Mitä nää äidit vinkuu mummujen ruuista
Varmasti lapset saavat parempaa ravintoa mummulassa kuin kotona. Mummut antaa aitoa tavaraa, äidit muodikasta keinoruokaa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä ei ole varaa ostaa kuin halpaa ruokaa, varsinkin, jos lapset ovat useita päiviä ruokittavana! Sitten syövät loppukuun kaurapuuroa, kun meni eläkkeet lapsenlapsten ruokiin. Kehtaattekin arvostella. Antakaa rahaa, kun jätätte lapsenne täyshoitoon. Tv Köyhä mummu
En voi, minulla on pienempi eläke kuin mummolla, ja asumiskulutkin suuremmat.
Kiva kuulla että jonkun lapsilla on mummola mihin mennä. Mun äiti on kuin suora lainaus tuolta " hankalat ihmiset" ketjusta. Narsisti.
Joskus kaipaisin itsekin paikkaa mihin mennä. Suvusta ihmistä johon voisi tukeutua.
Onneksi on onnellinen avioliitto ja lapsi, mutta muutoin on aika yksinäistä.
Rankkaa olla nyky vanhempi kun koskaan ei oo hyvä. Joko itketään, kun isovanhemmat ei jatkuvasti toimikaan ilmaisena lapsenvahtina. Sitten kun lapset pääsekin mummolle, niin sinne mennään kamalan listan kanssa, että mitä saa syödä ja mitä tehdä. Ei ne teiän lapset kuole siihen, että saavat joskus pullaa vähän useammin, tai ovat muutaman päivännilman rehuja.
Vierailija kirjoitti:
Mummoraukoilla ei ollut lapsivapaata ennen ja nytkin viette lapsenne mummun hoitoon. Kuinka kehtaatte? Autatteko mummua pyykinpesussa, lakanoiden laitossa ja ruokalaskuissa? Viettekö mummun kiitokseksi kylpylään toipumaan? Yökyläilyt ja lomat mummun selkänahasta, mikäs siinä, käytetään härskisti hyväksi vanhoja kilttejä mummuja! Ja sitten haukutaan palstoilla, kun mummu laittaa paskaa ruokaa teidän lumihiutaleille!
No esim mun äitini ei koskaan edes ollut työelämässä. Kotirouvana. Ja meillä oli silti siivooja ja kotiapulainen. Lakanatkin pesetettiin pesulassa, joka nouti ja haki ne.
Kyl oli rankkaa.
Nuoret naiset kasvatettu itserakkaiksi siksi,minä ja vain minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoraukoilla ei ollut lapsivapaata ennen ja nytkin viette lapsenne mummun hoitoon. Kuinka kehtaatte? Autatteko mummua pyykinpesussa, lakanoiden laitossa ja ruokalaskuissa? Viettekö mummun kiitokseksi kylpylään toipumaan? Yökyläilyt ja lomat mummun selkänahasta, mikäs siinä, käytetään härskisti hyväksi vanhoja kilttejä mummuja! Ja sitten haukutaan palstoilla, kun mummu laittaa paskaa ruokaa teidän lumihiutaleille!
No esim mun äitini ei koskaan edes ollut työelämässä. Kotirouvana. Ja meillä oli silti siivooja ja kotiapulainen. Lakanatkin pesetettiin pesulassa, joka nouti ja haki ne.
Kyl oli rankkaa.
Onko hänellä nyt apua? Vanhana? Sinäkö autat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vinkuessa unohtuu, että itse kasvoi sillä samalla mummun ruualla ihan terveeksi (?) aikuiseksi.
Minä en syönyt pelkkää pitsaa, tortillaa ja ribsejä lapsena, kuten omat lapseni syövät 90-vuotiaan mummonsa luona.
Eipä kyllä syönyt isänsäkään, vaan valikoi hyvin tarkkaan mitä syö ja koulustakin lintsasi niinä päivinä kun ei ollut mieleistä ruokaa. Alussa oli aika erikoinen ruokavalio, mutta onpa se kuusikymppiseksi ehtiessä oppinut syömään sitä sun tätä.
Herranen aika! Laitatko sinä lapsesi noin vanhan ihmisen riesaksi? Eihän hän jaksa laittaa mitään! Hän itse tarvitsee apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl oli rankkaa.
Onko hänellä nyt apua? Vanhana? Sinäkö autat?
Ei hän ole vanha. Ja kyllä, kyllä hän juoksuttaa edelleen kaikkia ja passuuttaa itseään. Tosin minun lapsistani ei hänelle ilmaispiikoja tule, vaikka niin kuvitteleekin. Jotain rajaa on siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vinkuessa unohtuu, että itse kasvoi sillä samalla mummun ruualla ihan terveeksi (?) aikuiseksi.
Minä en syönyt pelkkää pitsaa, tortillaa ja ribsejä lapsena, kuten omat lapseni syövät 90-vuotiaan mummonsa luona.
Eipä kyllä syönyt isänsäkään, vaan valikoi hyvin tarkkaan mitä syö ja koulustakin lintsasi niinä päivinä kun ei ollut mieleistä ruokaa. Alussa oli aika erikoinen ruokavalio, mutta onpa se kuusikymppiseksi ehtiessä oppinut syömään sitä sun tätä.
Herranen aika! Laitatko sinä lapsesi noin vanhan ihmisen riesaksi? Eihän hän jaksa laittaa mitään! Hän itse tarvitsee apua!
Kaikki ysikymppiset eivät ole raihnaisia tai jaksamattomia. Minun 93v mummoni asuu yksin omakotitalossa, tekee itse omat ruokansa, siivoaa ja pesee pyykit yms. Hän myös reissaa ahkerasti ympäri Suomea. Ainut missä tarvitsee apua on mattojen puistelu, lumityöt ja muut raskaimmat hommat. Muuten pärjää täysin omillaan ja hoitaa välillä myös minun lapsiani. Ei siksi, että minä häntä vaatisin niin tekemään, vaan siksi että hän itse haluaa.