Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin siinä kävi kun minä aloitin työt ja mies kotona lapsen kanssa.

Vierailija
29.06.2019 |

Mies kesälomalla 2v lapsen kanssa ja minä menin töihin. Hoidin kotona ollessa lapsen ja kodin lähes täysin yksin. Mies ihmetteli väsymystäni. Koti oli kuitenkin aina siisti, lapsi hoidettu, ulkoilutettu ja pyykit pesty.

Nyt mies siis kotona lapsen kanssa ja joutuu nukkumaan päiväunet, joskus nukahtaa uudestaan kun tulen töistä. Kotitöitä ei jaksa tehdä, ei vie edes lasta joka päivä ulos. Olettaa että minä teen kotityöt entiseen malliin. Kun hän oli töissä, niin kotityöt ei tullut kuuloonkaan.

Kyllä on elämä perseestä, voiko laiskempaa ukkoa olla. Mitä tuolle voi sanoa? Teen kyllä kotitöitä, mutta mielestäni mies voisi päivällä tehdä edes jotain muuta kuin maata sohvalla.

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies makaa kotona ja lapsi ei ole päivähoidossa? Ei sinunkaan olisi tarvinnut maata melkein kahta vuotta kotona kun Suomessa on julkinen päivähoito.

Päiväkodit heinäkuussa kiinni. Oletko sinä jo maannut kotona lasten kanssa, vai oletko kenties katkera kun sinusta ei ollut tekemään/saamaan lapsia? Älä ole, olet helvetin typerys, jonka ei kannata jatkaa geenejään.

Miten päiväkodit voivat olla heinäkuussa kiinni kun on paljon katkeamattomassa vuorotyössä olevia vanhempia. Ei ihme että tämä maa on konkurssissa kun työikäiseh makoilevat vuosikausia kotona lasten kanssa.

Päiväkodit ovat heinäkuussa kiinni, koska myös päiväkodin työntekijöille kuuluu kesäloma.

Kuten kaikki julkiset laitokset jotka ovat olemassa niiden tylntekijöiden työllistämiseksi.

Vierailija
122/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä käy kun halutaan tasa-arvoa ja ei vielä 2019 luvulla tajuta et miehet (siis ei homot) ja naiset ovat erilaisia. Miksi aloittelija ei jää kotiin lasten kanssa ja mies töihin? Vai onko tässäkin kyse fifty-fifty periaatteesta et molemmat osallistuvat lasten hoitoon tasa-arvoisesti. Tajutkaa nyt ääliöt, miehestä ette saa muokattua naista ja vice versa vaikka kovaa vahtia tää sos. dem. hallitus sitä yrittää ja väkisin.

Mieskö maksaisi naisen ja lapsen elämisen sekä naiselle eläkevakuutuksen ja lisäksi mahdollisen eron tullessa maksaisi myös naiselle elatustukea eläkeikään asti? Älä viitsi, et usko itsekään tuota.

..siis what..? jos nainen jää kotiin lasten kanssa niin miksei mies elättäisi perhettä.?! mikä se sellainen parisuhde on että ollaan valmiita hankkimaan lapsia mutta ei olla valmiita huolehtimaan lasten äidistä (tai isästä)?

voi kuule kun kolikolla on kaksi puolta, miksi edes hankkia jälkikasvua jos vain ajatellaan taloudellisia seikkoja (lapsi saa tulla mutta mistään ei haluta tinkiä)? ei kait kukaan nainen ole lasten lanssa kotona eläkeikään asti (ellei nyt keinohedelmöityksellä tule raskaaksi 60+...) voi pyhä sylvi, te nuoret vanhemmat olette ihan pihalla!

Minä olen kylläkin jo 55-vuotias eli en pidä itseäni kovin nuorena. Naisen varsinkin kannattaa pitää työpaikasta kiinni tai varmistaa muuten, että ei tipahda myöhemmin köyhyyteen. Kotiin jääminen on naiselle iso riski, monen kotiäitivuoden jälkeen töiden saaminen on vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä en jaksanut ja isä jaksaa hoitaa kodin ja lapset, onneksi.

Vierailija
124/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies makaa kotona ja lapsi ei ole päivähoidossa? Ei sinunkaan olisi tarvinnut maata melkein kahta vuotta kotona kun Suomessa on julkinen päivähoito.

Päiväkodit heinäkuussa kiinni. Oletko sinä jo maannut kotona lasten kanssa, vai oletko kenties katkera kun sinusta ei ollut tekemään/saamaan lapsia? Älä ole, olet helvetin typerys, jonka ei kannata jatkaa geenejään.

Miten päiväkodit voivat olla heinäkuussa kiinni kun on paljon katkeamattomassa vuorotyössä olevia vanhempia. Ei ihme että tämä maa on konkurssissa kun työikäiseh makoilevat vuosikausia kotona lasten kanssa.

Päiväkodit ovat heinäkuussa kiinni, koska myös päiväkodin työntekijöille kuuluu kesäloma.

Kuten kaikki julkiset laitokset jotka ovat olemassa niiden tylntekijöiden työllistämiseksi.

Moni yksityinenkin yritys laittaa heinäkuuksi porukat lomille ja toiminnan kiinni.

Vierailija
125/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mite te naiset olette tuollaisia vässyköitä. Kyllä se on tehtävä selväksi jo ennenkuin lapsia pykää siihen yhteiseloon, että mitä tehdään yhdessä ja mitä erikseen. Näin me tehtiin jo ennen papin aamenta ja se oli v 1971. Eipä ole tarvinnut kitistä kotitöistä sanaakaan. Työssä on käyty molemmat ja hommat on hoidettu yhteisvastuullisesti.

Ihan tyhmää on silloin alkaa narisemaan ja vaatimaan, kun ”kuppi on jo kaatunu”

Ai että siitä pitäisi oikein käydä keskustelu etukäteen että aikuinen ihminen on vastuussa kotimaa kotitöistä ja vanhempi lapsensa ulkoilusta? Ja jos ei käy, tämäkin on naisen syy, ei suinkaan sen miehen.

Vierailija
126/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä käy kun halutaan tasa-arvoa ja ei vielä 2019 luvulla tajuta et miehet (siis ei homot) ja naiset ovat erilaisia. Miksi aloittelija ei jää kotiin lasten kanssa ja mies töihin? Vai onko tässäkin kyse fifty-fifty periaatteesta et molemmat osallistuvat lasten hoitoon tasa-arvoisesti. Tajutkaa nyt ääliöt, miehestä ette saa muokattua naista ja vice versa vaikka kovaa vahtia tää sos. dem. hallitus sitä yrittää ja väkisin.

Mieskö maksaisi naisen ja lapsen elämisen sekä naiselle eläkevakuutuksen ja lisäksi mahdollisen eron tullessa maksaisi myös naiselle elatustukea eläkeikään asti? Älä viitsi, et usko itsekään tuota.

Eikö ole hassua, että nainen voi käydä töissä ja sitten hoitaa nuo kotityöt ja lapset, mutta mies ei voi töiden lisäksi tehdä mitään muuta? Siis siitä huolimatta, että kotityöt ovat pelkkää teknisten laitteiden nappien painelua?

Vierailija
127/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tähän väliin huomauttaa, että mun mies oli vuoden kotona molempien lasten kanssa kun olivat n. 1.5-2.5v ja hoiti lapset erinomaisesti, ulkoili, leikki ja laittoi terveellistä ruokaa ja kotityötkin paremmin kuin minä. Mutta hän taitaa olla poikkeus miesten joukossa...ikävää.

Mun mies hoiti 6kk ja 2v lapsia kotona puoli vuotta. Hoiti kaiken tehokkaasti. Meillä on luontevasti jakautuneet kotityöt ollut siitä asti. Ei taida liittyä sukupuoleen. Mun mies on reipas ja aikaansaava persoona. Vuoron vaihto teki kyllä hyvää kummallekin meistä, myös lapsille!

Vierailija
128/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hassua, että nainen voi käydä töissä ja sitten hoitaa nuo kotityöt ja lapset, mutta mies ei voi töiden lisäksi tehdä mitään muuta? Siis siitä huolimatta, että kotityöt ovat pelkkää teknisten laitteiden nappien painelua?

Olisi se hassua jos asia johtuisi sukupuolesta. Meidän perheessä mies hoitaa enimmäkseen nämä, ja minä pyöritän omaa yritystä. Mitä jos valitsisitte kumppaninne paremmin. Kaikesta saa aina syyttää itseään.

Vierailija
129/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu on kalenterin mukaan edessä

Vierailija
130/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi se hassua jos asia johtuisi sukupuolesta. Meidän perheessä mies hoitaa enimmäkseen nämä, ja minä pyöritän omaa yritystä. Mitä jos valitsisitte kumppaninne paremmin. Kaikesta saa aina syyttää itseään.

Taantuminen on valitettavan yleistä ,kun perheeseen tulee lapsia, silloin ennen asioita hyvin hoitanut mies pikku hiljaa muuttuu yhdeksi lapsista.

Kristallipallostako se tulevaisuus pitäisi osata ennustaa, hoituuko ne kotityöt ja muut edelleen yhdessä vai muuttuuko toinen kivireeksi?

Vierailija
131/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ollaan juteltu. Mies vaan sanoo, että on väsynyt, eikä jaksa. Ehdotti, että siivotaan yhdessä vapaapäivänäni. Ei pystykään tekemään kotitöitä lapsen kanssa ollessaan.

Ap

Et nyt kuitenkaan vastannut siihen kaikkein oleellisempaan, jota kommentoija kysyi: KUKA päätti että kotona oleva tekee kaikki kotityöt? Ei meillä ainakaan tee, eikä monissa muissa perheissä.

Ohis

Vierailija
132/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kotona 5 kk 1v8kk kanssa, kun tulin töistä kotiin lämmin ruoka odotti. Koti oli siisti ja hoidettu. Eivät kaikki miehet ole samanlaisia, kuten ei naisetkaan.

Vierailija
133/174 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä en jaksanut ja isä jaksaa hoitaa kodin ja lapset, onneksi.

Mut tään onki kato ok. Äidin ei tarvi jaksaa, koska niin moni äiti uhraa ja jaksaa sunki puolesta. Sitä se tasa-arvo nykyään on. Tehokas isä on taasen vaan todella harvinainen tilastopoikkeama, joka ei estä yleistämästö ja haukkumasta kaikkia miehiä

Vierailija
134/174 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä loisisia sikiää, kun kaikki pitäisi mennä yhteiskunnan piikkiin ja maksettavaksi.

Tiedätkö edes mitä 2v päivähoito maksaa veronmaksajille?

Alle 3v kunnallinen päivähoito maksaa veronmaksajille 1400-1700€/kk.

Ja jos toinen tai molemmat vanhemmat ovat kotona, lapsella ei ole edes oikeutta kokopäiväiseen kunnalliseen päivähoitoon. Se on ihan lakiin kirjoitettu. Etkö edes seuraa uutisia.

Ja perhevaat/kotihoitotukien nimekkeet pitäisi muuttaa äijientueksi tai äijienloisimistueksi, kun ne eivöt paranna lapsen hyvinvointia ja etua, mihin ne on tarkoitettu, vaan lisää lapsimiehen vapaa-aikaa ja loisimista ja sen maksavat veronmaksajat. Ja tämä vielä nuorille ja terveille miehille.

Vierailija
135/174 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi OT,

mutta nämä keskustelut toimivat mielestäni erinomaisena ehkäisyvalistuksena.

OT2, toimivat yhteenmuuttoehkäisynäkin.

Vierailija
136/174 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut samoja juttuja täällä vuosia. Tämä on ikuisuus aihe. Valitettavasti.

Itsekin olen saanut vääntää välillä miehelle rautalangasta, jotta me tehdään yhtä paljon kotona hommia. Pitää muistaa keskustella silloin kun on jokin vialla.

Nyt on kesäloma-aika. Ja se välillä mietityttää. Yritän ottaa rennosti, mutta silti se olen minä joka pesee ikkunat ja matot, järjestää vaatehuoneen. Ja huolehdin, että päivällinen on valmiina kun isäntä tulee kotiin.

Omia valintoja kuitenkin.

Vierailija
137/174 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku kysyy: miten tuon jatkuvan/toistuvan vtutuksen kestää? Kroonistuuko se? Tuleeko siitä uusi normaali olotila?

Vierailija
138/174 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mies oli vuoden lasten kanssa kotona. Kotityöt kyllä hoiti, oikeastaan paremmin kuin minä mutta lihoi tuon vuoden aikana 10kg!

Ja aina ihmetellään miksi naiset lihoo äidiksi tultuaan?

Vierailija
139/174 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti varmaan passannut ja nyt lulee että naiset tekevät kotityöt jotenkin luonnostaan ja ilokseen.

Kuuntelin yhden äidin saarnaa n. 18-vuotiaalle pojalleen, joka haluisi muuttaa omilleen. Kyseli, osaako tämä muka laittaa ruokaa tai siivota. Luulisi äidin opettaneen sen 18 vuoden aikana! Veikkaan, että tyttäret kyllä osaavat.

Kasvattaakaa myös omat poikanne niin, että ymmärtävät tehdä kotitöitä aikuisena! Ja tyttäret niin, ettei heidän tehtävä ole passata veljeä.

Vierailija
140/174 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on sitten perseestä!!!

Katsokaakin äidit että opetatte myös poika lapsenne tekemään kotitöitä siinä missä tytötkin, niin ehkä tulevilla sukupolvilla on mukavampi arkielämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä