Voiko akateeminen nainen kiinnostua alemmin koulutetusta?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan natsaa henkisesti ja fyysisesti, niin sama se mikä koulutus on.
Miten korkeakoulutetulla voi natsata useita kymmeniä äo-pisteitä matalammalla älyllä varustettujen kanssa??
Vierailija kirjoitti:
Personal traineritkin tuppaa olemaan amislaisia, samoin kiinteistövälittäjät, Jyrki Sukulat, Jaajo Linnoinmaat, huutokauppakeisarit jne.
...ja heillä akateemiset vaimot, vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Vai että vain lukion käynyt voi tukea toista henkisesti.
Aivan. Tuotapa en tiennytkään, mutta nyt tiedän.
Hohhoijaa.
Vain lukion käynyt pystyy kunnolla tukemaan lastaan niissä lukio-opinnoissa ja ainevalinnoissa, jos tarve vaatii.
Itse pyysin toisinaan vanhempiani kuulustelemaan kielten sanoja tai reaaliaineita.
Omat lapseni eivät halua apua lukionkäynnissään juuri koskaan. Alkuun kyselivät neuvoja matemaattisissa aineissa minulta ja kielissä mieheltäni.
Johan sitä väitetään, että duunariperheen lapsilla on vaikeuksia akateemisessa maailmassa. Siis tohtoreina ja tutkijoina. Kulttuuri on niin vieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten korkeakoulutetulla voi natsata useita kymmeniä äo-pisteitä matalammalla älyllä varustettujen kanssa??
Aika pieni äo on sinulla, jos et ymmärrä, että kaikki ei-akateemiset eivät ole tyhmiä ;) Jotkut vaan löytävät sen kutsumuksensa aiemmin ja muualta kuin jotkut toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni äo on sinulla, jos et ymmärrä, että kaikki ei-akateemiset eivät ole tyhmiä ;) Jotkut vaan löytävät sen kutsumuksensa aiemmin ja muualta kuin jotkut toiset.
No ainakin niin suuri että en puhunut kaikista vaan suurimmasta osasta.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun trasselijussin kanssa onkin varmaan paljon yhteistä puhuttavaa... Niinkuin joku viemäriputkien perimmäinen olemus :'D kestosuosikkien eli ryyppäämisen ja autonromujen lisäksi.
Olen korkeakoulutettu nainen. En koskaan juttele työasioita kotona korkeastikoulutetun mieheni kanssa. Emme juttele filosofiasta jne.
Tuskin juttelisin viemäriputkistakaan.
Kotona puhutaan kaukosäätimestä, ruoasta, grillauksesta, saunanlämmityksestä jne. Luuleeko joku oikeasti, ettei akateemiset ryyppää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Varmaan 20-30% minulle (akateeminen mies) pakit antaneista akateemisista naisista on lopulta ottanut amismiehen
Amiskoulutettu datanomi tai merkonomikiinteistövälittäjä varmasti kelpaa noille humanistiakateemisille.
Ekonomit ja DI:t vaatii nyt vähintään AMK-tasoa miehiltä.
Miten minusta tuntuu, että humanistit ovat juuri tiukimpia tässä asiassa? Ainakin luonnontieteissä naiset ovat rentoja. Ehkä nuo mainitsemasi rahaa tuijottavat ovat sitten poikkeus, en tunne yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin luulen yhden vähän koulutetun tuttuni otetun puolisoksi lähinnä hoitaamaan kotia. Ei varsinaisesti tasaveroisen suhteeseen.
Eli hänellä kyllä on työ, mutta se on tyyliä kaupan kassa. Miehensä on tyyliä professori.
Vierailija kirjoitti:
Voisin huolia nuoren ja komean kokin.
Nehän on amislaisia.
Tuskin haluat ravintolakokkia ainakaan. Hehän ovat töissä silloin, kun muut ovat viettämässä vapaa-aikaa ja juhlapyhiä. Melko epäoptimaalinen juttu parisuhteelle, ellei sitten halua kokeilla vähän asymmetrisempää meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt monet amikset ihan fiksujakin on, ei sieltä sitä pahinta junttia tarvi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun trasselijussin kanssa onkin varmaan paljon yhteistä puhuttavaa... Niinkuin joku viemäriputkien perimmäinen olemus :'D kestosuosikkien eli ryyppäämisen ja autonromujen lisäksi.
Olen korkeakoulutettu nainen. En koskaan juttele työasioita kotona korkeastikoulutetun mieheni kanssa. Emme juttele filosofiasta jne.
Kotona puhutaan kaukosäätimestä, ruoasta, grillauksesta, saunanlämmityksestä jne. Luuleeko joku oikeasti, ettei akateemiset ryyppää?
Pystytte kuitenkin juttelemaan keskenänne monipuolisesti. Pystytte ottamaan monia näkökohtia huomioon. Ajattelunne on kehittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse humanistisen puolen akateeminen. Etsin pitkään erikoislääkäriä - siis ihan 15+ vuotta, tapailinkin muutamaa, mutta jotenkin se ei toiminut. Aloitin suhteen paperimiehen kanssa, siinä välissä meillä oli tauko, jonka aikana tapailin sitten taas erästä ihotautilääkäriä. Nyt olen paperimiehen kanssa naimisissa.
Käsienheiluttaja etsii jotai sydänkirurgia, voi jeesus nyt. Ei käy kyllä sinkkumiehiä kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin huolia nuoren ja komean kokin.
Nehän on amislaisia.Tuskin haluat ravintolakokkia ainakaan. Hehän ovat töissä silloin, kun muut ovat viettämässä vapaa-aikaa ja juhlapyhiä. Melko epäoptimaalinen juttu parisuhteelle, ellei sitten halua kokeilla vähän asymmetrisempää meininkiä.
No onhan sitä nyt moni muukin vuorotyössä, vaikka ensiavun lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Varmaan 20-30% minulle (akateeminen mies) pakit antaneista akateemisista naisista on lopulta ottanut amismiehen
Amiskoulutettu datanomi tai merkonomikiinteistövälittäjä varmasti kelpaa noille humanistiakateemisille.
Miten minusta tuntuu, että humanistit ovat juuri tiukimpia tässä asiassa? Ainakin luonnontieteissä naiset ovat rentoja. Ehkä nuo mainitsemasi rahaa tuijottavat ovat sitten poikkeus, en tunne yhtäkään.
Humanistit peittävät tyhmyyttään kouluttautumalla humanisteiksi, viisaat opiskelevat luonnontieteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me humanistitkin ollaan rentoja ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla nousukas. Wanhalle sivistysporvaristollehan mm. kiinnostus filosofiaan on sisäsyntyistä eikä siitä juttelu ole vain palkkatyö pakkopullaa vaan myös huvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikätahansa duunarimies nostaa akateemisen tutkijanaisen elintasoa ja tienaa 100varmasti enemmän.
Näitä "paljon tienaavia" apurahatutkijoitahan on Suomi pullollaan. Sitten kun rahan tulo katkeaa, niin ollaan käsi ojossa hakemassa avustuksia joltain muulta yhteiskunnan luukulta. Lopulta äänestetään demareita ja maristaan, että voi kun on paha paikka maailma. Jos ei kukaan halua oikeasti maksaa sun osaamisesta, niin se on voi voi.
Melkoista liioittelua ja ikävää asennetta sinulta. Suomi on pulloillaan ilmaista työtä tekeviä tutkijan alkuja, joiden osaamista ei arvosteta siksi, että kansan sivistystaso sattuu olemaan verrattain matala.
Saksassa sentään duunarille maksetaan duunarin palkkaa, ja akateemiselle akateemiselle kuuluvaa palkkaa. Suomen pilalle hemmoteltujen duunarien palkkataso on johtanut siihen, että työntekijät yrityksiin haalitaan jatkossa halvemmista maista tai vuokrafirmoista.
Missä muussa maassa duunarit ovat käyneet yhtä korskeiksi ja ryhtyneet omien etujensa vastaisesti äänestämään oikeistoa? Samaan aikaan sivistyksen halveksunta on nostanut rumaa päätään, vaikka juuri niistä amiksista valmistuu entistä enemmän porukkaa, joka ei osaa edes kunnolla lukea. Kohta heiltä ei sitäkään enää vaadita, koska he äänestävät sellaiset päättäjät valtaan, joille säästöt ovat sivistystä tärkeämpiä. Näiden yhteisvaikutusta voisi jokainen miettiä.
Ei, en huolisi amista, koska sivistymättömyys ei minua viehätä. Mieluummin otan fiksun ja köyhän tutkijan kuin vastenmielisesti palkallaan pullistelevan, oikeistolaisen amisjuntin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanistit peittävät tyhmyyttään kouluttautumalla humanisteiksi, viisaat opiskelevat luonnontieteitä
Mitä amikset sitten ovat? Täysiä retardeja?
Nkyisn amitsuun menee hyvien perheiden fiksut pojat. Ennen lukiorajoja ne aina pääsi lukioon ja meni sen jälkeen yliopistoon tai korkeakouluun.
Hämmästyisit, jos tietäisit kuinka paljon todella varakkaiden perheiden poikia on tänä päivänä ammattikoulussa.
Tottakai. Nais-lääkäriystäväni on naimisissa sairaanhoitaja-miehen kanssa. Tottakai -voiko- kysymys oli jossain vaiheessa esillä, mutta sai nopeasti vastauksen -voi!