Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärinkäsityksiä sinun ammatista on olemassa?

Vierailija
27.06.2019 |

Meillä maatila, tuet on kuulemma meidän palkkaa. Joka vuosi ostetaan uusi traktori ja pelloilla pyöritään viikko keväällä ja toinen syksyllä.

Kommentit (525)

Vierailija
401/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V A R O I T U S

PROFILOINTILANKA

Vierailija
402/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on muuten ihan liian isot palkat. Kolme tonnia! Siitä voin omassa hommassani vain unta nähdä, vaikka olen ollut tässä työssä kolmekymmentä vuotta täysiaikaisena.

Miksi opettajan pitäisikin tienata SINUA HUONOMMIN? On moni opettajakin ollut työssään kolmekymmentä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on näytteenottajan taidoissa, jos pistokohtaan tulee mustelma.

Miksi pistoskohtaan tulee mustelma?

Vierailija
404/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ex-joogalentäjä; polvi ei enää kestä sitä rynkytystä eivätkä "melkoiset" nivustyrät siitä diggaa. Yleinen väärinkäsitys on se että tuolla meditaatioharjoituksella (Yoga-suutra III 42 tai 43, riippuen laitoksesta, jos oikein muistan) tavoitellaan ensi sijaisesti levitaatiota. Tietääkseni kukaan TM-joogalentäjä ei sitä vielä ole saavuttanut vaan parhaatkin tekevät sammakkohyppyjä (daardurii), tosin osin melko näyttäviä.

Harjoituksen päätarkoitus on totuuttaa hermosto pitämään yllä neljättä (tietoisuudentilaa), turiiyaa/chaturthaa, Puhdasta (ajatuksentonta, itseensäviittaavaa) Transsendenttista Tietoisuutta myös melko intensiivisen toiminnan aikana. Tuota tilaa kutsutaan sen vakiintuessa 24/7 Kosmiseksi Tietoisuudeksi, sanskritiksi turiiyaatiita-cetanaa. Se on valaistumisen "alkeellisin" taso, ja käsittääkseni myös monille melko haasteellinen, koska materiaalinen mualimankaikkevus tuppaa menettämään funtsarin silmissä silloin arvoaan "aika mekosta" (kuten A. Kivi ehkä voisi todeta), ennenkuin korkeammat valaistumisen asteet, jumaltietoisuus ja Ykseystietoisuus, braahmii-cetanaa aukeavat yksilölle. Tuohon voi mennä jopa useita inkarnaatioita, mikä olemme oikein ymmärtänyt...

Vierailija
405/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä open ammatissa väärinkäsityksiä on:

- luullaan, että työpäivä on opetustuntien mittainen ja että ekaluokan opella on lyhyemmät päivät kuin kutosluokan opella.

- että peruspalkka alkaa kolmosella, vaikka se alkaa kakkosella

- että kouluruoka on opettajille ilmaista. Ei ole, se on suhteessa aika kallista. 

Me ainakin maksamme verotusarvon mukaan valvontavelvollisuudella eli ei yhden ruoan hinnaksi paljoa tule, mutta ei siitä mössöstä enempää maksaisikaan ja ruokarauhasta ei ole puhettakaan.

Vierailija
406/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen vastuussa hinnoista, ja työni on pelkkää kahvin keittämistä.

Barista

Vierailija
407/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysteknologian myyntityössä. Moni ajattelee että illat ryypätään ja nussitaan. Osittain tämä ennen pitikin paikkaansa. Nyt touhu on jo kauan sitten siistiytynyt.

Vierailija
408/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun opettaja. Monet tuntuvat kuvittelevan, että minulla on kovasti tunteita oppilaita kohtaan. Niin kuin minä jaksaisin inhota tai rakastaa satoja oppilaita. Tai pitää jotakuta silmätikkuna. Yleensä nämä "silmätikut" ovat aivan stanan huomionkipeitä ja pitävät koko ajan itsestään meteliä, joten heihin on pakko kiinnittää huomiota. He kuitenkin unohtuvat yleensä heti, kun ysiltä pääsevät, mutta jos heihin törmää myöhemmin, he luulevat, että muistan tietenkin heidän nimensä tms. En useimmiten muista. 

Ja sitten kuvitellaan, että saan jotain tyydytystä lasujen tekemisestä tai jälkän määräämisestä. Nämä ovat vain palkatonta lisätyötä.

Jotkut myös luulevat, että opettajalle on joku ongelma, jos oppilas tietää jostain paljon, ja open itsetunto ihan romahtaa siitä ja kostamme tälle lahjakkuudelle. Oikeasti on tietenkin suuri ilo, jos joskus osuu kohdalle oppilas, joka on erityisen taitava. 

<

Tämä oli hyvä kirjoitus ja ajankohtainenkin. Hyvin purettu kaikki yleisimmät kliseet auki.

Vierailija
409/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkärinä vain seurailen ja määrään buranaa. Jos joltain löytyy joku oikea sairaus määräämissäni tutkimuksissa (jotka asiakkaan pitää itse vaatia, koska minähän vain vähättelen ja kieltäydyn tutkimasta), se tarkoittaa automaattisesti lähetettä sairaalaan koska minähän en osaa hoitaa mitään sairauksia. 

Olen laiska ja huijaan, jos sanon 15-10min ennen 60min vastaanottoajan loppua että meidän on nyt lopetettava. Siis vaikka potilas on jo haastateltu, tutkittu ja jatkosuunnitelma valmis.  En tietenkään tarvitse aikaa potilastekstin laatimiseen, vaikka sen pitää kirjalliselta tasoltaan vastata Nobel-romaania ja vaikka potilas lukee sen Kannasta suurennuslasin kanssa ja vaatii korjaamaan jos ei ole siihen 100% tyytyväinen. Minun on helppoa muistaa kaikki yksityiskohdat 7h kuluttua kun ehdin viimein palata kirjauksen pariin ja/tai seuraavaa potilasta ei haittaa ollenkaan että olen edellisen potilaan kirjaamisen takia myö

Ei vaan sua luullaan laiskaksi siksi, koska menee 20 käyntiä ennen yleisen lääkkeen määräämistä. Sen jälkeen, kun potilas on vuosia kokeillut itsehoitokeinoja ja jutellut asioistaan jopa psykoterapeutille kavereiden lisäksi. 

Vierailija
410/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen proffa. Jostain syystä monet luulevat kaikkien tutkijoiden olevan vasemmistolaisia. Oman työpiirini proffat ja tutkijat (useita eri aloja) äänestävät pääosin keskusta-oikeistolaisia puolueita, esim. Kokoomus, Keskusta ja RKP.

Vierailija
411/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan ammatissa on kolme hyvää asiaa: kesä-, heinä- ja elokuu.

olisikin. Nykyään elokuussakin on lomaa vain pari päivää, maksimissaan viikko.

Vierailija
412/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suojatyöpaikassa isolla liksalla ja naputtelen vaan jotain tietokoneella. Jos siis kahvin juonnilta ja lounaalla käynniltä ehdin. Osaan sanoa tuosta noin vaan voiko joku saada jotain tiettyä etuutta ja minkä verran niukoilla taustatiedoilla. Tai heittää lonkalta vaikuttaako vaikka joku tietty tulo johonkin etuuteen. Tunnen kaikki etuudet. Ja toki tiedän siinä sivussa työkkärin, veroviraston, vakuutusyhtiöiden jne käytännöt ja systeemit.

Kelalla töissä.

No nyt selkenee, miksi sosiaalityöntekijän palkka on parempi. Jos asiakas kysyy jostain etuudesta, selvitän asian. Yleensä netistä, Kelasta ei totta tosiaan aina vastauksia saa. Enkä halua hukata kenenkään aikaa. Siellähän ne etuuksien myöntöperusteet ja etuuksien vaikutukset toisiinsa lukee. Tarvittaessa myös tulkinta- ja soveltamisohjeet.

Yleinen harhaluulo viimeiseen virkkeeseen liittyen: tuensaajat tai -hakijat ovat tyhmiä. Kukaan ei osaa tulkita sanontaa mahdollisuudeksi, koska hakee tai saa jotain tukia tehdessään samalla mitä tahansa työtä. 

Vierailija
413/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työaika on kaupan aukioloaika tai että ruokakaupan myyjä saisi ruuat ilmaiseksi.  Myyjä. Kumpaankin vastaus on ei. 

Vierailija
414/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamoissa ja kännissä ajellaan yöt sekä päivät ilman lupia. Maksu otetaan luonnossa tai ainakin pimeästi.  Lisäksi puhalletaan alkolukkoon 20 min välein. Viimeinen voi olla oikeasti tottakin ja jopa pakollista.🤣🥰🤗

Ensimmäinenkin voisi olla oikeasti totta. 

Vierailija
415/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja:

Teen niin kun lääkäri määrää... Toki sitäkin mutta silloin myös kyseenalaistan määräykset ja tarkistan paikkansapitävyyttä esim lääkemäärissä. 90% päivästä menee sellaisissa hommissa mistä meidän lääkäri ei tiedä mitään.

Olen sairaanhoitajana asumispalveluyksikössä eikä meillä edes ole lääkäriä koko talossa. Jos asukkaamme tarvitsevat lääkärin palveluita, he menevät terveyskeskukseen. Eli en todellakaan ota mitään lääkärin käskyjä vastaan vaan ihan itse suunnittelen työni.

Eli teillä ei saa itsehoitovalmisteita ostaa ja käyttää koska sä sanot ei? Ei saa mennä lääkäriin koska sun työtä on estää terveydelle haitallinen toiminta keinolla millä hyvänsä. 

Vierailija
416/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen proffa. Jostain syystä monet luulevat kaikkien tutkijoiden olevan vasemmistolaisia. Oman työpiirini proffat ja tutkijat (useita eri aloja) äänestävät pääosin keskusta-oikeistolaisia puolueita, esim. Kokoomus, Keskusta ja RKP.

Tähän vielä täydennyksenä, että osa luulee, että tutkijoita ylipäätään kiinnostaa kauheasti politiikka. Muutamaa äänekästä joo, mutta hiljaista enemmistöä ei niinkään.

Toinen klishee on, että kaikki tutkijat olisivat erityisen köyhiä.

Vierailija
417/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja:

Teen niin kun lääkäri määrää... Toki sitäkin mutta silloin myös kyseenalaistan määräykset ja tarkistan paikkansapitävyyttä esim lääkemäärissä. 90% päivästä menee sellaisissa hommissa mistä meidän lääkäri ei tiedä mitään.

Olen sairaanhoitajana asumispalveluyksikössä eikä meillä edes ole lääkäriä koko talossa. Jos asukkaamme tarvitsevat lääkärin palveluita, he menevät terveyskeskukseen. Eli en todellakaan ota mitään lääkärin käskyjä vastaan vaan ihan itse suunnittelen työni.

Eli teillä ei saa itsehoitovalmisteita ostaa ja käyttää koska sä sanot ei? Ei saa mennä lääkäriin koska sun työtä on estää terveydelle haitallinen toiminta keinolla millä hyvänsä. 

Mun kaveria on estetty menemästä lääkäriin, vaikka oli oikea tarve mennä.

Vierailija
418/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan lapsille r:ää ja s:ää, työvälineinä lasta ja peili. Työ, jonka kuka tahansa vanhempi osaa. Jos autistinen, kehitysvammainen lapsi ei opi puhumaan, on vika minussa. 

Vierailija
419/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisien artistien ja bändien livetekniikka. Sex and drugs and rockn roll? No ei ole. Oli ehkä joskus 80-luvulla kun esiintymiset oli vain viikonloppuisin ja silloinkin yleensä perjantaina ja lauantaina. Tai pelkkä lauantai. Nyt keikat tehdään putkeen kiertuemuotoisesti ja luppoaikaa ei jää. Isommat kiertueproduktiot rakennetaan monesti yöllä ja siirretään päivällä. Glamour ja bändärit on aika kaukana siitä todellisuudesta.

Vierailija
420/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi. Neljä klassikkoa: 1) Ihmiset hakeutuvat opiskelemaan psykologiaa hoitaakseen omia traumojaan ja ovat itse täynnä ongelmia, 2) Psykologeja kiinnostaa keskustella ihmisten mielenterveysasioista ja ongelmista myös vapaa-ajallaan, 3) Psykologit analysoivat ihmisiä, myös vapaa-ajallaan, 4) Psykologit osaavat lukea tai olettavat osaavansa lukea ihmisten ajatuksia. Huh huijaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi