Mitä nää äidit vinkuu mummujen ruuista
Varmasti lapset saavat parempaa ravintoa mummulassa kuin kotona. Mummut antaa aitoa tavaraa, äidit muodikasta keinoruokaa.
Kommentit (90)
Olis jännä nähdä tilasto, että kuinka moni näistä avautumista koskee ANOPIN ruokia tai sitten mamman ÄIDIN ruokia. Veikkaan , että anoppi vie mussutustilaston 90/10. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vinkuessa unohtuu, että itse kasvoi sillä samalla mummun ruualla ihan terveeksi (?) aikuiseksi.
No meidän tapauksessa ei (kyse anopista). Miehellä ties mitä terveysongelmia ja on koko ikänsä ollut ylipainoinen.
Siis ollut ylipainoinen sinun ruuistasi.
Äitinsä ruuista.
Käykö hän nyt aikuisenakin aina syömässä äitinsä luona eikä syö lainkaan sinun tekemiäsi ruokia?
Miksi oletat naisen kokkaavan? Mies luultavasti tekee itselleen ruuat äidin opeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi tarjoaa aina ainoastaan perunaa, lihaa ja ruskeaa kastiketta. Aamulla syödään pullaa ja runsassokerista maitokahvia. Ainoa vihannes tai hedelmä on marjakiisseli jonka kanssa on kermaa.
Hyvää perusruokaa ja sinä jaksat itkeä. Älkää käykö anopin luona syömässä, jos kunnon ruoka ei kelpaa.
Juu suomalaista perusruokaa 50-luvulta. Ei me käydäkään kuin kerran vuodessa.
Olen syntynyt vuonna 1984 ja tuo kuvaamasi ruoka kuulostaa lapsuudenkotini normaalilta arkiruualta. Pullan kaveriksi aamulla kahvin sijaan vain puuro, jonka päälle hillosokerilla valmistettua hilloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vinkuessa unohtuu, että itse kasvoi sillä samalla mummun ruualla ihan terveeksi (?) aikuiseksi.
No meidän tapauksessa ei (kyse anopista). Miehellä ties mitä terveysongelmia ja on koko ikänsä ollut ylipainoinen.
Siis ollut ylipainoinen sinun ruuistasi.
Äitinsä ruuista.
Käykö hän nyt aikuisenakin aina syömässä äitinsä luona eikä syö lainkaan sinun tekemiäsi ruokia?
Miksi oletat naisen kokkaavan? Mies luultavasti tekee itselleen ruuat äidin opeilla.
Luuletko tosissaan, että "ravintotietoinen" rouva antaisi miehen jatkaa äitinsä "turmiollista" ruokaperinnettä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xlyfofy kirjoitti:
Meillä miehen veli kuoli vähän yli kolmekymppisenä, appiukko ja liuta muita lähisukulaisia on kuollut sydän ja verisuonitauteihin. Mummon bravuuri lapsilleni lenkki jonka sisällä on juustoa ja päälle uunista tulon jälkeen lirutetaan pikku kattilassa sulatettua voita. Kasvislisukkeena toimii italiansalaatti, ostettu sellaisena valmis pakettina. Jälkiruuaksi pullaa joka halkaistaan ja voidellaan voilla. Ja koko ruokalista noudattaa tätä samaa kaavaa. Mielenkiintoista on ettei anoppi syö itse tarjoamaansa ruokaa vaan juo lähes pelkästään ravinnokseen keltaista jaffaa. Sitten loukkaannutaan ku kiikutan perheelleni ja anopillekin kunnon ruokaa, kasviksia ja hedelmiä... Sillä pitäähän elämässä nauttia ruuasta.
Ja se vika on rasvassa, vaikka syövät valmissalaattia :D:D:D
En tarkoittanutkaan että rasva pelkästään on ongelma, vaan täydellinen ravintoköyhyys. Yleensä yritän mahdollisimman paljon laittaa ruokaa jaffamummon luona vieraillessa itse ja tarjota mummollekin.
No mikä on sinun ravintorikas ruoka?
Teen ihan tavallista kotiruokaa, salaatteja, raasteita, kasviksia, hedelmiä, myös herkkuja. Ei mitään erityistä, eikä ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Olis jännä nähdä tilasto, että kuinka moni näistä avautumista koskee ANOPIN ruokia tai sitten mamman ÄIDIN ruokia. Veikkaan , että anoppi vie mussutustilaston 90/10. :D
Anoppihan se mamman äitikin on. Ja ainakin minä kerroin molempien kokkailut. Ei ole hääppöistä.
Uusia pottuja ja sipulivoita syötiin tänään mummollassa. Jälkkäriksi mansikkarahkaa ja mehujäätelöt vielä välipalaksi.
