Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?
Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (418)
En tarkoita että pitäisi olla laiha tai muodoton. Ylipainoinen parikymppinen on hyvinkin tyttömäinen verrattuna normaalipainoiseen nelikymppiseen.
Ei käy kaikille noin, on lajeja joissa naiset näyttävät tyttömäisiltä vielä 60v saakka.
Kyllä sellainen ripakinttusuus häviää. Huomaan sen muistakin.
Olisko hormonit? Tai vaan aika tekee tehtävänsä. Eihän mikään muukaan nuorene ajan kuluessa. Romuuntuu vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitetaan rinnakkain päätön kuva samasta ihmisestä samoissa vaatteissa 20- ja 45-vuotiaana ja paino olisi grammalleen sama niin heti erottaa kumpi on kumpi. Mutta mistä se johtuu?
Siksi koska nuorilla naisilla rasva kerääntyy edullisempiin paikkoihin, mikä luo muotoja ja samalla tasoittaa linjoja. Myös lihakset kutistuvat iän myötä, ellei lisää treenaamista verrattuna nuorempaan itseensä. Myös iho veltostuu ja menettää kimmoisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kaikille noin, on lajeja joissa naiset näyttävät tyttömäisiltä vielä 60v saakka.
Norsut?
Vierailija kirjoitti:
Lantioluu on kuulemma ainoa luu joka kasvaa läpi elämän. Luulen että tarkoitat jotain siihen liittyvää. Toki moni muukin asia muuttuu iän mukana.
Kasvaisikin! T. nelikymppinen poikatyttö
Ps. Mua huolestuttaa kyllä ulkonäköä enemmän aivoissa ja kognitiivisissa toiminnoissa tapahtuvat muutokset. Ulkonäkö rapistukoon, kun kunto ja mieli säilyvät virkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kolho, en romuluinen enkä edes läski hömelö. Minä olen ainakin säilyttänyt tyttömäisyyteni, vaikka mittarissa on tänä vuonna jo 44 v.
Sitä ei ikävä kyllä itse huomaa. Kukaan nelivitonen ei enää ole olemukseltaan tyttömäinen, sorry.
Arvasinkin, että joku tulee tästä mussuttamaan. Tämä tyttömäisyys ei ole omaa keksintöäni, vaan kuulen siitä ihan säännöllisesti muilta ihmisiltä. Viimeksi alkuviikosta 15 vuotta nuoremmalta työkaveriltani.
Itse olen sitä mieltä, että asenteesta kaikki lähtee, toki elintavoillakin on iso vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita että pitäisi olla laiha tai muodoton. Ylipainoinen parikymppinen on hyvinkin tyttömäinen verrattuna normaalipainoiseen nelikymppiseen.
Itse asiassa ei ole, jos et näe kasvoja.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laitetaan rinnakkain päätön kuva samasta ihmisestä samoissa vaatteissa 20- ja 45-vuotiaana ja paino olisi grammalleen sama niin heti erottaa kumpi on kumpi. Mutta mistä se johtuu?
Siksi koska nuorilla naisilla rasva kerääntyy edullisempiin paikkoihin, mikä luo muotoja ja samalla tasoittaa linjoja. Myös lihakset kutistuvat iän myötä, ellei lisää treenaamista verrattuna nuorempaan itseensä. Myös iho veltostuu ja menettää kimmoisuutensa.
Ei kai sitä vaatteet päällä huomaa. Mutta toki ilman vaatteita. Mulla polvet ja kyynärpäät ovat rypistyneet.
Ainakin ystäväni on niin tyttömäinen, että luultiin 43 v oman poikansa tyttöystäväksi. Hän on hoikka ja pieni, ei yhtään ryppyjä, menisi hyvin 35 vuotiaasta.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, olen ihan erinäköinen kuvissa 1 kk verrattuna kuvaan 25 v. Onkohan sama outo ilmiö kyseessä, hmmm...
Vierailija kirjoitti:
Lantioluu on kuulemma ainoa luu joka kasvaa läpi elämän. Luulen että tarkoitat jotain siihen liittyvää. Toki moni muukin asia muuttuu iän mukana.
Mitä tarkoitat ”lantioluulla”? En nyt sellaista saa päähäni. Ihmisen nenä kasvaa koko iän, samoin korvat. Nenän kasvaminen on nättiä, töpselikärsät tykkää. Mutta katsokaas vanhojen miesten korvia, ne on valtavat! Ja nenänpää kääntyy jo alaspäin.
Rasva häviää kudoksista ja piirteiden pehmeys katoaa. Näyttää kolhommalta.
Iho myös rypistyy ja veltostuu eikä ole napakka ja sileä.
Hiukset ohenevat.
Hormonitoiminnan muutoksista johtuu suurimmaksi osaksi. Hedelmällinen ikä ohi.
Tyttömäisyyteen tarvitaan aina vähän läskiä. vrt lapsenpyöreys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ”lantioluulla”? En nyt sellaista saa päähäni. Ihmisen nenä kasvaa koko iän, samoin korvat. Nenän kasvaminen on nättiä, töpselikärsät tykkää. Mutta katsokaas vanhojen miesten korvia, ne on valtavat! Ja nenänpää kääntyy jo alaspäin.
Siis tuleeko töpselinenästä vähemmän töpseli iän myötä? Odotan vanhenemista jos näin on. Nyt olen vasta 40 eikä mitään muutoksia ole vielä tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä vaatteet päällä huomaa. Mutta toki ilman vaatteita. Mulla polvet ja kyynärpäät ovat rypistyneet.
Muut paitsi ihon muutokset huomaa jopa vaatteet päällä helposti.
-M
Wuhuu. Ihminen vanhenee ja muuttuu ikääntyessään, ja kysytään, että miksi. Ihan oikeasti.
Toiset pysyy typeryksinä iästä riippumatta, toiset muuttuu, jotkut viisaammiksi, jotkut tyhmemmiksi...
Tapasin viime kesänä arviolta 55-60v hyvin nuorekkaan naisen. Hän oli iloinen ja flirtikäs. Paksut kauniit hiukset ja iho täysin sileä. Syönyt koko ikänsä terveellisesti ja harrastanut liikuntaa. Jos hän olisi pyytänyt mukaansa niin olisin lähtenyt. Meinasin itse ehdottaa jotain jatkoa kun tulimme niin hyvin juttuun sen pienen hetken mitä juttelimme, mutta olen niin paljon nuorempi ja pelkäsin että hän pitäisi minua pervona. En ole ennen tavannut niin iloista naista. Hän säteili.
M29
Oletteko muuten varmoja että mitat ovat samat?
Jos kuvitellaan että BMI on sama eikä kehonkoostumuksessa ole suuria eroja, ja mitattaisiin esimerkiksi:
- vyötärönympärys vs pepun ympärys, tai vatsan pyöreys vs pepun pyöreys sivulta päin katsottuna
- reisien paksuus vs käsien paksuus
Olisivatko samat parikymppisenä vs nelikymppisenä?
Mitäs arvelisit? Ihminen vanhenee _hengittäessään_ happea. Se näkyy ihomuunnoksina etc. 20 vuotta erottuu varmasti.
Onko sulla kaikki hyvin?