Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6321/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos=> niin sisältää sanan aina. Aina jos==> niin aina. Silleen se on selkee ajatella.

Mielestäni mulla ei vain ollut sitä oikeaa vaihtoehtoa, mutta ehkä olin väsynyt..

Aina jos olen väsynyt, niin vastaan väärin.

Jos vastaan oikein, en voi olla väsynyt

Vierailija
6322/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jos=> niin sisältää sanan aina. Aina jos==> niin aina. Silleen se on selkee ajatella.

Mielestäni mulla ei vain ollut sitä oikeaa vaihtoehtoa, mutta ehkä olin väsynyt..

Aina jos olen väsynyt, niin vastaan väärin.

Jos vastaan oikein, en voi olla väsynyt

Kyllä siellä tosiaan oli se oikea vastaus. Eli "jos puumalle ei maistu ruoka, se ei ole nälkäinen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6323/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku vielä niitä enkun ensimmäisiä kysyttyjä sanoja ja vaihtoehtoja? Eka sana tais olla ostensibly, mutta mitkä siinä oli vastausvaihtoehdot? Oliko toinen kysytty sana joku premises? Ja mitkä siinä mahtoi olla vaihtoehdot? Jäi tosi paljon vaivaamaan mieltä nämä sanat, enkä enää edes muista mitä vastasin. Mutta sen tiedän, että ihan lonkalta heitin, koska ei ollut mitään hajua oikeista vastauksista.

Muuten enkun osio meni kyllä kivasti - joskin aika loppui vähän kesken, joten kiireessä tuli pariin true/false -kysymykseen vastattua.

Vierailija
6324/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se on munki mielestä oikein. En vastannut oikein koska olin väsynyt

Vierailija
6325/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äikkä ja enkku on yleensä mun bravuureja, mut nyt en o yhtään varma miten meni. Silti ihmetyttää, ett miks etiikkaa on painotettu niin paljon enemmän? Kielet ehkä pikkusen tärkeämpiä...

No sitä sopii miettiä, että miksi psykalle ja sote-alalle hakevan on hyvä ymmärtää etiikasta jotain ja tunnistaa tilanteita mihin liittyy eettinen dilemma. Mun mielestä ihan selvää, hyvä että tommonenkin osio on vaikka sitä vois tietysti kehittää vielä paremmaksi.

Vierailija
6326/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äikkä ja enkku on yleensä mun bravuureja, mut nyt en o yhtään varma miten meni. Silti ihmetyttää, ett miks etiikkaa on painotettu niin paljon enemmän? Kielet ehkä pikkusen tärkeämpiä...

No sitä sopii miettiä, että miksi psykalle ja sote-alalle hakevan on hyvä ymmärtää etiikasta jotain ja tunnistaa tilanteita mihin liittyy eettinen dilemma. Mun mielestä ihan selvää, hyvä että tommonenkin osio on vaikka sitä vois tietysti kehittää vielä paremmaksi.

En kyseenalaistakaan etiikan tärkeyttä asiana vaan tollasten triviaalikysymysten käyttöä korkeakoulun valintakokeessa. Etiikkaa ja moraalia ei voi pelkistää tavalla jolla kokeessa tehtiin. Ne eivät toimi logiikan proposioiden tavoin matemaattisella tarkkuudella. Kielitaito taas on helpommin mitattava asia ja tärkeä korkeakouluopinnoissa.

Vierailija
6327/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyseenalaistakaan etiikan tärkeyttä asiana vaan tollasten triviaalikysymysten käyttöä korkeakoulun valintakokeessa. Etiikkaa ja moraalia ei voi pelkistää tavalla jolla kokeessa tehtiin. Ne eivät toimi logiikan proposioiden tavoin matemaattisella tarkkuudella. Kielitaito taas on helpommin mitattava asia ja tärkeä korkeakouluopinnoissa.

No he, mulle noi etiikan jutut oli tosi helppoja ja matikan jutut ei. Haluaisin kyseenalaistaa noi matikan jekutustehtävät. 

Vierailija
6328/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta todostuksella muualle sisään päässyttä maisterihakijaa lähti loppujen lopuksi metsästämään maisteripaikkaa? Peukku ylös. Kuinka moni hakee muuten maisteriin ilman todistuksella saatua paikkas? Peukku alas.

Vierailija
6329/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toinen  vaihe ole suullinen? Siinä voi mennä fiksukin puihin. 

Vierailija
6330/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikkä ja matematiikka korreloi yliopistossa menestymistä. 

Vierailija
6331/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on uskovaisen puhetta. Tiedän monta hyvin älykästä yliopistosta valmistunutta ja väitelleitä ihmisiä, jotka eivät tiedä matematiikasta juuri mitään. Toki lukevat kaikki sujuvasti ja paljon, joten voisin sanoa, että lukeminen korreloi äidinkieli korreloi yliopistossa menestymistä. 

Vierailija
6332/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on uskovaisen puhetta. Tiedän monta hyvin älykästä yliopistosta valmistunutta ja väitelleitä ihmisiä, jotka eivät tiedä matematiikasta juuri mitään. Toki lukevat kaikki sujuvasti ja paljon, joten voisin sanoa, että lukeminen korreloi äidinkieli korreloi yliopistossa menestymistä. 

Nämä olivat nyt aika pitkälti yläastetason matikkaa.

Vierailija
6333/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla meni omasta mielestänne todella hyvin, montako virhettä arvioisitte että teitte? Ja jätittekö vastaamatta vai vastasitteko väärin, eli tuleeko miinusta? Tuntuu että meni hyvin, mutta yritän hahmottaa kuinka älyttömän hyvin ois pitänyt mennä...

Vierailija
6334/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä olivat nyt aika pitkälti yläastetason matikkaa.

Matematiikka on vähän niin kuin uusi kieli. Kun tiedät säännöt ja lainalaisuudet, niin pärjäät. Monilla on saattanut se yläasteen matikkakin jo unohtua paljon aikuisena. 

Vierailija
6335/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko montako kysymystä etiikassa oli? 5? 10? 15?

Vierailija
6336/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla meni omasta mielestänne todella hyvin, montako virhettä arvioisitte että teitte? Ja jätittekö vastaamatta vai vastasitteko väärin, eli tuleeko miinusta? Tuntuu että meni hyvin, mutta yritän hahmottaa kuinka älyttömän hyvin ois pitänyt mennä...

Mulla meni musta hyvin, jätin muistaakseni 3 (enkussa 2 ja malussa 1) vastaamatta ja muista olin oikeastaan varma ja vaikeimmat ehdin usein tarkistaakin. Veikkaan kuitenkin että inhimillisyyden ja etiikan osion tulkinnanvaraisuuden takia voi tulla virhe tai parikin.

Vierailija
6337/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko montako kysymystä etiikassa oli? 5? 10? 15?

Oon aika varma että 8. Kolme tarinaa ja ekoissa 3 kohtaa ja vikassa 2.

Vierailija
6338/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku sen potilaan hoito ohjeen sanamuodon tarkasti?

Vierailija
6339/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin jäi aikaa tarkistella ja aika varmana palautin niitä osioita. Äikässä saattoi mennä pari väärin (asiat vai tasot, eurostat, kaikkiallisuus) ja enkussa yks tyhjä.

Eli täysiä en tule saamaan.

Vierailija
6340/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku sen potilaan hoito ohjeen sanamuodon tarkasti?

Minkä hoito-ohjeen..?

Ketju on lukittu.