Nakkikeitto nakkien ja makkaroiden laatu on romahtanut
Lapsuudessani 90-luvulla syötiin nakkikeittoja kouluissa ja kotona. Ne nakkikeitot oli ihan kelvollista ruokaa, vaikka nakkikeittonakit ei ikinä ollut hintavia vaan niihin kelpasi halvemmatkin nakit.
Pitkästä aikaa päätin tehdä nakkikeittoa. Ostin nykyajan melko hinnakkaita nakkeja ja makkaroita keittoon.
Keitosta tuli muuten hyvä, mutta jokainen keiton nakki tai makkarapala on kuin ilmalla tai vedellä täytetty ja
suutuntuma tuntuu kuin suussa ei olisi mitään pureskeltavaa.
Nakkikeitosta on tullut oikeasti köyhien ja kurjempien ruokaa, mutta nakit ja makkarat on kalliita.
Kommentit (18)
Ostan nakit, makkarat ja leikkeleet aina paikallisesta lihaliikkeestä. Lihapitoisuus aina korkea ja maku hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakin valita nakit ja makkarat tarkkaan. Pitää tutkia, mitä ainesosista kerrotaan: paljonko lihaa, onko käytetty lisäaineita jne.
Noin yleensä teen, mutta tällä kertaa en tehnyt vaan muistelin, mitkä on olleet hyviä. Ehkä niiden koostumusta oli muutettu. Pointti vaan oli, että ennen vanhaan keittonakit ja makkarat oli halvimpia, mutta silti ruoasta tuli sellaista, että keskiluokalle tai paremmallekin väelle kelpasi.
Mä ostan vaan Snellun nakkeja. Muut merkit on ihan kuraa.
Itse olen samaa mieltä, monet makkarat ovat melkein syömäkelvottomia. Myös palvikinkku pala on muuttunut, ennen maku ja koostumus olivat ihan ok. Nykyään on kuin kumia söisi ja maku huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan vaan Snellun nakkeja. Muut merkit on ihan kuraa.
OK pitää joskus kokeilla noita snellun nakkeja. Kiitos vinkistä. Kyllä ruoassa pitää olla jotain täytettäkin.
Atrian nakkeja ei voi sanoa edes nakeiksi. Onkohan HK:n iso viitosen nakit vielä hyviä? Oli ainakin 10 vuotta sitten ihan jees.
Laita snellmannia, ei turpoo muodottomaksi vaan säilyvät kiinteinä.
Kivikylän nakeista saa hyvän nakkisopan.
Ainoa merkki, mitä enää ostan on Kivikylän nakit.
Nykyään täytyy maksaa paketista se viitonen jos kunnollisia haluaa. Itse olen lopettanut makkaroiden syönnin ja siirtynyt jauhelihaan.
Ei varmaan ketään kiinnosta mutta kerronpa kuitenkin, että teen nakkikeiton ja -kastikkeen nykyisin Vegaanisista Frankfurters-nakeista. Pysyvät hyvin koossa pilkottuinakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ketään kiinnosta mutta kerronpa kuitenkin, että teen nakkikeiton ja -kastikkeen nykyisin Vegaanisista Frankfurters-nakeista. Pysyvät hyvin koossa pilkottuinakin.
Yööööööööök
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa vegaaniset nakit. t. Tämän ketjun Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yööööööööök
Maista. Vegaaniset nakit on oikeasti hyviä, mutta kalliita. Lidlin vegaaniset nakit oli superhyviä, myynnissä harvoin ja nyt niitä ei ole muutamaan vuoteen näkynyt?
Omasta mielestäni kalliimmasta päästä olevat nakit maistuvat paskoilta. Siksi ostan aina vain halvimpia, aivan sama mitä niillä teen.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni kalliimmasta päästä olevat nakit maistuvat paskoilta. Siksi ostan aina vain halvimpia, aivan sama mitä niillä teen.
Tottumis kysymys. Kun tarpeeksi kauan syö paskaa niin se alkaa maistua hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samaa mieltä, monet makkarat ovat melkein syömäkelvottomia. Myös palvikinkku pala on muuttunut, ennen maku ja koostumus olivat ihan ok. Nykyään on kuin kumia söisi ja maku huonontunut.
Ei palvikinkkuja nykyään palvata vaan sisään ruiskutetaan jotain vettä ja savuaromia. Ihan paskat "palvikinkut".
Ja tosiaan, ei noista halpismakkaroista enää kannata keittoa tehdä. Muuttuvat keitossa värittömiksi ja mauttomiksi jauhopalleroiksi ja sitä keittoa ei syö sikakaan.
Kannattaakin valita nakit ja makkarat tarkkaan. Pitää tutkia, mitä ainesosista kerrotaan: paljonko lihaa, onko käytetty lisäaineita jne.