Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärinkäsityksiä sinun ammatista on olemassa?

Vierailija
27.06.2019 |

Meillä maatila, tuet on kuulemma meidän palkkaa. Joka vuosi ostetaan uusi traktori ja pelloilla pyöritään viikko keväällä ja toinen syksyllä.

Kommentit (525)

Vierailija
381/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moittivat, että papit ovat rikkaita. Näin olikin hyvin kauan sitten.

Vierailija
382/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kirjastotädit luemme päivät pitkät kirjastossa niitä kirjoja.

Mitään ei tarvitse tehdä, kun kirjat on jo valmiiksi siististi hyllyissä.

Työpäivä ei voi alkaa jo klo 8, jos kirjastokin aukeaa vasta klo 10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnitteluinsinööri ja mua pidetään jonakin Pelle Pelottomana, joka tekee keksintöjä päivät pitkät.

Minä taas olen myynti-insinööri, ja kaikki luulee että tiedän kaikesta kaiken. Omalla alallani ihan hyvä olenkin ja hyvin verkostoitunut, mutta kyllä ne joka alan asiantuntijat löytyy lähiökapakoista.

Toinen osa ihmisistä taas  on sitä mieltä, etten tajua mistään mitään. Ei liene pilkatumpaa ammattikuntaa, lakimiehet vetää lähelle. Kuitenkin osaan 7ää kieltä ja tekemäni työ on asiakkailleni erittäin arvokasta. Palkka on toki paska, ja työ on raskasta. Nytkin istun firman maksamassa loungessa, kun olen joutunut juoksemaan koko viikon erilaisia mestoja kattelemassa, ja nyt pitäisi muka vielä tehdä rästihommat. Tälle viikolle jo kuitenkin 60 tuntia kellotettu. Palkka on paska, pohja on 7500 ja siihen bonarit tonnista kahteen päälle. Tuntipalkka jää siis huonommaksi kuin sairaanhoitajalla tai opettajalla.

Vierailija
384/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilen kotona ja saan hirmu isot rahat tekemättä mitään. Olen ahne, kylmä ja tunteeton.

Vierailija
385/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makoilen kotona ja saan hirmu isot rahat tekemättä mitään. Olen ahne, kylmä ja tunteeton.

Saatte arvata mikä on tämä ammatti, joka ei oikeasti ole ammatti. 

Vierailija
386/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Otan kaikki lapset huostaan mitä vaan voin, koska saan jokaisesta lapsesta ison bonuksen. Perusteluksi käy vaikka väärin tehty makaronilaatikko, kunhan jotain keksii. Kiusaan myös ihan tavallisia perheitä tahallani, kun ongelmia olisi ihan muualla.

Ette siis saa bonuksia, mutta laitosten osakkaat saavat osinkoja.

Kuka ne osingot saa perhehoidossa?

Vierailija
387/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä open ammatissa väärinkäsityksiä on:

- luullaan, että työpäivä on opetustuntien mittainen ja että ekaluokan opella on lyhyemmät päivät kuin kutosluokan opella.

- että peruspalkka alkaa kolmosella, vaikka se alkaa kakkosella

- että kouluruoka on opettajille ilmaista. Ei ole, se on suhteessa aika kallista. 

Vierailija
388/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja. Suomalainen mies olen.

- Sun työ on kevyttä (ei ole)

- Teet sitten naisten töitä (en tee, suurin osa on naisia, mutta miehiäkin alkaa olemaan aika paljon)

- Elääks sillä palkalla muka? (kyllä elää, kun koko ajan ei ole ostamassa kaikkea turhaa paskkaa. Jokainen fiksu ihminen osaa pitää huolta omasta taloudestaan myös pienemmällä palkalla)

- Kuka tahansa osaa siivoustyötä tehdä (100% ihmisistä ei osaa tehdä siivoustyötä. Kukaan ei osaa tehdä työtä kunnolla tai oikein ilman koulutusta tai vuosien työkokemusta. Jokainen osaa sen oman kotinsa siivota, mutta sekin on tehty epähygiienisesti, huonosti ja väärin todennäköisesti)

- Vain ulkomaalaiset tekee Suomessa siivoustyötä (Suurin osa työkavereista suomalaisia)

Siinäpä muutama.

Vierailija
389/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjanpitäjä pörssiyhtiössä. En korjaa sun henkilökohtaista veroilmoitusta, vaikka kuinka selität " mutta sehän oot ammattilainen"

Vierailija
390/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti. Että hieromme pääasiallisesti asiakkaitamme. Että rakastamme urheilua, siis ihan kaikki fysioterapeutit. Että olemme kiinnostuneita kuuntelemaan jokaisen tuntemamme ihmisen penikkataudit, lihaskireydet ja iskiasoireet ja antamaan myös hoito-ohjeemme ilmaiseksi siinä kadun varressa jutellessa. Että emme käytä koskaan hissiä.

Vierailija
391/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit on tyhmiä, toinen osaa kirjoittaa ja toinen lukea. Poliisit tykkää sakottaa ja urkkia ihmisten asioita.

Todellisuudessa poliisikoulutus on ammattikorkeakoulutasoinen ja hyvin monella poliisilla on useampi korkeakoulututkinto. Poliisiksi ei ole helppo päästä. Paras työpäivä on se, jona ei tarvitse puuttua kenenkään tekemisiin vaan kansalaiset noudattaa lakia.

Vierailija
392/525 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan hakata ketä tahansa ja puuttua kenen tahansa asioihin. minulla on poliisin valtuudet eikä vastuuta mistään.

Tai niinhän se onkin.

T: Vauriokoiratiimi

Vierailija
393/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääs

lääs

Vierailija
394/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen rajattoman innostunut kaikkien ihmisten kelloista myös vapaa-ajallani. Paitsi että väsymättä juttelen kelloista, palan halusta korjata niitä maksutta. Lisäksi ostelen itselleni koko ajan uusia kelloja ja koruja.

t. Ex-kelloseppä

Vierailija
395/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnitteluinsinööri ja mua pidetään jonakin Pelle Pelottomana, joka tekee keksintöjä päivät pitkät.

Minä taas olen myynti-insinööri, ja kaikki luulee että tiedän kaikesta kaiken. Omalla alallani ihan hyvä olenkin ja hyvin verkostoitunut, mutta kyllä ne joka alan asiantuntijat löytyy lähiökapakoista.

Toinen osa ihmisistä taas  on sitä mieltä, etten tajua mistään mitään. Ei liene pilkatumpaa ammattikuntaa, lakimiehet vetää lähelle. Kuitenkin osaan 7ää kieltä ja tekemäni työ on asiakkailleni erittäin arvokasta. Palkka on toki paska, ja työ on raskasta. Nytkin istun firman maksamassa loungessa, kun olen joutunut juoksemaan koko viikon erilaisia mestoja kattelemassa, ja nyt pitäisi muka vielä tehdä rästihommat. Tälle viikolle jo kuitenkin 60 tuntia kellotettu. Palkka on paska, pohja on 7500 ja siihen bonarit tonnista kahteen päälle. Tuntipalkka jää s

Tämä on yksi mitä ihmiset ei usein huomaa ajatella hyvin palkatuista asiantuntijatöistä, että ne tuntimäärät ei todellakaan jää aina 37,5h/viikko eikä ylitöistä välttämättä makseta mitään. Omalla vastuulla olevat projektit nyt on vaan saatava valmiiksi, niin se on vain tehtävä vaikka viikon tunnit olisi jo täynnä. Puhumattakaan mistään ilta- tai viikonloppulisistä. 

Vierailija
396/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan että tietysti se etuuskäsittelijä veetuilee ja nauraa asiakkailleen, jonka tuet pienenevät. On ihan pahuuttaan hakeutunut näihin töihin. Ihan vain kiusatakseen ja pompottaakseen ihmisiä. Ja tiskin alta voida harkiten antaa kivalle naamalle tai ulkomaalaiselle vähän enemmän. Ja virheet tehdään taatusti tahallaan eikä olla niistä edes pahoillamme

Vierailija
397/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkärinä vain seurailen ja määrään buranaa. Jos joltain löytyy joku oikea sairaus määräämissäni tutkimuksissa (jotka asiakkaan pitää itse vaatia, koska minähän vain vähättelen ja kieltäydyn tutkimasta), se tarkoittaa automaattisesti lähetettä sairaalaan koska minähän en osaa hoitaa mitään sairauksia. 

Olen laiska ja huijaan, jos sanon 15-10min ennen 60min vastaanottoajan loppua että meidän on nyt lopetettava. Siis vaikka potilas on jo haastateltu, tutkittu ja jatkosuunnitelma valmis.  En tietenkään tarvitse aikaa potilastekstin laatimiseen, vaikka sen pitää kirjalliselta tasoltaan vastata Nobel-romaania ja vaikka potilas lukee sen Kannasta suurennuslasin kanssa ja vaatii korjaamaan jos ei ole siihen 100% tyytyväinen. Minun on helppoa muistaa kaikki yksityiskohdat 7h kuluttua kun ehdin viimein palata kirjauksen pariin ja/tai seuraavaa potilasta ei haittaa ollenkaan että olen edellisen potilaan kirjaamisen takia myöhässä hänen ajastaan.

Vierailija
398/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksunsa laiminlyöneet ihmiset soittavat asiakaspalveluun ja huutavat puhelimeen vastanneelle henkilölle OMISTA laiminlyödyistä maksuistaan. He jostain mystisestä syystä olettavat, että puhelimeen vastaava, naurettavan pienipalkkainen ihmisparka, päättää kyseisistä maksuista.

Vierailija
399/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on näytteenottajan taidoissa, jos pistokohtaan tulee mustelma.

Vierailija
400/525 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on muuten ihan liian isot palkat. Kolme tonnia! Siitä voin omassa hommassani vain unta nähdä, vaikka olen ollut tässä työssä kolmekymmentä vuotta täysiaikaisena.

Onko kysymys netto- vai bruttopalkasta? Jostain ihmeen syystä unohdetaan aina mainita.