Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää osta parvekekukkia

Vierailija
03.07.2019 |

Kaikki kuolee parin viikon sisällä. Lannoitetta ja sopiva kastelu. Ei auta. Paha henkikö ne kasvit tappaa. Kolmannet kukat jo hommannut. Kalliiksi tulee ostaa koko ajan uusia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä viitsitte törsätä rahaa parvekekukkiin? En malttaisi kuluttaa moiseen penniäkään. Hetken ilo, ötököitä ja sotkua ja sinne meni. Voihan parveketta sisustaa kestävämminkin...

Et varmaan tykkää kukista ja ötököistä. Itse tykkään molemmista. Ihanaa on kun näkee kimalaisia ja muita pölyttäjiä kukissa.❤️ -ap

Pakko myöntää, että en juurikaan. Olen sen verran vieraantunut luonnosta ja asunut kaupungissa jo vuosikymmenet, että kaiken maailman öttiäiset saavat mielellään pysyä kaukana sekä asunnostani että parvekkeeltani :o))).

Vierailija
22/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taatusti kuolevat, ellet istuta niitä isompaan ruukkuun ja uuteen multaan! Ei niitä ole tarkoitettu pitää niissä ostoruukuissa, joissa multaa ei ole nimeksikään vaan pelkkää juuristoa.

Riippuu ihan kukasta. Monet kesäkukat kasvattavat vain juuristoa, jos iso ruukku, eivätkä kuki.

Ihan passeli on n. 13 cm ruukku, kun muistaa lannoittaa 1-2 vk välein.

Ja ap. todennäköisesti on krysanteemi, johon tulee helposti kirvoja ja on lyhyt ikäinen ja eikä sovi kesäkukaksi lasitetulle parvekkeelle.

Pelargoni on hyvä valinta, mutta sekin vaatii, että parvekkeella on yksi ikkuna auki, muuten lämpötila kohoaa helposti 40-60-asteiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo moneen kertaan sanottu, mutta ongelma taitaa todellakin olla se, että et istuta niitä kukkia uuteen multaan ja isompaan astiaan! Pelargoni ei myöskään viihdy märässä, sen saa kyllä kuolemaan liialla kastelulla ennemminkin kuin kuivuuteen.

Vierailija
24/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äitienpäivän aikoihin saatu kiinanruusu lasitetulla eteläparvekkeella, kasteltu, lannoitettu, mutta ei kasva yhtään eikä tee uusia nuppuja. Minä en kertakaikkisesti ymmärrä. Ehkä se johtuu siitä, on monen vuoden tauko kasveista. Unohtanut kaiken? Ymmällä. Minulla on ollut se ikivanha Valittujen palojen vihreä kukkakirja, se paksu, mutta en löydä sitä kirjahyllystä, ja epäilen jonkun kävijän pöllineen.

Vierailija
25/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parahin Ymmällä, tästä ensiapua https://www.meillakotona.fi/artikkelit/kiinanruusun-hoito-ja-leikkaus. Sitten voit käydä antikassa, sieltä löytyy kirjallisuutta sopuhintaan, tuollainen VP kukkakirjakin mahdollisesti.

Vierailija
26/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paahteiselle parvekkeelle ei sovi varjossa viihtyvät kasvit. Kannattaa kysyä olosuhteisiin sopivia kasveja.

Kaipa niitä voi ihan itsekin sijoittaa oikein?

Sinccis

Vierailija
27/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä viitsitte törsätä rahaa parvekekukkiin? En malttaisi kuluttaa moiseen penniäkään. Hetken ilo, ötököitä ja sotkua ja sinne meni. Voihan parveketta sisustaa kestävämminkin...

Et varmaan tykkää kukista ja ötököistä. Itse tykkään molemmista. Ihanaa on kun näkee kimalaisia ja muita pölyttäjiä kukissa.❤️ -ap

Pakko myöntää, että en juurikaan. Olen sen verran vieraantunut luonnosta ja asunut kaupungissa jo vuosikymmenet, että kaiken maailman öttiäiset saavat mielellään pysyä kaukana sekä asunnostani että parvekkeeltani :o))).

Jos öttiäiset maailmasta loppuu, luppuu myös ruoka.

Vierailija
28/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kuten sanottu niin isommat purkit ja uutta multaa! Ja hanki petunioita, mulla ne kestää ja kestää ja kasvaa isoiksi ja näteiksi eikä kuole millään vaikka olen maailman huonoin ja laiskin kukkienhoitaja. :D Ne on myös tosi halpoja, usein alle euron per yksi semmoinen pieni kasvi, niitä on halpaa ostaa useampiakin jos onnistuu tappamaan. Lisäksi ne kasvaa kesän aikana yllättävän isoiksi ja komeiksi, mielestäni hyvä diili jos muutaman euron sellaisiin törsää.

Vierailija
29/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos öttiäiset maailmasta loppuu, luppuu myös ruoka.

No tuskinpa ne ihan heti loppuvat. Minulle riittää, kunhan eivät tunge minun yhtiövastikkeeni kattamille neliöille ;o)

Vierailija
30/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaihtaa tuohon Kiinanruusuun mullan ja purkin. Sain viimein multaa ja soraa. Nyt pitää keksiä mistä jotain soran ja mullan väliin. Kukinta ei siinä pilaannu, kun juuri kohta avaa viimeisen nupun. Sen jälkeen rassaus. Sen lehdissä ei ole mitään vikaa. Se ei vain tee mitään uutta. Ostettu yhdeltä puutarhalta. Oli tullessa niin saksittu oksittu nyitty, ettei vahingossakaan mitään mistä olisi voinut itse oksaa vesiklasiin ja 15€ sellaisesta.

Poikkeuksellisesti jonkin verran peräti kerrotun tyyppinen ja väri kaunis pinkki. En ole kerrottuja nähnyt ikiaikoihin, vuosiiiiin joten tämän tahtoisin nyt säilytellä. Ei se niitä vanhantyyppisiä ole, vääränlaiset lehdet ja vain pikkuisen kerrottu, mutta kuitenkin.

Minulla ei ollut edes kastelukannua eikä suihkutuspulloa jäljellä! Monta vuotta ollut niin raiteiltaan, kaikki kukat menneet kun ennen meillä oli oikea kokoelma.

Minulla on ns kaikki huonosti elämässä ja kaipasin jotain henkistä piristystä.

On minulla tuossa nyt perhoskämmekkääkin. Löysin hyvän youtube videokanavan missä yksi poitsu selittää juttuja tosi hyvin. Olen ajatellut siirtää kukittuaan vesiviljelyyn. Kun tietäisin millaiset lasista ruukkua, mikä olisi hyvät ja mistä hankkia Oulussa tai netistä? Minä muistelen nähneeni, sillä poitsulla oli niissä lasiruukuissa rei'ät sivussa. Tietääkö kukaan, mitäköhän tarkoitusta sellaiset palvelisivat? Onko pakko olla? Ei minulla ole ketään poraamaan ruukkuihin reikiä :D

Vierailija
31/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on orkideoita, eikä niissä ruukuissa kyllä mitään reikiä ole. Hän upottaa ne juuria myöten n. kerran viikossa laimeaan kahviin reiluksi vartiksi, sitten takaisin ruukkuun, eikä kastele niitä muuten lainkaan. Hyvin kasvavat ja kukkivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi