Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen saa olla elättinä vuosikausia, mutta mieheltä ei kestetä edes kuukauden työttömyyttä?

Vierailija
26.05.2006 |

Ihmettelen suuresti raivoa, jolla vannoutuneet kotiäiditkin suhtautuvat tilanteisiin, jossa mies on väliaikaisesti poissa tienaamasta, esim. työttömyys. Mies haukutaan heti luuseriksi, kehotetaan eroamaan välittömästi ja hoetaan, kuinka miehellä ei ole oikeutta elää vaimonsa siivellä, vaan töitä pitää tehdä koko ajan hampaa irvessä.

Mutta annas olla tilanne toisinpäin: naisella on oikeus jäädä kotiin " hoitamaan lapsia" vaikka kymmeneksi vuodeksi, miehen kanssa ei asiasta välttämättä edes neuvotella vaan ilmoitetaan. Ja eihän nainen ole elätti koskaan, vaan " meillä on yhteiset rahat" . Joopa joo, yhteiset tasan niin kauan kun mies on se joka tienaa. Ja jos mies kehtaa patistaa vaimoa töihin, on hän sika joka ei arvosta naisen kotona tekemää arvokasta työtä.

Tällaisia ovat nykyajan naiset, nämä tasa-arvon kukkaset.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies laitetaan vaikka toiselle puolelle suomea keikkatöihin jos läheltä ei löydy. Tämähän on vain yksi esimerkki naisten tavasta ajatella vain itseään, elämän eri alueilta vastaavaa löytyisi lukematon määrä.

Vierailija
42/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee ihan omasta aloitteestaan töitä firmassa jossa tehdään keikkaa kauemmas. En vaadi vaihtaan työpaikkaa, jos tykkää olla sielä niin on!

Ei mieskään mun työpaikasta valita!!!

Tärkeämpää on työ kuin olla työttömänä -varsinkin jos ei voi edes kotitöitä tehdä.. Lusmu!

7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä tienaan enemmän. Maksan lapsen kaikki kulut, talon remontit, ruuat. Välillä harmittaa, mutta näin on ollut jo 7 vuotta.

Mies on hyvä isä. Se on toki tärkeää.

Vierailija
44/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotona oleva nainen uhrautuva energiapakkaus, jonka koti kiiltää ja miestä odottaa lämmin ateria?

Nykyajan perheitä seuranneina varmasti jokainen voi myöntää, että nämä stereotypiat ovat puolin ja toisin melko kaukana totuudesta. Poikkeuksia tietysti löytyy.

Vierailija
45/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollen moni nainen oikeasti viihtyy kotiäidin roolissa, huolehtien perheestään, kodista ja lapsistaan. Kun taas harvalle miehelle tämä on luontevaa.

Poikkeuksia löytyy, mutta oikeasti harvassa ovat ne miehet, jotka haluavat olla kotona lasten kanssa muutamaa kk pidempään.

Vierailija
46/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koskaan ei voi nainen elättää.. Meinaako tämä sitä että olisit kotona? Että tekisit siivoomiset, ruoat, hoitaisit lapset, pyykit? Vai meinaatko että olisit kotona, nainen tekisi työt JA kotihommat (lue: naistenhommat kuten kasi meinas)?

Se, että mies jää työttömäksi ja ilmoittaa vaimolle että nyt menet töihin ei ole myöskään tasa-arvoa. Se on komentelua!

Tiedoksi: suurin osa perheenisistä ja -äideistä siivoavat, pyykkäävät, laittavat ruokaa ja hoitavat lapsia ja TÄMÄN LISÄKSI käyvät töissä. Se, että noiden arkiaskareiden takia voisi jäädä vuosiksi pois työelämästä olisi aikamoista luksusta miehille. Mutta heillä ei usein tätä valinnan mahdollisuutta ole. Jos nainen ei muuta keksi, niin vetoaa pieneen palkkaansa tai muuhun tekosyyhyn, mutta elättäjäksi ei perusperheenäidistä ole.

Ja viimeiseen kommenttiisi: jos nainen jää kotiin ja ilmoittaa miehelle että nyt menet töihin, se ei ole tasa-arvoa. Se on komentelua! Joten älkää nyt komennelko niitä miesparkojanne, antakaa heille oikeus olla kotona jos haluavat, kun kerran itsellennekin sen oikeuden suotte.

Vierailija
47/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon mies tekee työtä kuin työtä elättääkseen perheensä.

Naurattaa sellaiset konttorihiiret, jotka pelkää fyysistä työtä. Ei ne mitää miehiä ole, vaan neitejä. Ällöttää jo kätellä sellaista " miestä" jonka käsistä huomaa että, ei ole koskaan nostanut kauppakassia painavampaa.

Vierailija
48/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen niin hyvin viihtyy kotona huolehtimassa kodista ja lapsista, miksi hän vaatii pitkää työpäivää painavalta mieheltään tarkkaa fifty-fifty -osallistumista kotitöihin ja lastenhoitoon?

Vierailija
49/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuntuu kirjoittavan ihan omia juttujaan.

Vierailija
50/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika harva kotiäiti vaatii fifty-fifty kotitöiden tekemistä. Pistä vaikka galluppia tänne.

Ja paskapuhetta että miehelle olisi luksusta olla vuosia hoitovapaalla - mies voi ehkä joskus sellasta kuvitella kun luulee että kotonaolo on lomaa - tosiasiassa seinät alkaisi aika äkkiä ahdistaa.

t. biologi

Vierailija
51/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Naurattaa sellaiset konttorihiiret, jotka pelkää fyysistä työtä. Ei ne mitää miehiä ole, vaan neitejä. Ällöttää jo kätellä sellaista " miestä" jonka käsistä huomaa että, ei ole koskaan nostanut kauppakassia painavampaa.

Kunnon nainen tekee työtä kuin työtä elättääkseen perheensä eikä vikise naisten huonommista palkoista tai ikävistä työkavereista. Naurattaa sellaiset läskikasat, jotka roikkuu netissä ja pelkää oikeaa työtä. Ei ne mitään naisia ole, vaan taakkoja. Ällöttää jo jutella sellaisen naisen kanssa, josta näkee ettei ole käynyt sivistyksen parissa moneen vuoteen.

Vierailija
52/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja aika harva kotiäiti vaatii fifty-fifty kotitöiden tekemistä. Pistä vaikka galluppia tänne.

Ja paskapuhetta että miehelle olisi luksusta olla vuosia hoitovapaalla - mies voi ehkä joskus sellasta kuvitella kun luulee että kotonaolo on lomaa - tosiasiassa seinät alkaisi aika äkkiä ahdistaa.

t. biologi

Koti-isissä ja äideissä on se ero, että koti-isät sentään myöntävät nauttivansa kotona olosta ja että se on helpompaa kuin työn ja kodin oravanpyörän yhdistäminen. Naiset taas - netissä kolmatta tuntia istuessaan - vakuuttelevat muille (ja itselleen) tekevänsä raskasta työtä kellon ympäri, vaikka todellisuudessa heidän aikataulunsa on juuri niin rentoa tai tiukka kun itse haluvat.

Vierailija
53/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taitaa ylläoleva teksti kuvastaa omaa " miestäsi" . Otan osaa!

T: Yksityisyrittäjä Helsingistä, jolla on mies myös yrittäjä. Työtä ei saa pelätä. Näin sinulle ja " miehellesi" pikkuvinkkinä.

Vierailija
54/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta sekä kotiäitiydestä että työäitiydestä (parasta-aikaa olen töissä), ja TIEDÄN, että kotiäitiys oli raskaampaa. Nimenomaan henkisesti.

t. biologi

Vierailija:

Koti-isissä ja äideissä on se ero, että koti-isät sentään myöntävät nauttivansa kotona olosta ja että se on helpompaa kuin työn ja kodin oravanpyörän yhdistäminen. Naiset taas - netissä kolmatta tuntia istuessaan - vakuuttelevat muille (ja itselleen) tekevänsä raskasta työtä kellon ympäri, vaikka todellisuudessa heidän aikataulunsa on juuri niin rentoa tai tiukka kun itse haluvat.

Vierailija
55/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit napata tekstistäni sen mitä vaan halusit.. Koska TOTA en tarkottanut! :D

Selitän selvennystä:

Mieheni saa mun puolesta vapaasti jäädä koti-isäksi TAI olla työtön; kunhan hoitaa kotihommia!! Mulla ei ole mitään syytä nipottaa jos mies osallistuu kodin pyörittämiseen, mutta on paljon miehiä jotka ei tee kotitöitä vaikka olis työttömänä -ja vaikka olis ollu vasta kuukaudenkin, mutta jos ei siivoa tai tee mitään muuta kun makaa sohvalla ja rapsuttele kulkusiaan niin ihan turha kuvitella selviävänsä ilman marmatusta!

Koska siinä missä jotkut miehet pitää siivoamista akkojen hommina (kuten kasi) pitää toiset naiset ukkojen alistavaa, seksististä käsitystä sukupuoleen sidottua tekemistä loukkaavana ja SILLOIN jos ei " kykene" tekeen " ees" naisten hommia niin johan siinä onkin ukko!

Mun puolestani semmoset M-I-E-H-E-T saa kyllä jäädä rapsuttaan kulkisiaan sohvalle -mutta se sohva ei ole samassa osotteessa mun kanssa!

Koska jos NAISEN HOMMA on siivota, niin MIEHEN TEHTÄVÄ on ruokkia perhe -siis hommata se paisti uuniin. Toisinpäinkin siis sopii mulle et mää käyn hakeen paistin uuniin, mutta silloin MINÄ en tee lisäksi kotitöitä!

Mitä tulee siihen marmatukseen että: " Kun tulen kotiin, pitää mun tehdä kotitöitä, vaikka nainen on kotona niitä varten!" HALOO!!! Teetkö sää itse kaksi vuoroa töitä? Koska silloin kun SINÄ olet miehenä töissä tekee nainen aamupalaa, ruokaa, ulkoilee, vaihtaa vaippaa, harjaa hampaat ja hiukset, tiskaa, laittaa pyykkiä, imuroi, pesee lattiat, leikkii.. Siihen se päivä katkeaa kun mies tulee kotiin. Sitten tehdään jotain yhdessä! Vai onko tasavertaista että nainen siinä täyshoitaa miehenkin? Pyyhinkö pyllynkin??

Miten kävisi jos mies on kotona ja nainen töissä -saako nainen silloin täysihoidon? Ja suihinoton hymyn kera illan päätteeksi?

seiska

Vierailija
56/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ainakin sattui ihan yhtä paljon kuin mieheeni jokainen " kiitos, mutta ei kiitos" vastaus, jonka hän työhakemuksiinsa sai.

Mieheni tuskin piti minuakaan luuserina, kun olin kotona hoitamassa lapsia. Minä en ilmoittanut, että jään kotiin ja mies saa elättää minua. Minä kysyin mitä mieltä mieheni on siitä, kuuluuko lapsen mennä hoitoon alle vuoden ikäisenä vai olla kotona vähän kasvamassa. Mieheni mielipide oli, että lapsen pitäisi olla kotona ja mieluiten kolmevuotiaaksi. Minun täytyi kuitenkin työpaikkani takia palata työelämään aikaisemmin. Mieheni olisi voinut jäädä kotiin hoitamaan lapsia, mutta hän ei halunnut, joten lapset olivat kotona vain puolitoistavuotiaiksi.

Vierailija
57/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIES ei tiskikonetta käynnistä -TOSIMIES käynnistää! :))

7

Vierailija
58/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska jos NAISEN HOMMA on siivota, niin MIEHEN TEHTÄVÄ on ruokkia perhe -siis hommata se paisti uuniin. Toisinpäinkin siis sopii mulle et mää käyn hakeen paistin uuniin, mutta silloin MINÄ en tee lisäksi kotitöitä!

Mitä tulee siihen marmatukseen että: " Kun tulen kotiin, pitää mun tehdä kotitöitä, vaikka nainen on kotona niitä varten!" HALOO!!! Teetkö sää itse kaksi vuoroa töitä? Koska silloin kun SINÄ olet miehenä töissä tekee nainen aamupalaa, ruokaa, ulkoilee, vaihtaa vaippaa, harjaa hampaat ja hiukset, tiskaa, laittaa pyykkiä, imuroi, pesee lattiat, leikkii.. Siihen se päivä katkeaa kun mies tulee kotiin. Sitten tehdään jotain yhdessä! Vai onko tasavertaista että nainen siinä täyshoitaa miehenkin? Pyyhinkö pyllynkin??

seiska

Taidat olla hieman kotiäitiyden sekoittama, eihän sepostuksestasi saa mitään selvää. Ensin sanot, että jos sinä olet se joka " hakee paistin uuniin" eli käy töissä, et kyllä lisäksi tekisi kotitöitä.

Mutta samaan hengenvetoon haukut miehet, jotka odottavat että kotona oleva puoliso tekisi suurimman osan kotitöistä. Nyt oletkin sitä mieltä, että kotihommat pitää jakaa, eli työstä palaava mies tarttuukin imuriin ja soppakauhaan kunhan kotiin pääsee, ettei nainen rasitu liikaa.

Eli yhteenvetona mielipiteesi: jos nainen elättää perheen käymällä töissä, hänen ei kuulu sen lisäksi tehdä kotitöitä. Mutta jos mies elättää perheen käymällä töissä, tulee hänen työpäivänsä jälkeen osallistua tasapuolisesti kotitöihin. Hmmmm....

Vierailija
59/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisia pitää vaan syyllistää ja vaatia tekemään ihan kaikki? Varmasti naiset yrittävät parhaansa työelämässä ja lastenhoidossa ja vielä kärsivät huonoa omatuntoa molemmista, kun eivät ehdi olla joka paikassa yhtäaikaa. Samaa ongelmaa ei ole miehillä.

Vierailija:

Annetaan ymmärtää, että se on väärin, jos nainen vaatii miestä elättämään perheensä ja kantamaan vastuunsa sillä aikaa, kun nainen hoitaa kotona perheeseen yhteisellä päätöksellä hankittuja lapsia. Voi voi ukkoparkaa, kun joutuu oikeasti tekemäänkin perheessä jotain, eikä voikaan vajota takaisin " äitin" helmoihin. Pah. (Vähän piruuttani kirjoitin, mutta on siinä totuuden siementäkin...)

Ja edelleenkin se nainen joutuu sen lapsen synnyttää ja imettää, siihen ei mies pysty.

Vierailija
60/64 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajateltuani sitä hetken ymmärsin, että hän tarkoitti, että mikäli hän olisi töissä ja mies kotona, hän ei suostuisi tekemään ihan kaikkia kotitöitä, vaan ainoastaan sen mitä illoille jää tehtäväksi.

Näin ainakin meillä on ollut silloin kun minä olin kotona ja myös silloin kun mieheni oli kotona.

Vierailija:

Taidat olla hieman kotiäitiyden sekoittama, eihän sepostuksestasi saa mitään selvää. Ensin sanot, että jos sinä olet se joka " hakee paistin uuniin" eli käy töissä, et kyllä lisäksi tekisi kotitöitä.

Mutta samaan hengenvetoon haukut miehet, jotka odottavat että kotona oleva puoliso tekisi suurimman osan kotitöistä. Nyt oletkin sitä mieltä, että kotihommat pitää jakaa, eli työstä palaava mies tarttuukin imuriin ja soppakauhaan kunhan kotiin pääsee, ettei nainen rasitu liikaa.

Eli yhteenvetona mielipiteesi: jos nainen elättää perheen käymällä töissä, hänen ei kuulu sen lisäksi tehdä kotitöitä. Mutta jos mies elättää perheen käymällä töissä, tulee hänen työpäivänsä jälkeen osallistua tasapuolisesti kotitöihin. Hmmmm....