Huomenna paistan pottuja ja lenkkiä.
Ylihuomenna teen makaroonivelliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppihan se mamman äitikin on. Ja ainakin minä kerroin molempien kokkailut. Ei ole hääppöistä.
Ööö.. Puhutaan äitien vinkumisista, joten äidin äiti ei ole anoppi, vaan sen äidin äiti. Jos puhuttaisiin isien vinkumisista, äidin äiti olisi anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xlyfofy kirjoitti:
Meillä miehen veli kuoli vähän yli kolmekymppisenä, appiukko ja liuta muita lähisukulaisia on kuollut sydän ja verisuonitauteihin. Mummon bravuuri lapsilleni lenkki jonka sisällä on juustoa ja päälle uunista tulon jälkeen lirutetaan pikku kattilassa sulatettua voita. Kasvislisukkeena toimii italiansalaatti, ostettu sellaisena valmis pakettina. Jälkiruuaksi pullaa joka halkaistaan ja voidellaan voilla. Ja koko ruokalista noudattaa tätä samaa kaavaa. Mielenkiintoista on ettei anoppi syö itse tarjoamaansa ruokaa vaan juo lähes pelkästään ravinnokseen keltaista jaffaa. Sitten loukkaannutaan ku kiikutan perheelleni ja anopillekin kunnon ruokaa, kasviksia ja hedelmiä... Sillä pitäähän elämässä nauttia ruuasta.
En tarkoittanutkaan että rasva pelkästään on ongelma, vaan täydellinen ravintoköyhyys. Yleensä yritän mahdollisimman paljon laittaa ruokaa jaffamummon luona vieraillessa itse ja tarjota mummollekin.
Teen ihan tavallista kotiruokaa, salaatteja, raasteita, kasviksia, hedelmiä, myös herkkuja. Ei mitään erityistä, eikä ihmeellistä.
Eipä tosta kyllä mitään ravintorikasta saa. Edes mielikuvituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niiden mummujen pitää työntää voita, suolaa ja sokeria kilokaupalla.
Tästä syyystä mun lapsi ei mene mummulaan ilman valvontaaHyvä, että saavat edes mummulassa voita ja suolaa. Kotona varmaan ravitset lapsesi suolattomalla margariinilla.
Älä unohda sitä sokeria! Kyllähän se lapsi kuolee puutostautiin jos ei saa joka päivä voita ja varsinkin sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xlyfofy kirjoitti:
Raasteita, hedelmiä, herkkuja, tosi ravintorikasta :D:D:D
Onneksi kasvoin 90-luvulla ja sain syödä sekä kotona että mummolassa hyvää ruokaa. Ruskeaa kastiketta, perunaa, lihaa, marjakiisseliä, sokerihuurrettuja muroja, suklaamuroja, ranskanleipää juustolla ja metwurstilla jne. Salaattina porkkanaraastetta, jonka joukossa oli rusinoita. Hyvää oli eikä kukaan vinkunut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö.. Puhutaan äitien vinkumisista, joten äidin äiti ei ole anoppi, vaan sen äidin äiti. Jos puhuttaisiin isien vinkumisista, äidin äiti olisi anoppi.
Anoppi se äidin äitikin on. Ja minun mieheni on paljon nirsompi kuin minä. Apestani puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syyystä mun lapsi ei mene mummulaan ilman valvontaaHyvä, että saavat edes mummulassa voita ja suolaa. Kotona varmaan ravitset lapsesi suolattomalla margariinilla.
Älä unohda sitä sokeria! Kyllähän se lapsi kuolee puutostautiin jos ei saa joka päivä voita ja varsinkin sokeria.
Voita lapsi tarvitsee ihan joka päivä. Sokeria ei.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se koskee kumpaakin mummolaa. Omat vanhempani tarjoavat niukasti herkkuja, mutta varsinainen ruoka on varsin köyhää. Anoppilassa taas mennään sillä einesmakaronilaatikko-pulla-jätski -linjalla.
SOKERI ON SAATANASTA SOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTASOKERI ON SAATANASTA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissa, missä lapset elävät maailman pisimmän aikuiselämän, ei juuri kukaan saa voita päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä paljon tarvitsee kumpaakin. Kuin sika polkupyörää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi se äidin äitikin on. Ja minun mieheni on paljon nirsompi kuin minä. Apestani puhumattakaan.
Ei minun äitini ainakaan ole minun anoppini. Ihan äitini on. Ja jos avaudun anopin ruuista, silloin puhun mieheni äidin tekemistä ruuista. Hän kun on anoppini.