Yksinäisyys ruokkii yksinäisyyttä
Yksinäisyyden terveyshaitta on sama kuin polttaisi 15 askia tuoakkaa päivässä. Yksinäisiä ihmisiä kuitenkin pidetään usein joko epäsosiaalisina tai heidän ajatellaan haluavan olla yksin. Heidät jätetään yksikseen, seuraa vältetää ja annetaan olla yksin vaikka henkilö ilmaisisi omaavansa vahvoja yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden tunteita.
Kommentit (64)
Mulla on harmi kyllä lähinnä vain sellaisia "kavereita", jotka eivät suostu lähtemään minnekään tai tekemään mitään. Kova ulina kuitenkin miten yksinäistä ja tylsää elämänsä on. Eivät kykene sosiaalisuuteen muuten kuin älyluurin kautta. Voivat sitten ihmetellä ja rutista vielä enemmän, kun en jaksakaan enää pitää yhteyttä saati pyytää minnekään. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on harmi kyllä lähinnä vain sellaisia "kavereita", jotka eivät suostu lähtemään minnekään tai tekemään mitään. Kova ulina kuitenkin miten yksinäistä ja tylsää elämänsä on. Eivät kykene sosiaalisuuteen muuten kuin älyluurin kautta. Voivat sitten ihmetellä ja rutista vielä enemmän, kun en jaksakaan enää pitää yhteyttä saati pyytää minnekään. :)
Voin samaistua. Aina kun pyytää lähtemään johonkin tai tekemään jotain niin aina ulistaan ettei ole aikaa eikä rahaa tai on jotain muuta menoa tai ei vain juuri silloin huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin samaistua. Aina kun pyytää lähtemään johonkin tai tekemään jotain niin aina ulistaan ettei ole aikaa eikä rahaa tai on jotain muuta menoa tai ei vain juuri silloin huvita.
Totta! :D
Lisäksi esimerkiksi työttömillä on tuskin ajastakaan puutetta. Rahasta ehkä, mutta myös ilmaista aktiviteetteja on olemassa. Mutta vaikka maksaisin heille pääsylipun jonnekin tms. kävelisin ihan kotiovelta hakemaan, hankkisin joululahjat, niin mikään ei koskaan kelpaa tai kiinnosta. Aikansa tuollaista katselee ja luovuttaa.
Tämä on totta ainakin omalla kohdallani. Olen yksinäinen, mutta en minä kaikkien kanssa viitsi kaveerata, vaan ihmisessä pitää olla jotakin minua inspiroivaa. Mieluummin olen yksin (luen, kehitän itseäni, urheilen) kuin lässytän paskaa tylsimysten kanssa.