Mitä nää äidit vinkuu mummujen ruuista
Varmasti lapset saavat parempaa ravintoa mummulassa kuin kotona. Mummut antaa aitoa tavaraa, äidit muodikasta keinoruokaa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vinkuessa unohtuu, että itse kasvoi sillä samalla mummun ruualla ihan terveeksi (?) aikuiseksi.
No meidän tapauksessa ei (kyse anopista). Miehellä ties mitä terveysongelmia ja on koko ikänsä ollut ylipainoinen.
Siis ollut ylipainoinen sinun ruuistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vinkuessa unohtuu, että itse kasvoi sillä samalla mummun ruualla ihan terveeksi (?) aikuiseksi.
No meidän tapauksessa ei (kyse anopista). Miehellä ties mitä terveysongelmia ja on koko ikänsä ollut ylipainoinen.
Äitinsä ruuista.
Xlyfofy kirjoitti:
Meillä miehen veli kuoli vähän yli kolmekymppisenä, appiukko ja liuta muita lähisukulaisia on kuollut sydän ja verisuonitauteihin. Mummon bravuuri lapsilleni lenkki jonka sisällä on juustoa ja päälle uunista tulon jälkeen lirutetaan pikku kattilassa sulatettua voita. Kasvislisukkeena toimii italiansalaatti, ostettu sellaisena valmis pakettina. Jälkiruuaksi pullaa joka halkaistaan ja voidellaan voilla. Ja koko ruokalista noudattaa tätä samaa kaavaa. Mielenkiintoista on ettei anoppi syö itse tarjoamaansa ruokaa vaan juo lähes pelkästään ravinnokseen keltaista jaffaa. Sitten loukkaannutaan ku kiikutan perheelleni ja anopillekin kunnon ruokaa, kasviksia ja hedelmiä... Sillä pitäähän elämässä nauttia ruuasta.
Ja se vika on rasvassa, vaikka syövät valmissalaattia :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niiden mummujen pitää työntää voita, suolaa ja sokeria kilokaupalla.
Tästä syyystä mun lapsi ei mene mummulaan ilman valvontaaHyvä, että saavat edes mummulassa voita ja suolaa. Kotona varmaan ravitset lapsesi suolattomalla margariinilla.
Lapseni on vasta 9kk, joten ei saa margariinia eikä suolaa.
Mummulla kuitenkin pakottava tarve syöttää voita ja esim. leipää jossa lisättyä suolaa ja sokeria 🤬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinsä ruuista.
Käykö hän nyt aikuisenakin aina syömässä äitinsä luona eikä syö lainkaan sinun tekemiäsi ruokia?
Mun anoppi tarjoaa aina ainoastaan perunaa, lihaa ja ruskeaa kastiketta. Aamulla syödään pullaa ja runsassokerista maitokahvia. Ainoa vihannes tai hedelmä on marjakiisseli jonka kanssa on kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinsä ruuista.
Miksi se on edelleen ylipainoinen, vaikka on sinun ruuissa?
Jos mummu syöttää pas*aa lapsille, niin se on merkki siitä, ettei hän halua lapsia vaivoikseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavan totta. Ns. kotiruoka on nykyisin aika lailla prosessoitua, joten mummolan tillikurkku ja keitetty peruna on todella eksoottista ruokaa monelle lapselle. Vegaanista kaiken lisäksi, mutta ei muodikkaasti.
Taidat muistella omaa lapsuuttasi mummolassa. Ei nykyajan mummot enää mitään tillikurkkuja ja keitettyjä perunoita tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi tarjoaa aina ainoastaan perunaa, lihaa ja ruskeaa kastiketta. Aamulla syödään pullaa ja runsassokerista maitokahvia. Ainoa vihannes tai hedelmä on marjakiisseli jonka kanssa on kermaa.
Hyvää perusruokaa ja sinä jaksat itkeä. Älkää käykö anopin luona syömässä, jos kunnon ruoka ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syyystä mun lapsi ei mene mummulaan ilman valvontaaHyvä, että saavat edes mummulassa voita ja suolaa. Kotona varmaan ravitset lapsesi suolattomalla margariinilla.
Mummulla kuitenkin pakottava tarve syöttää voita ja esim. leipää jossa lisättyä suolaa ja sokeria 🤬
Voi on hyvää ravintoa. Tiedätkö, että voin syöminen vaikuttaa näköön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää perusruokaa ja sinä jaksat itkeä. Älkää käykö anopin luona syömässä, jos kunnon ruoka ei kelpaa.
Juu suomalaista perusruokaa 50-luvulta. Ei me käydäkään kuin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintorikasta ruokaa, toisin kuin nykyäitien tarjoama keinoravinto.
Mun lapset on mummulassa. Ei syötä karkkia, mutta joka ikinen päivä on keksiä, pullaa, jätskiä... argh! Vihanneksia vähän, ja hedelmiä lapset saavat jos pyytävät. Muuten unohtuu kaappiin.... perunaa ja leipää määrättömästi.
Asiasta puhuttu sata kertaa, mutta ei mene perille... Tilanne ei ole niin katastrofaalinen että en veisi lapsia sinne lomalle. Mutta jos joku kertoisi, mikä idea tuossa herkkujen tuputtamisessa on?
Kyllä lapset mun vanhempien luona viihtyy ihan hyvin ilman sitä sokerihumalaakin.
Vierailija kirjoitti:
Xlyfofy kirjoitti:
Meillä miehen veli kuoli vähän yli kolmekymppisenä, appiukko ja liuta muita lähisukulaisia on kuollut sydän ja verisuonitauteihin. Mummon bravuuri lapsilleni lenkki jonka sisällä on juustoa ja päälle uunista tulon jälkeen lirutetaan pikku kattilassa sulatettua voita. Kasvislisukkeena toimii italiansalaatti, ostettu sellaisena valmis pakettina. Jälkiruuaksi pullaa joka halkaistaan ja voidellaan voilla. Ja koko ruokalista noudattaa tätä samaa kaavaa. Mielenkiintoista on ettei anoppi syö itse tarjoamaansa ruokaa vaan juo lähes pelkästään ravinnokseen keltaista jaffaa. Sitten loukkaannutaan ku kiikutan perheelleni ja anopillekin kunnon ruokaa, kasviksia ja hedelmiä... Sillä pitäähän elämässä nauttia ruuasta.
Ja se vika on rasvassa, vaikka syövät valmissalaattia :D:D:D
En tarkoittanutkaan että rasva pelkästään on ongelma, vaan täydellinen ravintoköyhyys. Yleensä yritän mahdollisimman paljon laittaa ruokaa jaffamummon luona vieraillessa itse ja tarjota mummollekin.
Jos lapsi syö vaikka viikon vuodessa kunnon 50-luvun ruokaa, niin sillä ei ole mitään merkitystä terveyden kannalta. Sitten, jos VUOSIKYMMENET syödään sitä, niin varmaankin näkyy sydän- ja verisuonitauteina. Mutta antakaa nyt hyvät mammat mummun syöttää mitä parhaakseen katsoo. Tuo aika kestää ehkä 5-10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummulla kuitenkin pakottava tarve syöttää voita ja esim. leipää jossa lisättyä suolaa ja sokeria 🤬Voi on hyvää ravintoa. Tiedätkö, että voin syöminen vaikuttaa näköön?
Voi EI ole hyvää ravintoa, jos sitä mätetään ilman mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintorikasta ruokaa, toisin kuin nykyäitien tarjoama keinoravinto.
Mun anoppi tarjoaa aina valmista punajuurisalaattia ja kinkkukiusausta, jossa kinkkua on melkein joka kolmannessa haarukallisessa. Kermana vähärasvainen kasvirasvakermake. On joo ravintorikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle tarjoiltiin tuollaista ruokaa ihan 90-luvulla. Jopa koulussa.