Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?

Vierailija
28.06.2019 |

Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?

Kommentit (418)

Vierailija
241/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jalat ja kädet kasvaa koko iän. Minulla oli jalan koko 39 kun olin 19v ja nyt 41v se on 42 leveällä lestillä.

Sun jalkas on levinnyt ja laskeutunut. Sitä se kasvaminen on.

Naisilla yleisempää tämä kuin miehillä. 

Vierailija
242/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä maan vetovoima kasvaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut mitenkään mollata naisia. Olenhan nelikymppinen nainen itsekin, ja kuten sanoin, olen huomannut tällaista kehitystä itsessäni. Halusin vain keskustella ilmiön syistä ja siitä voiko sille tehdä mitään.ap

Jos ajatellaan kokonaisuutta, niin kyky luoda illuusioita on yhtä tärkeä ominaisuus kuin olla jotain jo valmiiksi.  Jos 8-kymppinenkin voi olla upea, niin miksei nelikymppinen.  Vanhenemismuutoksia voi jossain määrin loiventaa, mutta onko siihen asiaan takertuminen sittenkään se juttu, mihin kannattaa keskittyä.

Olen itse huomannut, että vanhemmiten voisin pukeutua monta kertaa rohkeammin (värit, tyyli) kuin nuorena ja silti näyttää enemmän tavikselta kuin huutomerkiltä. Eli kun tulee ikää, voi pukeutua äänekkäämmin  eli olla sitä, mitä on aina halunnut, muttei uskaltanut. Tämä on iän tuoma bonus mielestäni. Enkä tarkoita nyt niukkaa pukeutumista, sitä en ole harrastanut koskaan ja vielä vähemmän nyt.

Lomalla voisi joskus kokeilla peilittömiä päiviä useamman putkeen. Vähenisikö vanhenemiseen liittyvä ahdistus, kun kriittiset silmät eivät olisi päivittäin arvostelemassa?

Vierailija
244/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitetaan rinnakkain päätön kuva samasta ihmisestä samoissa vaatteissa 20- ja 45-vuotiaana ja paino olisi grammalleen sama niin heti erottaa kumpi on kumpi. Mutta mistä se johtuu?

Mitäs arvelisit? Ihminen vanhenee _hengittäessään_ happea. Se näkyy ihomuunnoksina etc. 20 vuotta erottuu varmasti.

Onko sulla kaikki hyvin?

Unohdit kertoa, miten ne ihomuunnokset näkyvät vaatteiden alta. 

Vaatteisiin on tehty yleensä päänreikä, sitä kannattaa käyttää. Sen lisäksi on yleensä vielä aukot sorkille.

Vierailija
245/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi nelikymppisen pitäisi näyttää tytöltä?

Vierailija
246/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä olen 51v käyn salilla ja aina olen ollut pitkäsäärinen ja hoikka, mutta tämä naama alkaa roikkua vaikka kroppa ok. Nyt tavoitepaino on isompi koska vanhuus ja hoikkuus ei ole hyvä. Teen isoilla painoilla jotta lihakset pysyy niin näyttää paremmalta. Eniten ajattelen terveyttä ja hyvä lihaskunto on siinä kaiken tärkeintä ja tietysti vyötäröhoikkuus. Välillä tietty viduttaa ( turhamaisuus) kun kroppa parempi kun monella nuorella, mutta naama on kun jollain vidun mursulla.

Tavoitepaino on isompi? Hei, sä olet 5-kymppinen, et 70-vuotias, jolla korkeampi paino ennustaa parempaa terveyttä. Minulla on se käsitys, ettei korrelaation syytä edes tiedetä. Yksi syy voisi olla se, että hoikilla vanhuksilla ravitsemus on pielessä. 

Vierailija
247/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitetaan rinnakkain päätön kuva samasta ihmisestä samoissa vaatteissa 20- ja 45-vuotiaana ja paino olisi grammalleen sama niin heti erottaa kumpi on kumpi. Mutta mistä se johtuu?

Mitäs arvelisit? Ihminen vanhenee _hengittäessään_ happea. Se näkyy ihomuunnoksina etc. 20 vuotta erottuu varmasti.

Onko sulla kaikki hyvin?

Vaatteisiin on tehty yleensä päänreikä, sitä kannattaa käyttää. Sen lisäksi on yleensä vielä aukot sorkille.

Käytä sinäkin lukutaitoa tai pyydä apua joltain, joka osaa. Päänreikä ei auta, kun pää rajataan kuvasta, kuten kommentoija kirjoitti. 

Vierailija
248/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pyöreäposkiset, jotka surimme 18-vuotiaina lapsekasta ulkonäköämme, voimme keski-iässä todeta, että olemme nuorennäköisiä. Kiitos rasvan, jota on kasvoissamme vielä viisikymppisinäkin.

Rasvanaamat nimenomaan rupsahtavat nopeiten. Se rasva tulee vaan alas löysänä.

Vierailija
249/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon kimmoisuus ja kollageeni vähenee. Naama valahtaa. Normi efekti, jota ei pysty estämään kuin erinäisillä piikeillä ja langoilla. Tällöin vaan on varauduttava siihen, että naama näyttää kiristetyltä, jota se onkin. 

Kyllä kasvojen lihaksia treenaamallakin saa muutoksia aikaan. Siinä hommassa pitää vain olla todella sitoutunut, että tulee tuloksia. 

Vierailija
250/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te kaikki nuorekkaat ja tyttömäiset nelikymppiset ja yli! Tee pieni testi: Nipistä vähän aikaa toisen käden kämmenselästä, että saa syntymään pienen harjanteen. Kuinka nopeasti harjanne katoaa, kun päästät irti? Siinä näkyy ihon ikääntyminen, kollageenin muuttuminen ym.

Sitten voit pyytää jotain teiniä näyttämään kuinka kauan hänen harjanteensa kestää. Tai (luvan kanssa) kokeilla joltain alta kymmenvuotiaalta. Tulet hämmästymään.

Kun olin 14 v. niin kokeilin tuota mummin kanssa. Minun harjanteeni pysyi kauemmin. Nyt olen 53 v. ja harjannetta ei synny.

Vierailija
251/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni 40 vuotias mies luuler olevansa "nuoremman näköinen kuin on", kun käy kuntosalilla ja harrastaa "vaarallisia asioita", kuten moottoripyöräilyä

Miehet ei tunnusta ikäänsä, ja ne oikeesti luulevat olevansa nuoren näköisiä, vaikka peilistä katsoisi vanha ukkeli.Säälittävää.Naiset myöntää ikänsä

Mun mies on juuri tälläinen.Poseeeaa eteisen peilin edessä."En näytä päivääkään yli 30- vuotiasta!".Sori, mutta näytät juuri ikäiseltäsi, eli 48- vuotiaalta

Kuulostaa niin tutulta näiden "tyttömäisten/poikamaisten" kanssa.... Mun mies ei onneksi kuvittele olevansa poikanen. Katselin just miestä joku päivä ja kyllähän tuolla ikä näkyy. On silti mielestäni "nuorekas". Nuorekkaalla tarkoitan, että on suhteellisen hoikka, hampaat on hyväkuntoiset ja ei ole ukkoontunut pahasti. Ikää 55 ja moni samassa iässä on enemmän setämäinen, mutta silti mies näyttää yli viisikymppiseltä.

Olen työpaikassa, jossa on koulutettuja ja itseään hoitavia ihmisiä, suurin osa naisia. Työntekijöitä on peräti 64. Ikähaitari 25-62. Kyllä ne kolmekymppiset ja alle on vaan "babyjä", vaikkeivat kaikki kedon kauneimpia kukkaisia olekaan. Toisaalta viisikymppisistä näkyy ikä naamasta, vaikka olisivat muuten nättejä, sporttisia ja nuorekkaita sinällään. Nyt kun mietin, niin jokainen on suunnilleen ikäisensä näköinen, pientä heittoa on. Yhden luulin olevan noin 35, mutta täytti jo 40. Vastaavasti yhden miehen luulin olevan 60, mutta onkin vasta 56. Mitään isompaa harhaa ei silti ole olemassa. Siksi ihmetyttääkin, miksi jotkut oikeasti ja vakavissaan täälläkin selittävät omasta ulkonäöstään, kuinka menevät 10 tai 20 vuotta nuoremmasta. Missä nämä tämmöiset on oikeassa elämässä, kun tähän neljänkymmenen ikään en ole tavannut vielä yhtään tuollaista?

Vierailija
252/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehhei kaikilla pakene se naamarasva yhtään minnekään - alaskaan. Olen lähes 60 ja yhtään ei roiku keuka eikä edes kaulassa ryppyjä. Kolmikymppisilläkin on enemmän ryppyjä kaulassa kuin mulla Jos on hyvä luusto niin naama säilyy ilman leikkauksiakin. Ainoa mitä tulee on muutama hiusryppy ja huokoset hieman isommat.

Luulet vaan. Aina kun katsot itseäsi peilistä, sitä vaistomaisesti nostaa päätään ja kaula/leukaroikut häviää. Valokuva kertoo paremmin. Siis salaa kuvattu, jossa et ehdi poseraamaan.

Monesti ne rypyt huomaa toisella, mutta itseltä ne jää näkemättä

Luusto ei auta, kun ihonalainen rasva vähenee ja se vähenee nimenomaan kasvoista. 

Kasvoissa on lihaksia aika lailla, ei kaikilla ole edes lapsena pullanaamaa. Siinäkin näkyy elintavat.

Ihmisessä on jokapuolella "aika lailla" lihaksia, mutta myös se rasvakerros joka iän mukana vähenee. lapsella ei tarvitse olla pullanaama, mutta silti siellä kasvoissa sitä rasvaa on. 

Jos tämäkin kohta 60v katsoo nuoruus kuviaan, huomaa kyllä, että ne kasvot ovat muuttuneet. Näin käy meille kaikille, toisille hitaammin ja toisille nopeammin. Mutta ei kukaan 60v näytä 30 vuotiaalta. 

Kannattaa käydä tässä välissä selaamassa sitä valokuva-albumia ja katsoa miltä sitä on muorena näyttänyt. Kasvot ovat pyöreämmät, vaikka muuten olisi ollut kuinka hoikka ja laiha.

Kasvoni ovat kyllä tuossa mielessä ns pyöreämmät nyt lähes 60v kuin nuorena. Ihan pikkuisen mutta kuitenkin.-eri. ps eikä täälläkään roikuta yhtään.

Vierailija
253/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihon kimmoisuus ja kollageeni vähenee. Naama valahtaa. Normi efekti, jota ei pysty estämään kuin erinäisillä piikeillä ja langoilla. Tällöin vaan on varauduttava siihen, että naama näyttää kiristetyltä, jota se onkin. 

Kyllä kasvojen lihaksia treenaamallakin saa muutoksia aikaan. Siinä hommassa pitää vain olla todella sitoutunut, että tulee tuloksia. 

'Tarkkailevatko nämä aloittajat itseään päivittäin? Olin pitkällä saikulla, ja katsoin peiliin vain ihmisten ilmoille mennessä tai jos tuttuja tuli käymään. Nytkin on viikonloppu, en ole peiliin eilisen jälkeen vilkaissut. :)

Kollageenia saa muuten lisäravinteena ja voiteena.  

Vierailija
254/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me pyöreäposkiset, jotka surimme 18-vuotiaina lapsekasta ulkonäköämme, voimme keski-iässä todeta, että olemme nuorennäköisiä. Kiitos rasvan, jota on kasvoissamme vielä viisikymppisinäkin.

Näin on, leuan alla helttaa pullottaa ja on yleensä tosi paksu kaula ja niska.

Vierailija
255/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Tarkkailevatko nämä aloittajat itseään päivittäin? Olin pitkällä saikulla, ja katsoin peiliin vain ihmisten ilmoille mennessä tai jos tuttuja tuli käymään. Nytkin on viikonloppu, en ole peiliin eilisen jälkeen vilkaissut. :)

kollageenivoiteista ei imeydy kollageenia ihoon, se on höpöä. Lisäravinteet pilkkoutuvat kehossa samoiksi aminohapoiksi kuin minkä tahansa syödyn proteiinin.

Vierailija
256/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki hyvin?

Käytä sinäkin lukutaitoa tai pyydä apua joltain, joka osaa. Päänreikä ei auta, kun pää rajataan kuvasta, kuten kommentoija kirjoitti. 

Sorkista kultuliini, sorkista :)

Vierailija
257/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni 40 vuotias mies luuler olevansa "nuoremman näköinen kuin on", kun käy kuntosalilla ja harrastaa "vaarallisia asioita", kuten moottoripyöräilyä

Miehet ei tunnusta ikäänsä, ja ne oikeesti luulevat olevansa nuoren näköisiä, vaikka peilistä katsoisi vanha ukkeli.Säälittävää.Naiset myöntää ikänsä

Mun mies on juuri tälläinen.Poseeeaa eteisen peilin edessä."En näytä päivääkään yli 30- vuotiasta!".Sori, mutta näytät juuri ikäiseltäsi, eli 48- vuotiaalta

Kuulostaa niin tutulta näiden "tyttömäisten/poikamaisten" kanssa.... Mun mies ei onneksi kuvittele olevansa poikanen. Katselin just miestä joku päivä ja kyllähän tuolla ikä näkyy. On silti mielestäni "nuorekas". Nuorekkaalla tarkoitan, että on suhteellisen hoikka, hampaat on hyväkuntoiset ja ei ole ukkoontunut pahasti. Ikää 55 ja moni samassa iässä on enemmän setämäinen, mutta silti mies näyttää yli viisikymppiseltä.

Olen työpaikassa, jossa on koulutettuja ja itseään hoitavia ihmisiä, suurin osa naisia. Työntekijöitä on peräti 64. Ikähaitari 25-62. Kyllä ne kolmekymppiset ja alle on vaan "babyjä", vaikkeivat kaikki kedon kauneimpia kukkaisia olekaan. Toisaalta viisikymppisistä näkyy ikä naamasta, vaikka olisivat muuten nättejä, sporttisia ja nuorekkaita sinällään. Nyt kun mietin, niin jokainen on suunnilleen ikäisensä näköinen, pientä heittoa on. Yhden luulin olevan noin 35, mutta täytti jo 40. Vastaavasti yhden miehen luulin olevan 60, mutta onkin vasta 56. Mitään isompaa harhaa ei silti ole olemassa. Siksi ihmetyttääkin, miksi jotkut oikeasti ja vakavissaan täälläkin selittävät omasta ulkonäöstään, kuinka menevät 10 tai 20 vuotta nuoremmasta. Missä nämä tämmöiset on oikeassa elämässä, kun tähän neljänkymmenen ikään en ole tavannut vielä yhtään tuollaista?

Täällä. Näytän  nuoremmalta. Olen myös parempikuntoinen samoissa testeissä kuin 30v. Noissa ei myöskään voinut huijata.

Vierailija
258/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollageeni menee syötynä suoraan vessanpönttöön ja iholle levitettynä on vain tavallista voidetta. Kalannahka ja luuliemi laittaa kehon oman tuotannon liikkeelle. Siksi lihavat muikku-ukot kalatiskillä omaavat siloposket :)

Vierailija
259/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, leuan alla helttaa pullottaa ja on yleensä tosi paksu kaula ja niska.

Ja rasvanaamat jotka ottavat täytteitä päälle ovat jo 35 v jokereita.

Vierailija
260/418 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuka 40v haluaa olla tyttö? Ole Nainen!