Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
5901/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä luonnontieteiden moottoripyöräkäyrissä oli sekunnin kohdalla? Sama nopeus?

Vierailija
5902/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sen kohdan jossa oli että ”ei mikään näistä”, koska ei se sitä siinä kohtaa ohita? Mutta tämä mutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5903/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihmiset, osalla se koe on voinut alkaa vasta 16 joten tosi fiksua tulla keskustelemaan itse tehtävistä tänne ennen sitä..! + Mahdolliset lisäajat.

Mutta jooh... Oli kyllä törkeän helppo koe. Siis aivan käsittämättömän helppo. Mä en vaan voi käsittää, miten toi voi erotella sen 48 hakijaa, tai sitten voi olla jostain ihan hölmöstä tuurista kiinni. Kuten itselläni meni yksi enkun sana väärin, joten voi olla, että koko homma kosahti siihen.

Mutta niin... Uskon, että jatkoon pitää olla täydet pisteet. Toi oli vaan NIIIIN helppo. Ainoa haasteellinen oli enkku, ja sekin siksi, että aikapaine oli niin älytön. Siitä voi sitten olla montaa mieltä, miten reilua on erotella hakijoita puhtaan lukunopeuden perusteella. Siitä huolimatta uskon, että psykan hakijoiden joukosta löytyy aivan helposti vähintään se 48, joilla on täydellinen suoritus. Matikka oli ihan peruskoulutasoa, samoin luonnontieteellinen osio ei todellakaan vaatinut mitään syvällistä ymmärrystä fysiikasta, ja aikaakin oli oikein riittävästi verrattuna tehtävämäärään. Päättelyt oli ihan tehtävissä oleva homma jos vertaa oikean psykan pääsykokeen vastaaviin, etiikka oli ihan hölmö, äikkäkin tosi iisi, ainoa paha toi enkku. älytön koe, arvallako ne vetää suulliseen pääsijät?

Vierailija
5904/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako about jätitte vastaamatta?

Muistaakseni yhden. Epävarmoja 5-10, joista suurin osa etiikassa. Toivotaan, ett onni suosii vihdoin :)

Täh!!?? Toi etiikka oli mun mielestä kaikkein HELPOIN! :O On see vaan harmi, että psykologeissakin enemmän arvostetaan matemaattista päätteöykykyä yli eettisen :D Olisin varmaan heittämällä päässy sisään, jos ois kiinni etiikasta..

Musta se vaan oli härö. Siellä oli ainakin pari sellasta kysymystä, jossa kakskin vaihtoehtoaois voinut sisältää eettisiä aspekteja.

Oliko kellään eettisessä sitä päiväkoti kysmystä? Jäin arpomaan onko eettisyys siinä, että henkilökunta huolestuu kiusaamisesta vai siinä, että keskustelevat asiasta lasten kanssa. Valitsin ton ensimmäisen.

Keskustelu on eettistä. Huolestuminen on reaktio, keskustelemisessa on eettinen näkökulma koska on eettisesti oikein puuttua kiusaamiseen.

Mutta se vastaus oli vaan, että lasten kanssa keskustellaan. Piste. Siinä ei lukenut että lasten kanssa keskustellaan kiusaamisesta! Tätä meinaan pohdin itsekin ja päädyin vastaukseen jossa mainittiin henkilökunnan huoli.

Vierailija
5905/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut sama nopeus. A oli kulkenut lyhyemmän matkan kuin B, koska eivät lähteneet samasta pisteestä. 1 s kohalla ne oli kulkenut saman matkan. Vastasin että ei mikään vaihtoehdoista.

Vierailija
5906/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki AMK kokeessa pärjänneet. Jos haluatte sitte tutkia luuseriutta ni mä voin kertoo miltä se tuntuu. 

Vierailija
5907/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että tossa kokeessa todennäköisesti pärjäsi juurikin ne, joilla on vasta vähän aikaa sitten lukio päättynyt. En osannut lukea kokeisiin oikeita asioita :( Treenasin sitten ihan vääriä osioita. 

Mulla ainakin lukiosta 4v ja pärjäsin hyvin, lähes täydet pisteet varmaan tulossa. Toki on se vielä eri asia jos lukiosta on vaikka 10v+ mutta kuitenkaan en ihan just äsken oo valmistunut. Amk-sivuillahan luki mitä siihen kokeeseen tulee, mä treenasin niiden vihjeiden perusteella, mitään sellaista en opetellut mitä siellä ei mainittu ja sellaista ei tullutkaan.

No hei 4 vuotta ei ole aika eikä mikään :/

Vierailija
5908/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörätehtävässä B oli ohittanut A:n 1s kohdalla.

Vierailija
5909/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut sama nopeus. A oli kulkenut lyhyemmän matkan kuin B, koska eivät lähteneet samasta pisteestä. 1 s kohalla ne oli kulkenut saman matkan. Vastasin että ei mikään vaihtoehdoista.

Okei luulin että koe meni tosi hyvin enkkua lukuun ottamatta, nyt jo tajuan miten väärässä olin... sinne meni toivo. Veikkasin enkussa muutaman liikaa ja virheitä tuli muuallakin kuten varmaan tässä (ja eettisessa se yksi koska vanhemmat haki lapset aina päiväkodista, ei eettinen mutta ei se huolestunut puhuminenkaan minkä lopulta valitsin eettiseksi ei kuulostanut hyvältä)

Vierailija
5910/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoripyörätehtävässä B oli ohittanut A:n 1s kohdalla.

Samaa mieltä.

Vierailija
5911/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihmiset, osalla se koe on voinut alkaa vasta 16 joten tosi fiksua tulla keskustelemaan itse tehtävistä tänne ennen sitä..! + Mahdolliset lisäajat.

Mutta jooh... Oli kyllä törkeän helppo koe. Siis aivan käsittämättömän helppo. Mä en vaan voi käsittää, miten toi voi erotella sen 48 hakijaa, tai sitten voi olla jostain ihan hölmöstä tuurista kiinni. Kuten itselläni meni yksi enkun sana väärin, joten voi olla, että koko homma kosahti siihen.

Mutta niin... Uskon, että jatkoon pitää olla täydet pisteet. Toi oli vaan NIIIIN helppo. Ainoa haasteellinen oli enkku, ja sekin siksi, että aikapaine oli niin älytön. Siitä voi sitten olla montaa mieltä, miten reilua on erotella hakijoita puhtaan lukunopeuden perusteella. Siitä huolimatta uskon, että psykan hakijoiden joukosta löytyy aivan helposti vähintään se 48, joilla on täydellinen suoritus. Matikka oli ihan peruskoulutasoa, samoin luonnontieteellinen osio ei todellakaan vaatinut mitään syvällistä ymmärrystä fysiikasta, ja aikaakin oli oikein riittävästi verrattuna tehtävämäärään. Päättelyt oli ihan tehtävissä oleva homma jos vertaa oikean psykan pääsykokeen vastaaviin, etiikka oli ihan hölmö, äikkäkin tosi iisi, ainoa paha toi enkku. älytön koe, arvallako ne vetää suulliseen pääsijät?

2 vaihe eroittelee jyvät akanoista.

Vierailija
5912/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä oli taas paljon vaikeempi kuin ÅA:n koe :( Taidan hakee ens vuonna ÅA:han en ole ruotsin kielinen, mutta hiffasin ihan peruskoulun ruotsilla ne kysymykset oikein. Tää on niin käsittämätöntä, että Suomessa ylläpidetään tällasta kultapossukeroa, kuin suomenruotsalaiset. Ja sori, tykkään suomenruotsalaisista ja mulla on suomanruotsalaisia ystäviä, en ole persu tai rasisti. Mutta onhan tää jo ihan älytöntä. Useampi sata vuotta jo siitä, kun oltiin Ruotsin vallan alla. Niin edelleen....

Vierailija
5913/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä oli taas paljon vaikeempi kuin ÅA:n koe :( Taidan hakee ens vuonna ÅA:han en ole ruotsin kielinen, mutta hiffasin ihan peruskoulun ruotsilla ne kysymykset oikein. Tää on niin käsittämätöntä, että Suomessa ylläpidetään tällasta kultapossukeroa, kuin suomenruotsalaiset. Ja sori, tykkään suomenruotsalaisista ja mulla on suomanruotsalaisia ystäviä, en ole persu tai rasisti. Mutta onhan tää jo ihan älytöntä. Useampi sata vuotta jo siitä, kun oltiin Ruotsin vallan alla. Niin edelleen....

Mun mielestä molemmat kokeet oli niin helppoja, että hävettää myöntää että sössin ÅA:n kokeen eikä tämän päiväisestäkään täysiä tule. Musta ÅA:n koe oli jopa hiukan vaikeampi ainakin logiikan osalta. Lisäksi ÅA:n kokeessa rankaistiin suhteessa enemmän väärästä vastauksesta.

Vierailija
5914/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se puoliintumisaikatehtävä laskettiin?

Vierailija
5915/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yli 48 täyttä riviä, se menee arpajaisiksi sitten. Maisterissa jo 20 rivistä.

Vierailija
5916/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei luulin että koe meni tosi hyvin enkkua lukuun ottamatta, nyt jo tajuan miten väärässä olin... sinne meni toivo. Veikkasin enkussa muutaman liikaa ja virheitä tuli muuallakin kuten varmaan tässä (ja eettisessa se yksi koska vanhemmat haki lapset aina päiväkodista, ei eettinen mutta ei se huolestunut puhuminenkaan minkä lopulta valitsin eettiseksi ei kuulostanut hyvältä)

Siis mitä tarkoitat tuolla ”vanhemmat haki aina lapset päiväkodista” -kohdalla. Kysyttiinkö siellä jotain sellaista? En muista. Mihin kysymykseen tuo liittyi?

Vierailija
5917/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandissa jatkoon piti valita kolminkertainen määrä valittuihin nähden eikö vaan? Nyt kun Jyväskylään tuli 5 paikkaa pääsykokeella lisää, niin eikö kandissa pääse jatkoon kakkosvaiheeseen 63 hakijaa?

Vierailija
5918/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5919/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkku oli yllättävän vaikea, muut meni keskiverrosti. Ei jatkoon. Käytittekö laskinta matematiikan osiossa? Itse olen tosi hidas laskemaan paperilla, mutta pidin siitä huolimatta näpit irti laskimesta. 

Vierailija
5920/8137 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni maisterihakijoista uskoo saaneensa täydet pisteet? Peukku ylös, jos uskot, että täydet tulee, ja peukku alas, jos ei tule täysiä.

Ketju on lukittu.