Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko akateeminen nainen kiinnostua alemmin koulutetusta?

Vierailija
28.06.2019 |

Niin voiko? Amistasoisesta.

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen akateeminen ja mulla on amiskundi puolisona. Olen tunnettu avarakatseisuudestani ja on ollut vaikea käsittää tällaisia ihmetyksen aiheita, mitä joillain on.

Terv. palstahylkiö

Sun amiskundi tietysti on jokin ravintolaa pitävä Michelinkokki tai yrittäjämiljonääri.

Kai tuo nyt on vähintään 200:n m2:n tönön bygänny?

Ihan tavallinen yrittäjä.

Ettei saatu korkeakoulutetumpaa miestä hänestä tehtyä, on minusta ihan mielenkiintoista. Minusta siihen on syynä sekä kotitausta että koulutusjärjestelmämme. Kotitausta oli hänellä melko näköalaton, vaikka appivanhempanikaan eivät mitään tallukoita kyllä ole.

Minulla taas oli hyvin kunnianhimoinen äiti, jolla hiukan samanlainen kaikkivoipa luonne kuin itselläni. Me kumpikin uskomme lähtökohtaisesti pystyvämme mihin vaan.

Se ei ole pelkästään positiivinen asia, mutta mitä tekee koulu? Kannustaa, kannustaa ja kannustaa. Peruskoulu on omiaan erottelemaan lapset menestyjä- ja luuseriurille opiskelukykyjen perusteella, vaikka peruskoulun tietoaines on niin simppeliä, että todellisia eroja ei ole olemassakaan. On vain niitä, jotka saadaan tekemään asian eteen ja niitä joita ei saada tekemään niin kuin halutaan.

Miehelläni on lukihäiriö, mutta hänen kuulonymmärtämisensä on erinomainen ja hän muistaa yhä kaiken peruskoulussa oppimansa, huonosta koulumenestyksestään huolimatta. Minä taas olen unohtanut kaiken jo ties kuinka monetta kertaa.

Minä taas osaan tuottaa kilometrikaupalla sujuvaa potaskaa paperille, etenkin jos lähdekirjallisuuden lukemisesta on vain pari viikkoa.

Ja paljon muuta, mutta pointti on, että koulu on ollut pitkään tietynlaisia ”kympin tyttöjä” varten viis siitä saadaanko muista irti mitään.

Vierailija
82/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No akateemiset naiset käyvät aika usein huo'rissa, eivätkä he silloin kysele miehen koulutusta.

Meinaatko, että heillä on seksisuhteita samaa sukupuolta olevien kanssa? No silloinhan he ovat h omoseksuaaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi siinä näky kun tuollainen hullunkurinen pari olisi esim akateemisten suosimassa ravintolassa. Nainen olisi pukeutunut asiallisesti ja söisi kuten kuuluu. Mukana on joku pieruinen rekkamies joka on pitänyt patistella laittamaan kauluspaita päälle vaikka "ei mennä linnanjuhliin". Annoksen saatuaan (yritti ensin tilata makkaraperunoita) tursottaa sen täyteen ketsuppia ja ihmettelee miks sekin piti tilata erikseen ja alkaa sitten lappaamaan safkaa pelkällä haarukalla, kyynärpäähän nojaten kuin jossain työmaaruokalassa. Puheenaiheena voisi olla esim. vallitseva talouspolitiikka, mutta mies ei osaa sanoa kuin että "löpö on nykyään ihan **tun kallista" ja syy löytyy heti poliitikkojen sopeutumisrahasta tai taksimatkoista.

Pieruinen rekkamies kuulostaa ihan minulta

t. 700 op yliopisto-opintoja

Vierailija
84/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi siinä näky kun tuollainen hullunkurinen pari olisi esim akateemisten suosimassa ravintolassa. Nainen olisi pukeutunut asiallisesti ja söisi kuten kuuluu. Mukana on joku pieruinen rekkamies joka on pitänyt patistella laittamaan kauluspaita päälle vaikka "ei mennä linnanjuhliin". Annoksen saatuaan (yritti ensin tilata makkaraperunoita) tursottaa sen täyteen ketsuppia ja ihmettelee miks sekin piti tilata erikseen ja alkaa sitten lappaamaan safkaa pelkällä haarukalla, kyynärpäähän nojaten kuin jossain työmaaruokalassa. Puheenaiheena voisi olla esim. vallitseva talouspolitiikka, mutta mies ei osaa sanoa kuin että "löpö on nykyään ihan **tun kallista" ja syy löytyy heti poliitikkojen sopeutumisrahasta tai taksimatkoista.

Entäs akateeminen vanhasta syvistysporvaristo suvusta oleva mies akateemisten kantapaikassa vaikka bussikuskinaisen tai rakennusmaalarina olevan amisnaisen kanssa.

Naisella shokkiväreillä värjätyt hiulset, tatuointeja näkyvillä paikoilla, jalassa valmiiksi kulutetut farkut, tissitoppi, tennarit/halvat sandaalit tai liianpaljastava kesämekko. Tässä vaiheessa kesää nahka on paistettu jo mahdollisimman ruskeaksi rannalla. Muuta vaatekaapissa ei olekaan pieneksi jääneen rippijuhlissa pidetyn mekon lisäksi.

Puheenaiheet seiskan juorut ja tuttujen loputtomat parisuhde koukerot. Välillä naiselta saattaa lipsahtaa joku rasistinen juttu tai kirotaan kermaperseitä. Nainen ottaa kasvisgratiineja ja juo vettä sillä työväenluokan piireissä nainen on juoppo jos juo päivällä alkoholia. Muuten nainen juo poikaystävänsä pöydän alle.

Vierailija
85/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että vain lukion käynyt voi tukea toista henkisesti.

Aivan. Tuotapa en tiennytkään, mutta nyt tiedän.

Hohhoijaa.

Vain lukion käynyt pystyy kunnolla tukemaan lastaan niissä lukio-opinnoissa ja ainevalinnoissa, jos tarve vaatii.

Itse pyysin toisinaan vanhempiani kuulustelemaan kielten sanoja tai reaaliaineita.

Omat lapseni eivät halua apua lukionkäynnissään juuri koskaan. Alkuun kyselivät neuvoja matemaattisissa aineissa minulta ja kielissä mieheltäni.

Johan sitä väitetään, että duunariperheen lapsilla on vaikeuksia akateemisessa maailmassa. Siis tohtoreina ja tutkijoina. Kulttuuri on niin vieras.[

Höpöhöpö. Ei noissa asioissa ole mitään vaikeaa, mitä normaaliälyinen ei voisi oppia. Itse siis olen lähtöisin duunariperheestä, enkä koskaan tarvinnut mitään apua keneltäkään. Mitään vaikeaa ei ole olemassakaan. Kaiken voi helposti oppia ja selvittää.

No nyt et ymmärrä yhtikäs mitään mitä niissä keskusteluissa puhutaan. Kyllähän se siivojan lapsi oppii tieteen osalta ihan siinä missä muutkin, mutta osaako se hyödyntää ja pystyykö se hyödyntää osaamisensa samoin kuin akateemisen perheen vesa? Todennäköisemmin se on työttömänä samaan aikaan kun akateemisen perheen vesa veti huippuajassa tutkinnon valmiiksi, sai jo opiskeluaikana alansa töitä samaan aikaan kun siivoojan vesa paistoi Mäkkärissä hampurilaisia. Keski-iässä akateemisesta perheestä ponnistaneella on kiva ura, kauniit lapset ja rahaa kun siivoojan lapsella on mt ongelma.

Vierailija
86/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun trasselijussin kanssa onkin varmaan paljon yhteistä puhuttavaa... Niinkuin joku viemäriputkien perimmäinen olemus :'D kestosuosikkien eli ryyppäämisen ja autonromujen lisäksi.

Olen korkeakoulutettu nainen. En koskaan juttele työasioita kotona korkeastikoulutetun mieheni kanssa. Emme juttele filosofiasta jne.

Tuskin juttelisin viemäriputkistakaan.

Kotona puhutaan kaukosäätimestä, ruoasta, grillauksesta, saunanlämmityksestä jne. Luuleeko joku oikeasti, ettei akateemiset ryyppää?

Pystytte kuitenkin juttelemaan keskenänne monipuolisesti. Pystytte ottamaan monia näkökohtia huomioon. Ajattelunne on kehittynyt.

Voi olla, että olen poikkeuksellisen tyhmä, mutta puolisoni osoittautui amispohjalta minua paljon viisaammaksi ja ennenkaikkea syvällisemmäksi ja monipuolisemmaksi ajattelijaksi, vaikka opiskeluni oli yksi menestystarina.

Minulla on hyvä luetunymmärtäminen ja luin mielettömät määrät yhdentekevää kauno- ja oppikirjallisuutta. Papukaijatyylillä mentiin ja omatkin johtopäätökset niitä mitä odotettiinkin.

Terv. palstahylkiö

En pysty ottamaan kantaa älykkyyteesi, kun ei tunneta, mutta itse kun seurustelin amislaisen kanssa hämmästyin kerta toisensa jälkeen sitä, että hän ei ymmärtänyt. Kävi mm. erästä kurssia ja autoin häntä tehtävien kanssa. Vaikea ymmärtää, että toinen ei ymmärrä, eikä pysty edes perehtymällä ja opiskelemalla ymmärtämään ja oppimaan. Aina olin ajatellut, että normaaliälyiset ihmiset oppivat, jos asia esitetään hyvin ja itse haluavat oppia, mutta ei se sitten kai niin mene. Ja luultavasti ihan normaalijärkinen ihminen oli kyseessä; ei nimittäin ollut ainoa tapaus, jonka suhteen olen tuollaiseen törmännyt. Tosin omaa tyhmyyttä tuokin, ettei ymmärrä, että toinen ei ymmärrä jotain :D

Ihan mielenkiinnosta, minkälaista asiaa hän ei ymmärtänyt millään? Itsekin ajattelen, että normaalijärkinen oppii kyllä, kun perehtyy kunnolla johonkin.

Tehtävä liittyi yksinkertaisten 3D-kappaleiden tasoprojektioihin. Tässä on toki kyse myös jonkinlaisesta 3D-hahmotuskyvystä, ei pelkäästään "älykkyydestä", mutta kyllä tuohon hyvin systemaattistakin loogista käsittelyä mielestäni liittyy. 

Vierailija
87/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite maisteri ja mies on amis, mutta on kyllä mielestäni fiksumpi ja muutenkin enemmän asioista tietävä kuin minä. Mies lukee paljon kaikennäköistä ja on perillä maailman tapahtumista. Lisäksi hän on yrittäjänä paljon ihmisten kanssa tekemisissä, joten on sosiaalisesti tosi taitava. Mainittakoon vielä, että tulotasonsakin on moninkertainen omaani (opettaja) verrattuna ja on ihan älyttömän komeakin.

Et sanoisin jotta erittäin täydellinen paketti mulle.

Vierailija
88/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amitsukundina seukkasin vuoden verran itseäni viisi vuotta vanhemman oikeustieteilijänaisen kanssa. Naista piirittivät useat miehet, mutta jostain syystä nainen halusi minut kanssaan suhteeseen. Ehkä yhtenä syynä oli se, että meillä oli seksiä oli useita kertoja viikossa, parhaimmillaan viikonloppuina useita kertoja päivässä. Nainen alkoi lopulta painostaa minua muuttamaan yhteen ja menemään naimisiin kanssaan, jolloin minä halusin lopettaa suhteen, koska en ollut valmis suostumaan moiseen. Eli voi kiinnostua.

Olisi kannattanut suostua jos pidit naisesta. Lapset kannattaa tehdä aikanaan;)

Vierailija
89/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut ällän paperit 9,5 keskiarvolla ja läpäissyt mensan rajan, mutta skippasin akateemisuuden, koska tämä tämänkin ketjun homeinen asennemaailma on niin tympeä ja halusin nopeammin tienaamaan rahaa.

Palkka on ylimmässä kymmenyksessä ja otan ihmiset ihmisinä. Akateemisten kanssa en lopulta ole päätynyt treffailua pidemmälle, ei vaan ole sytyttänyt.

Vierailija
90/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, "akateeminen nainen" (minulla on yliopistotutkinto ja koulutusta vastaava työ) olen ollut parisuhteessa amispojan (sittemmin miehen) kanssa jo 37 vuotta. Missä ongelma?

Vierailija
91/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisena naisena tapailen akateemisia naisia. Pääsääntöisesti.

Vierailija
92/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut ällän paperit 9,5 keskiarvolla ja läpäissyt mensan rajan, mutta skippasin akateemisuuden, koska tämä tämänkin ketjun homeinen asennemaailma on niin tympeä ja halusin nopeammin tienaamaan rahaa.

Palkka on ylimmässä kymmenyksessä ja otan ihmiset ihmisinä. Akateemisten kanssa en lopulta ole päätynyt treffailua pidemmälle, ei vaan ole sytyttänyt.

Mihin sä rahaa noin paljon tarvitset vai halusitko konkreettisen tavoitteen kuten tietty numero palkkakuitissa?

Vierailija
93/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs taas korostetaan rahan merkitystä "no mutta kun se ja se saa niin ja niin paljon". Mitäs jos kertoisin, että jos on sivistystaso on luokkaa paahtoleipä, niin ei siinä suuret tulot auta.

Vierailija
94/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä rahaa noin paljon tarvitset vai halusitko konkreettisen tavoitteen kuten tietty numero palkkakuitissa?

Tavoite oli yli keskipalkka ja mahdollisimman nopeasti omistusasunto. Kun on fiksu, sitä vaan etenee puolivahingossakin.

Vierailija
95/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Eikä akateeminen koulutus tarkoita, että tekisi akateemista työtä.

Vierailija
96/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että akateemisilla ylemmän keskiluokan kulissit ovat monesti pääasia. Tärkein on kuitenkin luomiskyky. Suurimmasta osasta akateemisiakaan ei tule koskaan mitään elämää suurempaa. Urasta ei jää mainintaa historiankirjoihin.

Vierailija
97/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisena naisena tapailen akateemisia naisia. Pääsääntöisesti.

Eikö joku miehekäs rekkalesbo kävisi yliopiston prinsessalle;)

Vierailija
98/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jottei.

Vierailija
99/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, jos parisuhde toimii muuten hyvin. Vähän hassu kysymyskin. Asia erikseen on se, kuinka todennäköistä on se, että hyvin erilaisesta koulutustaustasta olevat kohtaavat muualla kuin twitterissä. Kuplautuminen on todellinen ilmiö.

En itse arvota toisia ihmisiä koulutuksen perusteella enkä koe liiemmin, että oma koulutukseni olisi ollut este parisuhteelle. Vaimollani on sama koulutustaso (tohtorikoulutus).

Vierailija
100/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin tapailis jotakin tusina-maisteria. Pitää olla vähän erilaisempi tutkinto kuin puolella miljoonalla muulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä