Järkyttävät kolesteroliarvot?? Muutkin verikoevastaukset huonot? Muilla näin huonoja?
Sairaanhoitajatuttu sanoi että mun kolesteroliarvot on järkyttävän huonot.
LDL 0,94
HDL 3,9
Onko muilla näin huonoja?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äääh tosi noloo! Luvut oli väärinpäin
HDL0,94
LDL 3,9
Trigly 2,68-AP-
Runsas hiilihydraattien määrä ravinnossa sekä viina nostavat triglyseridiarvoa.
Kiitoksia. Alkoholia en oo koskaan käyttänyt missään muodossa tippaakaan.
Kaiketi sitten hiilihydraattia tulee jostain liikaa.
Eli jotain pitäis kiireellisesti muuttaa.-AP-
Mitä sitä suotta mitään muuttaa, pilleriä poskeen vaan, helppoa.
Oikeastaan ainoa merkittävä arvo kolesteroliin liittyen on triglyseridien määrä.
Kukutko öisin? Trigly nousee yövalvomisella.
Toihan on myös geneettistä. Meillä on aina suvussa ollut (kummallakin puolella korkeat kolesteriarvot). Tosin AP:n arvot ei nyt ole mitenkään huonot.
Ruokavaliolla voi saada paljon aikaiseksi, Camelinaöljyä (ja siemeniä) päivittäin, sitten näitä alentavia levitteitä ja jogurtteja, paljon kuituja. Vähennä einesruokia, leikkeleitä, juustoja ja lihaa (yleensäkin lihha), lisää kala ruokavalion päätähdeksi. Ja tietty sit liikunta.
Älä nyt mitään keinotekoisia margariineja ala syömään.
No nyt noita arvoja sanoisi järkyttävän huonoiksi.
Pientä katsontaa ruokavalioon tosiaankin mm kauraa ja omenaa ruokavalioon ja jätät kovien rasvojen määrää vähemmälle.
Lisäät liikunnan määrää ja keskikeholta rasvan määrää sulattelet.
Niin ja tollaset cameliinaljyt on aika herkästi härskiintyviä ja siten siis pilaantuvia tuotteita, että ei kannata korostaa suotta ruokavaliossa yksipuolisia rasvan lähteitä.
Entäs kun näin
Ldl 5.3
Hdl 1,6
Trigly 1,3
Ja kokonais 6,6
Koles teroli kirjoitti:
Toihan on myös geneettistä. Meillä on aina suvussa ollut (kummallakin puolella korkeat kolesteriarvot). Tosin AP:n arvot ei nyt ole mitenkään huonot.
Ruokavaliolla voi saada paljon aikaiseksi, Camelinaöljyä (ja siemeniä) päivittäin, sitten näitä alentavia levitteitä ja jogurtteja, paljon kuituja. Vähennä einesruokia, leikkeleitä, juustoja ja lihaa (yleensäkin lihha), lisää kala ruokavalion päätähdeksi. Ja tietty sit liikunta.
Noi levitteet ja jogurtit on aivan turhia teollisia lisäainesotkuja. Niillä vain sairastuttaa elimistönsä.
Mulla on kokonaiskolesteroli yli 8.
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin miten suuri geenien vaikutus on. Mulla on ihan susipaska ruokavalio ja järkyttävästi ylipainoa, mutta kolesteroliarvot niin hyvät etten ole moisiin törmännyt vaikka töissä moniin törmäänkin. Ja puolisolla taas paljon paremman elintavat ja ruokavalio, mutta raskas sukurasute ja kokonaiskolesteroli yli 7 jo parikymppisenä.
Näin on. Mullakin n. 50 kiloa ylipainoa ja kolesteroliarvot ovat priimaa ja verenpaine aina matalalla. Sen sijaan miehelläni, joka on hoikka urheilija ja hyvä ruokavalio on hänellä verenpaine aina koholla ja kolesteroliarvot päin ****.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun näin
Ldl 5.3
Hdl 1,6
Trigly 1,3
Ja kokonais 6,6
Onko muita riskitekijöitä? RR arvot, paino, ikä, elintavat? Ei yksinään mikään riskitekijä, katso vaikka Terveyskirjastosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin miten suuri geenien vaikutus on. Mulla on ihan susipaska ruokavalio ja järkyttävästi ylipainoa, mutta kolesteroliarvot niin hyvät etten ole moisiin törmännyt vaikka töissä moniin törmäänkin. Ja puolisolla taas paljon paremman elintavat ja ruokavalio, mutta raskas sukurasute ja kokonaiskolesteroli yli 7 jo parikymppisenä.
Näin on. Mullakin n. 50 kiloa ylipainoa ja kolesteroliarvot ovat priimaa ja verenpaine aina matalalla. Sen sijaan miehelläni, joka on hoikka urheilija ja hyvä ruokavalio on hänellä verenpaine aina koholla ja kolesteroliarvot päin ****.
Mahtaako se ruokavalio kuitenkaan olla hyvä? Hoikkuus ja urheilu ei takaa terveyttä, jos ruokavalio on huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako se ruokavalio kuitenkaan olla hyvä? Hoikkuus ja urheilu ei takaa terveyttä, jos ruokavalio on huono.
Hänen ruokavalionsa on hyvin kasvispainoitteinen eikä syö paljoa hiilareita. Ehkä kerran kuussa saattaa syödä pizzan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, että lihava voi olla terve eikä hoikkuus tarkoita automaattisesti sitä, että on terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen ruokavalionsa on hyvin kasvispainoitteinen eikä syö paljoa hiilareita. Ehkä kerran kuussa saattaa syödä pizzan.
Kannattaisko sitä jotenkin muuttaa? Jos arvot on huonot ja verenpaine koholla, niin ravinnossahan se vika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun näin
Ldl 5.3
Hdl 1,6
Trigly 1,3
Ja kokonais 6,6Onko muita riskitekijöitä? RR arvot, paino, ikä, elintavat? Ei yksinään mikään riskitekijä, katso vaikka Terveyskirjastosta
Ikävä kyllä sukurasite varmaan suurin tekijä. Ikäkin on jo 60 ja rapiat.
Verenpaineet ollut aina 120/65 luokkaa. Näillä mennään, kuten sanotaan.
Joku kysyi valvonko myöhään. Kyllä 01-03 aikoihin menen nukkuun.
Ikääkin on jo 50+ ja ylipainoo kertynyt.
Mietin ens alkuun "pikkujuttujen" välitöntä korjausta.
Onko kellään tietoa tai kokemusta esim benecol juotavasta jugurtista?
Olet vegaani ap?