Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
4521/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä saatte irti tästä spekuloimisesta?

Yhteisöllisyyden tunnetta. Sitä, että moni muukin on samassa tilanteessa jännittämässä kotisohvalla Opintopolkua ja tätä sivua päivitellen. Mitä sinä menetät meidän spekuloimisesta? :)

Nimenomaan! Ja osa saa jo lähes varman tiedon pääsystä (olettaen että kukaan ei valehtele pisteitään ja opintopolun merkintöjä täällä) Ketjua ei ole myöskään pakko lukea jos spekulointi ärsyttää! Terveisin Hermoraunio jota spekulointi rauhoittaa

Vierailija
4522/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan tää spekulointi nyt paljon kivempaa luettavaa kuin jotkut muut aiheet mitä tänä vuonna täällä on puhuttu. Kerrankin puhalletaan yhteen hiileen! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4523/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa nyt vaan on pari riidanhaastajaa, jotka alkavat vääntämään asiasta kuin asiasta ikävään sävyyn...

Vierailija
4524/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsette todistuksella niin aiotteko silti tehdä AMK-kokeen korkeampaan hakutoiveeseen pääsy mielessä vai heittäydyttekö kesälomalle opiskelupaikka taskussa?

Vierailija
4525/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääsette todistuksella niin aiotteko silti tehdä AMK-kokeen korkeampaan hakutoiveeseen pääsy mielessä vai heittäydyttekö kesälomalle opiskelupaikka taskussa?

Jos niin yhtäkkiä kävisikin että pääsisin suoraan todistuksella, niin tekisin ehkä ihan huvin vuoksi silti kokeen. En tosin ole lukenut yhtään, eli mahdollisuudet ovat minimaaliset mutta aina kannattaa kokeilla!

Vierailija
4526/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt. Aika heikoksi on kyllä mennyt mun valmistautuminen amkiin. Mulla siis on se ulkomainen tutkinto ja yritin hakijapalvelusta saada selville mitä kantsii tehdä. Eihän sieltä mitään selkeää kannanottoa tullut, mutta hyödylliset linkit. Jos otan kandin vastaan, niin mielestäni saan kandin melkein kokonaan hyväksiluettua ja ehkä jotkut maisterikurssit. Jos yritän mun ykköseen eli maisteriin (vaati amk kokeella sisäänpääsyn), niin sitten ois siltaopinnot 50op ja maisteri 150op ja saisin osan niistä hyväksiluettua (omasta mielestäni!). Eli ei kai hirveesti ole väliä. Toisaalta jos en saiskaan kandia hyväksiluettua, kun mun opinnot on jo aika vanhat, niin oishan se ärsyttävää joutua niitä uudelleen tekemään.

Vierailija
4527/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin jo valmiiksi reittiä meiltä Meilahteen. 30 minsaa bussilla ja 25 minsaa pyörällä. Muutettiin vähän aikaa sitten keskusta-alueelle kun ennen asuttiin Helsingin reunalla. Ei taida olla suuri parannus tähän matkaan. Meilahti ei ole mikään paras sijainti maantieteellisesti. Eiköhän ne luennot siellä kuitenkin ole? Olen tottunut keskustakampukseen edellisissä opinnoissa ja sinne pääsis viidessä minsassa metrolla (+ kävely "ent. Kaisiksesta" tai Steissiltä). Perheellisenä sitä aina miettii näitä siirtymäaikoja kun kaikki nakertaa lapsiperhearkeen.

Meilahti on yllättävän kaukana kaikesta. Paitsi Otaniemestä, sieltä pääsee kätevästi, jos sattuu olemaan teekkarikumppani ja asuu siellä.

Kannattaa muuttaa esim. Pohjois-Haagaan, Kannelmäkeen, Malminkartanoon tai Myyrmäkeen jos aikoo Helsingin psykalle eikä ole varaa asua Espoossa tai keskustassa, kivoja vihreitä ja rauhallisia alueita ja 10-20min suora bussimatka Meikun kampukselle. :)

Vierailija
4528/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, minne kannattaisi muuttaa jos itse pääsen lukemaan psykologiaa Helsinkiin, mutta kumppani taasen pääsi opiskelemaan Helsinkiin keskustakampukselle? Yhteen halutaan siis muuttaa.

Vierailija
4529/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt. Aika heikoksi on kyllä mennyt mun valmistautuminen amkiin. Mulla siis on se ulkomainen tutkinto ja yritin hakijapalvelusta saada selville mitä kantsii tehdä. Eihän sieltä mitään selkeää kannanottoa tullut, mutta hyödylliset linkit. Jos otan kandin vastaan, niin mielestäni saan kandin melkein kokonaan hyväksiluettua ja ehkä jotkut maisterikurssit. Jos yritän mun ykköseen eli maisteriin (vaati amk kokeella sisäänpääsyn), niin sitten ois siltaopinnot 50op ja maisteri 150op ja saisin osan niistä hyväksiluettua (omasta mielestäni!). Eli ei kai hirveesti ole väliä. Toisaalta jos en saiskaan kandia hyväksiluettua, kun mun opinnot on jo aika vanhat, niin oishan se ärsyttävää joutua niitä uudelleen tekemään.

Luulen, että tilanteeseesi ei vaikuta oletko maisteri- vai kandiopinnoissa. Saat luultavasti yhtä paljon hyväksiluettua. Itse jäisin kyllä tilanteessasi nauttimaan sisäänpääsystä ja kesästä :).

Vierailija
4530/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voinko jo haudata toiveeni sisäänpääsystä, jos minulla ei lue tuota "Peruuntunut, hyväksytty ylempään hakukohteeseen"? Vai mitä tämä meinaa..

Vierailija
4531/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tilanteeseesi ei vaikuta oletko maisteri- vai kandiopinnoissa. Saat luultavasti yhtä paljon hyväksiluettua. Itse jäisin kyllä tilanteessasi nauttimaan sisäänpääsystä ja kesästä :).

Ja vielä: jos sinut on todettu kelpoiseksi maisteriopintoihin on kandisikin oltava kelvollinen.

Vierailija
4532/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voinko jo haudata toiveeni sisäänpääsystä, jos minulla ei lue tuota "Peruuntunut, hyväksytty ylempään hakukohteeseen"? Vai mitä tämä meinaa..

Ei ei ei. Eri aloille on eri pisterajat ja pisteytys, joten ne ei välttämättä kerro vielä mitään siitä, pääsetkö psykaan vaikka sua ei alemmalle toivelle olisikaan hyväksytty.

Vierailija
4533/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos sinulla on alemmalla hakutoiveena joku muu ala, jonka todistusvalinnan pisteytys on jo julkaistu. Muuten tuota merkintää ei siis tule

Vierailija
4534/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä: jos sinut on todettu kelpoiseksi maisteriopintoihin on kandisikin oltava kelvollinen.

Kiitos ajatuksistasi! Näin olen itsekin tuumaillut. Välillä ilmestyy se pieni piru olkapäälle kuiskuttelemaan, että jospa kaikki meneekin päin prinkkalaa ja joudut opiskelemaan kaiken ihan uusiks. Olisi hirveetä taloudellisesti ja elämäntilanteeni kannalta. 

Vierailija
4535/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole siis hyväksytty mihinkään alemmalle hakutoiveelle, niin sillonko ei välttämättä tule tuota samaa tekstiä?

Iski jo hirveä epätoivo ja pelko..

Vierailija
4536/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on näillä näkymin menossa tekemään amk kokeen? Peukku alas jos ei ja ylös jos joo

Vierailija
4537/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole siis hyväksytty mihinkään alemmalle hakutoiveelle, niin sillonko ei välttämättä tule tuota samaa tekstiä?

Iski jo hirveä epätoivo ja pelko..

Jos sulla oli alempana jotain mihin tuli oletettavasti psykaa korkeammat rajat on vielä toivoa.

Vierailija
4538/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa, minne kannattaisi muuttaa jos itse pääsen lukemaan psykologiaa Helsinkiin, mutta kumppani taasen pääsi opiskelemaan Helsinkiin keskustakampukselle? Yhteen halutaan siis muuttaa.

Töölöön! Ja jos liian kallis, niin Etelä-Haagasta ja Ruskeasuolta pääsee myös kätevästi keskustaan (ja vielä kätevämmin Meikkuun).

Vierailija
4539/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölöön! Ja jos liian kallis, niin Etelä-Haagasta ja Ruskeasuolta pääsee myös kätevästi keskustaan (ja vielä kätevämmin Meikkuun).

Etelä-Haaga erityisesti jos asuu Huopalahden aseman lähellä ja Hämeenlinnan motarin lähellä :) (suoraan juna keskustaan ja bussilla pääsee Meikkuun). Etelä-Haaga on myös alueena ihana!

Vierailija
4540/8137 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku-Huopalahti, Länsi-Pasila vois olla. Mikään näistä ei ole kovin edullinen alue. Edullisempia olis just Lassila, Kannelmäki, Malminkartano kuten täällä joku sanoikin. Reittioppaasta voit katsoa matka-aikoja https://reittiopas.hsl.fi

Ketju on lukittu.