Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOtoiveiden viimeinen viikonloppu***

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika 21.5,aivan ihana pakkaus! Euroviisuja katellessa alkoi olemaan tukala olo,mutta vasta aamulla meni lapsivedet kun nousin sängystä ylös:) Sitten alkoi supistukset jotka olivat säännöllisiä vasta sairaalassa,6 tuntia kesti ja helppo oli kuin mikä,tosin sain epiduraalin.Kotona ollaan oltu muutama päivä ja maitohuuruissahan tämä aika on mennyt,tuntuu ettei osaa tehdä oikein mitään muuta kuin imettää...

Tsemppiä kaikille vauvamasuille onnea vauvansa jo saaneille!

T.mama03 ja poitsu 6vrk

Vierailija
22/46 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI!

Meillekin sitten syntyi vihdoin oma vauva ti 23.5. aamulla klo 8.52 syntyi maailmaan meidän pikkuinen poika rv 42+1.Synnytys lähti kuin lähtikin käyntiin itsestään toisen yliaikaiskontrollin jälkeen.Käynnistys kun oli jo sovittu keskiviikoksi.

Kaikki meni hyvin.Kirjoitan myöhemmin tonne synnytyskertomuksiin.

Tänään kotiuduttu muuttolaatikoiden keskelle, huomenna muuttopäivä.Pääsen onneksi ystävän luokse vauvan kanssa muuton ajaksi.

Onnellinen Ahava ja vauveli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaanko tässä pinossa kun ei varmaan kasva kovin isoks. yksin taidan olla kohta... =(

yöt nukuin taas hyvin ja aamulla heräsin taas kun maha tyhjenee. mutta vauvaa ei vaan näy, eikä limaa tai vettä. kunhan vaan muutkin ihmiset herää niin lähen moikkaamaan kavereita. ei tässä oo mitään järkee..voikaa hyvin ja suppareita kaikille, tännekkin saa lähettää!

kohta pitää siirtyä kesäkuu-pinoon!

my_selene ja neiti rv 39+5

Vierailija
24/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytinsä saanneille:

HIRMUISET onnittelut teille!!!! =)

m_s

Vierailija
25/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuin paljon vauvoja! Hirmu paljon onnea kaikille uusille äideille ja vauvoille.

Mutta onhan meitä " kesäkuukerholaisia" vielä muutama jäljellä... Mä jo elättelin toivoa torstaina. Käytiin supareiden ja vatsakipujen takia näytillä ja selvisi, että kohdunsuu on 4 cm auki ja kaulaa 1cm toisella reunalla jäljellä! Sanoivat tilannetta kohdusuulla hyväksi ensisynnyttäjälle, on kuulemma tavallisempaa uudelleen synnyttäjillä.

Mutta..

Supparit loppu eikä edes ollu kauheen kipeitä ja hiljaista pitelee. Epäilen, että myös limatulppa on tullut (ällöä verilimaa aika paljon), vaikka voi tietty johtua sisätutkimuksestakin. Mutta tulisko sitä niin paljon?! Kätilö arvioi, että vauva tulis vkl ja lääkäri sanoi, että voi mennä vielä vaikka kaksi viikkoakin. Niinpä niin!

Odotellaan. Jospa lähtisi pihatalkoisiin rehkimään naapureiden iloksi ;)

Soffie ja jättimaha 39+4

Vierailija
26/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin edelleen... ahdistaa ja kyllästyttää. Aamu alkanut taas tavanomaisilla suppareilla, mutta ei niistäkään jaksa innostua, kun samanlaista se on ollut viimeiset viikot. Ja näyttävät jälleen loppuvan... Nyt on katse sitten maanantaisessa yliaikaiskontrollissa ja toivon, että sisätutkimus saisi sitten vaikka synnytyksen aikaan.

Eilinen neuvolakin oli masentava. Painoa oli tullut taas kilo viikossa ja sf-mitta oli 39 cm. Siis apua! Terveydenhoitaja alkoi jo epäillä, että josko vauva olisi sittenkin kääntynyt väärinpäin ja tunnusteli päätä niin monta kertaa, että kipeää teki. Hänen mielestään se kuitenkin oli alhaalla ja ihmettelinkin miten olisi voinut kääntyä, kun pää ollut tosi pitkään alhaalla ja kiinnittyneenä.

Tänään pitäisi jaksaa illalla lähteä juhliin. En yhtään jaksaisi kuunnella toisten ihmettelyjä, että vieläkö olet yhtenä kappaleena ja masun koon voivotteluja.

Nyt esikoisen kanssa ulkoilemaan...

Hyvää viikonloppua kaikille =) Toivottavasti meistä mahdollisimman moni pääsisi synnyttämään!!!

emmi-liini rv 41+2

Vierailija
27/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa, mutta jotenkin sitä pitää taas tästäkin päivästä selvitä... Olen kyllä ihan yllättynyt itseeni ja näihin mielialojen vaihteluihin, kun yleensä olen aika tasainen tyyppi. Pistää vaan niin alakuloiseksi tämä odottelu. Voin muuten vähän huijata itseäni sillä, että ekassa ultrassa lasketuksi ajaksi sanottiin 29.5., mutta korttiin ei kuitenkaan päivää muutettu. Eli muutamaa päivää aiemmin voisi ehkä odottaa tulevaksi, joskus kymmenennen päivän tienoilla sitten.

No juu, kypsää valitusta vaan, mutta koitetaan me hännänhuiput jotenkin saada aika kulumaan. Jaksamisia kaikille!!!

Elli28 39+3

Vierailija
28/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä täällä enään montaa ole valittamassa ja uhkaavasti toukokuu lähestyy loppuaan...

Itse selvisin viime yöstä yhdellä vessaherätyksellä, tosin en sitten saanut unta joten tuli valvottua lähes puoli kuuteen. Hohhoijjaa.

Onko muilla ollut jo kipeitä suppareita? Mulla tulee edelleen niitä harkkasupparin tyylisiä jotka kipuasteikolla 0-5 on 0. Silloin yksi yö tuli ne muutama kipuliaampi joihin heräsin, mutta vähitellen alkaa tuntuu että näin vain unta. Olenhan nähnyt unta jo monesti että vuodan verta, lapsivettä tai limatulppaa tulee, jne. Synnyttänyt en vielä ole unissani;)

Eilinen matonpesukaan ei tuonut lähtöä vauvatehtaalle, pitänee jatkaa vielä tänäänkin pesu-urakkaa. Alkaa vähitellen vain nuo raskaat hommat loppumaan eikä masukas ymmärrä vinkkiä.

t. Nasu ja (vielä)Touko-masu 40+6 (eräpäivään jäljellä 8 päivää)

Vierailija
29/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan tämä meidän ipana päättää kuoriutua????

Just katselin tuota toukotoiveiden vauvalistaa, eikä siellä ollut montaakaan synnyttänyttä, jotka olivat saaneet vauvansa myöhemmillä viikoilla, kuin mitä mulla on NYT..

Mutta nyt en aloita taas tätä päivää valittamalla. Maanantaina kontrolliin Tayssiin ja toivottavasti käynnistävät silloin tai sit vauva päättää ruveta tulemaan ihan omin avuin.

Kyllä meillä jo muutaman päivän päästä on vauva, se on ihan varma!! :)

Mitäs meinaatte tänään tehdä? Täällä Pirkanmaalla ei ainakaan just nyt sada, jospa vaikka viitsis mennä pihalle jossain vaiheessa. Mies lähti pojan kanssa kauppaan, me ollaan tytön kanssa vielä yöpaidat päällä sisällä. :)

Toisaalta vois vaikka siivota, tai leipoa..

Mutta joo, jospa aloittaisin vaikka pukemalla vaatteet päälle.

Mukavaa päivää kaikille ja ottakaa suunta kohti synnäriä!!!

-elli [color=deeppink]41+5[/color]!!!!!!!

Vierailija
30/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän aktiivista taustailua takana, kun kotonakin netti vihdoin taas toimii.

On ollut " mukava" lukea, että teillä muilla on ihan samanlaisia fiiliksia kuin itsellänikin. Mulla on sellainen olo, että olen tullut huijatuksi. Viime kesän keskenmenon jälkeen, pelkäsin koko alkuraskauden keskenmenoa ihan tajuttomasti. Sitten meni ehkä kuukauden päivät ihan hyvin, kunnes ennenaikaiset supistukset alkoivat vaivaamaan päivittäin. Eli pelkäsin ennenaikaista syntymää varmaan jonnekin viikolle 34 asti. Meidän esikoinen syntyi rv 35+5, joten pelolle oli vähän syytäkin. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut ja la:kin on jo ensi maanantaina. Miten tässä näin on käynyt? Mä olin ihan varma, että kaikki mun lapset syntyy etuajassa...

Mullakaan ei ole mitään synnytykseen viittaavia merkkejä. Ei vettä, ei limatulppaa, ei kipeitä supistuksia... Harkkareita tulee ajoittain, mutta nekin on jotenkin vähentyneet, epistä! En olisi koskaan uskonut, mutta alan pikkuhiljaa anomaan jäsenyyttä kesäkuun kerhostanne.

Oikein lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Ja te joilla supistelee, niin lähettäkää edes muutama kunnon suppari tännekin...

Gweniver rv 39+5 *kateudesta vihreänä*

Vierailija
31/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tästä masusta taida eroon päästä ikinä:)

Tänään ois mun " oikea" la, siis se mikä ultrassa sitten muuttui. No eipä tällä kyllä mitään väliä oo, kun harvemmin nää vauvat nyt ihan ajallaan syntyvät.

Mua tylsistyttää ihan kauheasti! Koko ajan on semmonen tunne että pitäis mennä ja tehä kaikkea, mut sitten en kuitenkaan mitään jaksa! Eilen käytiin kaupoilla ja siinäkin oli tekemistä ihan liikaa. Kauheesti särki selkää koko ajan ja jalat meinas lähteä alta. Ja suppareitakin tuli aika paljon, mutta nehän johtuu vaan siitä tulehuksesta:(

Aamulla yritin sit tiskata, mut tuli niin huono olo, etten pystynyt. Mulla jo kerran aiemmin tuli tiskatessa niin paha olo, että oksensin! Kumma juttu, kun muutenhan mulla ei mitään pahoinvointia oo ollut.

Tulipas tylsää tekstiä. Täytyy mennä herättämään mies, niin saa keksiä mulle jotain tekemistä;)

Suppareita toivon meille kaikille!

pricilla 38+4

Vierailija
32/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ollut ruuhkaa, meitä oli vain kuutisen äitiä vauvoineen paikalla. Oma huone oli molemmat kaksi yötä. Kesä-heinäkuulle povasivat isompia ruuhkia.

Käynti synnärille muuten on sieltä normaalin vastaanoton kautta nyt remontin aikana ja autokin pitää jättää sinne ylös, eli älkää turhaan menkö koputtelemaan sitä päätysiiven ovea.

Remppa ei onneksi juuri kuulunut huoneisiin. Henkilökunta oli aina yhtä ihanaa ja ystävällistä, lähtiessä kyllä taas jäi vähän paha mieli siitä vastaanoton ylitöykeästä naisihmisestä...

Pampula & co

Vierailija
33/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuisten kertomuksien jatkoksi.

Tsemppiä kaikille jotka vielä odottelevat. Kuun viimeistä viikonloppua tosiaan vietetään.

Meillä menee hyvin. Tyttö syö hyvin ja antoi äidillekin yöunta viime yönä!

Dolosa ja nuppu 6 vrk

Vierailija
34/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sylissä tuhisee maailman suloisin ja kaunein tyttövauva!

Neitimme syntyi 18.5. (3,4kg 50 cm), jolloin viikkoja oli 41+4. Synnytystä ehdittiin hieman käynnistää Cytotecillä, mutta ilmeisesti se myös luonnollisesti käynnistyi samaan aikaan ja etenikin mukavan nopeasti; 5h ja tyttö oli maailmassa :) Tämä ensimmäinen synnytys yllätti positiivisesti, ja laitokselta kotiinkin päästiin jo kolmantena päivänä.

Nyt sitä vaan harjoitellaan uutta ihmeellisen ihanaa elämää vauvaperheenä :o) Tyttö on kyllä mahdottoman kiltti: syö neljän tunnin välein, seurusteleekin jo aikas pitkät pätkät (tuntuu olevan todella utelias luonteeltaan) ja nukkuu kuin tukki :o)

ELÄMÄ ON IHANAA :o)

TSEMPPIÄ TEILLE, JOTKA VIELÄ HOIVAATTE VAUVAANNE MASUSSA! ITSEKIN MELKO PITKÄN KAAVAN MUKAAN ODOTTANEENA TIEDÄN VIIMEISTEN PÄIVIEN OLEVAN TODELLA PITKIÄ... TSEMPPIÄ!!!!

Vierailija
35/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla heräsin maailman armottomimpaan masennus-oloon... Ehtihän tässä ollakin jo pari " parempaa" päivää, mutta valitettavasti ne sit loppuivat.

Oltiin eilen kattomassa Lordia. Istuskeltiin vähän kauempana, kappelin terassilla. Siellä oli ihan rauhallista siihen nähden että yli 70 000 ihmistä oli paikalla.

Näin pari " kohtalotoveriakin" , ei taitaneet kuitenkaan olla yhtä viimisillään kuin minä.

Tänään sitten oon kärvistellyt näiden inhottavien harjotussuppareiden kanssa, menee jo usko siihen että ne ikinä voimistuu kunnon synnytyssuppareiksi... Olis sitten vaikka kokonaan tulematta!!! Kiusa se on näköjään pienikin kiusa, ainakin tässä vaiheessa...

Jaksamisia muille!!!

jasmina_06 39+5

Vierailija
36/46 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan syntyneeksi 22.5 = )

Rsna ja neitokainen

Vierailija
37/46 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää tytöt peukkuja, että tämä vauva olisi vihdoinkin päättänyt haluta syntyä! En saa unta, kun jännittää niin kamalasti ja miehenkin menin jo ehkä turhan aikaisin herättämään. Kolmelta alkoi TOSI kipeät supistukset ja luultavasti lapsivettä holahti pikkuhousuihin ja veristä vuotoa tuli tuossa jokin aika sitten. Supistukset tulevat kyllä vain n. 10 min. välein, mutta ovat tosiaan niin kivuliaita ja pitkäkestoisia, että olisin valmis ottamaan niiden aikana jotain kivunlievitystä. Esikoisesta en saanut mitään ja siitä kaikesta kivusta jäi kova pelko. Mieluiten sitä kotona vielä näiden supistusten kanssa kärvistelisi, mutta kun ei sitten yhtään tiedä mikä siellä kohdunsuulla on tilanne ja jos en sitten ehdikään tälläkään kertaa saamaan mitään kipulääkitystä. Vaikka kipeän supistuksen aikana sitä onkin sitä mieltä, että nyt lähdetään heti sairaalaan, niin sitten kun ei supista, tuntuu siltä, että ei kai tässä vielä mitään ole tapahtumassa... Esikoinenkin pitäisi hoitoon kiikuttaa.

emmi-liini rv 41+3

Vierailija
38/46 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan emmi-liinillä jo nyytti sylissä! =) jännää..

minä kärvistelin eilen 6 h 2-8 min välein tulevilla kipeillä suppareilla (ei silti ollu niin kipeitä et olisi tarvinnu mennä) mutta siltio. olin jo toiveikas mutta ist yhtäkkiä loppui kuin seinään. tosi omituista ja ärsyttävää kun edelliset synnytykset lähtenee yks-kaks noin vaan käyntiin ilman tämmösiä feikki-hälytyksiä. onneks en tarvinnu hankkia lastenvahtii jos olisn joutunu mennä sinne tai varoittaa. äiti innostuis liikaa jos olis tienny. no, nyt en aio innostusa ennen kuin tunnen kunnon kipua ja kyyneileitä. ottaa vaan päähän tommosta. huomenna on sitten se kauan odotettu eräpäivä.

jospa tänään lähtis pitkälle kävelylle et sais jotain muuta ajateltavaa ja raikasta ilmaa..

nyt aamupalalle! tsemppiä teille muille ja tovottavasti pääsemme kaikki kohta lähtemään.. mulla supistaa taas mutta ei nyt jaksa ottaa aikaa. kyllästyttääää!!!

my_selene ja neiti rv 39+6

Vierailija
39/46 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELATORSTAI POIKA ON SYNTYNYT=)

Jotenkas käynnistys 24.5. sitten tuotti kuin tuottikin tulosta (40+3) torstai aamuna klo 6.42 ja saimme luoksemme pikkuprinssin joka oli kerännyt itselleen huiman 4290g elopainon, 54cm:n pituuden ja pipakin oli komiat 38cm=)

Kaikki ei mennyt ihan laskelmien mukaan, vaan " Urpomme" on valitettavasti edelleen sairaalassa=( Tulehdusarvot nousivat ja vaavimme joutui lastenosastolle lääkitykseen. Itkuja on itketty harvasen päivän, vaikka tiedämme, että hätää ei ole ja on parhaassa mahdollisessa hoidossa. Mutta kun joudut viemaan pienokaisen pois luotasi ja näet hänet pääkanyyleissa ei olo todellakaan ole juhlallinen. No, mutta antibiootit ovat purreet ja arvot laskussa ja poika on todellakin silminnähden virkeämpi. Toiveita olis saada hänet lopullisesti kotiin keskiviikkona, joten sitä odotellessa!

Teille kaikille, jotka vielä odottelette nyyttejänne en voi muuta kuin toivoa pitkää pinnaa ja onnea koitokseen!!! Pinot on jäänyt lukematta monelta päivältä joten yhteisesti toivotan kaikille synnyttäneille ihanaa alkanutta vauva-aikaa ja ONNEA!!!

H-R sekä " pieni-Urpo" 3vrk

Vierailija
40/46 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea H-R ja Rsna nyyttien johdosta:)

Täällä sitä taas herättiin uuteen aamuun, eikä edelleenkään merkkiäkään synnytyksestä. Onnea matkaan Emmi-liinille, jos pääsit jo synnyttämään:)

Täytyy yrittää pitää malttia vielä, muuten nää jälellä olevat kolme viikkoa tuntuvat toosiii pitkiltä. Onneks mies sentään on täällä keksimässä tekemistä ja tukemassa. Yksin tulisin varmaan jo ihan hulluksi näiden selkäkipujen takia!

Ihan hirveet turvotuksetkin vaivaavat ja varmaan tiistaina taas neuvolan vaaka heilahtaa!

Täytyy kait lähteä pyykkikasaa pesemään jos vaikka vauva sattuisi pian syntymään, heh heh;)

pricilla 38+5