Tupakkaan menevä raha kiristää hermoja
Rahat alkaa olla nykyään joka kk tiukilla ja aloin laskee mihin rahat valuu ja shokki iski. Ja ei kuulemma syytä lainkaan polttamisessa, kun miehelle sanoin asiasta.
Aivan järkkyä, niin järkkyä.
Miehellä viikossa sikarin polttamiseen rahaa
*140€
Kuukaudessa
*560€ HERMO MENEE!
Vuodessa
*6720€ PÄÄ HAJOO SUMMAAN!
Mulla
Viikossa tupakkaan
*35€
Kuukaudessa
*140€
Vuodessa
*1680€
Yhteensä molempien
*6720€ + *1680€
= *8460€ miehellä määrään ei laskettu niitä päiviä, kun ottaa yhdenkin oluen niin sikareiden määrä nousee.
Kommentit (54)
Pahasti on korvien välissä vikaa jotta kessuttelemaan edes alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiiniriippuvuus on yksi voimakkaimpia huumeriippuvuuksia, ja hyvin harva pääsee eroon nikotiinista. Suurin osa käyttäjistä kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363
Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta
1. Heroiini
2. Alkoholi
3. Kokaiini
4. Barbituraatit
5. Nikotiini
"Savuketta polttaessa nikotiini imeytyy elimistöön keuhkoista ja kulkeutuu aivoihin sekunneissa. Nikotiini aktivoi aivojen nikotiinireseptoreita, joka johtaa lisääntyneeseen dopamiinin eritykseen. Tupakalla on kiihdyttävä ja rauhoittavia vaikutuksia.
WHO:n arvion mukaan tupakan takia kuolee vuosittain 8 miljoonaa ihmistä vuoteen 2030 mennessä. Rotilla nikotiinin saanti nosti mielihyväkeskusten dopamiinitasoja 25-40 prosenttia."
Just tuon takia haluan nyt, liki 30 vuoden jalkeen, lopettaa tupakanpolton.
Elatan nyt kahta ihmista, ja me kumpikin poltamme. Paivassa menee ehka puoltoista L-askia tupakkaa yhteensa = 15 euroa.
Viikossa siis n. 100 euroa, ja kuukaudessa liki 500 euroa!
Ihan. Alyton. Rahamaara. Kaytan enemman rahaa viikossa tupakkaan kuin ruokaan. Kaytan siis mieluummin rahat - vuositasolla yli 5000 euroa - johonkin, joka tappanee minut, kuin hyvaan ja terveelliseen ruokaan. Lisaksi aamuisin kurkku on p*skana ja yskittaa, keuhkot "vinkuu" nukkumaan mennessa. Ja sita tupakkaa on PAKKO saada.
Ei mitaan jarkea.
Ja kylla, lopetamme yhdessa.
Vierailija kirjoitti:
Antaisi nyt rauhassa ihmiste polttaa rahansa ja terveytensä, kun köyhillä ja sairailla jne muutakaan iloa ole elämässä kuin tupakka.
Oletko koskaan miettinyt syy-seuraus-suhteita?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotenkin hienompaa moralisoida tupakoitsijoita kuin esim. lihavia tai alkoholisteja. Suurimmat moralistit ovat itsekkin johonkin addiktoituneita joten onhan se mukavaa olla itse täysin synnitön.
Näin on. Täällä ei ole koskaan lihavia syyllistäviä ketjuja. Se on mukavaa se.
Vastaus: Omat rahat.
Yhteiselle taloustilille asumiseen ja muihin välttämättömiin kuluihin liittyvät rahat 50/50. Loput on omaa rahaa, jonka saa käyttää juuri niin kuin haluaa.
Miten saa menemään 35e viikossa tupakkaan? Sehän tekee useamman askin.
Kannattaisi jo hakea ulkomailta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikotiiniriippuvuus on yksi voimakkaimpia huumeriippuvuuksia, ja hyvin harva pääsee eroon nikotiinista. Suurin osa käyttäjistä kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin.
Mä olen 61v. ja olen polttanut viiskymmentä vuotta. Mulla on varaa polttaa enkä aio lopettaa. Kuolen muutenkin tukehtumalla.
En kuitenkaan kehota ketään aloittamaan tupakointia ja uskon nykynuorten olevan viisaampia kuin minun ikäluokat aikoinaan.
Tupakointi on tyhmää, mutta tyhmää on myös mollata vanhoja ihmisiä tupakoinnista, he ovat tehneet sitä koko ikänsä eikä siitä enää eroon pääse.
Jos olisit läheiseni, voisin sanoa sinulle suoraan, ettei tukehtumis- tai syöpäkuolema ole miellyttävä. Sanoisin myös suoraan, että olet tyhmä. Toteaisin, että kuka tahansa voi lopettaa tupakoinnin missä iässä tahansa.
Mutta kun ei olla läheisiä, niin sanon vain sen, että minua ottaa päähän, kun sinun tupakoinnistasi johtuvia sairauksia hoidetaan minunkin verorahoillani.
Aivan, ja sinun sairauksia hoidetaan myös minun verorahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Se kai niissä hinnankorotuksissa ideana onkin. Että vain rikkailla on enää varaa siihen.
Sehän toimii tilastollisesti, suuressa mittakaavassa oikein. Rikkaat ovat YLEENSÄ paremmin koulutettuja ja paremmin koulutetut polttavat vähemmän. Tupakointi vähenee.
Se, että setåsi on ketjupolttava miljonäärilakimies ei muuta tätä.
Polttaako joku vielä tupakkaa? Oikeesti, se on niin out ja vanhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363
Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta
1. Heroiini
2. Alkoholi
3. Kokaiini
4. Barbituraatit
5. Nikotiini
"Savuketta polttaessa nikotiini imeytyy elimistöön keuhkoista ja kulkeutuu aivoihin sekunneissa. Nikotiini aktivoi aivojen nikotiinireseptoreita, joka johtaa lisääntyneeseen dopamiinin eritykseen. Tupakalla on kiihdyttävä ja rauhoittavia vaikutuksia.
WHO:n arvion mukaan tupakan takia kuolee vuosittain 8 miljoonaa ihmistä vuoteen 2030 mennessä. Rotilla nikotiinin saanti nosti mielihyväkeskusten dopamiinitasoja 25-40 prosenttia."
dopamiinitasojen nousu on samaa luokkaa kovien huumeiden kanssa.
ei ihme jos tupakka ns. "koukuttaa" pahasti.
Jos olisit läheiseni, voisin sanoa sinulle suoraan, ettei tukehtumis- tai syöpäkuolema ole miellyttävä. Sanoisin myös suoraan, että olet tyhmä. Toteaisin, että kuka tahansa voi lopettaa tupakoinnin missä iässä tahansa.
Mutta kun ei olla läheisiä, niin sanon vain sen, että minua ottaa päähän, kun sinun tupakoinnistasi johtuvia sairauksia hoidetaan minunkin verorahoillani.