Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyviä laihdutusruokia? Haluan olla laihempi kun palaan töihin loman jälkeen

Vierailija
02.07.2019 |

Ylipainoa on 20kg. Haluaisin olla reilusti kevyempi elokuun loppuun mennessä

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois sokeriherkut, pullat, yms. Korvaa ne esim mansikoilla. Syö enemmän kasviksia ja muuten ihan tavallista ruokaa.

Liiku ensin puoli tuntia enemmän päivässä, sitten viikon jälkeen tunti enemmän. Kävelylenkki riittää. Päälle uintia.

Takuuvarmasti olet kuukauden jälkeen hoikempi. Mitään ihmedieettejä ei tarvita.

Vierailija
22/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä syömisessäsi on pielessä?

Itse esimerkiksi syön muutoin kohtuudella, mutta vedin iltaisin suklaata. Aloin syödä tuhdin, mutta terveellisen iltapalan (esim pari palaa leipää, leikkelettä, rahkaa, marjoja) ja kupillisen kuumaa kaakaota, joka vei suklaan himon.

Minä lihoisin, jos söisin leipää iltapalaksi. Jättäisin leivän kokonaan pois laihduttaessa. Syö vaikka vain niitä leikkeileitä, rahkaa ja marjoja.  

Minä taas lihoisin, jos söisin yli kulutukseni. En ole muuten koskaan elämässäni ollut lähelläkään ylipainoa. Ehkä leivän syönnin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida myös säännöllinen ateriarytmi eli älä päästä kroppaa säästöliekille pidentämällä ruokaväliä. Syö noin kolmen tunnin välein vähän ja terveellisesti. Välipalaksi vaikka maustamaton rahka marjoilla ja ruisleseillä. Proteiinilla ja rasvalla pidät nälän poissa. Esim. munan valkuainen on hyvä vaihtoehto. Rasva on keltuaisessa. Lounaan voi korvata ruokaisalla isolla salaatilla. Vatsa täyteen kasviksilla ja nälkä pois proteiinilla: kananmunaa, papuja, vähärasvaista lihaa, juustoa... Skippaa salaatinkastike. Ne on energiapommeja.

Kananmuna syödään kokonaan, keltuaisessa on ravinto ja myös se tärkeä rasva.

Vierailija
24/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pois sokeriherkut, pullat, yms. Korvaa ne esim mansikoilla. Syö enemmän kasviksia ja muuten ihan tavallista ruokaa.

Liiku ensin puoli tuntia enemmän päivässä, sitten viikon jälkeen tunti enemmän. Kävelylenkki riittää. Päälle uintia.

Ja mansikoissa kannattaa muistaa kohtuus sillä ne on sama asia kuin söisi esim. dumblekarkkeja.

Niin ja kerkoisitko vielä mitä on tuo legendaarinen ihan tavallinen ruoka? :D

Vierailija
25/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laihdutusruokavinkkien" sijaan ap:n kannattaisi etsiä keinoja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin parantamiseksi. Jos laihduttamisen motivaationa on fantasia siitä, kuinka ap palaa töihin lomalta hoikkana ja saa kaikkien ihailun ja huomion, ja keinona kysellä "laihdutusruokia" nettipalstalla, on homma lähtökohtaisesti pielessä. Tällä tavalla aloitetuista laihdutusyrityksistä yli 90 prosenttia tulee epäonnistumaan.

Vierailija
26/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kuukauden Nutrilet-kuuri / viisi pussia päivässä ja paljon vettä. Lisäksi tomaatteja, kurkkua ja pieni määrä raejuustoa. Kyllä kilot putoaa!

Joo, mutta kuinka kauaksi aikaan? :D Siihen asti, että aletaan syömään taas oikeaa ruokaa.

Ei vaan, kun ylipainoa on noinkin paljon (20 kg ) tuolla pääsee hyvin alkuun. Paino putoaa ja tulee kevyempi olo. Siitä on helppo siirtyä kevyeen ruokavalioon ja lisätä liikuntaa. Omasta kokemuksesta puhun!

Vierailija
27/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida myös säännöllinen ateriarytmi eli älä päästä kroppaa säästöliekille pidentämällä ruokaväliä. Syö noin kolmen tunnin välein vähän ja terveellisesti. Välipalaksi vaikka maustamaton rahka marjoilla ja ruisleseillä. Proteiinilla ja rasvalla pidät nälän poissa. Esim. munan valkuainen on hyvä vaihtoehto. Rasva on keltuaisessa. Lounaan voi korvata ruokaisalla isolla salaatilla. Vatsa täyteen kasviksilla ja nälkä pois proteiinilla: kananmunaa, papuja, vähärasvaista lihaa, juustoa... Skippaa salaatinkastike. Ne on energiapommeja.

Kananmuna syödään kokonaan, keltuaisessa on ravinto ja myös se tärkeä rasva.

Hienosti kumottu oma sanoma...rasvalla pidät nälän poissa, mutta jätä se kuitenkin syömättä jättämällä munasta keltuainen pois.

Vierailija
28/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamulla puuroa marjojen kanssa. Lasi maitoa ja kuppi vihreää teetä.

Ruoaksi salaatteja ja lihaa/kalaa. Perunaa, riisiä, paistaakin voi olla, mutta vähemmän kuin salaattia.

Välipalaksi viiliä tai rahkaa ja marjoja tai hedelmiä.

2-3 palaa täysjyväleipää/päivä.

Tunnin kävelylenkki päivässä. Tai muuta liikuntaa, mutta kävelykin riittää.

Kerran viikossa voi herkutella esim jätskillä.

Minulla myös ylipainoa yli 20 kg. Mukavasti alkaneet tällä metodilla kilot lähteä ja ihan normaalia ruokaa voi syödä.

Vierailija
29/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kuukauden Nutrilet-kuuri / viisi pussia päivässä ja paljon vettä. Lisäksi tomaatteja, kurkkua ja pieni määrä raejuustoa. Kyllä kilot putoaa!

Ja putoaa myös terveys.

Jaa millä tavalla esim 3 viikon kuuri pudottaa muuten terveen ihmisen terveyden?

Vierailija
30/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mansikoissa kannattaa muistaa kohtuus sillä ne on sama asia kuin söisi esim. dumblekarkkeja.

Niin ja kerkoisitko vielä mitä on tuo legendaarinen ihan tavallinen ruoka? :D

"dumblekarkkeja" 😂

Vierailija
31/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin näitä ateriankorvikkeita about satasella kun päätin saada kiloja pois, olisi kannattanut ensin ostaa yksi pakkaus ja maistaa, nimittäin aiheuttavat järkyttävän oksennusrefleksin, tuolla ne on kaapissa, päiväykset on saattaneet mennä ohi, en oo saanu vietyä roskiin. Jokin luonnoton ainesosa pistää mulla vastaan, tiedän että käytetään sairaaloissakin lihavuuden hoitoon mutta valitettavasti ei mulle sopinu. Siis eihän ne mitään halpoja ole.

Vierailija
32/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin näitä ateriankorvikkeita about satasella kun päätin saada kiloja pois, olisi kannattanut ensin ostaa yksi pakkaus ja maistaa, nimittäin aiheuttavat järkyttävän oksennusrefleksin, tuolla ne on kaapissa, päiväykset on saattaneet mennä ohi, en oo saanu vietyä roskiin. Jokin luonnoton ainesosa pistää mulla vastaan, tiedän että käytetään sairaaloissakin lihavuuden hoitoon mutta valitettavasti ei mulle sopinu. Siis eihän ne mitään halpoja ole.

Eivät ole halpoja, mutta olisit maistellut eri makuja. Minä käytän kanakeittoa, mansikka- ja suklaapirtelöä. 

Vierailija
33/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että niitä käytetään sairaalassa, ei tee niistä yhtään parempia tai terveellisempiä elimistölle.  Eikä sen toteamiseen tarvita mitään muuta kuin ainesosaluettelon lukemista.

Vierailija
34/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja putoaa myös terveys.

Minäkin haluaisin tietää, miten terveys putoaa? Kyllä se 20 kg ylipainoa myös pudottaa terveyttä.

terv toinen Nutriletilla 15 kg painoa pudottanut.

Vierailija
35/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttinen sentään. Eikö jo kaikki tiedä, miten syödään terveellisesti!!!? Joka tuutista jatkuvasti tätä samaa asiaa pyöritetään.

Vierailija
36/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että niitä käytetään sairaalassa, ei tee niistä yhtään parempia tai terveellisempiä elimistölle.  Eikä sen toteamiseen tarvita mitään muuta kuin ainesosaluettelon lukemista.

Ok, kuten kaikissa hoidoissa, punnitaan hoidon edut ja haitat. 20 kg ylipainoa vaikuttaa monella tavalla ihmisen terveyteen, nostaa verenpainetta, rasva-arvot ovat pielessä, sokeriarvot koholla, lonkka-polvinivelet kovalla rasituksella, mieli maassa jne. Eikä minulla ko pussiruoka ole pysyvä ruokavalio vaan pääsin n kuukauden kuurilla hyvään alkuun ts jaksoin liikkua edes kilometrin hengästymättä ja siirryin terveellisempään ruokavalioon.

Vierailija
37/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttinen sentään. Eikö jo kaikki tiedä, miten syödään terveellisesti!!!? Joka tuutista jatkuvasti tätä samaa asiaa pyöritetään.

Aika harva ihan oikeasti tietää.

Vierailija
38/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua noita pussikuureja. Tokihan ne ovat varmaankin tehokkaita ja nopeita, mutta itselläni on ongelma juuri se, että haluan syödä, joten näillähän en saa syödä edes sitäkään vähää. Mikä järki on vetää pahanmakuisia ateriankorvikkeita, jos nimenomaan haluaa aterioita eikä luopua niistä. Pikemminkin ymmärtäisin, että näitä käytetään lihottamistarkoitukseen, jos ateriat jäävät muuten väliin.

Vierailija
39/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua noita pussikuureja. Tokihan ne ovat varmaankin tehokkaita ja nopeita, mutta itselläni on ongelma juuri se, että haluan syödä, joten näillähän en saa syödä edes sitäkään vähää. Mikä järki on vetää pahanmakuisia ateriankorvikkeita, jos nimenomaan haluaa aterioita eikä luopua niistä. Pikemminkin ymmärtäisin, että näitä käytetään lihottamistarkoitukseen, jos ateriat jäävät muuten väliin.

No nälkähän se on joka syötättää! Noilla nälkä pysyy poissa, ku ottaa pussin säännöllisin välein ja jos haluaa napostella, voi syödä tomaattia, kurkkua ja välillä sitä raejuustoa. Leipä ja pottu jätetään kokonaan pois. Ja tuo kuuri on VAIN väliaikainen, että pääsee painonpudotuksessa alkuun, ei pysyvä ruokavalio.

Kaksi ensimmäistä päivää ovat vaikeimmat, sitten huomaa ettei olekaan nälkä.

Vierailija
40/215 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: