miehiin verrattuna, naiset ymmärtävät tämän vaikeuden oikein hyvin. Harva 5 kertaa viikossa salilla käyvä nainen on lihaksikas.
Miehet jostain syystä usein kuvittelevat, että naiset voisivat saavuttaa ihannevartalon vain laihduttamalla. Todellisuudessa se vaatii naiseltakin rajua punttikuuria.
Suurin osa miehistä ei vaadi ihannevartaloa.
Ja sitä paitsi 70% naisista ei vaivaudu edes laihduttamaan.
90 %naisista laihduttaa koko ajan mutta ei saavuta teille riittävää nälkiintymisen tasoa. Lupaan että jos me kaikki ei koko ajan laihdutettais ja vahdittais syömisiä joka nainen painaisi 150 kg.
Mitä ihmettä te sitten teette kun painoa vain kertyy? Tilastollisesti jokainen sukupolvi on edellistä lihavampi, vaikka kaikki laihduttavat 24/7.
Jostain taikaseinästäkö se paino tulee?
No onpa tosiaan ihme että jokainen sukupolvi on edellistä lihavampi koska jokaisella sukupolvella on entistä enemmän sosiaalista elämää ja herkullisemmat ja ravintorikkaammat ruoat. Jos ajattelee vaikka mitä mun mummo kokkasi, se oli niin hemmetin pahaa ja yksipuolista ettei sillä voinut mitenkään lihoa. Kuivia olivatkin koko ikänsä mummo ja pappa.
Pahaa ja yksipuolista = normaalia ruokaa.
Ihmiset ovat syöneet tuhansia vuosia ruokaa johon verrattuna se mitä mummosi söi, oli herkkua.
Jos ruuan pitää olla herkkua eli epäterveellistä ja koukuttavaa mättöä, niinpä, lihot.
Jos sosiaalisen elämän pitää olla herkuttelua ja hemmottelua, niinpä, lihot.
Ette te siis mitään laihduta. Tuo on kuin minä sanoisin olevani absolutisti, koska juon vain viisi pulloa viinaa viikossa mutta pidän osan viikossa raittiita päiviä.
Et ole maistanut mummoni sapuskoja, ne eivät voi enää pahemmiksi muuttua. Aamupalaksi ruisvelliä, ainekset ruisjauho, maito, vesi ja suola. Maku paha, koostumus liimamainen. Lounaaksi maitoperunoita ja leipää ja päivälliseksi paistettua leipää. Haastan lihomaan näillä sapuskoilla.
En keksi ainuttakaan syytä miksi tavallisella, terveellisellä ja hyvänmakuisella kotiruualla pitäisi automaattisesti lihoa - kun lisäksi noudatetaan liikuntasuosituksia.
Keksitkö sinä?
Normaali kotiruoka ei sisällä herkkukastikkeita, jälkiruokia, karkkeja, sipsejä, kakkuja, ym kamaa joka ei kuulu ihmisen normaaliin ruokavalioon edes vähäisessä määrin.
Ei tosiaan sisälläkään. Sipsejä meille ostetaan pari kertaa vuodessa ja pullaa, kakkua jne syödään vain juhlissa ja jos kaveri tulee kahville. Meillä ei ole ikinä kaapeissa ylimääräisiä makeisia tai leivonnaisia. Karkkeja lapset ostaa kerran viikossa ja mies viikonloppuna, syön mitä ne mulle suostuu antamaan. Syön tavallista kotiruokaa ja ylipainoa on ihan kunnolla.
Tänään olen syönyt aamulla 10 cm pituisen siemenpatongin pätkän jossa täytteenä juustoa ja kanamunaa, kahvi ja banaani-mustikkasmoothie, kahvi. Lounaksi eilistä pestopastaa jossa lihapullia, kikherneitä, fetaa, salaattia, tomaattia ja parsakaalia. Kulhollinen kirsikoita jälkkäriksi. Päivälliseksi pikana pinaatti-roiskelläppäpizza ja pari näkkäriä, pari palaa kevytmeetwurstia. Kahvi ja jälkkärinä neljä kuivattua aprikoosia. Siinä oli tämän päivä ruoat. Leikkasin hikipäässä ruohoa puoli tuntia. Tarkoitus vielä vähän jumpata telkkarin ääressä. Söin tänäänkin liikaa.
Epäilemättä.
Ja nyt ajattelit polttaa kalorit kevyellä kotitaloustyöllä ja laiskalla jumpalla telkkarin edessä?
Tuossahan se on ylipainon selitykset tiivistettynä. Epäterve suhtautuminen ruokaan nautintona jota tekee mieli vaikkei olisi kunnolla nälkä, ja liian vähäinen liikunta.
- pienennä annoskokoja, lopeta syöminen ennen kuin olet kylläinen (ruoka "laskeutuu" vielä)
- ruokavaliosta pois hiilarimättö kuten se pasta
- kuormittavampaa liikuntaa, mukaan lihaskuntotreeniä raskailla painoilla
Tein tuota viisi vuotta ja pääsin parhaimmillaan bmi 24,2. Kävin crossfit-salilla, hölkkäsin. Elämä pyöri pakonomaisesti syömisen ja liikunnan ympärillä. Paloin jotenkin loppuun ja tuli liikuntavamma. Sen jälkeen lösähdin täysin ja lihoin lähemmäs 10 kg. Nyt pidän taas kontrollia ja lihominen on hidastunut hitaaksi. En enää jaksa. Sori siitä.
Itsepetosta.
Ei tarvitse pahoitella minulle.
Ei silti mene läpi tuo väite että normaalipainoisena pysyminen olisi massiivinen ponnistus joka edellyttää keskitysleirimäistä kuria.
Näinhän sinä sanot mutta juuri sitä se edellyttää ainakin minulla. Olen perheellinen ihminen joka asuu omakotikotitalossa ja mulla on sosiaalinen elämä. Se että kaiken sen jälkeen mitä on tehtävä leikkaan puoli tuntia ruohoa niin vauhdilla kuin kykenen ja jumppaan puoli tuntia telkkarin ääressä, ei ole fanaattiselle poikamiehelle yhtään mitään, mutta ihan ok suoritus perheenäidille. Viikonloppuna mennään kavereiden kanssa mökille. Arvaa laihdutetaanko siellä. En mä jaksa enää tässä iässä käyttää ihan koko elämääni painon ja ruoan miettimiseen. Tähän ketjuun kirjoittelu toi mieleen ne ajat kun elämä pyöri laihaksi pyrkimisen ympärillä ja sen miten silloin olin jotenkin koko ajan ahdistunut siitä. Ruoat laitoin kiloklubiin ja jo iltapäivällä tuli se paniikkiolo että miten jaksan loppupäivän ja ravasin Kiloklubissa laskemassa että jos vaihdan tuon ruoan toiseen niin täytyykö maha paremmin ja kestänkö nukkumaan menoon asti. Tätä jatkui vuosia. Sain puolessa vuodessa 5 kg laihdutettua ja joku elämän hankala kohta toi 4 kg takaisin. Kun lopulta sain vamman ja jotenkin romahdin syömisten suhteen kokonaan, edelleenkin mietin koko ajan ruokaa, paitsi että tällä kertaa söin. Hirvittävän huonolla omatunnolla. Tätä jatkui kymmenen ylimääräisen kilon kerran kunnes päätin että nyt tälle on saatava stoppi. Aloitin pätkäpaaston jolloin sain syödä kaikkea mitä halusin paitsi että syöminen oli lopetettava viideltä iltapäivällä. Tämä viimein lopetti ahmimiskierteen ja ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen lopetin jatkuvan ruoan ajattelun. Söin kolme kertaa päivässä mahani kylläiseksi ja sen ulkopuolella en ajatellut ruokaa lainkaan. Se oli niin outoa että tuntui melkein ihmeeltä. Tätä nyt noudatan ja paino pysyy suurin piirtein tasapainossa, hitaasti tulee lisää. Noh, ei tää ketään kiinnosta. Tulipa vaan flashback siihen kaikkeen ja aika surullinen olo.
Ei mene läpi.
Kerrot että kun syöt kolme kertaa päivässä, olet kylläinen ja paino nousee hitaasti. Se tarkoittaa sitä ettet syö paljoa liikaa suhteessa kulutukseen. Kyse voi kirjaimellisesti olla yhdestä lusikallisesta päivässä.
Se tarkoittaa myös sitä että hyvin pienillä muutoksilla paino pysyy kurissa, ja pysyisi vaikka olisit sen 10kg kevyempi.
Kuulostaa myös siltä että olet opetellut epäterveen suhtautumisen ruokaa, aivan kuten epäilinkin. Ruoka ei ole sinulla ravintoa, vaan nautinto (tai lohtu = tunnesyöminen).
Eikö ruoka sinulle ole nautinto? Pelkkää ravintoa vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, tulinpahan vain kommentoimaan, että olen 30+ nainen eikä minua viehätä sen koommin vatsakkuus kuin rotevuuskaan. Pidän enempi hoikista miehistä. Että makuja on monia.
p.s. "narukäsi" näyttää nykyään olevan pahin loukkaus miestä kohtaan. Ei tuo kyllä sen parempi ole kuin pienirintaisen naisen nimittely laudaksi. :-/
Miehenä olen huomannut seuraavaa:
Kun nainen sanoo pitävänsä hyväkuntoisista miehistä, hän pitää raamikkaista ja hyväkuntoisista miehistä.
Kun nainen sanoo pitävänsä hoikista miehistä, hän pitää pitkistä ja hoikista miehistä.
Mene punttisalille.
Lyhyemmille miehillekin löytyy naisia oikein hyvin.
Ainoastaan pyöreitä naisia, jotka eivät tykkää siitä jos mies ramppaa salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, tulinpahan vain kommentoimaan, että olen 30+ nainen eikä minua viehätä sen koommin vatsakkuus kuin rotevuuskaan. Pidän enempi hoikista miehistä. Että makuja on monia.
p.s. "narukäsi" näyttää nykyään olevan pahin loukkaus miestä kohtaan. Ei tuo kyllä sen parempi ole kuin pienirintaisen naisen nimittely laudaksi. :-/
Kun nainen sanoo pitävänsä hyväkuntoisista miehistä, hän pitää raamikkaista ja hyväkuntoisista miehistä.
Kun nainen sanoo pitävänsä hoikista miehistä, hän pitää pitkistä ja hoikista miehistä.
Mene punttisalille.
Lyhyemmille miehillekin löytyy naisia oikein hyvin.Punttisali ei juuri auta lyhyttä ja hoikkaa miestä.
Hyväkuntoiset naiset haluavat pitkän/geneettisesti raamikkaan ja komean salimiehen, huonokuntoiset naiset eivät halua salimiestä.
Ihan potaskaa. Punttisali auttaa yhtälailla kaiken pituisia ja mallisia ihmisiä. Jo pieni lihasmassan lisäys tuo positiivista muutosta ja parantaa ryhtiäkin.
En todellakaan ymmärrä napinaa, että lyhyt ei kelpaa. Kaikilla tuntemillani lyhyillä miehillä on kivat ja nätit hoikat naiset ja treenatuilla vientiä olisi vaikka kuinka.
Oma isänikin on 168cm eikä tyttöystävistä ollut pulaa nuorena, 22 vuotiaana sitten avioitui äitini kanssa joka myöskin hoikka ja nätti nainen. Isäni on treenannut jossain määrin koko ikänsä ja on aktiivinen touhuaja luonteeltaan, nyt 58 vuotiaana edelleen kovassa kunnossa, lihasta löytyy, ei ylimääräistä rasvaa eikä pallomahaa, herättää edelleen naisten kiinnostusta johon ei tokikaan tartu uskollisuutta arvostavana ihmisenä.
Näitä kaikkia miehiä yhdistää pituuden lisäksi iloinen, huumorintajuinen, mukava ja auttavainen luonne. Kukaan heistä ei myöskään ikinä harmittele pituuttaan eikä narise kuinka naiset kaikkoaa mukamas sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene punttisalille.
Lyhyemmille miehillekin löytyy naisia oikein hyvin.Ainoastaan pyöreitä naisia, jotka eivät tykkää siitä jos mies ramppaa salilla.
;D Voihan itkupilli. Ei tietenkään kannata tehdä mitään itsensä eteen vaan odotella, että kaikki tulee tarjottimella. Omaa luonnetta kannattaa kehittää ihan ensimmäisenä.
Kenelläkään tuttavapiirini lyhyistä miehistä ei ole lihavaa tai pyöreää naista, kaikkien naiset ovat hoikkavartaloisia eikä edes rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene punttisalille.
Lyhyemmille miehillekin löytyy naisia oikein hyvin.Ainoastaan pyöreitä naisia, jotka eivät tykkää siitä jos mies ramppaa salilla.
;D Voihan itkupilli. Ei tietenkään kannata tehdä mitään itsensä eteen vaan odotella, että kaikki tulee tarjottimella. Omaa luonnetta kannattaa kehittää ihan ensimmäisenä.
Kenelläkään tuttavapiirini lyhyistä miehistä ei ole lihavaa tai pyöreää naista, kaikkien naiset ovat hoikkavartaloisia eikä edes rumia.
Kyse on siitä että näille vain bmi 19 tai alle on normaalipainoinen. Kaikki siitä yli on pulska nainen.
Tuli ihan sellainen fiilis että edustan sitä alinta kastia mihin joidenkin raukkojen miesten on vaan pakko tyytyä, eli lyhyt ja lihava nainen. Näiden kirjoitusten mukaan minulla ei pitäisi olla mitään mahiksia muihin kun joihinkin peräkammarin poikiin korkeintaan, koska pituutta ei ole kun 155 ja painoakin se kymppi liikaa.
Siltikin kerään katseita ihan kaikenlaisen tyyppisiltä miehiltä, ja oma mieskin löytyy sieltä ylimmistä "tasoista" voimakas, lihaksikas pikkusen alta 180 cm. Taidan olla joku poikkeus säännössä 😂
Fysiikan lakien mukaan f=ma eli paino on woimaa, jolloin luonnollisesti ylipaino on yliwoimaa! Hajotkaa oravat siihen!
Kaikenmaailman erektio-ongelmat ja terveysriskit on paskapuhetta. Suuri osa vähän vatsakkaista riskeistä miehistä on terveitä siinä kun kuka muu tahansa ja meisseli tanassa heti kun pintaa vähän vilahtaa. En nyt siis tarkoita sairaalloisen lihavia sänky- ja rollaattoripotilaita.
On varmasti kurjaa näivettyneenä katsoa vierestä kun tosimies taluttaa näyttävän näköistä naista. Mee salille, ja nauti olutta ja makkaraa, ja ota rennompi asenne!
Mä olen sitten poikkeus sääntöön. Pariuduin 32-vuotiaana pitkä, hoikan ja söpön miehen kanssa, enkä toiseen vaihtaisi. Oon itsekin hoikka ja liikunnallinen ja suht pitkä naiseksi.
Ylipaino on mulle aina ollut iso turn-off, vaikka pieni vatsa nyt ei sinänsä haittaa (vaikka ei viehätäkään).
Koska muita ei ole.
Itselläni on treenattu vatsa, miehelläni ei. Ei ole mikään ykköskriteeri muutenkaan mutta mitä nyt omanikäisiä katselee niin vaihtoehdot on aikalailla iskäkroppa tai sitten sellainen 50kg painava kuikelo.
Olen kyllä huomannut kun ikää sekä vatsaa on tullut, että tietynlaiset naiset ovat jotenkin kiinnostuneet enemmän useammin kuin silloin kun ei vatsaa ollut. Tosin on käynyt myös niin että naisten "laatu" on heikentynyt eli sellaista virttynyttä elämänkolhimaa lähes mummoutunutta +35 yh-äitiä paskarantuisissa mummokalsareissa pukkaa iholle tai sitten itsensä tärviölle syönyttä nuorempaa vanhempaa paksujalkaa. En siis ole havainnut ainakaan mitään kovin positiivista vaikutusta, mutta sellaista se elämä on ei kohden koskaan kuten vanhakansa sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun maratoonariveljeni on pariutunut, joten ihan kaikki eivät halua vatsakasta miestä.
No ei kukaan halua! Onko oksettavampaa kuin ilmiselvä mies jolla on raskausvatsa. Ei kyllä vetoa yhtään.
Miehet vaan on niin itsekurittomia että eivät saa pidettyä edes normaalipainoa niin keksivät sitten että hei naiset tykkää pallomahamiehistä. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun maratoonariveljeni on pariutunut, joten ihan kaikki eivät halua vatsakasta miestä.
No ei kukaan halua! Onko oksettavampaa kuin ilmiselvä mies jolla on raskausvatsa. Ei kyllä vetoa yhtään.
Miehet vaan on niin itsekurittomia että eivät saa pidettyä edes normaalipainoa niin keksivät sitten että hei naiset tykkää pallomahamiehistä. Not.
Ja eikö miehet pelkää että kalu on liian pieni? Eihän siinä ole sitten mitään logiikkaa antaa elimen upota mahaläskiin ja ihan oikeasti pienentää sitä näkyvää osaa kalusta. Tämä on ilmeisesti sitä miesten logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä huomannut kun ikää sekä vatsaa on tullut, että tietynlaiset naiset ovat jotenkin kiinnostuneet enemmän useammin kuin silloin kun ei vatsaa ollut. Tosin on käynyt myös niin että naisten "laatu" on heikentynyt eli sellaista virttynyttä elämänkolhimaa lähes mummoutunutta +35 yh-äitiä paskarantuisissa mummokalsareissa pukkaa iholle tai sitten itsensä tärviölle syönyttä nuorempaa vanhempaa paksujalkaa. En siis ole havainnut ainakaan mitään kovin positiivista vaikutusta, mutta sellaista se elämä on ei kohden koskaan kuten vanhakansa sanoisi.
Eli olet tasoistesi seurassa ja jotenkin ihmettelet sitä?
Vierailija kirjoitti:
Naisia hävettää jos mies näyttää paremmalta.
No sitä vaaraa ei suomimiesten kanssa tule.
Vierailija kirjoitti:
Fysiikan lakien mukaan f=ma eli paino on woimaa, jolloin luonnollisesti ylipaino on yliwoimaa! Hajotkaa oravat siihen!
Kaikenmaailman erektio-ongelmat ja terveysriskit on paskapuhetta. Suuri osa vähän vatsakkaista riskeistä miehistä on terveitä siinä kun kuka muu tahansa ja meisseli tanassa heti kun pintaa vähän vilahtaa. En nyt siis tarkoita sairaalloisen lihavia sänky- ja rollaattoripotilaita.
On varmasti kurjaa näivettyneenä katsoa vierestä kun tosimies taluttaa näyttävän näköistä naista. Mee salille, ja nauti olutta ja makkaraa, ja ota rennompi asenne!
Totuus sattuu kun noin pitää uhota? Mutta jo 10% painonpudotus voi tehdä paljon erektion hyväksi. Laihdutus voi olla vaikeaa varsinkin kun puolustusreaktio on päällä mutta sänkyhommien uudelleen onnistuminen on hyvä palkkio?
Jaa, no, itselläni toisen maha ei ole tärkeysjärjestyksen kärkipäässä, kun miettii millaisen ihmisen kanssa haluaa parisuhteeseen. Itse seurustelen mieluiten suht ikäisteni kanssa, ja näillä 35-40v miehillä nyt vaan usein on jo vähän vatsaa. Tärkeämpää on että mies on ihana ja kiva tyyppi. Nykyisen mieheni kanssa kävi niin, että suhteen aikana on vatsa alkanut kasvaa, kun ikää alkaa tulla, vaikka harrastaakin liikuntaa :D
Punttisali ei juuri auta lyhyttä ja hoikkaa miestä.
Hyväkuntoiset naiset haluavat pitkän/geneettisesti raamikkaan ja komean salimiehen, huonokuntoiset naiset eivät halua salimiestä.