Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Vierailija kirjoitti:
Korottelu-urakka päättyi.
Lähdin korottelemaan 1,5 vuotta sitten A(aluksi I, sitten I, ja kompensaatiolla A) ABC riviä, jonka kirjoitin 12 vuotta sitten.
Nyt vaihtuiAABC->LLLLLL ja voi vissiin alkaa lopettaa koulupaikasta stressaamisen. Neljäs haku itsellä nyt siis.
Ihan uskomaton suoritus! Paljon onnea! Olet ansainnut paikkasi. Mikä kaupunki sinulla on ykkösenä?
Ainereaalivalinnalla menossa sisään, todistuspisteet ei riitä. Ensikertalainen olen. Psyka L,äikkä L,matikka L. Uskaltaakohan jo tuulettaa vai voiko olla että ainereaalivalinnassa vaaditaan useampi ko kolme L?
Vierailija kirjoitti:
Koska rajat ovat noin matalat, on monella täytynyt laskea ennakot aika roimasti.
Jo on ollut kevät!
Tai sitten vaan monella on mennyt heikommin.
Voikotuulettaa kirjoitti:
Ainereaalivalinnalla menossa sisään, todistuspisteet ei riitä. Ensikertalainen olen. Psyka L,äikkä L,matikka L. Uskaltaakohan jo tuulettaa vai voiko olla että ainereaalivalinnassa vaaditaan useampi ko kolme L?
Päivänselvää, että voi tuulettaa. Onnea!
Voikotuulettaa kirjoitti:
Pakosti riittää jo todistusvalinnassa, vai eikö sulla ole reaalia kirjoitettuna?
Onnea opiskelupaikasta! Viikko tai kaksi vielä ja Opintopolussakin on peukun kuva!
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että miksi psykan valinnoista päättävät pitää edelleen kiinni tosta suullisesta etäkokeesta... Hallituksenkin puolesta lähikokeita voisi nyt järjestää (toisessa vaiheessa), ja niin tekeekin esim. AMK kaikkien kokeiden kanssa ja monet yliopistoalatkin. Olisipa toisessa vaiheessa mieluummin lähikoe!
En puhu nyt psykasta vaan omasta hakukohteesta .....Suullinen etäkoe, jos se on haastattelu, niin siinä voidaan kysymyksenasetteluilla paremmin varmentaa että juuri tuo kokeessa olija vastaa niihin. Kysymyksien tulee olla sellaisia, ettei mahdollinen taustajoukko tai -materiaali voi vastaamiseen avitta. Toisinhan on kirjallisessa etäkokeessa jossa vastaajaa ei varmuudella voida tunnistaa.
Livehaastattelussa pitäisi olla harjaantunut haastattelija eikä esim. äänenpainoilla tai tauoilla puheessa saisi/voisi vaikuttaisi haastateltavaan. Samoin haastattelun alottaminen pitäisi olla jotenkin ihmisläheinen, koska monia tällainen livehaastattelu voi jännittää tosi kovasti.
HY on päättänyt olla järjestämästä lähikokeita koronaepidemian vuoksi, pari viikkoa sitten ei tiedetty mihin suuntaan rajoituksissa mennään eikä koemallia voi joka viikko muuttaa. Nyt mennään näillä eväillä ja uskon että nyt valittu paras malli huonoista vaihtoehdoista.
2 kpl 10 L riviä tälle keväälle ja 9 kpl 8 L riviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että miksi psykan valinnoista päättävät pitää edelleen kiinni tosta suullisesta etäkokeesta... Hallituksenkin puolesta lähikokeita voisi nyt järjestää (toisessa vaiheessa), ja niin tekeekin esim. AMK kaikkien kokeiden kanssa ja monet yliopistoalatkin. Olisipa toisessa vaiheessa mieluummin lähikoe!
En puhu nyt psykasta vaan omasta hakukohteesta .....Suullinen etäkoe, jos se on haastattelu, niin siinä voidaan kysymyksenasetteluilla paremmin varmentaa että juuri tuo kokeessa olija vastaa niihin. Kysymyksien tulee olla sellaisia, ettei mahdollinen taustajoukko tai -materiaali voi vastaamiseen avitta. Toisinhan on kirjallisessa etäkokeessa jossa vastaajaa ei varmuudella voida tunnistaa.
Livehaastattelussa pitäisi olla harjaantunut haastattelija eikä esim. äänenpainoilla tai tauoilla puheessa saisi/voisi vaikuttaisi haastateltavaan. Samoin haastattelun alottaminen pitäisi olla jotenkin ihmisläheinen, koska monia tällainen livehaastattelu voi jännittää tosi kovasti.
HY on päättänyt olla järjestämästä lähikokeita koronaepidemian vuoksi, pari viikkoa sitten ei tiedetty mihin suuntaan rajoituksissa mennään eikä koemallia voi joka viikko muuttaa. Nyt mennään näillä eväillä ja uskon että nyt valittu paras malli huonoista vaihtoehdoista.
Lääkiksessä on lähikoe toisessa vaiheessa, 10.6. Varmasti myös Helsingissä.
Muttei mikään ala enää muuta valintatapaansa. Eli psykassa on suullinen koe.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin korottelemaan 1,5 vuotta sitten A(aluksi I, sitten I, ja kompensaatiolla A) ABC riviä, jonka kirjoitin 12 vuotta sitten.
Nyt vaihtuiAABC->LLLLLL ja voi vissiin alkaa lopettaa koulupaikasta stressaamisen. Neljäs haku itsellä nyt siis.
Minä olen miettinyt korottamista myös, kirjoitin 15 v sitten een paperit ja on ennen vuotta 2014 otettu korkeakoulupaikka, voisin siis hakea ensikertalaisena yo-todistuksella. Ongelma tietty on että en osaa käyttää noita yo-kirjoitusohjelmia, pitäisi mennä iltalukioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen miettinyt korottamista myös, kirjoitin 15 v sitten een paperit ja on ennen vuotta 2014 otettu korkeakoulupaikka, voisin siis hakea ensikertalaisena yo-todistuksella. Ongelma tietty on että en osaa käyttää noita yo-kirjoitusohjelmia, pitäisi mennä iltalukioon.
Nopeamminhan sinä opit niitä ohjelmia käyttämään kuin luet pääsykokeisiin. :) Eihän sun tarvitse muuta tehdä kuin kirjoitaa psyka ja uskonto/ET/historia (olettaen, että et ole fysiikkanero), eiköhän se jo riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ongelma, ei ollut minullekkaan. Päinvastoin, niiden kanssa opiskelu ja ylppärit olivat paljon helpompia suorittaa.
Turhaa ihmiset jännittävät tuota. Ei tarvitse säätää fyysisten laskimien tai Maol-kirjan kanssa ja opiskelusoftat valmistavat suoraan ylppäreiden tekemiseen, kun niissä samat ohjelmat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vau, onneksi olkoon! Tuli hyvä mieli puolestasi. :)
Itse lähdin keväällä korottamaan LLLL(+ lyhyt kieli C) riviä jossa vanha reaali tämän näköiseksi LLLLM(+ lyhyt kieli C ja vanha reaali L). Tuo M saattaa vielä olla E, kunhan huomenna saan tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomaton suoritus! Paljon onnea! Olet ansainnut paikkasi. Mikä kaupunki sinulla on ykkösenä?
Jyväskylä on ekana. En kyllä vieläkään jaksa vielä tuulettaa: sitten vasta, kun se hyväksytty paistaa opintopolusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin yli 20 vuotta sitten ja kävin nyt korottamassa. En käynyt iltalukiota, vaan luin itsekseni kirjoja. Yo-kirjoitusohjelma oli piece of cake eli et varmasti tarvitse siihen treeniä. Matikan ohjelma käsittääkseni vois vaatia pientä vilkaisua/harjoittelua, jos siis meinaa matikan kirjoittaa.
Koskahan todistusvalinta alkaa "pyöriä" opintopolun koodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin yli 20 vuotta sitten ja kävin nyt korottamassa. En käynyt iltalukiota, vaan luin itsekseni kirjoja. Yo-kirjoitusohjelma oli piece of cake eli et varmasti tarvitse siihen treeniä. Matikan ohjelma käsittääkseni vois vaatia pientä vilkaisua/harjoittelua, jos siis meinaa matikan kirjoittaa.
Joo, matikkaa en kirjoittanut aikoinaan ollenkaan joten sitä pitäisi ihan opiskellakin (nykyinen ala kieliä). Minun pitäisi siis lykätä kandin ja maisterin papereiden ulos ottoa kunnes olen käynyt korottamssa 15 v vanhoja yo-papruja riittävästi, no ei voi mitään : D
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä ainakaan viikkoon. Yliopistot laskevat omat valintatuloksensa, ei Opintopolku. Se vain sijoittelee paikat hakijoille.
UEF on luvannut valintatulokset ennen pääsykokeita, ja lääkiksen eka vaihe on ensi viikon ma tai ti. Sen kimppuun taitavat käydä ekana.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin
Onnea! Tämä on työvoitto!