Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko akateeminen nainen kiinnostua alemmin koulutetusta?

Vierailija
28.06.2019 |

Niin voiko? Amistasoisesta.

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun trasselijussin kanssa onkin varmaan paljon yhteistä puhuttavaa... Niinkuin joku viemäriputkien perimmäinen olemus :'D kestosuosikkien eli ryyppäämisen ja autonromujen lisäksi.

Olen korkeakoulutettu nainen. En koskaan juttele työasioita kotona korkeastikoulutetun mieheni kanssa. Emme juttele filosofiasta jne.

Tuskin juttelisin viemäriputkistakaan.

Kotona puhutaan kaukosäätimestä, ruoasta, grillauksesta, saunanlämmityksestä jne. Luuleeko joku oikeasti, ettei akateemiset ryyppää?

Minä taas voin jutella filosofiasta ja viemäriputkista. Kaiken uuden oppiminen (vaikka viemäriputket) on ihan kiinnostavaa. -ohis

Vierailija
62/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan natsaa henkisesti ja fyysisesti, niin sama se mikä koulutus on.

Miten korkeakoulutetulla voi natsata useita kymmeniä äo-pisteitä matalammalla älyllä varustettujen kanssa??

Saletisti natsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten korkeakoulutetulla voi natsata useita kymmeniä äo-pisteitä matalammalla älyllä varustettujen kanssa??

Johan siinä yhteisten lapsien älykkyyskin jäisi alle akateemisen äidin älyn. Pahimmillaan nämä eivät selviäisi edes lukiosta. Lapsista tulisi putkimiehiä, parturi/kampaajia, siivoojia...

Vierailija
64/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun trasselijussin kanssa onkin varmaan paljon yhteistä puhuttavaa... Niinkuin joku viemäriputkien perimmäinen olemus :'D kestosuosikkien eli ryyppäämisen ja autonromujen lisäksi.

Olen korkeakoulutettu nainen. En koskaan juttele työasioita kotona korkeastikoulutetun mieheni kanssa. Emme juttele filosofiasta jne.

Kotona puhutaan kaukosäätimestä, ruoasta, grillauksesta, saunanlämmityksestä jne. Luuleeko joku oikeasti, ettei akateemiset ryyppää?

Pystytte kuitenkin juttelemaan keskenänne monipuolisesti. Pystytte ottamaan monia näkökohtia huomioon. Ajattelunne on kehittynyt.

Voi olla, että olen poikkeuksellisen tyhmä, mutta puolisoni osoittautui amispohjalta minua paljon viisaammaksi ja ennenkaikkea syvällisemmäksi ja monipuolisemmaksi ajattelijaksi, vaikka opiskeluni oli yksi menestystarina.

Minulla on hyvä luetunymmärtäminen ja luin mielettömät määrät yhdentekevää kauno- ja oppikirjallisuutta. Papukaijatyylillä mentiin ja omatkin johtopäätökset niitä mitä odotettiinkin.

Terv. palstahylkiö

Vierailija
65/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen akateeminen ja mulla on amiskundi puolisona. Olen tunnettu avarakatseisuudestani ja on ollut vaikea käsittää tällaisia ihmetyksen aiheita, mitä joillain on.

Terv. palstahylkiö

Sun amiskundi tietysti on jokin ravintolaa pitävä Michelinkokki tai yrittäjämiljonääri.

Kai tuo nyt on vähintään 200:n m2:n tönön bygänny?

Vierailija
66/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että vain lukion käynyt voi tukea toista henkisesti.

Aivan. Tuotapa en tiennytkään, mutta nyt tiedän.

Hohhoijaa.

Vain lukion käynyt pystyy kunnolla tukemaan lastaan niissä lukio-opinnoissa ja ainevalinnoissa, jos tarve vaatii.

Itse pyysin toisinaan vanhempiani kuulustelemaan kielten sanoja tai reaaliaineita.

Omat lapseni eivät halua apua lukionkäynnissään juuri koskaan. Alkuun kyselivät neuvoja matemaattisissa aineissa minulta ja kielissä mieheltäni.

Johan sitä väitetään, että duunariperheen lapsilla on vaikeuksia akateemisessa maailmassa. Siis tohtoreina ja tutkijoina. Kulttuuri on niin vieras.[

Höpöhöpö. Ei noissa asioissa ole mitään vaikeaa, mitä normaaliälyinen ei voisi oppia. Itse siis olen lähtöisin duunariperheestä, enkä koskaan tarvinnut mitään apua keneltäkään. Mitään vaikeaa ei ole olemassakaan. Kaiken voi helposti oppia ja selvittää.

Vierailija
67/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen akateeminen ja mulla on amiskundi puolisona. Olen tunnettu avarakatseisuudestani ja on ollut vaikea käsittää tällaisia ihmetyksen aiheita, mitä joillain on.

Terv. palstahylkiö

Sun amiskundi tietysti on jokin ravintolaa pitävä Michelinkokki tai yrittäjämiljonääri.

Kai tuo nyt on vähintään 200:n m2:n tönön bygänny?

Amiskundillakin on jalkojensa välissä olevissa pusseissa jotain joka on. Monelle akateemisellekin naiselle tietyssä iässä arvokkaampaa kuin 200:n m2:n talo:D

Vierailija
68/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amitsukundina seukkasin vuoden verran itseäni viisi vuotta vanhemman oikeustieteilijänaisen kanssa. Naista piirittivät useat miehet, mutta jostain syystä nainen halusi minut kanssaan suhteeseen. Ehkä yhtenä syynä oli se, että meillä oli seksiä oli useita kertoja viikossa, parhaimmillaan viikonloppuina useita kertoja päivässä. Nainen alkoi lopulta painostaa minua muuttamaan yhteen ja menemään naimisiin kanssaan, jolloin minä halusin lopettaa suhteen, koska en ollut valmis suostumaan moiseen. Eli voi kiinnostua.

Vierailija
69/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse humanistisen puolen akateeminen. Etsin pitkään erikoislääkäriä - siis ihan 15+ vuotta, tapailinkin muutamaa, mutta jotenkin se ei toiminut. Aloitin suhteen paperimiehen kanssa, siinä välissä meillä oli tauko, jonka aikana tapailin sitten taas erästä ihotautilääkäriä. Nyt olen paperimiehen kanssa naimisissa.

Käsienheiluttaja etsii jotai sydänkirurgia, voi jeesus nyt. Ei käy kyllä sinkkumiehiä kateeksi.

Niin sitä luulisi - mutta flaksi käy 😉 Meissä käsienheiluttelijoissa on puolemme.

Vierailija
70/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Varmaan 20-30% minulle (akateeminen mies) pakit antaneista akateemisista naisista on lopulta ottanut amismiehen

Amiskoulutettu datanomi tai merkonomikiinteistövälittäjä varmasti kelpaa noille humanistiakateemisille.

Ekonomit ja DI:t vaatii nyt vähintään AMK-tasoa miehiltä.

Miten minusta tuntuu, että humanistit ovat juuri tiukimpia tässä asiassa? Ainakin luonnontieteissä naiset ovat rentoja. Ehkä nuo mainitsemasi rahaa tuijottavat ovat sitten poikkeus, en tunne yhtäkään.

Humanistit peittävät tyhmyyttään kouluttautumalla humanisteiksi, viisaat opiskelevat luonnontieteitä

Humanistisessa nimenomaan viisastutaan, viisaushan on eri asia kuin älykkyys. Luonnontieteilijät ovat vain matemaattisesti lahjakkaita, mikä toki korreloi jonkin verran äo:n kanssa. 150 äo tyyppi voi kuitenkin olla helposti huonompi matikassa kuin 120 äo, mutta hän sitten ottaa rutkasti kiinni verbaalisessa kyvyssä ja avaruudellisessa hahmottamisessa.

Vierailija
71/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikätahansa duunarimies nostaa akateemisen tutkijanaisen elintasoa ja tienaa 100varmasti enemmän.

Näitä "paljon tienaavia" apurahatutkijoitahan on Suomi pullollaan. Sitten kun rahan tulo katkeaa, niin ollaan käsi ojossa hakemassa avustuksia joltain muulta yhteiskunnan luukulta. Lopulta äänestetään demareita ja maristaan, että voi kun on paha paikka maailma. Jos ei kukaan halua oikeasti maksaa sun osaamisesta, niin se on voi voi.

Melkoista liioittelua ja ikävää asennetta sinulta. Suomi on pulloillaan ilmaista työtä tekeviä tutkijan alkuja, joiden osaamista ei arvosteta siksi, että kansan sivistystaso sattuu olemaan verrattain matala.

Saksassa sentään duunarille maksetaan duunarin palkkaa, ja akateemiselle akateemiselle kuuluvaa palkkaa. Suomen pilalle hemmoteltujen duunarien palkkataso on johtanut siihen, että työntekijät yrityksiin haalitaan jatkossa halvemmista maista tai vuokrafirmoista.

Missä muussa maassa duunarit ovat käyneet yhtä korskeiksi ja ryhtyneet omien etujensa vastaisesti äänestämään oikeistoa? Samaan aikaan sivistyksen halveksunta on nostanut rumaa päätään, vaikka juuri niistä amiksista valmistuu entistä enemmän porukkaa, joka ei osaa edes kunnolla lukea. Kohta heiltä ei sitäkään enää vaadita, koska he äänestävät sellaiset päättäjät valtaan, joille säästöt ovat sivistystä tärkeämpiä. Näiden yhteisvaikutusta voisi jokainen miettiä.

Ei, en huolisi amista, koska sivistymättömyys ei minua viehätä. Mieluummin otan fiksun ja köyhän tutkijan kuin vastenmielisesti palkallaan pullistelevan, oikeistolaisen amisjuntin.

Lukutaidottomat äänestävät sitten persujen sijasta kommunisteja. Viime vaaleissa se jo nähtiin.

Vierailija
72/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas voin jutella filosofiasta ja viemäriputkista. Kaiken uuden oppiminen (vaikka viemäriputket) on ihan kiinnostavaa. -ohis

Yksi älykkyyden merkki on rajaton tiedon jano.

Vierailija
73/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi siinä näky kun tuollainen hullunkurinen pari olisi esim akateemisten suosimassa ravintolassa. Nainen olisi pukeutunut asiallisesti ja söisi kuten kuuluu. Mukana on joku pieruinen rekkamies joka on pitänyt patistella laittamaan kauluspaita päälle vaikka "ei mennä linnanjuhliin". Annoksen saatuaan (yritti ensin tilata makkaraperunoita) tursottaa sen täyteen ketsuppia ja ihmettelee miks sekin piti tilata erikseen ja alkaa sitten lappaamaan safkaa pelkällä haarukalla, kyynärpäähän nojaten kuin jossain työmaaruokalassa. Puheenaiheena voisi olla esim. vallitseva talouspolitiikka, mutta mies ei osaa sanoa kuin että "löpö on nykyään ihan **tun kallista" ja syy löytyy heti poliitikkojen sopeutumisrahasta tai taksimatkoista.

Vierailija
74/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin huolia nuoren ja komean kokin.

Nehän on amislaisia.

Tuskin haluat ravintolakokkia ainakaan. Hehän ovat töissä silloin, kun muut ovat viettämässä vapaa-aikaa ja juhlapyhiä. Melko epäoptimaalinen juttu parisuhteelle, ellei sitten halua kokeilla vähän asymmetrisempää meininkiä.

No onhan sitä nyt moni muukin vuorotyössä, vaikka ensiavun lääkäri.

Entäs lentäjä? Ihan paskat työajat. Samoin on kaikilla johtajilla, jotka joutuvat reissuamaan. Sopii kyllä ihan myyjiinkin.

Vierailija
75/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan siinä yhteisten lapsien älykkyyskin jäisi alle akateemisen äidin älyn. Pahimmillaan nämä eivät selviäisi edes lukiosta. Lapsista tulisi putkimiehiä, parturi/kampaajia, siivoojia...[/Paitsi että lasten äly nimenomaan periytyy äideistä.

Vierailija
76/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytte kuitenkin juttelemaan keskenänne monipuolisesti. Pystytte ottamaan monia näkökohtia huomioon. Ajattelunne on kehittynyt.

Voi olla, että olen poikkeuksellisen tyhmä, mutta puolisoni osoittautui amispohjalta minua paljon viisaammaksi ja ennenkaikkea syvällisemmäksi ja monipuolisemmaksi ajattelijaksi, vaikka opiskeluni oli yksi menestystarina.

Minulla on hyvä luetunymmärtäminen ja luin mielettömät määrät yhdentekevää kauno- ja oppikirjallisuutta. Papukaijatyylillä mentiin ja omatkin johtopäätökset niitä mitä odotettiinkin.

Terv. palstahylkiö

En pysty ottamaan kantaa älykkyyteesi, kun ei tunneta, mutta itse kun seurustelin amislaisen kanssa hämmästyin kerta toisensa jälkeen sitä, että hän ei ymmärtänyt. Kävi mm. erästä kurssia ja autoin häntä tehtävien kanssa. Vaikea ymmärtää, että toinen ei ymmärrä, eikä pysty edes perehtymällä ja opiskelemalla ymmärtämään ja oppimaan. Aina olin ajatellut, että normaaliälyiset ihmiset oppivat, jos asia esitetään hyvin ja itse haluavat oppia, mutta ei se sitten kai niin mene. Ja luultavasti ihan normaalijärkinen ihminen oli kyseessä; ei nimittäin ollut ainoa tapaus, jonka suhteen olen tuollaiseen törmännyt. Tosin omaa tyhmyyttä tuokin, ettei ymmärrä, että toinen ei ymmärrä jotain :D

Vierailija
77/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. palstahylkiö

En pysty ottamaan kantaa älykkyyteesi, kun ei tunneta, mutta itse kun seurustelin amislaisen kanssa hämmästyin kerta toisensa jälkeen sitä, että hän ei ymmärtänyt. Kävi mm. erästä kurssia ja autoin häntä tehtävien kanssa. Vaikea ymmärtää, että toinen ei ymmärrä, eikä pysty edes perehtymällä ja opiskelemalla ymmärtämään ja oppimaan. Aina olin ajatellut, että normaaliälyiset ihmiset oppivat, jos asia esitetään hyvin ja itse haluavat oppia, mutta ei se sitten kai niin mene. Ja luultavasti ihan normaalijärkinen ihminen oli kyseessä; ei nimittäin ollut ainoa tapaus, jonka suhteen olen tuollaiseen törmännyt. Tosin omaa tyhmyyttä tuokin, ettei ymmärrä, että toinen ei ymmärrä jotain :D

Ihan mielenkiinnosta, minkälaista asiaa hän ei ymmärtänyt millään? Itsekin ajattelen, että normaalijärkinen oppii kyllä, kun perehtyy kunnolla johonkin.

Vierailija
78/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kysyä akateemisesti koulutetulta naiselta onko se työtön lapiomies miten kiinnostava?

Vierailija
79/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikätahansa duunarimies nostaa akateemisen tutkijanaisen elintasoa ja tienaa 100varmasti enemmän.

Näitä "paljon tienaavia" apurahatutkijoitahan on Suomi pullollaan. Sitten kun rahan tulo katkeaa, niin ollaan käsi ojossa hakemassa avustuksia joltain muulta yhteiskunnan luukulta. Lopulta äänestetään demareita ja maristaan, että voi kun on paha paikka maailma. Jos ei kukaan halua oikeasti maksaa sun osaamisesta, niin se on voi voi.

Melkoista liioittelua ja ikävää asennetta sinulta. Suomi on pulloillaan ilmaista työtä tekeviä tutkijan alkuja, joiden osaamista ei arvosteta siksi, että kansan sivistystaso sattuu olemaan verrattain matala.

Saksassa sentään duunarille maksetaan duunarin palkkaa, ja akateemiselle akateemiselle kuuluvaa palkkaa. Suomen pilalle hemmoteltujen duunarien palkkataso on johtanut siihen, että työntekijät yrityksiin haalitaan jatkossa halvemmista maista tai vuokrafirmoista.

Missä muussa maassa duunarit ovat käyneet yhtä korskeiksi ja ryhtyneet omien etujensa vastaisesti äänestämään oikeistoa? Samaan aikaan sivistyksen halveksunta on nostanut rumaa päätään, vaikka juuri niistä amiksista valmistuu entistä enemmän porukkaa, joka ei osaa edes kunnolla lukea. Kohta heiltä ei sitäkään enää vaadita, koska he äänestävät sellaiset päättäjät valtaan, joille säästöt ovat sivistystä tärkeämpiä. Näiden yhteisvaikutusta voisi jokainen miettiä.

Ei, en huolisi amista, koska sivistymättömyys ei minua viehätä. Mieluummin otan fiksun ja köyhän tutkijan kuin vastenmielisesti palkallaan pullistelevan, oikeistolaisen amisjuntin.

Lukutaidottomat äänestävät sitten persujen sijasta kommunisteja. Viime vaaleissa se jo nähtiin.

Käsittääkseni persuja äänesti viime vaaleissa tilastollisesti katsoen koulutetut ja varakkaat ihmiset. Kaipa tuo jotain kertoi jostain,

Vierailija
80/184 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on tekniikan tohtori, itse olen yhteiskuntatieteilijä. Kyllä meillä puhutaan siitä filosofiastakin, politiikasta, taiteesta, historiasta ja sosiologiasta. Ja osataan mekin panna ja ryypätä. Jos puhuttavaa olisi vain kahdesta viimeisestä, en jaksaisi olla viikonloppua pidempään seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä