Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?

Vierailija
28.06.2019 |

Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?

Kommentit (418)

Vierailija
41/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minä ymmärrän että ihminen vanhenee. Kysyinkin vain että mikä se tekijä on? Kasvavatko kädet ja jalkaterät? Polvilumpiot? Käsivarsien luut? Nuoret naiset ovat esim. nivelistään sirompia ja esteettisempiä tarkkailkaapa.

Vierailija
42/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki minä ymmärrän että ihminen vanhenee. Kysyinkin vain että mikä se tekijä on? Kasvavatko kädet ja jalkaterät? Polvilumpiot? Käsivarsien luut? Nuoret naiset ovat esim. nivelistään sirompia ja esteettisempiä tarkkailkaapa.

Ei junalauta - sä olet oikeasti tyhmä o.O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on kiinni pukeutumisesta, kampauksesta ja muusta tyylistä. Saa ikä näkyä, mutta ei tarvitse heittäytyä mummomaiseksi koskaan

Vierailija
44/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän mitä aloittaja tarkoittaa. Nuorena voi olla hyvinkin hoikka, suorastaan laiha ja näyttää aina hyvältä. Kun yli nelikymppinen muija on yhtä laiha, se näyttää vain surkealta ja kurjalta. Vähän vanhempana näyttää paremmalta, kun on vähän enemmän lihaa luitten päällä.

Vierailija
45/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylläpitänyt "tyttömäisyyttäni" tekemällä kärrynpyöriä lasten perässä.

Mutta tottakai ikä näkyy esim. silmäkulmissa ja suupielissä, iho ei ole enää kimmoisa. Samoin kämmenselässä näkyy verisuonia, iho on ohuempi ja kuivempi.

T. N41

Vierailija
46/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi tyttömäisyys, yhyy...

Vierailija
47/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että sen tekee ihon löystyminen (vaikka kuinka treenaisi, ei 40-vuotiaan iho ole sama kuin 20-veen), ja maan vetovoima, eli vaikka olisi hoikka, asiat ovat roikkuvaisempia ja enemmän kohti maata, joka korostaa kulmikkuutta, vanhusmaisuutta, eikä kimmoisuutta, ponnahtelevaa nuoruutta. Eikä tarviikaa, aika aikansa kutakin. 

"pahin" vanhentaja naisilla on muuten isot rinnat. Katsokaapas. Ne tekevät raskaan näköisiksi vaikka olisivat vielä terhakkaat, mutta heti ku alkavat roikkua ja laskeutua enemmän mahan päälle, katoa naiseuden profiili ja tulee mummomaiseksi, vaikka olisi hoikka ja nuorempi vielä. Eli pikkutissit, iloitkaa! Leikkaisin omani pois jos olisi rahaa.

Vierailija
48/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jalat ja kädet kasvaa koko iän. Minulla oli jalan koko 39 kun olin 19v ja nyt 41v se on 42 leveällä lestillä.

Vierailija
49/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet ukkoutuu kun ne täyttää 35?

Vierailija
50/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töpselinenä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lantioluu on kuulemma ainoa luu joka kasvaa läpi elämän. Luulen että tarkoitat jotain siihen liittyvää. Toki moni muukin asia muuttuu iän mukana.

Mitä tarkoitat ”lantioluulla”? En nyt sellaista saa päähäni. Ihmisen nenä kasvaa koko iän, samoin korvat. Nenän kasvaminen on nättiä, töpselikärsät tykkää. Mutta katsokaas vanhojen miesten korvia, ne on valtavat! Ja nenänpää kääntyy jo alaspäin.

Siis tuleeko töpselinenästä vähemmän töpseli iän myötä? Odotan vanhenemista jos näin on. Nyt olen vasta 40 eikä mitään muutoksia ole vielä tapahtunut.

Mun töpseli on ainakin kaunistunut kovasti. Teini-iän valokuvat on kamalaa katseltavaa, lapsella se on vielä ihan suloinen.

Vierailija
51/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut mitenkään mollata naisia. Olenhan nelikymppinen nainen itsekin, ja kuten sanoin, olen huomannut tällaista kehitystä itsessäni. Halusin vain keskustella ilmiön syistä ja siitä voiko sille tehdä mitään.ap

Vierailija
52/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ole romuluinen tai kulmikas. En kyllä tyttömäinenkään, mutta miksi edes pitäisi kun ikää on 44.

Ikäisesi ja vanhemmatkin alkaa vasta olla naisellisia naisia isolla N:llä.

Nuorista puuttuu sitä jotain mikä viehättää aikuista miestä, en osaa selittää mikä se juttu on, sen vaan tuntee.

Rumaa ei ole olemassakaan, jokaisessa on jotain kaunista iästä riippumatta, pois lukien nuoret lapsenkasvoiset joita kuolaa jotkut pervopentit.

Vierailija
53/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut sellaista, ikää mulla on 44v ja treenaan. Mua luullaan aina huomattavasti nuoremmaksi, olen kyllä siro kasvoiltani.

😂 keski-ikäisten naisten tyypillinen itsepetosmantra

Vierailija
54/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut mitenkään mollata naisia. Olenhan nelikymppinen nainen itsekin, ja kuten sanoin, olen huomannut tällaista kehitystä itsessäni. Halusin vain keskustella ilmiön syistä ja siitä voiko sille tehdä mitään.ap

Elämäntavat, runsas alkoholinkäyttö, aurongossa ihon kärventäminen, ne nyt ainakin tekee pahaa jälkeä joka näkyy iän karttuessa.

Vierailija
55/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jalat ja kädet kasvaa koko iän. Minulla oli jalan koko 39 kun olin 19v ja nyt 41v se on 42 leveällä lestillä.

Ei kasva. Raskausaika sen sijaan voi muuttaa kengän kokoa, kun nivelet loystyvät. Muutos ei ole siis ikäsidonnainen, vaan riippuu raskauksista ja toki siitä kuinka keho raskauksiin reagoi. Toinen vaihtoehto on turvotus ja/tai painon nousu, joka lopulta näkyy jalkaterissäkin. Jalan luut itsessään eivät kasva yhtään mihinkään.

Vierailija
56/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että sen tekee ihon löystyminen (vaikka kuinka treenaisi, ei 40-vuotiaan iho ole sama kuin 20-veen), ja maan vetovoima, eli vaikka olisi hoikka, asiat ovat roikkuvaisempia ja enemmän kohti maata, joka korostaa kulmikkuutta, vanhusmaisuutta, eikä kimmoisuutta, ponnahtelevaa nuoruutta. Eikä tarviikaa, aika aikansa kutakin. 

"pahin" vanhentaja naisilla on muuten isot rinnat. Katsokaapas. Ne tekevät raskaan näköisiksi vaikka olisivat vielä terhakkaat, mutta heti ku alkavat roikkua ja laskeutua enemmän mahan päälle, katoa naiseuden profiili ja tulee mummomaiseksi, vaikka olisi hoikka ja nuorempi vielä. Eli pikkutissit, iloitkaa! Leikkaisin omani pois jos olisi rahaa.

Minulla on tissit vyötäröllä :D Ei muuta kuin rintojen ripustukset laittaan uusiksi naiset.  Sekin on sellainen leikkaus minkä saisi vaikka lapset kustantaa kun kerran pilasikin ne. Minulla oli nätit pienet B koon rinnat, mutta ensimmäisen imetyksen kohdalla ne paisui johonkin sellaiseen kokoon missä saatoin vetää liivini kupin päähäni ja vielä jäi löysää, en edes muista mikä kirjain se voi edes olla. Mutta pusero oli yli 20cm irti vatsasta silloin kun imetin. Täysin riekaleiksi revityt kuitenkin ja pelkät tyhjät nahkaläpyskät.

Vierailija
57/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinrakennekin vaikuttaa. Jotkut ovat tyttömäisiä ikänsä, toiset taas ei koskaan.

Neljänkympin ylitettyään naisen hedelmällisyys vähenee kadotakseen kokonaan. Hormonitoimintaa vaikuttanee myös.

Kyse todellakin on vain vanhenemisesta. Ota mikä tahansa elollinen ja vertaa nuorta ja vanhaa. Muutos on ainoa mikä pysyy.

Vierailija
58/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kuntosali auttaa. Ei siis pelkkä cardio, vaan lihaskuntotreeni jolla saat muotoa niihin oikeisiin paikkoihin.

Asian huono puoli on että lihasten hankkiminen on vaikeaa miehellekin. Jos haluat muotoa peffaan ja reisiin, ei se onnistu juoksumatolla tai 5kg käsipainoilla. Treeni on siis pitkälti samaa kuin miehillä jotka yrittävät kasvattaa lihasta.

Tämä podcast kannattaa kuunnella:

Why women should lift heavy weights (youtube)

Hyvä ryhti ja vahvat sisemmät vatsalihakset auttavat pitämään keskikroppaa kasassa.

Juo paljon vettä. Ei sokeria ja alkoholia.

Loppu on"running average" siitä kuinka olet elänyt tähän asti. Jokainen munkki, siideri, ja painon jojoilu menneisyydessä näkyy nyt.

Ehkäpä nuorekkaat naiset osaavat antaa lisää vinkkejä, en ole miehenä mikään johtava expertti tässä.

Vierailija
59/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan. Kengänkoko 37 ja hansikkaan koko 6, samat koko aikuisiän. Ja olen eläkeläinen.

Vierailija
60/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ystäväni on niin tyttömäinen, että luultiin 43 v oman poikansa tyttöystäväksi. Hän on hoikka ja pieni, ei yhtään ryppyjä, menisi hyvin 35 vuotiaasta.

Mun ystävä on yli viiskymppinen, ei ole rypyn ryppyä kasvoissa eikä muuallakaan.

Normaalipainoinen muodokas kaunis nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan