Tupakkaan menevä raha kiristää hermoja
Rahat alkaa olla nykyään joka kk tiukilla ja aloin laskee mihin rahat valuu ja shokki iski. Ja ei kuulemma syytä lainkaan polttamisessa, kun miehelle sanoin asiasta.
Aivan järkkyä, niin järkkyä.
Miehellä viikossa sikarin polttamiseen rahaa
*140€
Kuukaudessa
*560€ HERMO MENEE!
Vuodessa
*6720€ PÄÄ HAJOO SUMMAAN!
Mulla
Viikossa tupakkaan
*35€
Kuukaudessa
*140€
Vuodessa
*1680€
Yhteensä molempien
*6720€ + *1680€
= *8460€ miehellä määrään ei laskettu niitä päiviä, kun ottaa yhdenkin oluen niin sikareiden määrä nousee.
Kommentit (54)
Siirtykää sätkiin, tulevat paljon halvemmiksi. Kyllä minullakin on hermot kireällä jos tupakkaa ei saa. En viitsi lopettaa, koska silloin tämän huvituksen korvaisi makean syönti tai jokin muu "epäterveellinen" ja lihoisin liikaa. Saahan sitä köyhälläkin olla jokin huvitus, muukin kuin vilkas mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Sähkörööki, ei mulla muuta.
Teinillä oli leukaluu haljennut sähköröökin räjähtäessä. Suojaisiko joku hitsauskypärä tai muu turvamaski tulevaisuudessa sähköröökaajia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisitte?
Luuletko etteivät tupakoijat tiedä tätä vaihtoehtoa?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi väärin viedä vähäosaisimmilta mahdollisuus tupakoida.
Ihan veroistahan on kyse. Tupakkaa voitais myydä euron aski.
Mikä tästä paheesta takee niin helkutisti nuita paheita pshempaa. Näin laskelmia, että ylipaino kustantaa yhteiskunnalle kolminkertaisen summan. Mutta pulla on halpaa ja pysyy..
Terveysriskit. Eivät näy heti, mutta ovat sitäkin karumpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kai niissä hinnankorotuksissa ideana onkin. Että vain rikkailla on enää varaa siihen.
Tosin ne hyvätuloiset ja hyvinkoulutetut ihmiset ovat pääsääntöisesti jo luopuneet tupakoinnista, sillä se on epäterveellinen tapa tulotasosta riippumatta eikä sitä ole pidetty enää pitkään aikaan minään tyylikkäänä tapana vanhan ajan filmitähtien malliin.
Puhuinko jossain kohdassa sinun hyvätuloisista ja hyvinkoulutetuista seurapiireistäsi.
Faktahan se on, että hinnannousu tuntuu ensimmäisenä vähätuloisilla.
Nikotiiniriippuvuus on yksi voimakkaimpia huumeriippuvuuksia, ja hyvin harva pääsee eroon nikotiinista. Suurin osa käyttäjistä kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin.
Onhan se jotenkin hienompaa moralisoida tupakoitsijoita kuin esim. lihavia tai alkoholisteja. Suurimmat moralistit ovat itsekkin johonkin addiktoituneita joten onhan se mukavaa olla itse täysin synnitön.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiiniriippuvuus on yksi voimakkaimpia huumeriippuvuuksia, ja hyvin harva pääsee eroon nikotiinista. Suurin osa käyttäjistä kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin.
Mä olen 61v. ja olen polttanut viiskymmentä vuotta. Mulla on varaa polttaa enkä aio lopettaa. Kuolen muutenkin tukehtumalla.
En kuitenkaan kehota ketään aloittamaan tupakointia ja uskon nykynuorten olevan viisaampia kuin minun ikäluokat aikoinaan.
Tupakointi on tyhmää, mutta tyhmää on myös mollata vanhoja ihmisiä tupakoinnista, he ovat tehneet sitä koko ikänsä eikä siitä enää eroon pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 61v. ja olen polttanut viiskymmentä vuotta. Mulla on varaa polttaa enkä aio lopettaa. Kuolen muutenkin tukehtumalla.
En kuitenkaan kehota ketään aloittamaan tupakointia ja uskon nykynuorten olevan viisaampia kuin minun ikäluokat aikoinaan.
Tupakointi on tyhmää, mutta tyhmää on myös mollata vanhoja ihmisiä tupakoinnista, he ovat tehneet sitä koko ikänsä eikä siitä enää eroon pääse.
