Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
3301/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oisitte saaneet lääkikseen pisteitä? :D Minulla ois 119p. Jos kävisin bilsan, kemian ja fysiikan kirjoittamassa L:nä, niin olis 192,4. Tai jos saisin niistä kaikista E:n, niin pääsisin Kuopioon tai Ouluun. Heh, heh! Joskus haaveilin lääkiksestä, mutta olen jo liian vanha.

Vierailija
3302/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oisitte saaneet lääkikseen pisteitä? :D Minulla ois 119p. Jos kävisin bilsan, kemian ja fysiikan kirjoittamassa L:nä, niin olis 192,4. Tai jos saisin niistä kaikista E:n, niin pääsisin Kuopioon tai Ouluun. Heh, heh! Joskus haaveilin lääkiksestä, mutta olen jo liian vanha.

Lääkis nyt on niitä aloja, joihin ei ole koskaan liian vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin enkusta B:n aikoinaan. Nyt opiskelen ulkomailla englanniksi psykaa, ja saan itseasiassa aika hyviä arvosanoja. Siinähän se kielitaito kehittyy, kun sitä käyttää.

Vierailija
3304/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjotin enkusta B:n aikoinaan. Nyt opiskelen ulkomailla englanniksi psykaa, ja saan itseasiassa aika hyviä arvosanoja. Siinähän se kielitaito kehittyy, kun sitä käyttää.

Tämä vastauksena siis hänelle, joka pohti B:n tasoisen englannin kielen osaamisen riittävyyttä

Vierailija
3305/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+ mittarissa niin olen. Psykassa opintoja jo takana, niin valmistumiseen menisi tavallista vähemmän aikaa.

Vierailija
3306/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, toistuuko lääkiksen pisterajailmiö myös psykalla?

Vierailija
3307/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+ mittarissa niin olen. Psykassa opintoja jo takana, niin valmistumiseen menisi tavallista vähemmän aikaa.

Tämähän se. Psykaa pystyy opiskelemaan aikuisena töiden ohessa. Lääkiksessä ei pysty.

Vierailija
3308/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valmistuisi lääkiksestä vaikka viisikymppisenä niin voisi silti omasta kunnosta riippuen olla vielä 20-30 vuotta työelämää jäljellä kun voi tehdä helposti osa-aikatöitä. Tämä siis vain ikäkysymykseen.

Vierailija
3309/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähä pahoin pelkään :/ psykalaisilla on kuitenki kans kovat todistukset. Mutta toivotaan parasta, ittelläni 128 pistettä että ei tässä tiedä uskaltaako joensuusta haaveillakkaan

Vierailija
3310/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko käyttää kokeessa omaa laskinta vai koejärjestelmän laskinta? Periaatteessahan vaan se järjestelmän laskin on sallittu mutta mitenpä ne sitä tarkkailis. Vai näkeeköhän ne jostain miten paljon sitä järjestelmän laskinta on käytetty?

Vierailija
3311/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti...

Vierailija
3312/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen todistusvalinnat tuli ja rajat raketoi. Helsingin yleiselle 192.6/199 noin 5L+E eli voi unohtaa hakupainealoilta ne jutut siitä, ettei minnekään tarvi L:n papereita.

Kuopioon vaadittiin n. 177p ja muut tuohon väliin. Eli kyllä todella korkeat rajat. 

Mistä nämä tiedot?

Esim älyvuodossa ei ole mitään

Vierailija
3313/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hki 189.3

Tre 180.5

Tku 179.1

Kpo 175.1

Oulu 173.9

Tuossa pisterajat lääkiksiin. 

Mistä tämä tieto

Vierailija
3314/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään löytänyt lääkiksen pisterajoja netistä, mutta ne on tosiaan tänään julkaistu Opintopolussa, ainakin tämän sivuston mukaan: https://www.laaketieteelliset.fi/ajankohtaista/todistusvalinnan-tulokse… .

Pitikö lääkiksen valinnan tulla jo tänään vai tuliko etuajassa? Mietin, olisiko mahdollista saada psykan tietoja jo ennen keskiviikkoa :D 

Vierailija
3315/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään löytänyt lääkiksen pisterajoja netistä, mutta ne on tosiaan tänään julkaistu Opintopolussa, ainakin tämän sivuston mukaan: https://www.laaketieteelliset.fi/ajankohtaista/todistusvalinnan-tulokse… .

Pitikö lääkiksen valinnan tulla jo tänään vai tuliko etuajassa? Mietin, olisiko mahdollista saada psykan tietoja jo ennen keskiviikkoa :D 

Lääkiksen tiedot tuli aikataulussa! Heillähän on koe jo 19.5. Psykallahan se on vasta kesäkuun puolella että en usko että niiden tuloksien kanssa kauheesti kiiruhdellaan. Mutta saa nähdä! :)

Vierailija
3316/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähä pahoin pelkään :/ psykalaisilla on kuitenki kans kovat todistukset. Mutta toivotaan parasta, ittelläni 128 pistettä että ei tässä tiedä uskaltaako joensuusta haaveillakkaan

Toivotaan parasta! Itselläni 131 ja mieliala heittelee koko ajan tämän suhteen.. Välillä oon tosi luottavaisin mielin ja välillä taas tuntuu että omat paperit ihan huonot, ei voi ikinä riittää! Vaikka huonothan ne ei todellakaan ole

Vierailija
3317/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen tiedot tuli aikataulussa! Heillähän on koe jo 19.5. Psykallahan se on vasta kesäkuun puolella että en usko että niiden tuloksien kanssa kauheesti kiiruhdellaan. Mutta saa nähdä! :)

Okei, kiitti! :) No ei auta ku odotella... 

Vierailija
3318/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan parasta! Itselläni 131 ja mieliala heittelee koko ajan tämän suhteen.. Välillä oon tosi luottavaisin mielin ja välillä taas tuntuu että omat paperit ihan huonot, ei voi ikinä riittää! Vaikka huonothan ne ei todellakaan ole

Jep siis aivan törkeen kovat paperithan nuo on !! Mut kauheen vaikeeta tietää just et millä fiiliksillä olla ku tätä spekulaatiota on nii moneen suuntaan. Mul on meille sormet ristissä!

Vierailija
3319/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla noin korkeat lääkiksen pisterajat... ihan sairaat 😂 Nyt on kyllä kaikki opintoneuvojat ym arvioineet netissä pisterajat alakanttiin. En taida sitten päästä papereilla psykalle 😆

Vierailija
3320/8137 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla noin korkeat lääkiksen pisterajat... ihan sairaat 😂 Nyt on kyllä kaikki opintoneuvojat ym arvioineet netissä pisterajat alakanttiin. En taida sitten päästä papereilla psykalle 😆

Ajattele niin, että jokainen noista on poissa psykan hakijoista. Jokainen lääkikseen papereilla päässyt pääsisi psykalle (se fysiikka, fysiikka) jos psyka on kirjoitettu, mutta toisin päin ei menekään niin.

Ketju on lukittu.