Haluaisin perustaa pizzerian, maksaako Kela toimitilat ja välineet?
Kommentit (22)
Starttirahan voit saada. Miljoonan kuussa verottomana yritystukena.
T:Petteri
Ootko kameli taluttaja? Pistä rätti takasin päähän ja autiomaahan.
Pizza Enrico..mitä mitä sinä sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Maksaa jos olet lankkinaama. Kotimaisen valkonaaman on turhaa unelmoidakaan sellaisista etuuksista mitä hiekkasoturit saavat.
Kun te persut pysyisitte kerrankin ihan faktoissa niin se olisi iloinen yllätys. Alkaa jo kyllästymään tuohon saman toistamiseen.
Voit kokeilla 4kk yrittäjyyttä työttömänä
https://www.verkkouutiset.fi/a/nelja-kuukautta-ilman-etuuden-menetysta-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa jos olet lankkinaama. Kotimaisen valkonaaman on turhaa unelmoidakaan sellaisista etuuksista mitä hiekkasoturit saavat.
Kun te persut pysyisitte kerrankin ihan faktoissa niin se olisi iloinen yllätys. Alkaa jo kyllästymään tuohon saman toistamiseen.
Minä en ole persu. Minulle te vasariluuserit olette samaa paskaa persuluusereiden kanssa. Samanlaisia mitättömiä tyhjänjauhajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole persu. Minulle te vasariluuserit olette samaa paskaa persuluusereiden kanssa. Samanlaisia mitättömiä tyhjänjauhajia.
näin puhuu vaan nukkuvat äänestäjät terveisin EI populisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin puhuu vaan nukkuvat äänestäjät terveisin EI populisti
Miksi teidän paskajoukoistanne tulevia tyhjää länkyttäviä luusereita pitäisi äänestää? Nukkuva äänestäjä on tyhmin nimitys ikinä.
Kannattaa ainakin kysyä. Aikoinaan perustin autokorjaamon kokonaan Kelalta saadulla erityistukiavustuksella joka kattoi välineet ja tilat. 600 000 euroa oli aika reilu kädenojennus Kelalta mutta voi olla että nykyään näitä harkinnanvaraisia avustuksia ei myönnetä.
Vierailija kirjoitti:
Sinu pitsassa ei ole makua.
Kyllä. Ja kun rahat loppuu niin serkku voi aloittaa firman uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinu pitsassa ei ole makua.
Minu pitsa maistu iha aaltopahvi ja munakarva.
Menipäs vassarisuunsoittajalla luu kurkkuun kun ei ollutkaan persun kanssa väittelemässä. Taitaa olla niin että vain persuille sinä vässykkä uskallat soittaa suutasi kun ovat samanlaisia häviäjiä kuin sinä ja kaltaisesi.
Siellä työmarkkinatorilla voi tehdä yrityssuunnitelman. Sit voit hakea starttirahaa ja hakea yrityslainaa. Yrityslainaa ei haeta kelalta. Valtiolla on siihen oma instanssi. Pitsauuni käytettynä, muuan pöytä, kassa kalusto. Menee vasta 10 tonni. Puolen vuoden vuokra pitää yleensä maksaa etukäteen ja vakuutuksia.
Alkupääoma 30 tonnia.
Tee hyvää pitsaa. Maksat sen vuodessa.
Huono pitsa. Konkurssi.
No ei tasan maksa. Aikanani perustin yrityksen, ja ainoat "tuet" mitä sain oli starttiraha työkkäriltä (ts. sain työttömyyskorvausta muutaman kuukauden, taitaa olla edelleen voimassa), mutta itse yrityksen hankintoihin piti hakea Finnveralta lainaa.
Sen sai aika helposti, kun oli ensin uusiyrityskeskuksen kanssa tehty laskelmat kuntoon, mutta laina oli omavelkaisesti taattua, ja sitähän oli sitten kiva koettaa maksaa takaisin kun firma meni nurin. Jäi melkoinen kammo yrittäjyyttä kohtaan kyllä tuosta.
Maksaa toki. Ja tillaa lisäksi vuoden pizzat etukäteen.
Mutta yks pikku ehto löytyy. Onhan sulla karvaiset ranteet...?
No tottakai maksaa. Pyydä myös auto, jotta voit aloittaa kotiintoimituksen.