Nikotiini aiheuttaa tosiaankin heroiiniin verrattavan riippuvuuden, josta hyvin harva pääsee eroon ennen kuolemaansa, ja se kuolemakin johtuu usein tupakan aiheuttamista sairauksista. Ainoa hyötyjä asiassa on vain tupakkahuumeen kauppiaat.
Yrittäkää vähentää ja vaihtaa edes osittain sätkiin tai mies piippuun nii säästätte.. Sikarit voi säästää erikoistilanteisii ja tehdastupakkaa et säkää tarvitse.
Mä kans ihmettelen millä ihmeellä jotkut köyhät polttaa. Yhdessäkin perheessä tiedän polttavan isän ja nyt nippa nappa täysi-ikäisen pojan, äiti ei polta. Perhe elää toimeentulotuella (makaronia ja jauhelihaa pääravinto).
Itse oli kerta kaikkiaan lopetettava tupakointi viime jouluna kun ei riittänyt rahat mitenkään. Jotain on tapahtunut viime vuoden aikana mun ostovoimalle.
Nyt tosiaan kevään mittaan pistin kukkaronnyörit niin tiukalle tuon tupakoinnin lopetettuani ja muutenkin kaikkien ostosten suhteen, että sain säästöön 1 kk palkan vajaassa puolessa vuodessa. Ei se noin ilmaistuna paljon ole mutta noin 300/kk on suht paljon mun entisillä kulutustottumuksilla ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotenkin hienompaa moralisoida tupakoitsijoita kuin esim. lihavia tai alkoholisteja. Suurimmat moralistit ovat itsekkin johonkin addiktoituneita joten onhan se mukavaa olla itse täysin synnitön.
Jaa, mihinkähän mahdan olla addiktoitunut? En polta, en juo, en ole lihava, liikun mutten edes joka viikko 🤔🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Mä kans ihmettelen millä ihmeellä jotkut köyhät polttaa. Yhdessäkin perheessä tiedän polttavan isän ja nyt nippa nappa täysi-ikäisen pojan, äiti ei polta. Perhe elää toimeentulotuella (makaronia ja jauhelihaa pääravinto).
Itse oli kerta kaikkiaan lopetettava tupakointi viime jouluna kun ei riittänyt rahat mitenkään. Jotain on tapahtunut viime vuoden aikana mun ostovoimalle.
Nyt tosiaan kevään mittaan pistin kukkaronnyörit niin tiukalle tuon tupakoinnin lopetettuani ja muutenkin kaikkien ostosten suhteen, että sain säästöön 1 kk palkan vajaassa puolessa vuodessa. Ei se noin ilmaistuna paljon ole mutta noin 300/kk on suht paljon mun entisillä kulutustottumuksilla ainakin.
Oli köyhä tai rikas, niin koukussa röökiin oleva kyllä ne savut aina saa. Jos on köyhä, niin se vähennetään ruuasta tai muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mihinkähän mahdan olla addiktoitunut? En polta, en juo, en ole lihava, liikun mutten edes joka viikko 🤔🤔🤔
Mitalit lähti postissa, olethan sen ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli köyhä tai rikas, niin koukussa röökiin oleva kyllä ne savut aina saa. Jos on köyhä, niin se vähennetään ruuasta tai muusta.
Joo se on kyllä totta. Ellei sitten kylmästi lopeta. Mun piti valita järjestänkö lapselle joulun vai poltanko. Ja nyt tietenkin harmittaa miksen jo aikaisemmin lopettanut.
Maksatko molempien sikarit ja tupakat? Jos et, niin ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsyyteen?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitalit lähti postissa, olethan sen ansainnut.
Riittää että kerrot vaan mihin minä olen addiktoitunut kun kaikki kuulemma on jos pitävät tupakointia typeränä? Kerro nyt vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsyyteen?
Ohis
Perus itsepetos: minä ainakin nautin elämästä kun ryyppään ja mässään!
Tupakoinnin lopettaminen on helppoa. Tässä vinkit. Osta imeskelytabletteja ja imeskele niitä. Jatka poltamista, mutta vähennä sitä. Voit palkita itsesi tupakalla, mutta jätä kokoaikainen polttaminen ja vedä sitä nikotiinia niistä tabuista. Pian huomaat että et jaksa lähteä pakkaseen röökille. Jatka samaa pari vuotta, niin kyllä se tupakointi jossain vaiheessa loppuu.