Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?
Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (418)
Laitoin rasvaa juuri käsiin - olen 57-vuotias eikä poimua tule. Pitää kokeilla joskus ennen rasvausta.
Kolhous ja romuluisuus (aloitus) on mielestäni ruumiinrakennejuttu. Muuttuuko pieni pyöreähkö mutta normaalipainon rajoissa oleva kolhoksi ja kulmikkaaksi? Tarkoitan sellaista naistyyppiä kuin vaikka Hakekaa kätilö! -sarjan kaupan rouva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihon kimmoisuus ja kollageeni vähenee. Naama valahtaa. Normi efekti, jota ei pysty estämään kuin erinäisillä piikeillä ja langoilla. Tällöin vaan on varauduttava siihen, että naama näyttää kiristetyltä, jota se onkin.
Kyllä kasvojen lihaksia treenaamallakin saa muutoksia aikaan. Siinä hommassa pitää vain olla todella sitoutunut, että tulee tuloksia.
'Tarkkailevatko nämä aloittajat itseään päivittäin? Olin pitkällä saikulla, ja katsoin peiliin vain ihmisten ilmoille mennessä tai jos tuttuja tuli käymään. Nytkin on viikonloppu, en ole peiliin eilisen jälkeen vilkaissut. :)
Kollageenia saa muuten lisäravinteena ja voiteena.
Et paljo peiliin vilkuile, mutta suosittelet kollageeniä?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä syystähän hoikka kannattaa olla lähinnä silloin nuorena, ja iän kertyessä lihottaa se 5-10 kiloa, jotta terävät kulmat pehmenevät ja kasvoista lähtee kolhous.
Kyllä ikä näkyy niin hoikassa kuin tukevammassakin. Normaalipainoisella ei ole mitään syytä lihottaa itseään. Se rasva ja kollageeni vaan katoaa kasvoista ja niiden luusto painuu iän myötä, nuorekas pyöreys poskipäistä jne. vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni 40 vuotias mies luuler olevansa "nuoremman näköinen kuin on", kun käy kuntosalilla ja harrastaa "vaarallisia asioita", kuten moottoripyöräilyä
Miehet ei tunnusta ikäänsä, ja ne oikeesti luulevat olevansa nuoren näköisiä, vaikka peilistä katsoisi vanha ukkeli.Säälittävää.Naiset myöntää ikänsä
Mun mies on juuri tälläinen.Poseeeaa eteisen peilin edessä."En näytä päivääkään yli 30- vuotiasta!".Sori, mutta näytät juuri ikäiseltäsi, eli 48- vuotiaalta
Kuulostaa niin tutulta näiden "tyttömäisten/poikamaisten" kanssa.... Mun mies ei onneksi kuvittele olevansa poikanen. Katselin just miestä joku päivä ja kyllähän tuolla ikä näkyy. On silti mielestäni "nuorekas". Nuorekkaalla tarkoitan, että on suhteellisen hoikka, hampaat on hyväkuntoiset ja ei ole ukkoontunut pahasti. Ikää 55 ja moni samassa iässä on enemmän setämäinen, mutta silti mies näyttää yli viisikymppiseltä.
Olen työpaikassa, jossa on koulutettuja ja itseään hoitavia ihmisiä, suurin osa naisia. Työntekijöitä on peräti 64. Ikähaitari 25-62. Kyllä ne kolmekymppiset ja alle on vaan "babyjä", vaikkeivat kaikki kedon kauneimpia kukkaisia olekaan. Toisaalta viisikymppisistä näkyy ikä naamasta, vaikka olisivat muuten nättejä, sporttisia ja nuorekkaita sinällään. Nyt kun mietin, niin jokainen on suunnilleen ikäisensä näköinen, pientä heittoa on. Yhden luulin olevan noin 35, mutta täytti jo 40. Vastaavasti yhden miehen luulin olevan 60, mutta onkin vasta 56. Mitään isompaa harhaa ei silti ole olemassa. Siksi ihmetyttääkin, miksi jotkut oikeasti ja vakavissaan täälläkin selittävät omasta ulkonäöstään, kuinka menevät 10 tai 20 vuotta nuoremmasta. Missä nämä tämmöiset on oikeassa elämässä, kun tähän neljänkymmenen ikään en ole tavannut vielä yhtään tuollaista?
Sama täällä. Ikinä en ole luullut nelikymppistä kolmikymppiseksi. Joskus ehkä tuo viisi vuotta mennyt. Esim. 45 vuotias näyttänyt 40 vuotiaalta.
Mikä vtun itseisarvo "tyttömäisyys" on???
Olen aikuinen ja ylpeä siitä. Sitä voi silti olla mukava, hymyileväinen ja positiivinen, vaikka ikää tuleekin. Sisäistä kauneutta, sydämen viisautta, älykkyyttä ja sosiaalisia taitoja voi kehittää läpi elämän ja säteillä hyvää ympärilleen.
Ei ne miehetkään pysy ikuisesti "poikamaisina" ja miksi pitäisikään. Jos hoitaa asiansa hyvin, ikä tuo arvokkuutta ja lämpöä persoonaan.
Epätoivoinen tyttömäisyyden ja poikamaisuuden tavoittelu on vain lapsellista ja säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
miksi nelikymppisen pitäisi näyttää tytöltä?
Kiitos, tämä on se tärkein kysymys. Keskittykää elämässä tärkeämpiin ja olennaisempiin asioihin.
Älkää tuhlatko rahoja kollageeniin. Paul Rudd poikamainen mies, vaikka ikä näkyy tarkkaan katsoessa. Jokin olemuksessa ja ilmeissä tekee poikamaisen tai tyttömäisen, vaikka olisi ikäisensä näköinen. Herttuatar Catherine on mielestäni näitä kulmikkaita ihmisiä, etenkin liian laihana. Näyttää ikäistään vanhemmalta liian laihana. Kuningatar Elisabetin kasvot ovat tosi sileät ikäisekseen. Anne ei vanhene yhtä kauniisti kuin äitinsä.
Joo, tiedän mitä aloittaja tarkoittaa. Olen 41 ja itselläni on kaksi alatiesynnytettyä lasta. Synnytyksessä lantio kai hiukan levenee, vyötärö myös? Synnytyshän on aikamoinen koetus kropalle. Mutta kyllä muutos vartalossa näkyy lapsettomillakin.756
Huoh. Kertoo paljon, että kommentoitu kolmatta sataa kertaa, siis ihan olennaisin asia 40+ naisen ajatusmaailmassa, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä syystähän hoikka kannattaa olla lähinnä silloin nuorena, ja iän kertyessä lihottaa se 5-10 kiloa, jotta terävät kulmat pehmenevät ja kasvoista lähtee kolhous.
Kyllä ikä näkyy niin hoikassa kuin tukevammassakin. Normaalipainoisella ei ole mitään syytä lihottaa itseään. Se rasva ja kollageeni vaan katoaa kasvoista ja niiden luusto painuu iän myötä, nuorekas pyöreys poskipäistä jne. vähenee.
Juu ehkä 80v mutta kaikki eivät vanhena SAMAA tahtia, todellakaan. Menopaussissa voi olla 20 v erokin naisilla, niin mieti.
I am barbie girl in the bad world lala lala laa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se rasva vaan vähene kun sitä ei ole naamassa ollutkaan. Lihakset eivät katoa kun on hyvä kunto. Naama ei ala valua todellakaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Darwin kirjoitti:
Koska: Suomalainen nainen. Jos on tietyltä osaa tätä maata kotoisin ei geenit sekoitu tarpeeksi ja näin käy.
Tämä. Olen vain puoliksi suomalainen...
N44 (se huomattavasti nuoremman näköinen;))
Kukaan ei vaan kehtaa sanoa, että näytät just ikäiseltäsi. Toki ikää on vaikea ihan tarkkaan määritellä, joten 5 vuoden heitto on mahdollinen.
Myös sanojan ikä vaikuttaa. Kuntoutan työkseni ihmisiä ja usein kävi niin, että joku mummeli ihmetteli, miten minulla voi olla aikuiset lapset, kun itsekin olin niiiiin nuori. No , olin saanut ekan lapseni yli 30v ja olin jo yli 50v, kun tuotakin asiaa ihmeteltiin.
Itsekin saatan luulla ihmistä kuvasta nuoremmaksi, mitä oikeasti on, mutta nuoriso kyllä näkee heti, että onhan tuo jo ainakin 40v tai jotakin.
Itse tiedän kyllä paljon ihmisiä, jotka aidosti luulevat olevansa nuoren näköisiä ja että vain muut vanhenee, mutta tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihon kimmoisuus ja kollageeni vähenee. Naama valahtaa. Normi efekti, jota ei pysty estämään kuin erinäisillä piikeillä ja langoilla. Tällöin vaan on varauduttava siihen, että naama näyttää kiristetyltä, jota se onkin.
Jos naamassa ei alunperinkään ole ollut paksua rasvakerrosta ei se ala roikkua ja jos lihaskunto on lapsesta ollut hyvä saa iho ihan eri lailla ravintoa ja pysyy kiinteänä myös vanhempana. Naamassa on lihaksia samoin kuin muualla. Jos on hyvä luusto niin isoa kokonaismuutosta muutosta ei tule.
Wrong. Nelikymppisenä ois itse asiassa hyvä olla pikkasen pläski. Voit katsoa, mitä tapahtuu niille, jotka painavat noin 50 kg. Naama valahtaa, mutta niin valahtaa se kimmoisuuskin, eikä tosiaan ole mitään fylliä naamassa antamassa enää feikki-nuorekasta kuvaa. Tapahtuu ns. kuivan kesän orava -ilmiö.
Jos joku ei ihan oikeasti huomaa eroa katsellessaan esim. itsestään kuvia 20-30-40-akselilla, niin suosittelen kyllä katsomaan uudestaan tai pyytämään rehellistä analyysia vaikkapa joltakulta suorasanaiselta kaverilta. Ja jos oman itsen katsominen on liian vaikeaa, niin katsoo sitten ulkopuolisia ja miettii, näyttävätkö henkilöt samalta, oli sitten 25 tai 45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuorena ja hoikkana kasvoissa rasvaa onkin, se rasva lähtee vääristä paikoista iän myötä, vaikka paino pysyisi samana. Kaikki myös valahtaa alaspäin. Yleensä rasva lähtee otsan keskeltä, ohimoista, silmien ympäriltä ja poskista. Sen sijaan rasvaa kertyy/valahtaa leukaperiin ja alakasvoihin. Yleensä suu vajoaa alaspäin, alahampaat tulevat enemmän näkyviin ja leuka pienenee ja muuttuu vähemmän teräväksi. Usein koko leuka on vain samalla tasolla eikä enää ole erotettavissa selkeää v:n muotoa kasvoissa kuin nuorilla.
No joo ehkä 80 v noin mutta kaikille ei käy noin paljoakaan ennen sitä. Sinä nyt olet jotenkin jämähtänyt vanhenemisen paniikissasi kilpailemaan tästä asiasta äitisi yms kanssa. Usko pois jotkut naiset säilyvät uskomattoman hyvin. Käy siellä Aasiassa, siellä ei kaksoisleukoja ole joka mummolla ollenkaan eikä muita alasvenähtämisiä. Suomessa näkee niitä nykyisin jo alle 30 v. Jos on naamassa rasvaa se sieltä alasvajuu eivät lihaksikkaammat naamat ja luusto minnekään valu.
Olen 30-vuotias. Olen kirjoittanut tämän kommentin. Minulle on käynyt noin, ja niin on käynyt kaikille muillekin yli 25-vuotiaille ihmisille. Muutos vaan on yleensä hyvin hidasta vielä alle 40-vuotiaana. Miten sokea pitää olla ettei tätä lähes kaikilla 40-vuotiailla huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se rasva vaan vähene kun sitä ei ole naamassa ollutkaan. Lihakset eivät katoa kun on hyvä kunto. Naama ei ala valua todellakaan noin.
