Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenta ja hyvää viikonloppua heinäkuiset

21.01.2006 |

Hirmuinen tuo pakkanen ja inhottavaa kun ulos ei paljon viiti mennä.

Minulle sattui töissä vähän ns olo tilanne kun yksi työkavereistani kuiskasi minulle että tuleeko meille vauva. Hän oli viellä mies mutta heille on tulossa kesäkuussa ja sanoi että kotona on samanlainen masu :)

Eihän siinä muuten mitään mutta kun en ole kertonut viellä pomolle ja olisihan se noloo jos sana menisi muuta kautta ensin. Hän on ollut nyt lomalla joten maanantaina on mentäsä kertomaan.

Miten te olette kertoneet töissä asiasta vai oletteko viellä ?

Sikäli aika hassu juttu eli kun odotin edellistä niin ilmoitin jo viikolla 5 vahingossa koko talolle raskaudestani kun sattui pikku moka sähköpostissa ja nimi jäi jotenkin pois epähuomiossa osoitteesta ja niin se parahti noin 1500 henkilölle :)

Nolo tapahtuma eka mutta sitten muuttui aika hauskaksi jutuksi ja jopa kukkia sain muutamilta osastoilta.

Oletteko miettinyt lastenne päivähoidoista että kuinka hoidatte kun jäätte äitiyslomalle? Miellä on todella tomera ja tarmokas tyttö joka on kesällä sitten4-vuotta ja ei epäilystäkään että pitäisikö hänen olla tarhassa osanaikaa. Viikonloputkin joskus on hänelle tuskaa ja alkaa jo sunnuntai aamulla kyselemään että koska pääsee tarhaan. Tykkää olla siellä kovasti ja on jo 2 sydänystävää siellä. Traha on mysö kiva eli siellä tehdään paljon kaikenlaista eli on muskaria ja jumpaa jne jne.

Tarhakeskustelussakin hoitaja suositteli että pidettäisiin tarhassa osa-aikaisena vaikak täällä vantaallahan on hiukka ollut käytäntö että koitetaan saada jopa painostamalla ottamaan lapset kotiin kun äiti jää äitiyslomalle.

Se vain huvittavaa kun vantaalla ei sitten kuitenkaan ole varaa järjestää oheistoimintaa kuten kerhoja kun tuon ikäinen tarvitsee jo niin paljon aktiviteettiä kehitykselleen.

Olen ajatellut että olisi tarhassa 2 kokpäivää viikossa kun tarhassa ehdotettiin eka että joka päivä aina puolpäivää mutta jotenkin tuntuu raskaalta viedä joka päivä vä' häksi aikaa ja sitten siinä ei kuitenkaan kerkiä oikeen mihinkään vauvan kanssa esim kauppakeskukseen lorvailemaan :) jota isompi ei kyllä jaksa kovin kauaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös käynyt samanlailla kun kesähelinällä- Jo viikolla 8 työkaverini kysäs että tuleeko meille vauva. Olin ihan hölmistynyt kun vasta itse aloin ajatuksen tottua niin jo töissä tiedostetaan. En ole kertonut vieläkään muille. No, toinen kysäs tossa viikko sitten.. että kohta kaikki tietää..

Olen itse päiväkodissa töissä ja olen sitä mieltä että jos ikäeroksi tulee alle kolme vuotta. on isomman hyvä olla kotona vauvan kanssa. Itselläni on 4,5v poika ja 1,3 vuotas pikkuveli. Isomman kanssa aion jatkaa osapäiväiväsenä mutta pienempi tulee kotiin. Silloinhan pojat ovat jo puoli vuotta vanempia kuin nyt. Tottakai jokainen tekee omat päätökset mitä tekee mutta annoin vain oman mielipiteen. Ei kannata pahoittaa mieltään jos on eri mieltä kanssani. ( sanoin siksi että täällä palstalla tuppaa ihmiset hermostumaan mielipiteistä :) )

Täällä on ihana talvisää. Pakkasta on 17 astetta ja lunta sataa edelleen. upeat kinokset. Helsingissä harvinainennäky nykyään.

Vierailija
2/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi unetonta yötä takana ja kamala palelu koko ajan, joten ihan pikkasen rupeaa ajatus pätkimään... Eilen piti illalla tavata isoveljeä, mutta joku onneton keikkabussi oli jäätynyt ja hänen piti lähteä pelastamaan orkesteri. Oli kuulema pojilla vähän kylmä. Harmittaa vieläkin ihan mielettömästi, odotin todella paljon vapaailtaa. Vaan eipä voi mitään näille keleille. No, tänä aamuna sentään vain -26 eikä sitä kolmeakymppiä, mitä luvattiin... ;)

Minä jouduin kertomaan raskaudesta töissä heti. Meidän piti pomon kanssa selvittää voinko hoitaa ihmisiä, joilla on sairaalabakteeri. Samoin piti työkavereiden kanssa sopia, etten lähde ns. yllätyspaikkoihin, missä voi olla verta jokapaikassa tai väkivaltainen asiakas. Onneksi pahin pahoinvointi meni ohi iltavuoron aikaan :) Mutta huomasin aika nopeasti, etten pysty enää nostelemaan ilman kipuja, joten piti jäädä töistä pois. Oli täysin oikea ratkaisu ja olen ollut kotona nyt 2vkoa. Raskaus on ollut tälle minikropalle aina uuvuttava ja nyt en olisi mitenkään pärjännyt töissä jaksamisenkaan puolesta.

Meidän 6v on eskarissa ja 4v päiväkodissa. Nuorempi jää kanssani kotiin ensi viikon lopusta ja samalla 6v jää pelkkään eskariin. Meille tämä oli luonteva ratkaisu näin. Pihassa on pienelle seuraa muista suunnilleen samanikäisistä ja tähän ollaan kuulema perustamassa pihan oma perhekerho :) Leikkipuisto luistelukenttineen ja pienine latuineen on " takapihalla" . Ainut mikä huolettaa on se, että miten ihmeessä me taretaan hakea eskarilainen, jos pakkaset on tällaiset. Ja kun minun pitää sitä hakemista jatkaa tuonne 34+ viikolle... No, jos kovin menee kävely vaappuvaksi tai paineet korkealle, niin eskari loppuu vähän aiemmin tai valjastetaan apuvoimia naapurista tai anopista. Se on sen ajan murhe, mitä suotta nyt miettimään.

Juu. Tässä odottelen, että anopin auto lämpenee ja lähdetään kauppaan. Väsyttää ihan hullusti, toivottavasti pääsen päiväunille jossain välissä. On tuo vauvelikin ollut vähän uneliaampi, mutta möyrinää tuntuu jo päivittäin. Eilen ehkä tunsin potkun, mutta en ole varma.

Heddastiina 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaiaamua vaan kaikille!

Tuo kertominen töissä on tosiaan mietityttänyt minuakin. . . Aikaisemmin en ole halunnut kertoa, kun viikkoja ei ollut tarpeeksi eikä np-ultraakaan vielä ollut tehty.

Nyt raskaus on jo melko pitkällä, kun viikkoja 13+1 eli voisin kertoa ja pitöisikin kertoa. Olen joutunut muutamaan kiperään tilanteeseen töissä kokouksissa, kun kysyttiin haluanko jatkaa ensi vuonna samassa paikassa ja kehuttiin kovasti, kuinka mukavaa on ollut. Itsellä sisällä oma suuri pieni salaisuus ensi syksyn suunnitelmista. Mun on pakko kertoa helmikuussa ennen hiihtolomaa, vaikka olisin ajatellut muuten jättää asian muiden huomattavaksi.

Milloin raskaus alkaa näkyä? Onko kokemuksia? Se on tietysti hyvin yksilöllistä...

Np-ultra oli ihanan huojentava kokemus. Kuultiin sydänäänet ja vauvamme liikkui tosi paljon, taisi vilkuttaakin äiskälle ja iskälle :) Harmi vaan, että toimitus oli hyvin kiireinen, taisi kestään noin 5 minuuttia. Kiireen tuntu, oltiin vimpat sen iltapäivän asiakkaat. Siinä ei ihan ehtinyt tajuta niitä juttuja, lääkärillä oli niin kova kiire päästä eroon, että taisi kätelläkin meidät 3 kertaan. Omia mielessä pyöriviä kysymyksiä en ehtinyt edes kysyä, kun ei lääkrikään juuri kysellyt muuta kuin kyllä-ei-kysymyksiä. Rutiinilla meni...Toivottavasti toisessa ultrassa parempi tuuri! Kuvia ollaan ihailtu joka ilta!!!

Vierailija
4/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon lukenu teiän juttuja että koska kertoa töissä ja nyt tajusin että pitäähän munkin kertoa.. Oon ollut kotona 1 1/2 vuotta eikä mua vielä odoteta töihin, mutta pitää ilmottaa et saatan olla vielä kauemmin pois.. Mä tiedän et mut halutaan äkkiä takas, meillä on pikkuryhmä, mutta pomoni toisaalta ymmärtää, vaikka itse lapseton onkin..

En oo paljoo ollut nyt yhteydessä sinne ja tuntus hölmöltä lähettää tieto sähköpostilla.. no katotaan mitä keksitään..

Rupee meikäläistä ketuttaa tää keli, kun pientä ei voi laittaa ulos koisimaan ja rytmi ihan hukassa, kokoajan hirveetä marisemista!!! AArgh... Yritän juuri saada sen nukahtamaan sänkyyn.. p****nmarjat se mitään nukahtaa...

Sori nega-asenteeni, tarttis päästä aivoja tuulettamaan ilman tota pienintä...

maryanne 15+5

Vierailija
5/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Itse kerroin töissä aika alussa jo ihanalle pomolleni. Jo senkin takia, että minulla tulee olemaan jonkun verran poissaoloja yms raskauteen liittyen yms... Alaisilleni kerroin vasta tällä viikolla ja hyvin ottivat uutisen vastaan.

Onko teillä ollut päänsärkyä? Mulla se on jokapäiväistä ja ahdistaa kun harvase päivä pitää syödä panadolia :(

Entäs sitten vielä rintakipua? En tiedä oonko saanut kylmää tms, mutta toista rintaa särki aamusta alkaen jo lujaa, pelottaa vaan kun minulla on löytynyt kasvain tosin eri rinnasta joka oli vaaraton ja silloin huomattiin myös tässä nyt kipeytyneessä rinnassa pieniä muutoksia. Nyt sitten tietty panikoin, että ei sinne tule mitään ikävää.

Muilla kokemuksia siitä, että vain toista rintaa jomottaisi raskauden vuoksi???

Vierailija
6/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän ainakin linkittää ton toisenkin heinökuisten viikonloppupinon tähän mukaan..

Kerkesin aamulla itsekin jo sinne kirjoittelemaan..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6226045&p=1&tmode=1&smode…

Vierailija
7/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää ihan älyttömän paljon. Taidan lähteä tuonne miehen viereen. Se kun on nukkunut melkein koko päivän kun on kuumeessa.

Vierailija
8/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin kiinni omalle pomolle,k un hän itse kysyi, että mites se neidin massu taas pyöristyy...oli hieman noloa, mutta ihan hyvä näin.

Pari muuta työntekijää tiesi ennen pomoa, mutta toinen heistä oli oma äitini ja toinen arvasi, kun yksi aamu juoksin oksentamaan...

Nyt jo taitaa kohta kaikki tietää töissä...eipähän tarvitse selitellä väsymystä ja huonoa oloa :)

Joku kirjoitteli pääkivuista ja minäkin olen kärsinyt niistä tosi paljon.

Tuntuu, että panadol ei auta ja sit pitää kärvistellä kivuissa aina koko päivä.

Mulla on vielä sillai, että saattaa särkeä monta päivää putkeen ja sit on parin pv tauko ja sit taas alkaa...inhottavaa, mutta minkäs teet.

Olimme tässä toissa päivänä ja eilen oksennus taudissa melkein kaikki.

Ensin oksensin minä, sitten pienimmäinen ja sit yöllä esikoinen...isi hoiti meitä muita ja oli aamulla töihin lähtiessään toooosi väsynyt.

Nyt alkaa taas elämä voittaa ja ruoka pysyy jo sisälläkin.

Meillä esikoinen on jo koulussa ekaluokalla ja hoitoa ei tarvitse ja kakkonen on vauvan syntyessä 1,5v ja jää kotiin meidän kanssa tietenkin.

En ole edes tajunnut, että keskimmäisen voisi laittaa osapäivä hoitoon...en usko kyllä että tarvitsee, mutta kaikkea sitä ei näköjään edes itse hoksaa...sama pää kesät talvet niin ei tajua ihan kaikkea...

Meillä on asunnon osto edessä, kun nyt asutaan kolmiossa ja paikat pursuaa tavaraa ja siivoaminen on katastrofi, kun tavaraa on niin paljon...ihan hirvittää jos ei ennen vauvan syntymää löydetä kivaa taloa ja vielä tässä joudutaan asumaan silloin.

No toivotaan, että kiva talo löytyy ja pian, kun vielä jaksaisi alkaa suunnitella sisustustakin.

Onneksi siskoni on luvannut auttaa suunnittelussa ja sisutuksessa, että ei yksin tarvii sitäkin pähkäillä.

Tässä on nyt tuhat rautaa tulessa, kun ystävälläni on häät ensi kesänä ja lupasin auttaa häntä mahdollisimman paljon, kun olen kaasona ja mielestäni se on minun velvollisuus...kai??

(No tulipas vuodatus tästä kirjoituksesta....hih!)

Vierailija
9/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä työkaverit tietää. Pomolle kerroin jo tosi varhaisessa vaiheessa kun jouduin saikulle jäämään. Muutenkin on loisto pomo ja viime viikolla on tullut niin mukavan positiivista viestiä kun olen vuodelevossa ollut.

Paino oli tippunut viime neuvolakäynnistä 2kg ja nyt sanottiin ettei enää saa yhtään tippua (neuvolatädin mielestä olen hoikka ja vararavintoa ei ole). Nyt sitten tressaan miten saan painon nousemaan =(

Omaa napaa muutenkin:

olo on ollut tänään loistava =) Ei pahoinvointia,ei supistuksia. Olen jaksanut käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja leipoa pullaa,minulle tämä kaikki on suuri saavutus sillä 10päivää vuodelevossa on vienyt voimat.

Meillä esikoinen, kesällä 5v,jatkaa päivähoidossa 2kertaa viikossa. Meidän perheelle tämä on paras ratkasu sillä esikoinen on hyvin sosiaalinen ja tykkää touhuta muiden lasten parissa. Päivät kotona minun ja vauvan kanssa turhauttaisi hänet täysin.

Nyt syvennyn taas ihaniin pieniin potkuihin jotka jo masun päältäkin tuntuvat =)

Mukavaa lauantai-iltaa heiniksille

pupu ja ötis 16+2

Vierailija
10/10 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ajateltu pitää molemmat lapset hoidossa, mutta osa-aikaisena. Kesällä heidän iät ovat 3 ja 6, ja koska ovat silloin samassa päivähoitoryhmässäkin (nyt pienempi on pienten ryhmässä) ajattelimme että ehkä on parempi jatkaa siellä. Meillä pojat ovat kuin majakka ja perävaunu ja isompi aika epäsosiaalisena tuntuu olevan aika riippuvainenkin pikkuveljestään, eikä pienemmällä tunnu olevan mitään vastaan olla isoveljensä seurassa. Eli ei viitsitä erottaa poikia jättämällä toista hoitoon ja toista kotiin. Lisäksi olen kummankin synnytyksen jälkeen kärsinyt enemmän tai vähemmän synnytyksen jälkeisestä masennuksesta (tai ehkä enemmänkin ahdistuksesta, unettomuudesta ja pelkotiloista), joten voi olla etten tälläkään kertaa ole mitä jaksavinta ja virikkeellisintä seuraa :(. Mulla nuo ovat liittyneet hormoneihin, sillä esikoisen aikaan sain aikani kärsittyä hormonihoitoa, joka auttoi tosi nopeasti. Kakkosen kanssa vain sinnittelin, kun tiesin viimeistään imetyksen jälkeen toipuvani, kun hormonit normalisoituu (ja niin myös kävi :).

Meillä ei myöskään ole puistoja lähellä eikä samanikäisiä lapsia...ja se kyllä on harmillista.

t. Meri05 16+1