Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärinkäsityksiä sinun ammatista on olemassa?

Vierailija
27.06.2019 |

Meillä maatila, tuet on kuulemma meidän palkkaa. Joka vuosi ostetaan uusi traktori ja pelloilla pyöritään viikko keväällä ja toinen syksyllä.

Kommentit (525)

Vierailija
361/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutus ja töissä yliopistolla. Sellaisen täytyy tietää tai ainakin luulla tietävänsä kaikesta kaiken. Ja voi sitä riemua jos pääsee lyömään oman alansa nippelitiedolla sellaista henkilöä ns. vastapalloon. Vaikka kyse olisi tavallisesta keskustelusta. Tähän törmäsi tuttavapiirissäkin toistuvasti. 

Vierailija
362/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suntio. Koko päivän pönötän musta puku päällä kristallikruunujen loisteessa, urkujen soidessa. Toisinaan sytytän kynttilän. Kaikki on arvokasta ja juhlavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykologi. Saan rahaa siitä, että istun pää vinossa ja sanon joo. Välillä ehkä onpas vaikeaa.

Vapaa-ajalla haluan kuunnella kaikkien ihmisten vaikeudet ja traumat, koska ne kiinnostavat sinua varmasti työsi puolesta.

Vierailija
364/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Että me juristit ollaan muka viisaita ja pystytään puolustamaan asiakasta kaikkea scheissea vastaan. Ei todellakaan, monta kertaa ihan itkettää, kun ei mitään keksitä päämiehen avuksi, mutta sitä sille vaan ei saa näyttää, että kusessa olet, etkä kuule rassuparka tuosta selviä.

Joo ei kannata maksaa juristien ylihinnoitelluista mukapalveluista. Oma puolustus paras puolustus.

Vierailija
365/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suntio. Koko päivän pönötän musta puku päällä kristallikruunujen loisteessa, urkujen soidessa. Toisinaan sytytän kynttilän. Kaikki on arvokasta ja juhlavaa. 

Monta kirkkoa ja historiallisesti arvokasta esineistöä on pilattu suntioiden toimesta.

Vierailija
366/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen psykologi. Saan rahaa siitä, että istun pää vinossa ja sanon joo. Välillä ehkä onpas vaikeaa.

Vapaa-ajalla haluan kuunnella kaikkien ihmisten vaikeudet ja traumat, koska ne kiinnostavat sinua varmasti työsi puolesta.

Ei tulisi mieleenkään kertoa asioitaan psykologille.

Vierailija
367/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että yritetään koko ajan olla maksamatta työntekijälle se mikä kuuluu.

Vierailija
368/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelussa. Tiedättekin varmaan jo, mutta kuulemma esimerkiksi keksimällä keksitään vanhemmista kaikkea negatiivista henkilökohtaisista syistä. Ei mene ihan niin.

Ei menekään aina, mutta liikaa tehdään oletuspohjalta ottamatta asioista selvää.

Vierailija
369/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroviranomainen.

Ei, en tutki lähipitseriaasi koska sielä on halvat lätyt. Ja ei mua kiinnosta erityisesti tyttärelle ostettu mopoauto. Eikä me lueta yömyöhään kuitteja että jäisit kiinni pojan tietokoneen ALVin vähentämisestä. Eikä olla niin tyhmiä, ettei tajuttaisi että yhteiskunta on täynnä pienen skaalan veronkiertoa. Ja ei, aneleminen ei auta kun jää housut kintuissa kiinni. vaikka kuinka olisi koko elämänsä maksanut kunnolla veroja ja koitti vain harjoittaa liiketoimintaa.

Ja ei, ei olla puolueiden ohjelmien toteuttajia, eikä Antti Rinne henkilökohtaisesti ole antanut työskentelyohjetta verottaa rikkaita köyhiksi.

Ei, vaan tarkoitus on verottaa köyhät vielä köyhemmiksi, mutta rikkailla ei ole hätää.

Vierailija
370/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Otan kaikki lapset huostaan mitä vaan voin, koska saan jokaisesta lapsesta ison bonuksen. Perusteluksi käy vaikka väärin tehty makaronilaatikko, kunhan jotain keksii. Kiusaan myös ihan tavallisia perheitä tahallani, kun ongelmia olisi ihan muualla.

Ette siis saa bonuksia, mutta laitosten osakkaat saavat osinkoja.

Vierailija
371/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanttori. Työni on pelkkää virsien soittamista sunnuntaiaamuisin alkaen klo 10. :)

Lisäksi olen huumorintajuton, outo kiihkouskovainen, jolla ei ole muuta srk:n ulkopuolista musiikkielämää eikä -tietämystä. :D

Minulla on myös musiikinopettajan koulutus.

Kummasti kyllä niitä juhlia vaan vietetään ja ollaan vaikka musiikkia joka kissanristiäisiin...

Olisivatkin kanttorit kiihkouskovaisia eivätkä wannabe taiteilijoita.

Vierailija
372/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koodari. Jos sinulla on joku uusi hieno äppi-idea, esim mustikan tuoksuinen sovellus, niin kerro se minulle! Tehdään yhdessä bisnestä, sinä saat provisiota hienosta ideasta ja minä pyöräytän start-upin toimimaan!

Vierailija
373/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun opettaja. Monet tuntuvat kuvittelevan, että minulla on kovasti tunteita oppilaita kohtaan. Niin kuin minä jaksaisin inhota tai rakastaa satoja oppilaita. Tai pitää jotakuta silmätikkuna. Yleensä nämä "silmätikut" ovat aivan stanan huomionkipeitä ja pitävät koko ajan itsestään meteliä, joten heihin on pakko kiinnittää huomiota. He kuitenkin unohtuvat yleensä heti, kun ysiltä pääsevät, mutta jos heihin törmää myöhemmin, he luulevat, että muistan tietenkin heidän nimensä tms. En useimmiten muista. 

Ja sitten kuvitellaan, että saan jotain tyydytystä lasujen tekemisestä tai jälkän määräämisestä. Nämä ovat vain palkatonta lisätyötä.

Jotkut myös luulevat, että opettajalle on joku ongelma, jos oppilas tietää jostain paljon, ja open itsetunto ihan romahtaa siitä ja kostamme tälle lahjakkuudelle. Oikeasti on tietenkin suuri ilo, jos joskus osuu kohdalle oppilas, joka on erityisen taitava. 

Sitten on näitä, jotka luulevat, että opettaja jotenkin pahastuu siitä, että jollain vitosen kutosen oppilaalla menee aikuisena hyvin. Ei se minun antama kutonen ole mikään ennuste tai edes näkemykseni oppilaan potentiaalista, vaan siitä, miten ne opinnot ovat silloin yläkoulussa sujuneet. Meistä on aina kiva kuulla, jos entisellä oppilaalla menee hyvin. Mitä ihmeen järkeä olisi olla ope siitä lähtökohdasta, että toivoo pahaa oppilaille?

Vierailija
374/525 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaikista lapsista. Haluan vapaa-ajallakin nähdä lapsia ja vallankin omia hoitolapsiani. Ei minulla mitään omaa elämää tai muuta tekemistä ole, hyvin voi hakea lapsen tunnin myöhässä hoidosta. Tai aamulla tuoda tunnin etuajassa ilmoittamatta etukäteen. Kotonahan se kuitenkin on.

Terveisin perhepäivähoitaja

Vierailija
375/525 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä. Tottakai teen juuri sinulle, etäinen tuttavani, työn halvemmalla ja ilman kuittia. 

Vierailija
376/525 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroviranomainen.

Ei, en tutki lähipitseriaasi koska sielä on halvat lätyt. Ja ei mua kiinnosta erityisesti tyttärelle ostettu mopoauto. Eikä me lueta yömyöhään kuitteja että jäisit kiinni pojan tietokoneen ALVin vähentämisestä. Eikä olla niin tyhmiä, ettei tajuttaisi että yhteiskunta on täynnä pienen skaalan veronkiertoa. Ja ei, aneleminen ei auta kun jää housut kintuissa kiinni. vaikka kuinka olisi koko elämänsä maksanut kunnolla veroja ja koitti vain harjoittaa liiketoimintaa.

Ja ei, ei olla puolueiden ohjelmien toteuttajia, eikä Antti Rinne henkilökohtaisesti ole antanut työskentelyohjetta verottaa rikkaita köyhiksi.

Ei, vaan tarkoitus on verottaa köyhät vielä köyhemmiksi, mutta rikkailla ei ole hätää.

Ja veroviranomaisenhan työhön luonnollisesti kuuluu vapaus päättää ketä haluaa verottaa.

-eri

Vierailija
377/525 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakimies

Osaan neuvoa kaikissa jokamiehen lakiasioissa. Muuten olen tietenkin pikkutarkka mulkku.

Vähän sama, kuin että ekonomina tiedän kaiken talouspolitiikasta, rahoituksesta ja verotuksesta.

Paras oli, kun ihan aidosti hämmästyttiin siitä, etten osannut sanoa paljonko euribor on vuoden päästä.

Vierailija
378/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tämä työnteon raskaus. Jos kiusaaminen tms sen aiheuttaa, niin se ei ole ammatin vaan työ- tai asiakasyhteisön syy. Mutta itse työn raskaudesta, mikäli jokin asia on vaikea tai sitä pitää tehdä kiireellä, niin kannattaa ajatella positiivisesti ettei sitä ole laiskoille ja tyhmille tarkoitettukaan; joten ollaanpa välillä ylpeitä osaamisestaan eikä pohdita miten kaikki on raskasta vaikeaa ja ikävää.

Jaksamista kaikille töissänne!

Vierailija
379/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vielä jatkuvasti julkisuudessa väärin ilmoitetut palkat. Olen kaksoiskelpoinen luokanopettaja ja englannin aineenopettaja, lisäksi minulla on tva-korvattava erityistehtävä koulussani. Olen siis opiskellut yliopistossa kaksi maisterin tutkintoa ja hoidan työni ohella ylimääräistä vastuutehtävää. Palkkani on bruttona n. 2900€. Ikälisiä on uran varrella tulossa, mutta niidenkään kanssa ei paljon hurrata.

Aika usein uutisissa näytettävä luokanopettajan keskipalkka alkaa kolmosella, mikä ei vaan voi pitää paikkaansa.

Eri sopiksessa palkkasi voisi alkaa nelosella ja olen kouluttajana.

Vierailija
380/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope, kirjoittelemme wilma-merkintöjä kiusataksemme emmekä välitä, vaikka huomaamme, että oppilasta kiusataan. Työpäivä on oppituntien pituinen ja lasten kanssa työskentely on kevyttä puuhailua, kuin leikkiä.

Sen lisäksi myös kiusaamme itse, olemme puolueellisia ja epäoikeudenmukaisia. Kohta saamme taas hulppeita lahjoja vanhemmilta ja lahjojen arvo määrittelee ensi vuoden numerot. Sen lisäksi pian alkavat taas kohtuuttoman pitkät lomat, jotka ovat vain opettajien laiskuuden vuoksi. Lapset eivät kuulemma mitään lomia edes tarvitse.