***TOUKOtoiveiden viimeinen viikonloppu***
Kommentit (46)
Ei tämäkään vauva tule ikinä ulos :)... Mies aloitti eilen kahden viikon loman ja jo eilinen päivä tuntui pelkältä odottelulta. Nyt päätin, että aletaan touhuta kaikenlaista, ei tästä muuten mitään tule. Aika tuntuu vaan matelevan. Harmi, kun sataa vettä. Olisi ollut hyvä päivä mennä korkeasaaressa käymään. No ehkä Helsinkiin päin kuitenkin suunnataan ja vaikka Kiasmassa voisi käydä.
Eilen oli illalla " lupaava" olo, mutta tässä sitä vaan valitetaan. Hauskaa perjantaita kaikille ja peukut pystyssä, että päästään pian ponnistamaan.
Elli28 39+2
Ei tämä vauva näytä täältä omin avuin pois haluavan. Voi tätä ahdistuksen määrää välillä! Vaikka oikeasti tietää, että ei tämä nyt enää ikuisuuksia kestä, niin meinaa vaan usko mennä välillä ihan totaalisesti. Esikoinen syntyi rv 40+2 ja tämän ennustettiin syntyvän aiemmin, kun koko raskausaika ollut yhtä supistelua ja vauva oli jo viikoilla 30+ tosi alhaalla.
Yritän olla positiivinen ja välillä unohtaa koko raskauden (aika mahdotonta tietysti kaikkine vaivoineen), mutta sitten taas välillä iskee totaalinen epätoivo. Miehellä tosiaan ensi viikko lomaa ja niin kovasti toivotaan, että pikkuinen nyt tajuaisi tulla maailmaan.
Pelkään myös kovasti, että tämä on isokoinen vauva kokooni nähden ja ei tunnu kivalta, että päivä päivältä vauva vaan kasvattaa painoaan lisää. Mitään painoarviota ei ole tehty, mutta neuvolassa terveydenhoitaja yrittänyt tunnustella vauvan kokoa ja hänen mielestään normaalikokoinen vauva tulossa. Ota siitä sitten selvää. Vatsa on ainakin nyt isompi kuin ensimmäisellä kerralla. Esikoinen painoi 3690 g ja kerran gynellä käydessäni, hän oli sitä mieltä, että tuonkin kokoisen vauvan synnyttäminen oli varmasti kokoiselleni iso urakka. Ja kun esikoisen synnytyksestä jäi ihan kamala synnytyspelko, niin tämä odottelu ei tosiaan ole kivaa.
Tänään olisi taas iltapäivällä neuvola ja niin kovasti toivoin, että sinne ei tarvitsisi enää mennä ilman vauvaa. Terveydenhoitajakin oli sitä mieltä, että en varmasti enää tule ja antoi viimeisen ajan tälle päivälle, kun kuitenkin peruutan sen. Niinpä niin...
Positiivista ajattelua meille kaikille!!
emmi-liini rv 41+1
My_selene ja Pricilla, mä tulen jakamaan teidän kanssa sen kesäkuun alun. Tänään päätin että otan " lasketuksiajaksi" tuo 4.6 jolloin on menny 2 viikkoa yli.
Toissa yönä heräsin muutamaan kipeään supistukseen ja kuulostelin että näinkö unta mutta kyllä se oli totta. Eivät kuitenkaan olleet niiiin kipeitä ettenkö olisi unta saanut jatkettua. Viime yönä ei sitten taas kerrassaan mitään muuta kuin unta ja pari vessareissua.
Kyllähän mä tietysti toivoin että kun ei syntynyt etuajassa, nii ei sitte syntys MM-lätkän tai euroviisujen aikaan, mutta molemmat on hei ohi jo menny!!! Kuulitkos Touko!
Mulla on 1.6 seuraava neuvola ja jos mitään ei ole tapahtunut niin soitetaan sitten käynnistysaika. Ja varmasti tullaan soittamaan... Mies sanoo että äitiinsä on tullut, minä olen syntynyt 2 viikkoa yliaikasena käynnistyksellä.
Kotoa ei paljon viitsi lähteä ihmistenilmoille kun on tasan yhdet housut ja lököverkkarit jotka menee jalkaan. Muutoin kuljen kotosalla alushousuisillaan. Onneksi asutaan sen verran kaukana kaikesta ettei meille yllätysvieraita tule.
Ootellaan mammat, ootellaan. Sitähän ne kaikki sanoo ja onko tässä vaihtoehto B:tä?
t. Nasu ja Touko-masu 40+5
heippa !
meidän tyttö syntyi tiistaiyönä kello 01.00. tulimme eilen kotiin. synnytys oli lyhyt, mutta kivulias. pitkittyneen ponnistusvaiheen takia tyttö autettiin imukupilla ulos, mutta hän jäi kuitenkin hartioistaan kiinni. kätilöt sitten joutuivat lihasvoimalla kiskomaan hänet ulos, sillä seurauksella että hänen vasemmassa kädessään on hermopunosvaurio, erbin pareesi. olemme mieheni kanssa järkyttyneitä ja surullisia, jonkinlaisessa shokissa. elämme kuitenkin toivossa, että käteen ilmaantuu vielä elämää, että käsi tulee kuntoon. käteen on tehty hoitosuunnitelma. vielä on vakea hyväksyä asiaa. yritän ajatella, että onneksi oleme molemmat tytön kanssa hengissä ja onneksi hän on muuten ihan terve.
tytön mitat olivat 4020kg ja 51 cm. hän on todella suloisen näköinen, tummat pitkät hiukset ja tumma iho. olen todella ylpeä hänestä.
Täällä tosiaan ollaan ja ilmeisesti odotellaan sitä maanantain Tayssin käyntiä. Toivottavasti käynnistävät silloin.
Mua rupes niin ärsyttään, kun mies soitti äsken töistä ja sanoi, että sen täytyy pitää lomaa ensi ja sitä seuraava viikko ja mennä sit jo viikolla 24 töihin! Hitto se on ilmoittanut jo aikoja sitten, että se pitää 3 viikkoa isyyslomaa vauvan
syntymän
jälkeen ja ne oli töissä eka merkannut sen poissa olevaksi jo lasketusta ajasta eteenpäin (on kuitenkin ollut nämä 2 viikkoa töissä).
Eli jos vauva syntyy nyt viikonloppuna, niin se saa pitää vaan 2 viikkoa lomaa. Meinaan kyllä ottaa puheeksi, että mitäs sitten, jos tuleekin jotain ihmeellistä ja me ollaan vauvan kanssa vaikka koko hemmetin kaksi viikkoa sairaalassa?? Voi saakeli!
Mies sanoi, että pitää sitten sen yhden viikon sit " kun voi" eli ts. sitten kun työmaalle sopii. Ihan kuin se olis mun miehen ongelma, et kuinka siellä menee kesälomat ja muut! Prkl! Ja lain mukaan sillä on oikeus pitää se kolme viikkoa putkeen, mutta tuskinpa se sitä vaatii..
Anteeksi valitus!
Eilen illalla supisteli parin tunnin ajan 10min välein, mutta loppuivat sitten. Viime yönä sain onneksi nukuttuakin, ei enää särkenyt päätä.
Huh, voi että kun pääsisi jo synnärille. Jotenkin on semmoinen " pysähtynyt" vaihe menossa. Pääsis jotenkin eteenpäin kaikissa hommissa.
Pari päivää olin jo semmoisella fiiliksellä, että syntyy sitten kun syntyy, mutta nyt mua ottaa niin paljon pattiin tuo isyysloma-hässäkkä, että parempi kun syntyis nyt vaan äkkiä! Inhottavaa.
Voi että kun tuli tylsä kirjoitus. Painun takavasemmalle kiristelemään hampaitani.
Oikein mukavaa viikonloppua teille muille! =)
Elli 41+4
harmi ettei menny ihan putkeen mutta niin kuin ite sanoit olette molemmat terveitä ja tyttö varmasti tosi ihana. saisimpa minäkin omani pian! haikara, tänne päin...
m_s JA ENNÄTYS RIKOTTU!!!
-elli; harmillista tommosta et isyys-juttuja ei huomioida! tsemppiä teille! meillä mies aikoo pitää viikon kun vauva syntyy ja sit myöhemmin joksus ne loput 2 viikkoa. kesälomaa pitää heinäkuussa 4 viikkoa. mullakin näköjään " lomaa" kun äiti lainaa lapset pariks päiväks ja sit ne menee myös isälleen. pienin kotona ja toivotaan että koliikki EI iske tällä kertaa. viimeks oli tosi rankkaa.. =/
päivän palsta-terroristi; my_selene ja neitinen rv 39+4
Onko pricilla lähteny synnyttää ton eilisen automatkan aikana/jälkeen kun ei oo kuulunu mitään siitä?
pricilla, oletko linjoilla???
m_s
my-selene, mä täällä jo hieman rauhoittuneena tuon isyysloma-jutun tiimoilta..;)
Mies soitti äsken ja sanoi keskustelevansa vielä pomonsa kanssa. Hänkin (mun mies siis) oli sitä mieltä, että tilanteen mukaan mennään, sillä onhan hänellä oikeus siihen kolmeen viikkoon. Et jos kaikki menee hyvin, niin eihän hänen tartte välttämättä pitää kuin se kaksi viikkoa nyt ja viikko myöhemmin. Mutta jos tuleekin jotain, et me ollaan siä sairaalassa kauan tai jotain, niin saavat kyllä pärjätä ilman häntä sen kolme viikkoa.
Toivottavasti käynnistelevät maanantaina, jos nyt viikonloppuna ei synny.
Tajusin juuri, että eipä tästä meidänkään ipanasta tiedä, että syntyykö touko vai KESÄkuussa....jospa vaikka käynnistävät vasta 42+2, niin sehän on jo 31.5..JÄNNÄÄ!
Tsemppiä kaikille! =)
-elli 41+4
Enpä todellakaan oo vielä synnyttämässä:) Harmi!
Eilen ja tänään on kyllä supistellut aika paljon ja aattelin jo, että ehkä täs lähetään synnyttämään, mut sitten paljastuikin karu totuus; hiivatulehus:( Just kävin lääkärissä, kun yöllä rupesi kutisemaan niin pirusti. No, toivotaan, että tää tulehus ois ees paikkoja kypsyttänyt!!!
Meiän vauvan pitäs syntyä nyt tai sitten vasta 4.6. jälkeen, kun mun siskolla on valmistujaiset joihin HALUAN päästä! Valmistui just ravintolakokiksi, joten odotettavissa hyvät tarjoilut;)
Aamokselle ja perheelle paljon ONNEA!
Jokohan soffie? on lähtenyt synnyttämään. Hänenhän piti kitua täällä kesäkuulle:)
Juu, mut nyt täytyy lähteä syömään...
pricilla 38+3
Hui, ihan oikeesti onko tosiaan jo toukokuun viimeinen viikonloppu!!!!
APUVA, että on aika mennyt hurjaa vauhtia. Jälleen kerran jaksuja teille viimeisille sisseille! Kohta teilläkin on omat pikku nyytit kainalossa.
pikku-milli & paco 4vk!!
Meillä on edelleen netti poikki... Tuntuu uuden liittymän aukaseminen kestävän aika kauan...
Onnea kaikille vauvan saaneille, oon ihan pihalla, kun ei pääse ollenkaan lukemaan kuulumisia :(
Meillä on nyt pieni kuuden päivän ikänen poika-nyytti :) Poju synty siis 20.5,viikoilla 39+6. Oman ennätyksen tein minäkin, kun muut on syntyny 39+5, 39+4 ja 39+5. Synnytys oli suht nopee, mutta aika raju. Hyvin meni kaikki. Kokoarvio oli laskettuna aikana noin 4kg, mutta siitä jäätiin kyllä. Mittaa oli 3430g ja 52cm py 35cm ja täydet 10 pistettä :)
Hyvää loppuodotusta niille joilla vaukki on vielä masussa :D
Nalluri ja Rietu 6vrk
Nallurille ISOT onnittelut! =)
Pricilla; luulin jo et jätit mut yksin tänne pitämään juhannuskerhoa pystyssä.
luulen että tää meiän itseppäinen tytömme on päättäny olla syntymättä toukokuussa kun nimeks tulee Mai niin neiti ei haluu tulla koulussa kiusatuks. reppana! sit mun vanhemmat lähössä reissulle kesäkuun ekalla viikolla joten ei ois ihan paras hetki syntyä. harmi ettei saa päättää. 6.6 olis helppo kyllä muistaa. =)
kohta leikkipuistoon kun vielä on ihan kiva sää. sitten lapset lähössä pois ja pitäis varmaan ukon kaa keksiä jotain kivaa tekemistä. illalla jos sää vieläkin hieno niin voisin lähtee vaikka pitkällä kävelyllä. no, nyt lopetan oikeesti ja lähen ulos. myöhemmin..
m_s
Ei sitten niin pienintäkään merkkiä että täältä oltaisiin tulossa ulos.. Tosiaan 6.6.2006 kuullostais aika hienolta :)
Ollaan menossa ukon kans kuuden jälkeen kattomaan Lordia kauppatorille. Pitääpä varmaan pysytellä vähän kauempana ihmisvilinästä tän mahan kanssa.
Eilen muuten poltin tän mun mahani kuumaan paistinpannun kahvaan, vähänkö nauratti kun sit saunassa huomattiin että siinä on sellanen pieni punanen läiskä.. Oon niiiin kömpelö tän ison mahan kans.
Onnea taas kaikille vauvan saaneille...
jasmina_06 39+4
odottelin teitä treffeille sairaalaan, mutta kun ei teitä kuulunut niin synnytin sitten :). Ilmeisesti lattianpesu, metsälenkki ja saunominen saivat vaavin ymmärtämään, että vuokrasopimus on päättynyt!
Eli kun vielä tiistaina 23.5. valittelin ettei mitään tapahdu, näki toinen poikamme päivänvalon keskiviikkona klo 16.24. Mittaa suloisella nyytillä on melkein samat kuin isolla veljellään, 51 cm/3320 g ja kesähattu 35 cm.
Kaikki meni ihan hyvin, mitä nyt itse repesin aika pahasti kun ponnistusvaihe oli niin lyhyt. Nyt ollaan juuri kotiuduttu ja molemmat pikku ukkelit ovat päiväunilla, äitikin seuraa kohta perässä.
Lämpöiset onnittelut kaikille muillekin jo nyyttinsä saaneille ja HIRVEÄSTI tsemppiä teille lopuille kärvistelijöille. Palataan asiaan kunhan tämä arki asettuu taas uomiinsa.
Pam-pu-la ja pojat 1v8kk sekä 2vrk20minuuttia
mun vuoro ei vaan tuu...mut ihanaa että teille tuli haikara käymään. paranemista sulle. mua pelottaa repeytyminen kun tokassa synnytyksessä sain 2. asteen repeytymä. oliko muuten sairaalassa ruuhka? olitteko monta? oma huone?
m_s
ps. elli28:n kaa mennään sit juhannuksena. =)
Meille syntyi tyttö 22.5, jolloin raskaus oli kestänyt 41+0. Yöllä kolmelta minulle puhkesi oksennustauti-ripuli, jota esikoinen alkoi sairastaa sunnuntaina. Istuin vessassa vadin kanssa, kun molemmista päistä tuli samaan aikaan, eikä mikään pysynyt sisällä. Olo meni todella voimattomaksi ja aamulla mietin, että onneksi vauva ei aio syntyä, en jaksaisi synnyttääkään. Kymmeneltä aamulla tuli sellainen supistus, että olin ihan paniikissa, että mitäs nyt. 5 yli 10 soitin isälleni, että nyt mennään, kun en ehtinyt kelloa katsomaan, kun supisteli koko ajan ja kipeästi. Puoli 11 oltiin PHKS ja pääsin heti huoneeseen, jossa todettiin kohdunsuun olevan 6 cm auki. Heti vaan synnytyssaliin. Tyttö parkaisi ensimmäisen kerran 13.14. Mies ei ehtinyt mukaan synnytykseen...
Eilen päästiin kotiin ja totutellaan arkea kahden tytön kanssa. Esikoinen täyttää ensi viikolla 3 v.
Onnesta sekaisin!
Maitoauto
Eipä sitä tännekkään päin Suomea mitään uutta...Hieman on lisääntyny päivä päivältä kaikenmaailman juilimiset mutta eipä niissä paljo kehumista ole, lähinnä vauva vaan tunkee itteessä alaspäin...
Olo alkaa olla aika väsy, ei jaksa mitään ylimääräistä hössäämistä.Kyllä minustaki siltä tuntuu että lähemmäs juhannusta mennään :/ Toisaalta sehän voi tulla jo vaikka ens yönä. Mielumin kyllä synnyttäsin päiväsaikaan kun yöllä on niin tötteröllään ettei tajua mistään mitään :)
Aika raastavaa tällänen tietämättömyys, kun ei tiedä YHTÄÄN millon sieltä tullaan ja sujuuko kaikki hyvin ja että syntys ennenkaikkea terve lapsi!?
Keskiviikkona seuraava neuvola ja sillon onki laskettuaika...mut no hätä,ei oo kyllä näillä näkymin pelkoa että vaavilla ois yksiöstään mikään kiire muuttaa..
Eikun oottamisen iloa kaikille vaan :)
Muzzukka ja masunen rv 39+2
Onnea kaikille kamalasti, nauttikaa ihanista tuhisijoistanne! Ja Aamoksen suloiselle tytölle pikaista tervehtymistä!
Vai ehdit pam-pu-la ensimmäisenä synnyttämään. Hieno juttu, että edes joku meistä porvoolaisista synnyttää toukokuussa...
Tänään oltiin päivä Lintsillä ja Merimaailmassa ja oli mukavaa ja ainakin päivä kului nopsaan. Nyt kolottaa ja väsyttää, mutta eipä tullut mietittyä syntymätöntä vauvaa koko päivää. Kaikki hyvin ja onpa mukavaa, kun on viikonloppu edessä.
Elli28 39+2
Niin se toukokuu vaan loppuu...en ikinä uskonu et tänne asti päästään. olen IHAN varma että kesäkuun puolel mennään joten pricilla, et oo yksin. jospa meiän vauvat sit panttaa siihen 6.6:een.
parin tunnin päästä teen oman ennätyksen. en oo ikinä ollu niin kauan raskaana. Emma (esikoinen ) syntyi klo 9:54 joten ohi mennään. Alva (toka) oli jo ollu maailmassa yli viikon...
lapset menossa tänään isälleen joten viikonloppuna saa paljon aikaseks jos vaan jaksaa. enimäkseen taidan ottaa rennosti kotona mutta olen myös lähössä shoppailee ja kahville kavereiden kaa. toivotaan että aurinko tajuis tulla esiin. =)
ei mulla mitään oikeeta asiaa ollu joten ihanaa viikonloppua vaan kaikille ja perinteiset suppareita taas!!! tsempit kaikille jotka ovat lähössä nyytinhakuun..!
my_selene ja neitinen rv 39+4