Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko akateeminen nainen kiinnostua alemmin koulutetusta?

Vierailija
28.06.2019 |

Niin voiko? Amistasoisesta.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itelle koulutustasolla ei oo väliä. Oman kokemuksen mukaan sillä on väliö miehelle. Yks amismies tuntu tuntevan jotaan riittämättömyyttä.

Vierailija
122/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaikenlaisia ihmisiä. Osalla on tutkintoja ja osalla ei. ÄO:ssa ei ole eroja. Kenestäkään ei tule sillä kirjapinon ulkoaoppimisella toista parempaa.

Tunnen duunarin, joka lukee useamman kirjan viikossa. Pystyy keskustelemaan mistä tahansa aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin amispoikien tausta on akateemiset vanhemmat. Joku IT-nörtti voisi huvikseen vetää haun amispoikien ja verojuorukalenterin välillä.

Vierailija
124/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaikenlaisia ihmisiä. Osalla on tutkintoja ja osalla ei. ÄO:ssa ei ole eroja. Kenestäkään ei tule sillä kirjapinon ulkoaoppimisella toista parempaa.

Tunnen duunarin, joka lukee useamman kirjan viikossa. Pystyy keskustelemaan mistä tahansa aiheesta.

Joskus mummoni väitti papin tietävän jotain. Mummo oikeasti uskoi pappiin ja piti sitä auktoriteettina. Ei tainnut ymmärtää, että minäkin olisin voinut olla pappi, jos olisin lukenut tietyt kirjat ja tenttinyt ne.

Vierailija
125/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on niin monesti on tinderissä mätsi kadonnut kun kerron olevani metallimies.

M32

Eikö amisnaisillekaan kelpaa? En minä ainakaan pelkän ammatin takia olisi kiinnostumatta.

Amisnainen tietää että amismiesten palkat eivät ole järin hyviä. Siksi amisnainen haluaaki n akateemisen miehen.

Tämä on jännä juttu, kun toisaalta tässä keskustelussa moni väittää, että amis tienaa paremmin kuin akateemiset, ja nyt sitten taas toisaalta sanotaan noin, että ei tienaa.

Putkimies tai joku prosessiinhoitaja tienaa paremmin kuin lastentarhanopettaja. Pääosin akateemiset tienaavat enemmän.

Suurin osa duunareita tienaa reippaasti, jos työskentelee teollisuudessa. Ne pesee mennen tullen pikkupalkkaiset akateemiset, jotka ei ole tajunneet suunnata kovapalkkaiselle uralle. Mon akateeminen ikävä kyllä kadehtisi roskakuskin palkkaa, jos tietäisi sen. Lopulta myös tämä meidän progressiivinen verotus tasaa kaiken. Koulutuksesta on hyötyä vain, jos osaa valita oikein.

Vierailija
126/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kieltä yliopistossa opiskellut ei paljoa tienaa. Ei tienaa myöskään naistutkijat jne,

Pitää lukea lakia, taloutta tai tekniikkaa, jos haluaa tienata.

Muissa tapauksissa voi yhtä hyvin ruveta vaikka parturiksi tai sairaanhoitajaksi ja tienata noita höpöhöpö -akateemisia enemmän.

Vierailija
127/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on niin monesti on tinderissä mätsi kadonnut kun kerron olevani metallimies.

M32

Eikö amisnaisillekaan kelpaa? En minä ainakaan pelkän ammatin takia olisi kiinnostumatta.

Amisnainen tietää että amismiesten palkat eivät ole järin hyviä. Siksi amisnainen haluaaki n akateemisen miehen.

Tämä on jännä juttu, kun toisaalta tässä keskustelussa moni väittää, että amis tienaa paremmin kuin akateemiset, ja nyt sitten taas toisaalta sanotaan noin, että ei tienaa.

Putkimies tai joku prosessiinhoitaja tienaa paremmin kuin lastentarhanopettaja. Pääosin akateemiset tienaavat enemmän.

Suurin osa duunareita tienaa reippaasti, jos työskentelee teollisuudessa. Ne pesee mennen tullen pikkupalkkaiset akateemiset, jotka ei ole tajunneet suunnata kovapalkkaiselle uralle. Mon akateeminen ikävä kyllä kadehtisi roskakuskin palkkaa, jos tietäisi sen. Lopulta myös tämä meidän progressiivinen verotus tasaa kaiken. Koulutuksesta on hyötyä vain, jos osaa valita oikein.

Tämä, jos taha on se pointti. Minä kaipaan ihmistä jolla on tietämystä tietyistä asioista, vaikkapa kirjallisuudesta. Näin iäkkäämpänä merkitsee paljon enemmän ns henkinen pääoma ja siitä kykenevyys keskustella, kuin remonttireiskataidot tai tili. En yksinkertaisesti jaksaisi/kestäisi pelkkää arjen höpinää: autonrassuujuttuja, puutarhahommeleita etc. Kun lapsiarki ja perhe-elämä on ohi, nousee pintaan ne itselle tärkeät jutut ja kaipuu samankalataiseen ihmiseen.

Vierailija
128/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Tämä, jos taha on se pointti. Minä kaipaan ihmistä jolla on tietämystä tietyistä asioista, vaikkapa kirjallisuudesta. Näin iäkkäämpänä merkitsee paljon enemmän ns henkinen pääoma ja siitä kykenevyys keskustella, kuin remonttireiskataidot tai tili. En yksinkertaisesti jaksaisi/kestäisi pelkkää arjen höpinää: autonrassuujuttuja, puutarhahommeleita etc. Kun lapsiarki ja perhe-elämä on ohi, nousee pintaan ne itselle tärkeät jutut ja kaipuu samankalataiseen ihmiseen.

*raha - ei taha

Vierailija
129/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Siis kuka oikeasti luulee, että lukeneisuus ja asioiden seuraaminen on jostain tutkinnosta kiinni?

Tunnen siivojan, joka lukee kolme kirjaa viikossa.

Vierailija
130/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Siis kuka oikeasti luulee, että lukeneisuus ja asioiden seuraaminen on jostain tutkinnosta kiinni?

Ja syvemmin kirjallisuutta, genreitä etc? Niin minäkin tunnen, tunnen myös akateemisia moponrassareita. Kyse on syvyydestä.

Vierailija
131/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että vain lukion käynyt voi tukea toista henkisesti.

Aivan. Tuotapa en tiennytkään, mutta nyt tiedän.

Hohhoijaa.

Yliopistossa on edelleen sinne amispapereilla päässeitä ja jo sieltä valmistuneita amistaustaisia. Hehän ovat nykyään akateemisia.

Vierailija
132/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Suurin osa duunareita tienaa reippaasti, jos työskentelee teollisuudessa. Ne pesee mennen tullen pikkupalkkaiset akateemiset, jotka ei ole tajunneet suunnata kovapalkkaiselle uralle. Mon akateeminen ikävä kyllä kadehtisi roskakuskin palkkaa, jos tietäisi sen. Lopulta myös tämä meidän progressiivinen verotus tasaa kaiken. Koulutuksesta on hyötyä vain, jos osaa valita oikein.[/Just. Ihan sama mitä teet tai mikä sun koulutus on, niin sama jää käteen. Oot sitten akateeminen tai amis. Kumnallakin on sama raha.

Vierailija
133/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikätahansa duunarimies nostaa akateemisen tutkijanaisen elintasoa ja tienaa 100varmasti enemmän.

Riippuu akateemisen tutkijanaisen alasta ja duunarimiehen alasta.

Itse olen tekniikan tohtori. Tutkijana työskennellessäni bruttopalkkani alkoi nelosella. Olin tyytymätön työnkuvaani ja vaihdoin eräänlaisiin kehityshommiin. Palkka nousi huomattavasti.

En kaipaa ketään miestä rahoittamaan mitään.

Vierailija
134/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Ja syvemmin kirjallisuutta, genreitä etc? Niin minäkin tunnen, tunnen myös akateemisia moponrassareita. Kyse on syvyydestä.

Parhaat inssit on joskus viritelleet mopoja.

Vierailija
135/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikätahansa duunarimies nostaa akateemisen tutkijanaisen elintasoa ja tienaa 100varmasti enemmän.

Riippuu akateemisen tutkijanaisen alasta ja duunarimiehen alasta.

Itse olen tekniikan tohtori. Tutkijana työskennellessäni bruttopalkkani alkoi nelosella. Olin tyytymätön työnkuvaani ja vaihdoin eräänlaisiin kehityshommiin. Palkka nousi huomattavasti.

En kaipaa ketään miestä rahoittamaan mitään.[/aika pieni palkka sulla on. Kukatahansa AMK-insinöörikin tienaa enemmän.

Vierailija
136/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitotoeteiden maisteri, mies lukiopohjainen lähihoitaja. Koulutuseron näkee joskus, mutta suurimmaksi osaksi siihen ei kumpikaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
137/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että vain lukion käynyt voi tukea toista henkisesti.

Aivan. Tuotapa en tiennytkään, mutta nyt tiedän.

Hohhoijaa.

Vain lukion käynyt pystyy kunnolla tukemaan lastaan niissä lukio-opinnoissa ja ainevalinnoissa, jos tarve vaatii.

Itse pyysin toisinaan vanhempiani kuulustelemaan kielten sanoja tai reaaliaineita.

Omat lapseni eivät halua apua lukionkäynnissään juuri koskaan. Alkuun kyselivät neuvoja matemaattisissa aineissa minulta ja kielissä mieheltäni.

Johan sitä väitetään, että duunariperheen lapsilla on vaikeuksia akateemisessa maailmassa. Siis tohtoreina ja tutkijoina. Kulttuuri on niin vieras.[

Höpöhöpö. Ei noissa asioissa ole mitään vaikeaa, mitä normaaliälyinen ei voisi oppia. Itse siis olen lähtöisin duunariperheestä, enkä koskaan tarvinnut mitään apua keneltäkään. Mitään vaikeaa ei ole olemassakaan. Kaiken voi helposti oppia ja selvittää.

No nyt et ymmärrä yhtikäs mitään mitä niissä keskusteluissa puhutaan. Kyllähän se siivojan lapsi oppii tieteen osalta ihan siinä missä muutkin, mutta osaako se hyödyntää ja pystyykö se hyödyntää osaamisensa samoin kuin akateemisen perheen vesa? Todennäköisemmin se on työttömänä samaan aikaan kun akateemisen perheen vesa veti huippuajassa tutkinnon valmiiksi, sai jo opiskeluaikana alansa töitä samaan aikaan kun siivoojan vesa paistoi Mäkkärissä hampurilaisia. Keski-iässä akateemisesta perheestä ponnistaneella on kiva ura, kauniit lapset ja rahaa kun siivoojan lapsella on mt ongelma.

Vaikka Suomessakin luokkatausta vaikuttaa menestymiseen työelämässä, niin suurin osa myös duunarien lapsista kyllä nähdäkseni etenee urallaan siinä missä keskiluokkaistenkin.  Kyse on pikemminkin siitä, onko ihmisellä riittävästi sosiaalisia valmiuksia luovia eri yhteiskuntaluokissa eikä suoraan luokkataustasta itsessään. Yliopistoihin ei pääseviltä ei mitata sosiaalisia valmiuksia eikä ekstroversion määrää, joten ihminen voi menestyä akateemisesti ihan hyvin olematta sosiaalisesti "taitava". Siksi kahden eri duunaritaustaisen akateemisesti koulutetun ihmisen kokemukset voivat olla hyvinkin erilaisia. Toiselle voi olla paljon vaikeampi sopeutua uusiin sosiaalisiin piireihiin kuin toiselle.  Tilastollisesti tietenkin duunaritaustaisilla voi olla vaikeampaa akateemisissa piireissä kuin porvarisperheiden kasvateilla, mutta eroja on mielestäni turha kärjistää liikaa. 

Vierailija
138/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus mummoni väitti papin tietävän jotain. Mummo oikeasti uskoi pappiin ja piti sitä auktoriteettina. Ei tainnut ymmärtää, että minäkin olisin voinut olla pappi, jos olisin lukenut tietyt kirjat ja tenttinyt ne.

No ei, ei maisteriksi ihan tuolla tavalla valmistuta.

Vierailija
139/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen maisteri, mies teollisuudessa töissä..tienaa ihan hyvin, mutta koskaan ei ole kuulemma ollut koulusta kiinnostunut, sen sijaan seuraa aktiivisesti uutisia, tykkää sijoittaa ym. ja käytännön hommat sujuu. olen itse amisperheestä, en varmaan tuntisi oloani kotoisaksi pelkkien akateemisten seurassa.

Vierailija
140/184 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49-vuotias akateemisesti jatkokoulutettu nainen. Olen aikoinani eronnut ja sen jälkeen seurustellut erilaisten miesten kanssa. Koulutus ei ratkaise, jos ei ole "tyhmän oloinen" muuten. Joidenkin kurssikavereiden kanssa en olisi ikinä voinut seurustella - ei koulutus ratkaise. Ei tartte olla rikaskaan, kunhan ei ole mikään elätti eli mies hoitaa oman taloutensa eikä ole niin paljon köyhempi tai vähätuloisempi, että vaikuttaa normaalielämään. Olen sellaisenkin kanssa yrittänyt seurustella, mutta ei siitä mitään tule, kun aina on maksajan roolissa tai pitää jättää asioita tekemättä, jottei toisen tarvitse kituuttaen säästää.

Osa miehistä ei ole kestänyt korkeampaa koulutustasoani. Hiljalleen on alkanut jonkinlainen nakertaminen, joka käy ennen pitkää mahdottomaksi.

Nyt olen seurustellut vuosia amk-koulutetun miehen kanssa. Tärkeintä on noin älylliseltä puolelta, että on muuten fiksun oloinen, ei se koulutus ole tärkein. Muuten tunteet ja sopivuus ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä