Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
4761/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainereaalissa katsotaan molemmat matikat saman arvoiseksi. Siksi täällä on paljon älliä matikassa, mutta ei silti mitään saumaa DI:ksi tai lääkikseen.

Siksi alapeukut.

Vierailija
4762/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntatieteet tulleet

Jyväskylässä ainakin tullut vaan se "lisätieto" laatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4763/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tänään mitään todistusvalintoja vai onko maanantai sellanen päivä, ettei niitä juurikaan tule (kuten viime ma)..

Vierailija
4764/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se lisätietolaatikko löytyy?

Vierailija
4765/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntatieteet tulleet

Jyväskylässä ainakin tullut vaan se "lisätieto" laatikko.

Joensuun omat ovat tulleet, vähän hassua vain että tulevat eri aikoihin

Vierailija
4766/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin, pitäisikö näin toiskertalaisena käydä hiukan korottelemassa yo-arvosanoja ja kirjoittamassa puuttuva matikka. Pahoin pelkään, että mitään hyötyä siitä ei enää tulevissa hauissa ole, mutta en enää ikinä halua kokea tämän kevään ketutusta kun yhtäkkiä todistusvalinta avataankin toiskertalaisille ja omat mahdollisuudet ovat käytännössä nollissa.

Kirjoituksetkin ovat omista ajoista muuttuneet sähköisiksi, joten tuntuu aika turhalta lähteä opettelemaan kokonaan uutta systeemiä kun vapaa-aika on muutenkin vähissä ja korottelemisen hyöty luultavasti olematon. Mutta kuten sanottu, en enää ikinä haluaisi käydä läpi tämän kevään fiiliksiä!

Mites te muut toiskertalaiset olette ajatelleet toimia?

Täsmälleen sama fiilis. Kun viime kesänä sain tietää, että en pääse sisään kortin hakea myöhässä lupaa psykan kirjoittamiseen. Se evättiin. Sitten ilmoitettiin, että toiskertalaiset eivät hyödy todistuksestä. En sitten mennyt keväälläkään...Ja nyt olisin luultavasti sisällä, jos olisin kirjoittanut kolme ainetta lisää edes M:n tasoisesti...

Vierailija
4767/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin, pitäisikö näin toiskertalaisena käydä hiukan korottelemassa yo-arvosanoja ja kirjoittamassa puuttuva matikka. Pahoin pelkään, että mitään hyötyä siitä ei enää tulevissa hauissa ole, mutta en enää ikinä halua kokea tämän kevään ketutusta kun yhtäkkiä todistusvalinta avataankin toiskertalaisille ja omat mahdollisuudet ovat käytännössä nollissa.

Kirjoituksetkin ovat omista ajoista muuttuneet sähköisiksi, joten tuntuu aika turhalta lähteä opettelemaan kokonaan uutta systeemiä kun vapaa-aika on muutenkin vähissä ja korottelemisen hyöty luultavasti olematon. Mutta kuten sanottu, en enää ikinä haluaisi käydä läpi tämän kevään fiiliksiä!

Täsmälleen sama fiilis. Kun viime kesänä sain tietää, että en pääse sisään kortin hakea myöhässä lupaa psykan kirjoittamiseen. Se evättiin. Sitten ilmoitettiin, että toiskertalaiset eivät hyödy todistuksestä. En sitten mennyt keväälläkään...Ja nyt olisin luultavasti sisällä, jos olisin kirjoittanut kolme ainetta lisää edes M:n tasoisesti...

Ei taida kolmen M:n papereilla päästä sisään. Kohtahan tuo selviää!

Vierailija
4768/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ilmoittautua myöhässä. Ohje siitä, että toiskertalaisilta ei katsota todistusta oli ajallaan oikea. Kolme M:ää olisi tuskin riittäneet.

Vierailija
4769/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylppäreitä turha lähteä korottelemaan psykologian takia jos ei kalastele sitä Etä ja L:ää.

Vierailija
4770/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tainnut tänään tulla tuloksia kun kello on jo yli puolenpäivän eikä kuulu oikein mistään alasta

Vierailija
4771/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainereaalissa katsotaan molemmat matikat saman arvoiseksi. Siksi täällä on paljon älliä matikassa, mutta ei silti mitään saumaa DI:ksi tai lääkikseen.

Siksi alapeukut.

ei kaikilla dipiksi aikovilla oo pitkä matikka L ei ees E. Tietenkin tietyille aloille pitää olla L. Eikä lääkikseen päässrillä oo edes E eikä kaikki oo ees kirjoittaneet matikasta jotka kokeella pyrkivät ja pääsevät jotkut.

Vierailija
4772/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tainnut tänään tulla tuloksia kun kello on jo yli puolenpäivän eikä kuulu oikein mistään alasta

Yleensä tuloksia on tullut vasta 13-14.30 kieppeillä. Perjantai oli poikkeus.

Vierailija
4773/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun matematiikka-kommentistani ei tykätty, arvasin sen, en olisi itsekään tykännyt 10 v. sitten. :) Olen hakenut lukemattomia kertoja psykologiaan, myös tänäkin keväänä. Toisaalta valmistuin jo v. 2015 koulutuksesta, jossa opiskelin pääasiassa psykologiaa. Urallani olen tehnyt monipuolisesti erilaisia töitä, erityisesti ohjauksen ja valmennuksen saralla, hyödyntänyt nimenomaan psykologista osaamista. Haen kuitenkin taas psykologian koulutukseen, koska psykologin pätevyys helpottaisi työllistymistäni jatkossa, kun olisi virallinen pätevyys, eikä tällainen "valepsykologi". Opinnot vahvistivat kiinnostustani psykologiaan, mutta töiden osalta olen miettinyt, että olisi niin monia muitakin koulutusväyliä päästä sellaisiin mielenkiintoisiin töihin, joihin voi mennä psykologikoulutustaustaltakin. Jos itse olisin ollut osannut paremmin matematiikkaa, olisin nyt työelämää kokeneena, hakenut toisenlaisiinkin koulutuksiin (esim. teknilliselle puolelle), sillä siellä jos jossain tarvitaan myös tällaisia psykologiaan suuntautuneita henkilöitä. Mutta helpompihan se on aina sanoa näin jälkikäteen vanhempana, millaisia ohjeita olisi antanut itselleen nuorempana - etenkin, kun en tosiaan ollut kovin hyvä matematiikassa. :D Tsemppiä meille kaikille! :)

Hei, voisitko kertoa tarkemmin mitä olet opiskellut? Minullekin matematiikka on aina ollut tosi vaikeaa, myös tilastomatikka, mitä monet psykologit ja psykalle pyrkivät pitivät helppona. Olen käynyt useamman kerran psykan pääsykokeissa mutta aina sisäänpääsy jäänyt kaukaiseksi haaveeksi juuri matikan takia. Avoimessa olen tehnyt psykan perusopinnot ja varmaan lähden tekemään myös aineopintoja. Mietin, että mikä olisi se ala, missä psykan avoimen opinnoista olisi eniten hyötyä ja missä voisin työskennellä "vähän niin kuin psykologi". Minua kiinnostaisi siis kliininen asiakastyö, ei mikään yritys/hr-puoli. Olen miettinyt ainakin psykiatrista sairaanhoitajaa ja sosionomia, tosin en tiedä miten AMK puolella pystyy hyödyntämään avoimen yliopiston psykologian opintoja. 

Vierailija
4774/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin tullut todistusvalinta pisteet, raja 140,6

Vierailija
4775/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun perus todistusvalinta tullut

Vierailija
4776/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe lähestyy ja vitutus vaihtuu suruksi. Olen surullinen myös teidän kaikkien muiden puolesta joilta matto vedettiin jalkojen alta. Toivottavasti ensi keväänä ei-ensikertalaisillakin on taas mahdollisuus panostaa kokeeseen. Itselle tämä taisi olla viimein se kuuluisa viimeinen niitti. Parempi uskoa, että paikkani on jossakin muualla kun vuosi toisensa jälkeen sisäänpääsyn esteenä on yhä omituisempia käänteitä ja sattumuksia.

Onnea kaikille opiskelupaikan saaville ja tsemppiä teille jotka vielä jaksatte yrittää ensi vuonnakin.

Vierailija
4777/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun matematiikka-kommentistani ei tykätty, arvasin sen, en olisi itsekään tykännyt 10 v. sitten. :) Olen hakenut lukemattomia kertoja psykologiaan, myös tänäkin keväänä. Toisaalta valmistuin jo v. 2015 koulutuksesta, jossa opiskelin pääasiassa psykologiaa. Urallani olen tehnyt monipuolisesti erilaisia töitä, erityisesti ohjauksen ja valmennuksen saralla, hyödyntänyt nimenomaan psykologista osaamista. Haen kuitenkin taas psykologian koulutukseen, koska psykologin pätevyys helpottaisi työllistymistäni jatkossa, kun olisi virallinen pätevyys, eikä tällainen "valepsykologi". Opinnot vahvistivat kiinnostustani psykologiaan, mutta töiden osalta olen miettinyt, että olisi niin monia muitakin koulutusväyliä päästä sellaisiin mielenkiintoisiin töihin, joihin voi mennä psykologikoulutustaustaltakin. Jos itse olisin ollut osannut paremmin matematiikkaa, olisin nyt työelämää kokeneena, hakenut toisenlaisiinkin koulutuksiin (esim. teknilliselle puolelle), sillä siellä jos jossain tarvitaan myös tällaisia psykologiaan suuntautuneita henkilöitä. Mutta helpompihan se on aina sanoa näin jälkikäteen vanhempana, millaisia ohjeita olisi antanut itselleen nuorempana - etenkin, kun en tosiaan ollut kovin hyvä matematiikassa. :D Tsemppiä meille kaikille! :)

Hei, voisitko kertoa tarkemmin mitä olet opiskellut? Minullekin matematiikka on aina ollut tosi vaikeaa, myös tilastomatikka, mitä monet psykologit ja psykalle pyrkivät pitivät helppona. Olen käynyt useamman kerran psykan pääsykokeissa mutta aina sisäänpääsy jäänyt kaukaiseksi haaveeksi juuri matikan takia. Avoimessa olen tehnyt psykan perusopinnot ja varmaan lähden tekemään myös aineopintoja. Mietin, että mikä olisi se ala, missä psykan avoimen opinnoista olisi eniten hyötyä ja missä voisin työskennellä "vähän niin kuin psykologi". Minua kiinnostaisi siis kliininen asiakastyö, ei mikään yritys/hr-puoli. Olen miettinyt ainakin psykiatrista sairaanhoitajaa ja sosionomia, tosin en tiedä miten AMK puolella pystyy hyödyntämään avoimen yliopiston psykologian opintoja. 

Sairaanhoitajasta voit jatkaa psykoterapeutiksi siinä missä psykologistakin. Pitää vain olla oikeanlaista työkokemusta, kummallakin.

Kaikki yliopisto-opinnot hyväksiluetaan AMK:ssa ainakin vapaavalintaisiin opintoihin.

Vierailija
4778/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa valinnoista tullut nyt!!!

Vierailija
4779/8137 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 <3 <3 ONNEA KAIKILLE SISÄÄNPÄÄSSEILLE! <3 <3 <3

Vierailija
4780/8137 |