No voi hyvät hyttyset. Ihan meidän jokaisen naamassa on lapsena ja nuorena sitä rasvaa enemmän, kun vanhana.
Ja naaman lihakset ei kasva vaikka pidät kroppasi lihakset kunnossa. Kasvot pitää jumpata erikseen ja se on aika työlästä puuhaa. Yleensä jos puhutaan hyvästä kunnosta, sillä viitataan hyvään kestävyyteen/lihasvoimaan . En ole koskaan kuullut puhuttavan hyvästä kasvojen lihanten voimasta. ja sentään olen työskennellyt kuntoutuksen parissa 40v. Ja kuntouttanut myös niitä ihmisten kasvojen lihaksia halvausten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvät hyttyset. Ihan meidän jokaisen naamassa on lapsena ja nuorena sitä rasvaa enemmän, kun vanhana.
Ja naaman lihakset ei kasva vaikka pidät kroppasi lihakset kunnossa. Kasvot pitää jumpata erikseen ja se on aika työlästä puuhaa. Yleensä jos puhutaan hyvästä kunnosta, sillä viitataan hyvään kestävyyteen/lihasvoimaan . En ole koskaan kuullut puhuttavan hyvästä kasvojen lihanten voimasta. ja sentään olen työskennellyt
kuntoutuksen parissa 40v. Ja kuntouttanut myös niitä ihmisten kasvojen lihaksia halvausten takia.
Huomaan tämän erittäin selvästi katsomalla jo 10 vuotta vanhoja kuvia, joissa olin 20-vuotias. Kasvoni ovat paljon pyöreämmät huomattavasti pienemmällä painolla. Nykyään jos laihdutan, naama muuttuu heti luisevaksi, vaikka haluaisin muuten olla hoikempi.
Jotkut luulevat, että se rasvan katoaminen ja ihon roikkuminen on todella selkeää. Siksi luulevat ettei niin käy heille. Ei sitä välttämättä ollenkaan huomaa ellei katso ihmistä tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Darwin kirjoitti:
Koska: Suomalainen nainen. Jos on tietyltä osaa tätä maata kotoisin ei geenit sekoitu tarpeeksi ja näin käy.
Tämä. Olen vain puoliksi suomalainen...
N44 (se huomattavasti nuoremman näköinen;))
Kukaan ei vaan kehtaa sanoa, että näytät just ikäiseltäsi. Toki ikää on vaikea ihan tarkkaan määritellä, joten 5 vuoden heitto on mahdollinen.
Myös sanojan ikä vaikuttaa. Kuntoutan työkseni ihmisiä ja usein kävi niin, että joku mummeli ihmetteli, miten minulla voi olla aikuiset lapset, kun itsekin olin niiiiin nuori. No , olin saanut ekan lapseni yli 30v ja olin jo yli 50v, kun tuotakin asiaa ihmeteltiin.
Itsekin saatan luulla ihmistä kuvasta nuoremmaksi, mitä oikeasti on, mutta nuoriso kyllä näkee heti, että onhan tuo jo ainakin 40v tai jotakin.
Itse tiedän kyllä paljon ihmisiä, jotka aidosti luulevat olevansa nuoren näköisiä ja että vain muut vanhenee, mutta tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa.
Joo mutta ihan eri tahtia kun vanhenee niin erot ovat vaan huomattavat myös ulkonäön rapistumisessa. Ja erot voivat olla niin että se 60 v näyttää kiinteämmältä ja elinvoimaisemmalta kuin se 30v. Just näin salilla aikuisbalettia harrastavia ja voin vahvistaa. Ei heillä roiku mikään ei naamassa eikä muuallakaan. Kroppa on parempi kuin 60 % 30vuotialilla ja raama roikkuu vähemmän.
Kaiken takana on ilmiö nimeltä gravitaatio: se vetää naisten vartalon pullistumat ja ulokkeet vastustamattomasti kohti maata. Prosessi alkaa jo teini-iässä ja yltyy kolmikymppisestä eteenpäin :(
Kuulostaa paleomenolta :) Luola-aikojen eväät siis toimivat.