Selittäkää seurustelusuhteen ja parisuhteen ero!
Minä en osaa tehdä noille mitään eroa. Puhun sujuvasti sekaisin seurustelukumppanista, tyttö- ja poikaystävistä, seurustelusta, parisuhteesta ja niin edelleen. Mutta tätä palstaa lukiessa olen alkanut miettiä, että jos näillä onkin joki tosi selvä ero, jonka kaikki muut tietävät.
Kuis on?
Kommentit (4)
Minusta se on sama asia. Kyllä minä puhun seurustelevani poikaystäväni kanssa, vaikka asumme samassa asunnossa. Lisäksi puhun nimenomaan poikaystävästä, en avopuolisosta. Ei kai näillä termeillä niin väliä ole, kuka näitä jaksaa edes kelailla? :D
Kyllä pari suhdetta on aina parempi kuin parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on kattokäsite. Se tarkoittaa "kiintymykseen ja seksuaalisuuteen perustuvaa kahdenvälistä suhdetta" (sanakirjamääritelmä). Tämän sisällä on sitten erilaisia tapoja olla parisuhteessa. Yksi näistä on seurustelusuhde. Se tarkoittaa parisuhdetta, jossa ei (vielä) asuta yhdessä, mutta seksiä, läheisyyttä, rakkaudentunnustuksia ja yhteistä laatuaikaa on. Sitten kun asutaan yhdessä, kyseessä on avoliitto.
Ostan tämän määritelmän. Kiitos!
ap
Parisuhde on kattokäsite. Se tarkoittaa "kiintymykseen ja seksuaalisuuteen perustuvaa kahdenvälistä suhdetta" (sanakirjamääritelmä). Tämän sisällä on sitten erilaisia tapoja olla parisuhteessa. Yksi näistä on seurustelusuhde. Se tarkoittaa parisuhdetta, jossa ei (vielä) asuta yhdessä, mutta seksiä, läheisyyttä, rakkaudentunnustuksia ja yhteistä laatuaikaa on. Sitten kun asutaan yhdessä, kyseessä on avoliitto.