Miksi 30+ naiset haluavat vatsakkaan miehen?
Aiheesta on ollut galluppeja tällä palstalla, joka kerta voiton vie roteva/lihaksikas mies jolla on vähän vatsaakin. Lihakseton mutta vatsakas Dad Bod voittaa lihaksettoman ja hoikan. Edes hoikka/jäntevä, siis entisaikojen työmies, ei pärjää vatsakkaille miehille.
Taannoisessa tutkimuksessa länsimaisten 30+ naisten suosikkimiesvartalo oli valtava kaappi jolla on vähän vatsaakin.
Miksi vatsakkuus on naisille plussaa? Miksi hoikka/jäntevä ja hyväkuntoinen on yksi pahimmista turn-offeista?
En ymmärrä.
Kommentit (227)
No, miehiä viehättää usein pikkuinen ja laiha nainen, ja sitten taas naisia pidempi ja rotevampi mies. Vatsalla ei taida tuossa niin merkitystä olla, jollei nyt täysin sairaalloisen lihavuuden puolelle menevä rantapallo ole. Ei tietenkään nämä päde kaikkiin ihmisiin, mutta aika usein kyllä.
Koska naiset ovat itsekin niin kovin vatsakkaita nykyään. 75 prosenttia aikuisväestöstä on yli 25 painoindeksillä varustettuja, normaalipainoiset ja hoikat ovat huomattava vähemmistö. Kumppani on siis otettava sieltä mistä sen saa.
Vatsan hankkiminen on saavutettavissa kelle vain ilman mitään effortia :)
Aniharva harteikas mies jaksaa treenata kunnolla myös ruokapöydässä et olisi V:n muotoinen joten naisille jää vain neliön muotoiset miehet kun meitä muita on vähän.
Olen 30v nainen ja kyllä mä ainakin katselen hyväkuntoisia miehiä ennen kuin vatsakkaita. Toki mä myös saankin niitä urheilullisia sixpäkin omaavia miehiä. Todella moni tuntuu tykkäävän pehmeämmästä naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30v nainen ja kyllä mä ainakin katselen hyväkuntoisia miehiä ennen kuin vatsakkaita. Toki mä myös saankin niitä urheilullisia sixpäkin omaavia miehiä. Todella moni tuntuu tykkäävän pehmeämmästä naisesta.
Hyh hyh, vai tykkää muka. Läski ei sovi edes grilliin vaan sotkee senkin.
Minusta pyöreä mies vaan on jotenkin ystävällisemmän ja lempeämmän näköinen, siksi :)
T. 30v hoikka nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysiikan lakien mukaan f=ma eli paino on woimaa, jolloin luonnollisesti ylipaino on yliwoimaa! Hajotkaa oravat siihen!
Kaikenmaailman erektio-ongelmat ja terveysriskit on paskapuhetta. Suuri osa vähän vatsakkaista riskeistä miehistä on terveitä siinä kun kuka muu tahansa ja meisseli tanassa heti kun pintaa vähän vilahtaa. En nyt siis tarkoita sairaalloisen lihavia sänky- ja rollaattoripotilaita.
On varmasti kurjaa näivettyneenä katsoa vierestä kun tosimies taluttaa näyttävän näköistä naista. Mee salille, ja nauti olutta ja makkaraa, ja ota rennompi asenne!
Totuus sattuu kun noin pitää uhota? Mutta jo 10% painonpudotus voi tehdä paljon erektion hyväksi. Laihdutus voi olla vaikeaa varsinkin kun puolustusreaktio on päällä mutta sänkyhommien uudelleen onnistuminen on hyvä palkkio?
No toisaalta onhan se hyvä tekosyy jättää sänkyhommat väliin jos akka ilettää kun sanoo ettei nyt oikein temmi toe kun on tuota vatsaakin kertynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä huomannut kun ikää sekä vatsaa on tullut, että tietynlaiset naiset ovat jotenkin kiinnostuneet enemmän useammin kuin silloin kun ei vatsaa ollut. Tosin on käynyt myös niin että naisten "laatu" on heikentynyt eli sellaista virttynyttä elämänkolhimaa lähes mummoutunutta +35 yh-äitiä paskarantuisissa mummokalsareissa pukkaa iholle tai sitten itsensä tärviölle syönyttä nuorempaa vanhempaa paksujalkaa. En siis ole havainnut ainakaan mitään kovin positiivista vaikutusta, mutta sellaista se elämä on ei kohden koskaan kuten vanhakansa sanoisi.
Eli olet tasoistesi seurassa ja jotenkin ihmettelet sitä?
Ei nyt aivan sentään. Olen kuitenkin sentäänjumalankuva ja nainen vain kylkipalastani tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyh hyh, vai tykkää muka. Läski ei sovi edes grilliin vaan sotkee senkin.
Onhan näitä miehiä vaikka kuinka paljon. Itse ovat timmissä kunnossa, mutta naisella saa olla läskiä. Joillekin selluliitti ja allit ovat kuuminta ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavilla standardeilla joiden mukaan 190cm miesmallit ja urheilijat ovat poikamaisen hoikkia:
Norminaisen kroppa, ei ramppaa salilla jatkuvasti. Vähän pullea vaan kun ei liikunta maistu.
https://weightlossnewsecret.files.wordpress.com/2013/08/cut.jpg
Melko hyväkuntoinen. Käynee salilla silloin tällöin, ehkä zumbassa.
https://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/349195/577156231/stock-photo-beautiful-fit-woman-making-squats-in-gym-577156231.jpg
Suht lihaksikas, muttei mikään kehonrakentaja tai painonnostaja.
https://static1.squarespace.com/static/5a2fb07da803bb750c70bd54/5a2fb433c830253615c46339/5ba0d5fc03ce64f152efcca1/1537281880861/_MG_1596.jpgAika nappiin. Ensimmäinen ei kuitenkaan ole pullea yhtään vaan normaali ja vikaa voi kutsua jo lihaksikkaaksi eikä vain suht lihaksikkaaksi.
Erinomaista.
Hyväksymme nämä standardit naisille/miehille. Ensimmäisen kuvan nainen on tavis. 5/10. Ellei yllä tuohon, on läski tms.
Ikäluokassa 55+ voidaan keventää jonkun verran.
Tuo kuva 1 todistaa taas sen kuinka vääristynyt kuva miehillä on naisista eli kuvan 1 nainen on tosi hoikka, treenattu ja kaikin puolin laitettu ei siis keskivertonormaalivartaloinen, keskivertonäköinen nainen vaan kaikin puolin kaunotar. Tavismöllimiehet odottaa itselleen tuollaista 'tavis'-tiinaa. Voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että kaikilla 30+ naisilla on yhtenevät halut?
En kuvittele.
Enemmistö kuitenkin suosii vatsakasta.
Ja kun pitää valita, roteva & vatsakas on parempi kuin hoikka & vatsaton.
Jopa hyväkuntoinen, hoikka & jäntevä ottaa takkiin kaikenlaisilta vatsakkailta olivat he sitten lihaksikkaita tai lihaksettomia.
Otsikkosi: "Miksi 30+ naiset haluavat vatsakkaan miehen?"
Kyllä tuossa aika selkeästi ilmaiset, että ajattelet kaikilla tuon ikäisillä olevan yhtenevä mieltymys vatsakkaisiin miehiin.
Minulle ei miehessä ole mitään väliä, onko hän hyväkuntoinen vai ei tai onko hän vatsakas tai ei. Yllätys yllätys: Luonne on se olennaisin seikka.
Luonne on naisille vihoviimeinen asia millä on merkitystä. Jos olet hyvin komea niin voit olla mitä vaan. Ainoa asia mikä naiselle on totaalinen turn-off on se, jos mies on ruma tai edes millään tavalla konservatiivi.
Kaikki data ja näyttö puhuu tuon puolesta. Lisäksi on hyvää tutkimusta siitä, että nainen kertoo kriteeriksi yhtä mutta käytännössä valitsee täysin toisin.
Vierailija kirjoitti:
Iso watsa kertoo warallisuudesta.
Kuinka niin? Pikemminkin se kertoo siitä että varallisuus on mennyt vatsan kasvattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun maratoonariveljeni on pariutunut, joten ihan kaikki eivät halua vatsakasta miestä.
Eikö veljesi tiedä, että miehen täytyy olla roteva? Katso ensimmäinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Olemme keski-ikäinen pariskunta ja olen lihonut noin 15 kg siitä kun tavattiin nuorina. Mies on lihonut 30 kg. Minä en ole paremman näköinen mutta mies on. Hän painoi tavatessamme jotain 68 kg ja se oli 180+ cm pituuteen liian vähän, ei miehellä saa olla pikkuruinen vyötärö ja leveämpi lantio, se ei ole kovin hottia. Nyt 100 kg. Kun tuosta saisi 10 kg pois niin olisi oikeasti tosi hyvä, mutta 100 kg painolla maha on iso. Olen tarkkaillut syömisiäni koko suhteen ajan ja pitkään pystyin hölkkäämisellä ja jumppaamisella ja laihduttamisella pitämään ylipainon alle 10 kg, mutta nyt en enää jaksa. Mies on koko suhteen ajan vetänyt täysin surutta kaksin käsin suklaata ja donitseja kaikista maailman pullista, makkaraa ja oluttakin, sitä ei onneksi ongelmaksi asti. Sadan kilon rikkouduttua on ruvennut vähän himmaamaan. Ulkoisesti olemme painon suhteen about samalla tasolla, vaikka minä olen tehnyt asian eteen helvetisti töitä ja mies tuskin mitään. Tämä on ihan oikeasti naisille vaikeampi ja enemmän panostusta vaativa laji, koettakaa rahkapetrit muistaa se. Itse hölkkäsin viisi vuotta 3 x 5km viikossa ja 2 lihaskuntoharjoitusta, crossfitissäkin kävin jonkun aikaa kunnes tajusin että se rasittaa elimistöä liikaa. Tällä setillä en enää päässyt yli kolmekymppisenä bmi alle 24 vaikka koko ajan tarkkailin syömisiäni ja elämä oli yhtä kieltäymystä ja ruoan ajattelemista.
"ei miehellä saa olla pikkuruinen vyötärö ja leveämpi lantio"
Joutuuko vankilaan jos on?
Mamil kirjoitti:
Miehellä vatsa on miehekästä.
Monilla hoikiksi luulluilta löytyy vatsaa.
Otin vatsakkaan miehen 21-vuotiaana.
Anoreksiset miehet ei säväytä.
Tukkeutuneet verisuonet viisikymppisenä säväyttävät?
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakaan ei vatsakas mies sytytä. Joillekin ystävilleni kyllä tuntuu pinkeä sisäelirasvamaha iskevän.
Hintelä, lihava tai pallomahainen mies ei sytytä. Miehen kuuluu minun makuuni olla lihaksikas ja litteävatsainen. Arvostan terveellisiä elämäntapoja ja itsestään huolehtimista sisäisesti ja ulkoisesti. Miesystäväni ulkoisesti täysi kymppi makuuni 188cm ja 102kg, "ylipaino" on lihasta eikä rasvaa tai kaljamahaa.
T: Nainen 34v.Ei tuossa kyllä paljoa lihasta voi, muuten kuin jos sinuun verrataan. Kait nuo kuitenkin on makuasioita
mies51v
Mistä minun lihasmassan päättelit? Mutta juu, ei hän mikään "punttisika" mallinen ole, tykkään kyllä sellaisistakin tiettyyn rajaan asti. Minun miesystäväni on ennemmin jäntevän lihaksikas tai atleettinen. Hänen vartalonsa on hyvin lähelle linkissä olevan kaltainen:
Tuolta näyttää joko urheilija jolla on geneettinen taipumus lihaskasvuun, tai puhtaasti bodaava mies jolle sali on elämäntapa.
Naisilla ei oikein ole käsitystä siitä miten vaikeaa lihasten hankkiminen on. Tämä luultavasti johtuu ammattibodareista. Kuvitellaan että jos kuka tahansa mies bodaa, lopputulos on Bull Mentula -> vähäiselläkin punttaamisella saa tuollaisen vartalon.
Todellisuudessa jokaisella jättibodarilla on huippugeenit jotka mahdollistavat sekä lihaskasvun sekä ison lihasmassan kantamisen. Siihen päällee tulee steroidit ja bodaaminen elämäntapana.
Ajatus on yhtä realistinen kuin 15v ylilautalaisella joka kuvittelee että jos 40v omenavartaloinen mamma käy pari kertaa viikossa salilla, lopputuloksena on tiimalasifitnesskroppa.
Kyllä kaikki tietävät kuinka vaikeaa bodariksi tai sen näköiseksi on tulla ja siksi moni ei sellaista juuri haluakaan.
Mutta painavalla miehellä on ne lihakset siellä rasvan alla, koska sen painon kantaminen ylläpitää niitä lihaksia. Joten vatsakkaalla miehellä ei monesti ole laihat kädet tai laihoja jalkoja, vaan ne ovat aika paksut ja lihaksikkaat. Voisi siis sanoa, ettei matala rasvaprosentti ole tärkeää, mutta lihakkuus kylläkin ja voima. Vatsakkuus ei poissulje noita asioita.
Joten vatsakas mies on monesti lihaksikas, voimakas, eikä vietä liikaa aikaa jossain kuntosalilla. Ei käytä todennäköisesti aineita, eikä ole niin pinnallinen, että vaatisi rasvattomuutta naiselta, koska ei ole vähä rasvainen itsekään.
Sen lisäksi minusta vatsakkuus ei poissulje urheilullisuutta. Alhainen rasvaprosentti ei kerro kuinka paljon tykkää liikkua, kuten ei korkeakaan. Vaan paljonko enemmän tai vähemmän on syönyt koulutukseensa nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että kaikilla 30+ naisilla on yhtenevät halut?
En kuvittele.
Enemmistö kuitenkin suosii vatsakasta.
Ja kun pitää valita, roteva & vatsakas on parempi kuin hoikka & vatsaton.
Jopa hyväkuntoinen, hoikka & jäntevä ottaa takkiin kaikenlaisilta vatsakkailta olivat he sitten lihaksikkaita tai lihaksettomia.
Otsikkosi: "Miksi 30+ naiset haluavat vatsakkaan miehen?"
Kyllä tuossa aika selkeästi ilmaiset, että ajattelet kaikilla tuon ikäisillä olevan yhtenevä mieltymys vatsakkaisiin miehiin.
Minulle ei miehessä ole mitään väliä, onko hän hyväkuntoinen vai ei tai onko hän vatsakas tai ei. Yllätys yllätys: Luonne on se olennaisin seikka.
Luonne on naisille vihoviimeinen asia millä on merkitystä. Jos olet hyvin komea niin voit olla mitä vaan. Ainoa asia mikä naiselle on totaalinen turn-off on se, jos mies on ruma tai edes millään tavalla konservatiivi.
Kaikki data ja näyttö puhuu tuon puolesta. Lisäksi on hyvää tutkimusta siitä, että nainen kertoo kriteeriksi yhtä mutta käytännössä valitsee täysin toisin.
Todella harva on todella komea ja voi olla mitä vaan. Luonteella on suurta merkitystä, mutta ei ehkä niillä luonteenpiirteillä mitä mies ajattelee tai hänelle sanotaan
Se on totta, että nainen sanoo haluavansa kiltin miehen, vaikka oikeasti haluaa itselleen häntä hyvin kohtelevan ja muiden ilkeyksiltä jopa julmastikin puolustaen. Hän sanoo haluavansa itsenäisen miehen, mutta kuitenkin miehen jolle perhe on tärkein jne.
Nainen joka haluaa vatsakkaan miehen, ei kuitenkaan halua häntä ilman lihaksia tai pelkästään rasvaa täynnä olevaa.
Ompa teillä puheen aiheet. Avartaako korvien väliä. Huohhh...