Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävät kolesteroliarvot?? Muutkin verikoevastaukset huonot? Muilla näin huonoja?

Vierailija
27.06.2019 |

Sairaanhoitajatuttu sanoi että mun kolesteroliarvot on järkyttävän huonot.
LDL 0,94
HDL 3,9

Onko muilla näin huonoja?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmilla vanhemmilla sepelvaltimotauti ja ohitusleikatut. Itse hoikka,terveet elämäntavat. Kävin juuri labrassa. Kokonaiskolesteroli 7.1, LDL 5.1, HDL 1.8, trigly 0.8. Eikohonnutta verenpainetta. Lääkäri aloitti kolesterolilääkityksen. Otin mielelläni.elintapamuutos ei noita arvoja laske. On niin geneettistä mun kohdalla.

Vierailija
42/61 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi valvonko myöhään. Kyllä 01-03 aikoihin menen nukkuun.

Ikääkin on jo 50+ ja ylipainoo kertynyt.

Mietin ens alkuun "pikkujuttujen" välitöntä korjausta.

Onko kellään tietoa tai kokemusta esim benecol juotavasta jugurtista?

Kolesteroli muodostuu maksassa. Maksa toimii omalla vuorokausirytmillään riippumatta kantajansa rytmistä. Jotta sen toiminta olisi optimaalista, henkilön olisi paras olla unessa, kun maksa tekee työtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva kommentti oli kiinnostava.

Yritin etsiä nopsaan tuohon lisä infoa. Mitä käytännössä on merkitystä, mikäli jatkuvasti valvoo liikaa? Eikö elimistö kymmenien vuosien varrella ns. elä samaa rytmiä?

Vierailija
44/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita pöytään, kunnon pihvi, kalaa, oliiviöljyä ja kananmunia. Itsensä voi syödä terveeksi.

Vierailija
45/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka runsasta tyydyttämättömien rasvojen syömistä, mm.lihapiirakoiden, pasteijoiden ym.muodossa, viinan juontia ja liikkumattomuutta. Saat suonesi lopullisesti tukkoon ja veronmaksajien rahoilla ohitusleikkaukseen.

Vierailija
46/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllä oleva kommentti oli kiinnostava.

Yritin etsiä nopsaan tuohon lisä infoa. Mitä käytännössä on merkitystä, mikäli jatkuvasti valvoo liikaa? Eikö elimistö kymmenien vuosien varrella ns. elä samaa rytmiä?

Kyse ei ole liikaa valvomisesta vaan väärään aikaan valvomisesta. Yötyötä tekevillä on enemmän verenpaine- ja kolesteroliongelmia ja lihovat herkemmin. Elimistö katsoo kelloa auringosta eikä ihmisen rytmistä. 

Vierailija
47/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatka runsasta tyydyttämättömien rasvojen syömistä, mm.lihapiirakoiden, pasteijoiden ym.muodossa, viinan juontia ja liikkumattomuutta. Saat suonesi lopullisesti tukkoon ja veronmaksajien rahoilla ohitusleikkaukseen.

ldari oot sä. Toihan varmaan ketään auttaa. Mut ei mitää ... jos nii kauheesti toivot voivasi osallistuu terveyden huoltoon nii taidan mäkin käydä otattaa kokeita itestäni ja mietin miten voisin hyödyntää verorahoja.

Voi Vl ttu mitä idareit täl palstalla o

Vierailija
48/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan kokonais koleteroli 16,4 ja LDL:ää ei voinut mitata.. triglyt 26, 4. repikää tuosta

mie51v

Vierailija
49/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokonaiskolesteroli 6 (reilu nelikymppinen nainen). En kanna tästä mitään huolta.

En juo, en polta, syön monipuolisesti. Joka päivä marjoja ja kasviksia. En vedä makkaraa tai lihaa ylipäätään kaksinkäsin. Rasvoina kylmäpuristettu oliiviöljy ja voi. Ei rypsiä, rapsia ym. siemenpohjaista myrkyllisillä liuottimilla uutettua rasvaa. En juo limsoja, en syö karkkia, ei glukoosifruktoosisiirappia. En tykkää niiden mausta. Nautiskelen laadukkaalla hyvällä ruualla ja itse tehdyillä jälkiruuilla ja leivonnaisilla.

Maksa-arvot olivat alle mitta-asteikkojen. Sokeriarvot loistavat. Liikun kohtalaisesti (en rääkkiä) ja olen hoikka. Elämä tasapainossa, riittävästi unta, onnea ja rakkautta ympärillä.

Pelkkään kolesteroliin tuijottaminen on ihan turhaa.

Vierailija
50/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan kokonais koleteroli 16,4 ja LDL:ää ei voinut mitata.. triglyt 26, 4. repikää tuosta

mie51v

Millasia elämänmuutoksia teit?

Vierailija
51/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mie51v

Voi pois ja laihdutus 140kg:sta 115kg:n ja unohdin puntti maksimi:D. Auttoi selkeästi, nyt LDL 1,3..

mies51v

Vierailija
52/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit minimiin ja alku totuttelun jälkeen elimistö tottuu siihen. Kaikki arvot paranee, paitsi se "huono " kolesteroli, joka ei ole huonoa. Se hän on tiedetty jo kauan, että kolesteroli ei aiheuta sepelvaltimotautia. Lihasmassa kasvaa ja läski sulaa pois. Eli leivät, peruna, makarooni, riisi ja kaikki sokeripitoiset pois. Kala, kana, laadukas liha, kananmunat ja kasvikset ruuaksi. Alkujaan ihmisillä ei ollut muuta ruokaa, kuin liha, kala, marjat, hedelmät ja syömäkelpoiset kasvit. Myös lintujen munia on syöty. Sellaiseen ravintoon biologia on meidät alkujaan tehnyt. Ja tämä on faktaa.

Vierailija
53/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokonaiskolesteroli 5,8 kun suositus on alle 5, olen 28-vuotias nainen. Toisaalta minulla oli onneksi hyvää kolesterolia yli suositusrajan, eli en ole ihan kamalan huolissani.

Vierailija
54/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit minimiin ja alku totuttelun jälkeen elimistö tottuu siihen. Kaikki arvot paranee, paitsi se "huono " kolesteroli, joka ei ole huonoa. Se hän on tiedetty jo kauan, että kolesteroli ei aiheuta sepelvaltimotautia. Lihasmassa kasvaa ja läski sulaa pois. Eli leivät, peruna, makarooni, riisi ja kaikki sokeripitoiset pois. Kala, kana, laadukas liha, kananmunat ja kasvikset ruuaksi. Alkujaan ihmisillä ei ollut muuta ruokaa, kuin liha, kala, marjat, hedelmät ja syömäkelpoiset kasvit. Myös lintujen munia on syöty. Sellaiseen ravintoon biologia on meidät alkujaan tehnyt. Ja tämä on faktaa.

Olet kyllä niin oikeassa, mutta hukkaan menee kirjoituksesi täällä, thl-uskovaisten joukossa. Valitettavasti :(

Vierailija
55/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yllätyin miten suuri geenien vaikutus on. Mulla on ihan susipaska ruokavalio ja järkyttävästi ylipainoa, mutta kolesteroliarvot niin hyvät etten ole moisiin törmännyt vaikka töissä moniin törmäänkin. Ja puolisolla taas paljon paremman elintavat ja ruokavalio, mutta raskas sukurasute ja kokonaiskolesteroli yli 7 jo parikymppisenä.

Jos teillä verenpaineet ok, niin toi kole on vain yksi riskitekijä kuitenkin.

Itellä kolesterolit huippuhyvät, mutta verenp. vaarallisella korkeudella, peritty.

(sukulaiset kuolleet verisuonitapahtumiin).

Elän kuin nunna ja kaurapuuro, kananmuna maistuu joka aamu. En syö makkaroita, lihaa, mut syön hiukan karkkia.

(triklyt alle 1 mulla)

Ei niin helppo tietää syömisiä vain arvojen perusteella. Liikuntakin tekee kolearvoon jotain.

Vierailija
56/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myöten suositellaankin jopa, että kokonaiskolesteroliarvo olisi 6, 7 tms.

Kaurapuurossa on prot. 14/100g muuten.

55

Vierailija
57/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 8 koresterooli.

Ja hyvin meni läpi viel Mehiläisen lääkäriltä (virolainen).

Vierailija
58/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mie51v

Voi pois ja laihdutus 140kg:sta 115kg:n ja unohdin puntti maksimi:D. Auttoi selkeästi, nyt LDL 1,3..

mies51v

ja mikähän alapeukuttaa?

Vierailija
59/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne muut verikoevastaukset oli?

Vierailija
60/61 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mie51v

mies51v

ja mikähän alapeukuttaa?

P€rseilijät osaavat alapeukuttamisen taidon tällä palstalla. 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä