Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mitään kiinnostusta lapsiin.. muita naisia paikalla?

Vierailija
29.06.2019 |

Olen ns. Parhaassa synnytysiässä oleva nainen. Minulla ei ole mitään kiinnostusta lapsiin, ei sitten mitään.. en pidä lapsia millään tavalla suloisena, en ole koskaan nähnyt suloista lasta. En osaa olla lasten kanssa enkä jaksa lasten ääniä pihalla. Mikään lapsiin liittyvä ei kiinnosta pätkääkään. Ei vaan ole mitään kiinnostusta. Olen joskus jopa yrittänyt kiinnostua lapsista mutta ei, ei vaan kiinnosta ollenkaan. Näillä näkymin todella jään vapaaehtoisena lapsettomaksi, ellei sitten joskus 35v yhtäkkiä iske halu saada lapsia. Tällä hetkellä ajatus lapsista suorastaan kauhistuttaa ja varsinkin se aika, kun käy töissä+ hoitaa vielä lapsenkin. Tuntuu jo nyt, ettei töiden lisäksi jää tarpeeksi vapaa-aikaa. Puhumattakaan siitä jos on haastava erityislapsi ja tietysti vielä rahanmeno... Nyt riittää rahat juuri sopivasti, lapsen kanssa tekisi todella tiukkaa. Enkä jaksa sitä jos joku kokoajan roikkuu minussa ja haluaa huomiotani.

Muita naisia samoilla ajatuksilla?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Kyllä minä sen faktan kestän vallan mainiosti. Ei kaikkien tarvitsekaan lisääntyä, olenko muka väittänyt niin?

2. Vasta tässä viestissäsi avaat sitä, miksi synnytys on naista alentavaa. Ei minulla olisi ollut mitään kommentoimista, jos olisit kertonut nuo syyt jo edellisessä viestissäsi. Siitä olemme sitten yhtä mieltä, ettei se luonnostaan ole alentavaa, vaan tehty sellaiseksi. Tämä ok.

3. En ole väittänyt mitään tuollaista, mitä esität kolmannessa lihavoidussa kohdassa. Älä pane sanoja suuhuni.

4. Minua luonnolliset toiminnot eivät kuvota. Tiedäthän, että ihmiset lisääntyvät myös harkitusti. Siihen kuuluu ikävä kyllä "verta ja suolenpätkiä", mutta kun niistä on selvitty, niin eletään taas normaalisti. Kiinnostaisi tietää, eikö lisääntymiseen liittyvä seksikin sitten ole tuollainen "eläimellinen ja vaistonvarainen vietti, jossa järjellä ei ole mitään sijaa"? Kerroit olevasi pitkässä parisuhtessa, teillä on sitten varmaan seksitön liitto, kun nuo asiat niin kovin inhottavat sinua?

Sanottakoon vielä lopuksi, että itse kunkin lisääntymisasiat eivät minua sinänsä kiinnosta. Vaikka koko kansa kuolisi sukupuuttoon, niin mulle ihan se ja sama. Enkä myöskään ole mikään suurperheen äiti. Älkää tehkö niin paljon oletuksia, se on tuskastuttavaa.

1. Et ole väittänyt, mutta se huokuu selvästi asenteestasi. Olet selvästi ärsyyntynyt ja ottanut passiivis-aggressiivisen kannan, joten jokin sinua tässä aihepiirissä nyt henkilökohtaisesti taitaa harmittaa.

2. Kuten selvensin, synnytys ja äitiys on alentavaa kahdesta syystä; siksi että se on keinotekoisesti tehty sellaiseksi, mutta myös sen tähden, että lisääntymisviettiä toteutetaan niin ajattelemattomasti ja pakonomaisesti. En näe mitään ongelmaa hyvin tarkkaan harkitussa raskaudessa, jossa kaikki tärkeät tekijät ovat kohdallaan, mm. vanhempien terveys, tukiverkot, hyvä toimeentulo ja henkinen pääoma, riittävän korkea älykkyysosamäärä ja lasten kasvatuksen perusasioiden ymmärrys, kuten esim. lasten emotionaaliset tarpeet ja eri ikävaiheet. Ongelma isossa osassa raskauksia on kuitenkin se, että vähintäänkin jokin näistä tekijöistä puuttuu, ellei peräti suurin osa. 

3. En ole pannut sanoja suuhusi, vaan esitin vertauskuvan siitä mitä sinä sanoit luonnollisuudesta ja luonnosta vieraantumisesta. Faktahan on, että luonnossa tapahtuu monenlaisia asioita, joista esim. nuo mainitsemani piirteet eivät ole yleisesti ottaen ihmisten hyväksymiä tai hyvänä pitämiä, joten siitä seuraa myös se, että kaikkea mikä on luonnollista ja luonnossa tapahtuvaa, ei voida aina pitää moraalisesti oikeutettuna, esim. holtiton lisääntyminen vain hormonaalisen toiminnan tai sosiaalisten normien vuoksi on mielestäni yksi tällainen asia.

4. Kyllä, tiedän että ihmiset lisääntyvät harkitusti, ja kyllä, taisin jo sanoa ettei se olisi ongelma, jos ja vain jos kaikki luettelemani ehdot lisääntymiselle täyttyvät. Epäilen tosin, että aika harvalla käy niin. 

5. Olen itse asiassa gray-A, eli semi-aseksuaali, joten koen seksin todellakin turhaakin turhemmaksi jynkytykseksi ellen satu olemaan erityisen tuhmalla tuulella. Masturbointi on paljon helpompaa ja vie vähemmän aikaa, sekin on vain sellaista pakollista paineiden purkamista silloin tällöin. Tämä asia ei ole miehelleni ongelma. Oletko nyt tyytyväinen kun sait tietää kaiken hurjan mielenkiintoisesta seksielämästäni? Hehheh.

(Huomaatko muuten kuinka moneen oletukseesi jouduin juuri itse vastaamaan?) 

No kuinka moneen? Kyllä ne oletukset nyt edelleen taitavat olla omassa päässäsi. Ainoa mitä voisi pitää oletuksena on tuo kysymys, pidätkö myös seksiä tuollaisena ikävänä vaistonvaraisuutena, mutta se oli siis kysymys eikä oletus.

Sen sijaan itse jatkat oletuksia heti ensimmäisessä kohdassa, huomaatko? Ei, tässä ei ole mitään henkilökohtaista. Todellakaan. Ei minua tämä aihepiiri sinänsä ärsytä, vaan ihmetyttää kovasti se, miten tunteella tässä ketjussa mennään, faktoista viis. En siis tarkoita pelkästään sinua, enkä ole missään vaiheessa tarkoittanut hyökätä sinua vastaan henkilökohtaisesti. Olen kai tosi huono kirjoittamaan, jos ihmettelyni kuulostaa aggressiolta.

Kakkoskohtaan olen jo mielestäni tyhjentävästi vastannut, siispä en enää jaksa siitä vääntää yhtään enempää. Kolmoskohdasta sen verran, että tietääkseni ihminen voi samaan aikaan olla luonnollinen (miten muuten voisi ollakaan, luontokappaleitahan tässä ollaan!) sekä älyllinen ja moraalinen olento. Miksi siinä välttämättä olisi joku ristiriita?

Ja muuten, seksielämäsi ei sinänsä minua kiinnostanut, mutta olihan se hauska todeta, että sen suhteen olemme täsmälleen samanlaiset. Hehheh.

Vierailija
62/64 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinka moneen? Kyllä ne oletukset nyt edelleen taitavat olla omassa päässäsi. Ainoa mitä voisi pitää oletuksena on tuo kysymys, pidätkö myös seksiä tuollaisena ikävänä vaistonvaraisuutena, mutta se oli siis kysymys eikä oletus.

Sen sijaan itse jatkat oletuksia heti ensimmäisessä kohdassa, huomaatko? Ei, tässä ei ole mitään henkilökohtaista. Todellakaan. Ei minua tämä aihepiiri sinänsä ärsytä, vaan ihmetyttää kovasti se, miten tunteella tässä ketjussa mennään, faktoista viis. En siis tarkoita pelkästään sinua, enkä ole missään vaiheessa tarkoittanut hyökätä sinua vastaan henkilökohtaisesti. Olen kai tosi huono kirjoittamaan, jos ihmettelyni kuulostaa aggressiolta.

Kakkoskohtaan olen jo mielestäni tyhjentävästi vastannut, siispä en enää jaksa siitä vääntää yhtään enempää. Kolmoskohdasta sen verran, että tietääkseni ihminen voi samaan aikaan olla luonnollinen (miten muuten voisi ollakaan, luontokappaleitahan tässä ollaan!) sekä älyllinen ja moraalinen olento. Miksi siinä välttämättä olisi joku ristiriita?

Ja muuten, seksielämäsi ei sinänsä minua kiinnostanut, mutta olihan se hauska todeta, että sen suhteen olemme täsmälleen samanlaiset. Hehheh.

Meinasin olla vastaamatta tähän, kun menee jo niin offtopiciksi, mutta menkööt vielä kerran.

Se on jännä mitä kaikkea rivien välistä voi lukea, jos sen taidon osaa. Sanot yhtä ja toista, yrität verhota harmistuksesi johonkin mukahauskaan läppään ja sanojeni matkimiseen, mutta se valitettavasti viimeistään paljastaa, että toimit passiivis-aggressiivisella mielialalla.

Vastauksissasi ehkä kuitenkin eniten huvittaa se, että vaikutat itse toimivan juuri sillä tavalla mistä syytät muita, eli ilmassa väreilee myös aika vahva kiellon ja projisoinnin tuntu.

Ryntäät ensin tänne omien oletustesi kanssa arvostelemaan ja pyörittelemään silmiäsi tyyliin "Jösses sentään joidenkin "logiikkaa"", "Lainaan pitkästä kirjoituksestasi vain tuon, koska se osoittaa, miten luonnosta vieraantuneita ihmiset voivatkaan olla", "Miten raskaus ja synnytys naista alentaisi, sehän on luonnollinen tapa lisääntyä", "Niin kauan kuin ihmisiä ei osata tehdä ihmistehtaassa, niin omituista on olla noin sotajalalla luontoa vastaan", "Kukaan ei vaadi juuri sinua lisääntymään, mutta miksi sitten tuollainen tokaisu, jonka laajennat koskettamaan kaikkia naisia", "Mitenkäs tuo rintojen olemassaolo, alentavatko nekin naista?", "Ei kaikkien tarvitsekaan lisääntyä, olenko muka väittänyt niin?", "Älä pane sanoja suuhuni", "Kerroit olevasi pitkässä parisuhtessa, teillä on sitten varmaan seksitön liitto" jne.

Jos et itse ymmärrä tai paremminkin halua ymmärtää, niin nuo kaikki heittosi ovat nimenomaan oletuksia, joita teit minusta ja ajattelutavastani hyvin lyhyen harkinnan perusteella, ja kuten sait huomata, lähes kaikki niistä yhtä lukuun ottamatta olivat vääriä. On siis melkoisen erikoista väittää, että minä panen sanoja sinun suuhusi ja teen älyttömiä oletuksia, kun itse asiassa se olet sinä joka näin teet.

Kolmoskohtaa tarkennan sen verran, että luonnollisuuden (mitä ikinä sillä tarkoittaa, lisääntymistä, viettejä?) ei tietenkään tarvitse poissulkea älyllisyyttä, mutta käytännössä lähes aina niin käy lasten tekemisessä. En osaa heittää prosenttilukuja, mutta ylivoimainen enemmistö lisääntyy vääristä syistä eikä harkitse ja valmistele lisääntymistään riittävästi. Ja riittävää harkintaa ei siis ole perus vauvakirjojen lukeminen, neuvolan tädin kanssa juttelu tms., vaan oman geeni- ja tautiperimänsä, älykkyytensä, taloudellisen tilanteensa, parisuhteensa jne. täysi ymmärtäminen ja hyväksyminen, vaikka se tekisi kipeää ja pakottaisi luopumaan vauvahaaveista.

Mielestäni siis lisääntymisen voisi jättää vain ns. yhteiskunnan kermalle, enkä tarkoita välttämättä mitään rikkaita, vaan sellaisia ihmisiä ja pariskuntia, joilla asiat ovat kaikilla mittareilla mitattuina todella hyvässä kunnossa. Kahden sairaan, köyhän tai heikkolahjaisen ei pitäisi mennä lisääntymään, edes jokaisen tavallisen pulliaisen ei pitäisi lisääntyä. Mielenterveys- ja päihdeongelmaisten, yksinhuoltajien, voimakkaita narsistisia piirteitä omaavien ym. ei myöskään tarvitsisi saada lapsia. Yhden tai kahden lapsen politiikka olisi hieno saavutus ja siihen päälle vielä ajokortti lisääntymistä/vanhemmuutta varten.

Mutta eipä tässä muuta, olen mielipiteeni saanut kirjoittaa, joten taidan jättää tämän ketjun lukemisen ja siirtyä vaihteeksi muihin hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kommenttiin 62 (ym.) Luulin olevani kohtelias, kun jaksoin kommentoida noin pitkään kuin nyt tein tuon "kiistakumppanin" kanssa. Käyn harvoin tällä palstalla ja tavallisesti en ryhdy pitkiin väittelyihin. Ilmeisestikään en tunne palstan etikettiä, kun minut jatkuvasti noin väärin tulkitaan.

Sanon vain vielä kerran, että mitään henkilökohtaista ei tähän liity, ja olen ollut aivan hyvillä mielin kaiken aikaa, mistään aggressiosta ei ole hajuakaan. Kommentointini alkoi vain yhdestä biologiaan liittyvästä yksityiskohdasta. Koko kommentti olisi jäänyt kirjoittamatta, jos henkilö olisi jo alun perin selittänyt asian tarkemmin, ja olisimme kaikki säästyneet näännyttävältä ja täysin turhalta väittelyltä. Nyt näyttää siltä, ettemme voi toisiamme ymmärtää ja oletuksia syytää suuntaani kaiken aikaa. Ja vilpittömästi olen sitä mieltä, etten itse ole olettanut mitään.

En jaksa enää kommentoida viimeistä, siinä on jo aika pöyristyttäviäkin mielipiteitä, mutta olkoot. Ehkä voisimme keskustella ihan sivistyneesti ja hedelmällisesti näistä asioista kasvokkain, mutta täällä palstalla se ei vaan lähtökohtaisesti taida onnistua. Joten hyvät sunnuntain jatkot kaikille, mä poistun taas oikeaan elämään täältä. Rauhaa. (Ja kaiken perusteella veikkaan, että tämäkin juttu käsitetään nyt pottuiluksi, mitä se ei ole, mutta minkäs mä sille voin jos luullaan.)

Vierailija
64/64 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teiltä udeltu lapsenhankinnasta tai perhesuunnitelmista?

Kysyn ihan vain siksi, että itse en ole tällaista kokenut oman tai puolison perheen puolelta, vaikka olen jo yli kolmekymppinen. Olisi kiinnostavaa tietää, onko tämä vielä nykyään kovin yleistä.

On. Melko yleistä, eikä ulotu pelkästään oman tai puolison perheen puolelle vaan muihinkin sukulaisiin, ystäviin, kavereihin ja jopa tuttaviin, jotka ei niin erityisen läheisiä edes ole... Meillä myös pariskuntana ikää yli 30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän