Näyttääkö ihmiset teidän mielestänne samanlaisilta selfieissään kuin tosielämässä?
Itse huomannut, että esimerkiksi lehtikuvissa julkkikset näyttävät rumemmilta kuin instagram-selfieissään. Sitten joskus kokeeksi otin itsestänikin selfieitä ja huomasin, kuinka erilaiselta näytin kun olin ottanut kuvan puhelimen etukameralla. Näytin paljon nukkemaisemmalta kuin mitä todellisuudessa olen.
Ihmisten käsitys omasta ulkonäöstään on pakko olla todella vääristynyt tämän selfie-kulttuurin vuoksi.
Kommentit (11)
Erilaiselta näyttää suurimmaksi osaksi sen takia, että lehtikuvat ei ole peilikuvia. Selfiet on. Omissa selfieissäni näytän mielestäni ihan tavalliselta, mutta muuthan näkee niissä mun kasvot eri päin kuin ovat tottuneet. Ja kun kasvojen puoliskot ei koskaan ole symmetriset keskenään niin niissä selfieissä muut näyttää "oudoilta".
Sitten on tietysti kuvan muokkaukset ja useissa puhelimissa se "kaunistus"-moodi, joka silottaa ihon. Omastani otan sen aina pois.
Näytän ihan samalta. Ku en.käytä filttereitä tai kaunistustoimintoa. Mielestäni näytän sillä toiminnolla oudolta. Mutta oon törmänny uusiin tuttuihin joita ei oo tunnistaa kuvien perusteella, ja sit ku näkee livenä.
Vierailija kirjoitti:
Erilaiselta näyttää suurimmaksi osaksi sen takia, että lehtikuvat ei ole peilikuvia. Selfiet on. Omissa selfieissäni näytän mielestäni ihan tavalliselta, mutta muuthan näkee niissä mun kasvot eri päin kuin ovat tottuneet. Ja kun kasvojen puoliskot ei koskaan ole symmetriset keskenään niin niissä selfieissä muut näyttää "oudoilta".
Sitten on tietysti kuvan muokkaukset ja useissa puhelimissa se "kaunistus"-moodi, joka silottaa ihon. Omastani otan sen aina pois.
Selfiet eivät ole peilikuvia ellet ota niitä peilin kautta ja silloinkin voit erikseen muokata kuvaa ja kääntää sen oikein päin.
Sen sijaan kuvausetäisyys on yleensä liian lyhyt ja muutenkin linssin objektiivi on vääristävämpi kuin tavallisen kameran optiikka. Nenä ja silmät korstuvat ja esim hiukset eivät tule kuvaan normaalisti ja kasvot kaventuvat.
Osa näyttää, mutta monet eivät.
Kaksi nuorta työkaveria, joista on oudot kuvat. Toinen on kaamean näköinen, vaikka hän on sievä.
Toinen on tyylikäs ja kapeakasvoinen, vaikka hänellä on ylipainoa ja näppyläiset kasvot. En tunnistanut häntä kuvasta. Oikeasti hän on sievä, mutta kasvoja ei kannattaisi kaventaa tunnistamattomiksi.
Kuvat on aika pitkälle käsiteltyjä, naamat kavennettu, tissit suurennettu ja vyötärö kavennettu. Kadulla ei välttämättä tuntisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selfiet eivät ole peilikuvia ellet ota niitä peilin kautta ja silloinkin voit erikseen muokata kuvaa ja kääntää sen oikein päin.
Sen sijaan kuvausetäisyys on yleensä liian lyhyt ja muutenkin linssin objektiivi on vääristävämpi kuin tavallisen kameran optiikka. Nenä ja silmät korstuvat ja esim hiukset eivät tule kuvaan normaalisti ja kasvot kaventuvat.
Onhan ne peilikuvia. Testaapa ottaa selfie itsestäsi, ja mene sitten peilin viereen niin että peilistä näkyvät kasvosi ja vieressä se selfie puhelimen näytöstä. Onko kummassakin vasemmalla sama puolisko kasvoja?
Yhden blokkaajan kuvat tulevat fb striimiin yhteisten kaveriden takia. On hyvännäköinen fb kuvissa ja niitä tulee monta päivässä. Sitten näin jonkun muun ottaman kuvan ko. henkilöstä jossain tapahtumassa. Nainen oli ainakin kaksi kertaa isompi kuin omissa kuvissa. Ilmeisen hyviä nämä muokkaus ohjelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne peilikuvia. Testaapa ottaa selfie itsestäsi, ja mene sitten peilin viereen niin että peilistä näkyvät kasvosi ja vieressä se selfie puhelimen näytöstä. Onko kummassakin vasemmalla sama puolisko kasvoja?
Etukamerassa voi valita, ottaako kuvan peilikuvana vai ei.
Eri tyyppi
Kyllä mua lähinnä huvittaa ikäisteni 50+ naisten kuvat instassa ja facessa, kenelläkään kun ei ole ryppyjä ollenkaan. Eikö se häiritse heitä itseään? Sitten toiset kilvan kehuvat: voi kun olet kaunis ja niin nuoren näköinen, sinä se et vanhene yhtään jne. Hohhoijaa, mitä tämä tämmöinen oikein on?
Mula ei oikeasti ole juuri yhtään ryppyjä, enkä koskaan parantele kuviani mitenkään. Silti puhelimen kameralla otetuissa kuvissa näytän erilaiselta kuin oikealla kameralla. Oikeissa kuvissa näytän varmasti enemmän itseltäni, kasvot on leveämmät ja näytän vähemmän freesiltä. Puhelimen kuvissa kasvot on kapeat ja näytän nuoremmalta. Onkohan siinä joku automaattinen nuorennustoiminto? Ottaisin pois, jos osaisin.
Etukamera siloittelee, sumentaa ja vääristää, mutta on kiva uskoa, että se näyttää oikein.