Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuunmammat - kuulumisia

25.05.2006 |

Helatorstaita syyskuunmammoille! Mitenkäs olette voineet???

Täällä vointi ollut flunssaa lukuunottamatta ihan hyvä, mitä nyt supistelee jonkin verran - ei tosin kipeästi. Maanantaina olin viimeisen päivän töissä, nyt vapaapäivillä ja ens maanantaina alkaa virallisesti kesäloma! Lomaa pidän kolme viikkoa ja juhannusviikolta haen sitten sairaslomaa vaikka vointi ollutkin hyvä. Neuvolassa kävin tiistaina ja neuvolan tätikin sanoi, että ihan hyvä kun jäin näin aikaisin pois töistä. Ajattelin, että eiköhän se pulju pyöri vallan mainiosti ilman meikäläistäkin ja sitä paitsi jos sillä yhtään pystyy näiden pikku possujen masuaikaa pidentämään niin hyvä.

Neuvolassa kaikki oli ihan ok. Sydänäänet kuului molemmilla hienosti, kovasti potkivat kun ääniä yritettiin kuunnella :)

Sykkeet: toisella 130-140 välissä ja toisella 150 luokkaa

verenpaineet: 100/50

hemoglobiini: 118, oli noussut 111:sta, sain luvan syödä rautaa vain joka toinen päivä - jee!

Painoa oli tullut ed. kerrasta 2,4kg eli yhteensä painoa on kertynyt n. 5,5kg

Fundus-mitta kyllä mitattiin, mutta ei jostain syystä merkannut sitä korttiin enkä huomannut kysyä eli en sitten tiedä millaisia lukemia näytti.

Pissa oli puhdas.

Seuraava neuvola on sittten juhannusviikolla, ultraan päästään jo kahden viikon päästä. Ollaan alettu kallistua siihen suuntaan, että kysytään seuraavalla ultra-kerralla kumpaa sukupuolta pikku possut edustavat :) Huomenna ajateltiin mennä katsomaan vaunuja ja mahdollisesti jopa ne ostaa jos niitä saa säilytää liikkeessä. :)

Olisi kyllä kiva taas kuulla miten teillä muilla menee, joten laittakaahan viestiä!

:) elaine + pikku possut rv 22+2

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis päiväkausiin istunut koneella, vaan olen ollut jumissa sohvalla. Mulla irtosi ilmeisesti limatulppa, kun yhtenä iltana/yönä hulahti jotain veristä limaa housuun. Eivät ottaneet mua vielä Taysiin seurantaan, mutta kehottivat lepäämään enkä saa tehdä oikeastaan mitään. Limatulppa säikäytti todenteolla, koska koko raskauden aikana ei ole ollut mitään vuotoja tai muitakaan oireita. Nyt kätilö vain totesi, että pitäis levätä mahdollisimman paljon, että päästään vauvojen kanssa vielä pikkuinen matka eteenpäin.

Tuon limatulpan jälkeen on päivittäin ollut pientä vaaleanpunaista/rusehtavaa vuotoa ja pelottaa käydä vessassa. Voi kun ei enää tulisi sellaista enempi veristä, sais koko vuoto loppua ennen kuin mun mielenterveys menee!!!

Vauvoilla on kuitenkin kaikki hyvin, kun liikkuvat niin aktiivisesti päivät läpeensä. Viime viikon Tays-käynnillä selvisi, että tyttö on tosiaankin pienempikokoinen kuin poika, mutta molemmat olivat silti kasvaneet ihan hyvin. Silloin A-tyttö 1700 g ja B-poika 2100 g. Painoeroa 15% mut lääkäri ei ollut huolissaan, koska tytöllä on erimuotoinen pää ja lyhyempi reisiluu kuin pojalla. Massun kohdasta tyttö oli riittävän pulska ja napanuoravirtauksetkin ok. Ensi viikolla uusi kontrolli, silloin kuulemma aletaan keskustella synnytystavasta, kun ei ole enää todennäköistä, että A-tyttö kääntyisi.

Elisel: Oli tosi kiva jutella silloin viime viikolla! Ja hauska tosiaan tavata muitakin tuplamammoja. Suvussa tai ystäväpiirissä kun kaksosia ei ole, niin on kiva jutella sellaisen kanssa, jolla on Oikeasti kokemuksia tuplaodotuksesta!

Taitaapa vain olla niin, että seuraavaksi syysmammat kokoontuvat Taysin kahvilassa ;) Eipä tässä kai uskalla mihinkään lähteä, edes postilaatikolle. Tietysti jos käy niin hyvin, että vielä 3 viikkoa mentäisiin eteenpäin (silloin täyttyy 37 vkoa), voi alkaa vähän revitellä. Nimim. Vieläkin haaveilee Ikean reissusta :D

Tänään siis synnytysvalmennus. Harmi vain elaine80 että ollaan eri ryhmissä. Meillä tosiaan valmennus alkaa vasta 18.30.

Nyt palaan taas sohvalle, on tullut istuttua hiukan liian kauan ;)

EmpOmppu ja ötökät 33+5

Vierailija
62/122 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto on saatu hoidettua ja olen jo käynyt uudessa neuvolassakin. Oli kiva terveydenhoitaja :) Tosin tavaroiden purkaminen ja siirtely on ollut sen verran rankkaa, että täälläkin on supistellut jonkin verran, ei onneksi kertaakaan kipeästi. Ja onpa ollut aikoja, ettei ole supistellut moneen päivään peräkkäin.

Neuvolakuulumisia: Tytön syke korkeampi kuin pojan, lukemia en tiedä. Poika ei tosin tykännyt sykkeen kuuntelemisesta, vaan potki suoraan sitä anturia, kunnes kuuntelu lopetettiin. Varsin kovatahtoinen on näköjään jo nyt!

Fundus-mitta 27 cm (rv 22+4), verenpaine oli mulla onneksi laskenut, vaikka en ollut mitään erikoista sen vuoksi yrittänytkään tehdä. Viimeksi se oli omasta mielestäni hiukka korkea (th sanoi silloin tosin, ettei ole mitään hätää niissä lukemissa), mutta taisi johtua väsymyksestä ja kamalasta stressistä. Hemoglobiini oli noussut, nyt se oli 129. Sen kehitys on ollut 143 - 123 - 129. Joten rautaa ei tarvitse syödä vieläkään! Th sanoi, että mulla onkin tosi hyvät rautavarastot omasta takaa.

Painoa on tullut alusta 8 kg. Eikä hirvitä yhtään! Syön kuitenkin tosi terveellisesti enkä ole kokoni puolesta kasvanut juuri yhtään. Kuulemma huomaa vain alleista (vähän) ja sitten tietty mahasta. Muuten olen samankokoinen kuin ennen raskauttakin. Kai ne kilot sitten mahassa ovat ;)

Kesäkuun puolenvälin paikkeilla menen neuvolalääkäriin ja ajattelin silloin jäädä sairauslomalle. Olisin kuitenkin kesän työttömänä (viraton opettaja...), joten on helpompi mennä työkkäriin, kun voi näyttää, ettei ole työkuntoinen. Ja sitä ennen pitäisi tulla kutsu ultraan. Muuten, mun ultraaja sitten vaihtuu, kun en voi enää käyttää Treen Keskusäitiysneuvolan palveluja. Tästä lähin asioin sitten Taysissa.

Näin mennään täällä! Laittakaahan muutkin kuulumisianne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis

EmpOmppu & tyttö+poika 23+0

Vierailija
64/122 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ollaan voitu. Vauvat potkivat kovasti ja vatsa on tosi paljon eteenpäin suuntautunut. F-mitta oli 31cm rv 24. Ensi viikolla tiistaina on Ultra Tayssissa ja sit siitä parin viikon päästä neuvolakäynti omalla paikkakunnalla.

Juhlat on kohta tulossa. Valmistun lähihoitajaksi 3.6 ja viikonloppuna pidän sitten juhlia sukulaisille ja ystäville. Hoitovapaalle jään esikoisen kanssa 4.6 ja sit parin kuukauden päästä alkaakin äitiysloma. Niin ja avioliittoon mennään miehen kanssa 2.6 maistraatissa (Apua, sehän on jo viikon päästä :) Tulee yllätyksenä vieraille, edes meidän kummankaan vanhemmat eivät tiedä.

Tiistaina sitten lisää kuulumisia!

Santsuma & pienokaiset rv 25+1

Vierailija
65/122 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että sairaslomapohdintoja on teillä muillakin. Mua on tällä viikolla alkanut tosissaan uuvuttamaan tää töissäkäynti ja rättiväsyneet arki-illat. Eilen kun sai levätä olin ihan eri ihminen! Mietinkin että ens ma olisin ihan otollinen sairaslomapäätökselle vaikka oon ajatellut että juhannukseen pitäisi jaksaa kun on töissä projektitkin kesken.

Vointi noin muuten on ihan ok, mitä nyt kaikkea pientä vaivaa ilmaantuu koko ajan lisää, ja iltasin on vaikea saada unen päästä kiinni, samaa muistan esikoisen ihan loppuraskaudesta... Onko teillä muilla vielä uniongelmia?? Supistelut tuntuu vaan rauhoittuvan, ei vaivaa oikeestaan enää ollenkaan, oon kai oppinut oleen rauhallisempi liikkeissäni :)

Mekin muutetaan nyt sitten heinäkuun lopussa, koti löytyi viimein ja Tampereelle jäädään, eli ympäryskunnat saa vielä odottaa...

Elaine:

Sykkeet: toisella 130-140 välissä ja toisella 150 luokkaa

verenpaineet: 100/50

- ihan samoissa sykkeet kun meidän papusilla, veikkaanpa teillekin A-poikaa ja B-tyttöä! Kerropa miltä ulrassa näytti jos siis aiotte tuon sukupuoliasian selvittää...

Elise ja papuset 24 tasan

Vierailija
66/122 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...melkoisen isoja tapahtumia teillä tiedossa. Häähumua ja oikein hauskoja juhlia sulle sinne!!

-Elise

Vierailija
67/122 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EmpOmppu, toi limanen vuoto saattoi olla ihan vaan kohdunsuun avautumisesta johtuvaa, ei välttämättä varsinainen limatulppa, tosin sekin tarkoittanee kyllä että synnytys voi olla jo tosi lähellä. Tsemppiä, koita jaksaa olla makuullaan paljon! Nää on tärkeitä päiviä vauvoille. Ja hienoa että A-tytölläkin virtaukset kunnossa, taitaa olla tulossa siro tyttönen!

Minä vaan painiskelen hepatoositulosten kanssa kun taas odotellaan uutta sappihappotulosta ja kovasti vaan käskevät laskea liikkeitä.. ja kontrolliaika edelleen siellä kahden viikon päässä... inhottavaa tämmönen odottelu ja epätietoisuus mutta minkäs teet!

Mitenkäs synnytysvalmennus meni? Oliko hyödyksi?

Juu ja tapaamiset taitaa tosiaan seuraavaksi olla Taysin kahvilassa ;)

Hurjasti tsemiä ja lepoa kaikille,

Elise ja papuset 34+6

Vierailija
68/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin keskiviikkona valmennukseen ja sille tielle jäin. Juuri ennen valmennukseen lähtöä valahti enemmänkin vaaleanpunaista ja päätin kysyä synnytyspolilta vähän neuvoa. Käyrää otettiin ja pääsin lääkärille. Testipuikoilla katsoivat, että ti-ke jatkunut vuoto onkin ollut lapsivettä ja sitä tulee edelleenkin. Mut otettiin heti osastolle, 3 kertaa päivässä antibiootteja suoraan suoneen estämään tulehduksia kohdussa, 2 kortisonipiikkiä yms. Olen siis nyt kolmatta päivää osastolla enkä pääse kotiin ennen kuin vauvat ovat syntyneet = ensi viikon aikana!!!! Koska keskola on täynnä, viikonloppua vasten eivät ala käynnistellä. Jos tässä viikonlopun aikana en saa kehitettyä tehokkaita suppareita, maanantaina käynnistellään joko tableteilla tai tipalla. Meillä on siis 2 pientä vauvaa ensi viikon aikana!!! HURJAA!

Näin syyskuulaisesta tuleekin elomamma :) Eivät mun suunnitelmat ihan toteutuneet: olin niin kovasti ajatellut lähteä synnyttämään 31.8. jälkeen...

Alatiesynnytys lienee hyvinkin mahdollinen, tänään vielä ultrataan viimeisimmät painoarviot ja katsotaan, mihin kohtaan kalvoa reikä on tullut ja kumpi vauvoista menettää lapsivettä. Alatiesynnytyksen pitäisi onnistua A:n perätilasta huolimatta helposti, koska A-vauva on pieni eikä ainakaan viimeksi ollut raajoja tarjoutumassa ensimmäisenä.

Tällaisia kuulumisia multa. Tulen tänne kirjoittelemaan/lukemaan aina kun on mahdollisuus. Nyt lähden heittämään Taysin pihalle pienen kävelylenkin, jos vaikka sillä saisin supistuksia alkamaan. Tänään olen tuntenut 4, mutta se ei ole tarpeeksi (8 tunnin aikana...)

EmpOmppu ja pian syntyvät ötökät 34+0

Vierailija
69/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas että sinäkin sitten olit siellä... Niin minäkin. Tänään pääsin kotiin. Mulla kanssa lorahti sunnuntaina illalla veret housuun ja sitten supisteli oikein olan takaa. Tipassa olin ja sitten päätettiin että saa syntyä. Mutta miten kävikään? Supistukset loppu kuin seinään. Kohdunsuu on avautumista vaille valmista tavaraa ja A:n pää painaa todella alas. Mutta kun mitään ei tapahdu niin kotiin vaan. (olin siis su-pe osastolla)Tiedoksi vaan kaikille etä nyt on tosiaankin ruuhkaa ossastoilla kun uusi lapsivuodeosasto on tekeillä. Paikkoja ei juurikaan ole mutta pakko venyä.

Nyt minä sitten odottelen tällä kotona josko tuo synnytys joskus lähtee käyntiin. Mun tuurilla me odoelölaan vielä ainakin se 5 viikkoa mutta josko tuo hieman aikaisemmin.... :) Paljonko muuten ne painoarviot????????

T: Turmis ja lapset 33 tasan

Vierailija
70/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä jännät paikat EmpOmppu!!! Tsemppiä kovasti sinne ja toivotaan että kaikki menee hienosti ja saatte ihanat pikkuiset turvallisesti maailmaan :) Varmaan jännittää aikalailla!

Kyllähän tämä alkaa olla totisinta totta pikkuhiljaa, mammat alkaa jakautumaan pienen ajan sisällä ihan tosissaan...iik! Kyllähän tässä itsekin koko ajan miettii kauanko tässä vielä keikutaan, tilanne kun voi muuttua niin äkkiä. Nyt on pysytty kasassa melkein se kaksi vkoa joka oli viime lääkärin jälkeen tavoite, tiistaina seuraava lääkärin kontrolli jolloin taas nähdään mikä on kohdunsuun tilanne. Luulen kyllä että kohdunsuu on auennut lisää, niin kovasti tuntuu tuota painetta alapäässä ja eilen alapää oli suorastaan kipeä. Kyljen kääntäminen öiseen aikaan on käynyt ihan muutaman päivän sisällä lähes mahdottomaksi, kun sattuu ja olo on muutenkin melkoisen raskas. Pissallakin saa juosta melkein koko ajan myös päiväsaikaan. Eli sitä ei tiedä EmpOmppu vaikka oltaisiin vielä yhtäaikaa osastolla!!! Vaikka kovasti kyllä toivon, että raskaasta olosta huolimatta possut jaksaisivat masussa vielä sinnitellä jonkin aikaa..

Käyhän EmpOmppu kirjoittelemassa kuinka tilanne etenee jos vain suinkin pystyt!! Kovasti olemme täällä hengessä mukana!! :)

Mitäs muille mammoille kuuluu, onko lähtötuntemuksia ilmassa??

:) elaine + pikku possut rv 33+3

Vierailija
71/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuo sinun kirjoituksesi tullut sillä välin kun kirjoittelin omaa teksitäni, niin en päässyt sitä kommentoimaan samalla ;)

Odottavan aika on varmasti melkoisen pitkä, varsinkin kun tietää että nyt ollaan tosi lähellä tositoimia! Mitkäs ne teidän vauvojen painoarviot olikaan??

Jännityksellä odotellaan kuka kerkiää ensiksi pienokaisensa maailmaan saattelemaan!!

:) elaine *peukut pystyssä

Vierailija
72/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän hakusessa nyt ku se tehtiin tiistaina mut lääkäri sai A:sta melkein 200g pienemmän ku kaks viikkoa sitten joten en oikein uskonu. Oli kyllä eri lääkäri ku edellisellä kerralla. Tosin ite arvioisin pari kiloisiksi noin mahan päältä kokeilemalla (ite oon kätilö) ja kollegat oli samaa mieltä.

Keskiviikkona saa sit uuden arvion kun on äitipoli.

Vierailija
73/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös taysissa yön seurannassa. Ku sydänkäyrillä oli vähän ongelmia ja itsellä ne kamalat turvotukset. Liikkeitä tuntu huonosti. Onneks vauvoilla ei ollut kuitenkaan mitään hätää. Ja turvotusten kans on vaan elettävä, vauvojen synnyttyä sitten toivottavasti häviävät. Nyt oon kotona ja meen taas maanantaina äitiyspolille.

Olo on aika tukala itellä ei saa nukuttua ja liikkuminen on vaikeeta. Osa mahasta tunnottomana ja alaosa kosketus arkana. Vessassa saa ravata ihan jatkuvasti.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti kaikkien vauvat syntyvät turvallisesti maailmaan.

Vierailija
74/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja siis nyt 34+3 ja lääkäri tuumaili ettei oo mitään hätää enää vaikka jo syntyisivät tai jos joudutaan käynnistään.

Meillä painoarviot oli 33 viikolla 2750 ja 2580

Vierailija
75/122 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EmpOmppu, onpa jännittävää, toivotan sulle kovasti suppareita! Vaikka hyvin se käynnistyskin varmasti menee. On varmaan hurjaa kun tietää jo takarajan vauvojen syntymälle!

Turmis, varmaan ihan hyvä jos vauvat vielä muutaman päivän viihtyy masussa, tsemppiä!

Tuplis, toivotaan että vauvat voi hyvin ja sulle kovasti voimia turvotuksen kanssa.

Ja Elaine, hienosti olet saanut itsesi pysymään kasassa, minä kun ajattelin että sinä olisit seuraava ;) Musta alkaa jo tuntuun että mun vauvat on se " viimeinen pari uunista ulos" :) Synnytyksestä ei ole mitään merkkejä, ja olossakaan ei ole valittamista kun ei ole mitään varsinaisia vaivoja. Raskaushepatoosi tietty aiheuttaa huolta ja murhetta, sappihapot on vieläkin koholla (12/6) mutta olipahan laskenut alkulukemista... Tuntuu että koko tays on ihan tukossa kun teidän juttuja kuuntelee, ja minäkään en saa kontrolliaikaa enkä muutakaan hoito-ohjelmaa, itse piti vaatia seuraava verikoekin ens maanantaiksi. Mutta toisaalta, ei mulla hätää kun liikkeitä on tuntunut ihan entiseen malliin, eli en valita! Teille muille kovasti voimia tositoimiin, mulla taitaa odotusta kestää vielä monta viikkoa...

Huh, nyt jään jännittämään seuraavia vauvauutisia, toivottavasti jaksatte pian tulla kertomaan tänne kuulumisia!

Elise ja papuset 35 tasan

Vierailija
76/122 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä päänuppi toimi juu kun näppäilee mitä sattuu!

Vai on monella jo hetki lähellä. Jotenkin arvasin että siinä on Taysin porukka ihmeissään vielä, kun laskeskelin meitä kaksosten synnyttäjiä...

Tsemppiä vaan kaikille joilla viimeiset hetket on koittamassa!!!!!

Mulla ei taida vielä olla mitään lähtötuntemuksia. Eilen oltiin päivä Särkänniemessä ja oli kyllä tuskaista! Jalat oli niin turvoksissa et itku tuli loppupäivästä. Nilkat ei taipunu mihinkään ja ihoa kiristi jalkapöydän päältä. Kävely sattu toden teolla. Mutta itepä halusin et pojat pääsee ennen koulun alkua sinne.

Eilen kyllä huomasin jotain kirkasta erittäin sitkeetä limaa aina vessassa käydessä. Ennen ei sellasta ole tullu. Sitäkin olen ihmetelly, et se tosi runsas valkovuoto on vähentyny aivan normaaliksi parin viimeisen viikon aikana. Mistähän se mahtaa johtua?

Kävin siellä verikokeissakin torstaina. Maksa oli ok ja hemoglobiini oli 126 vaikka neuvolassa mitattiin 104! Mikäköhän näin suuren eron tekee? Vaikuttaakohan se et labran arvo on otettu paastossa ja neuvolan ei? Joka tapauksessa oon niin väsyny, et voisin vaan nukkua ja nukkua...Nukkumisen ohessa ompele kastemekkoja. Saa nähdä tuleeko valmista ennen lähtöä. Eipä tässä oikeastaan ajattelekaan muuta kun sitä lähtöä.

Liitoskivut on vaan pahentunu. Se kyljen kääntäminen ei tosiaankaan houkuttelis yöllä ollenkaan! Eikä se vessareissu, kun kivuiltaan hädin tuskin pysyy jaloillaan. Kannatinsiteet on toinen tuskan aiheuttaja.

Mä olisin kyllä jo aivan valmis synnyttään! Itsekästä ajattelua, mut kun olo on tää ja viikkoja on 36+4 ja vauvat oli viimeks viikolla 34+1 liki 2,5kiloisia, niin mikä ettei. Vaikka toisaalta mielummin mä haluaisin synnytyksen käynnistyvän spontaanisti.

Ens torstaina mulla on se Taysin käynti ja synnytystapaa arvioidaan/suunnitellaan vasta silloin. Jos nyt sinne asti jaksais lyllertää!

Kuulumisia odotellen,

Aamusumu, Viivi & Vaavi, rv 36+4

Vierailija
77/122 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ultra Tayssissa ja kaikki oli hyvin. Molempien poikien tän hetkinen painoarvio on n.760g. A-vauva oli siirtynyt perätilaan ja B-vauva oli raivotarjonnassa. Jos tän hetken mukaan katsottais synnytystapaa, olisi se sektio, mutta vielä on mahdollista, että syntyisivät alakauttakin. Mutta lääkäri sanoi, että lantio multa kuvattaisiin sitten vielä ennen synnytystä, ennen kuin mitään päätetään. Seuraava käynti ennen juhannusta.

Santsuma & Pienokaiset rv 25+5.

Vierailija
78/122 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tänään synnytyspäivystykseen kun B-n liikkeet ei ole tuntunut eilisen jälkeen. Pääsinkin heti käyrään ja lääkärille. Vauvoilla kaikki on hyvin mutta Bn liikkeitä en edelleenkään tunne, vaikka ultrassa ainakin liikkui. On vauveli alkanut potkia kaveriaan päin niin ettei ne liikkeet mulle tunnu, paitsi hikkailu ;) Että milläs sitä liikelaskentaa teet kun ei niitä liikkeitä tunne??? No, huojentunut olo on kuitenkin vaikkakin alkoi vähän jännittämään kun tämä lääkäri veikkaili että saattaapi synnytys käynnistyä jo viikon sisään! Ei kyllä ole yhtään semmonen fiilis mutta kai sitä pitää nyt sitten olla hälytystilassa, miehenkin... ja juuri kun ehdin kirjoitella että ei ole merkkejäkään synnytyksestä, heh.

Painoarvio oli B:lle 2,5kg, A:lle ei saanukaan kun pää oli jo niin alhaalla kuopassa.

Aamusumu, minäkin oon nukkunut tosi paljon viime päivinä, heti kun hetkeksi menee huilimaan niin saman tien oon unessa, ja vaikka pitkin päivää torkun niin silti riittää yöksikin unta. Se on tietty hyvä vaan kun nyt sitä pitää nukkua kun kohta ei enää ole aikaa semmoseen ylellisyyteen :) Hemppa mulla on ollu koko ajan ihan ok, että ei sen siitä pitäisi johtua.

Mun ei tartte yöllä miettiä kyljen kääntämistä kun en pysty nukkumaan kun vasemmalla kyljellä ja vähän aikaa selällään. SItten aamuyöstä tuun sohvalle puoli-istuvaan selkäasentoon nukkumaan kun kylki on jo ihan puutunut...

No, aika huisaa tosiaan ajatella että kohta sitä synnytetään, moneltakos sulla muuten aamusumu on se kontrolli? Mulla on meinaan kanssa jo torstaina seuraava kontrolli klo 12.15. Mahdetaanko törmätä ä-polilla?

Elisel 35+3

Vierailija
79/122 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on torstaina aika 10.30. Että eiköhän siinä olis mahdollisuus törmätä. Meillä kun on aina menny siihen odottamiseen niin paljon aikaa, et kaks tuntia ollaan kyl varmasti!

Laitanpa varmuuden vuoksi tuntomerkkejä: mulla on päällä musta pitkä mekko jossa on punaisia pieniä kuvioita, silmälasit väriltään vihreät joissa hiukan oranssia, luonnonkiharat ei aivan olkapäille ulottuvat hiukset, mukana noin mun mittaiseni mies jolla parrakas naama(enemmän tai vähemmän, riippuu kuinka kiire aamulla tulee...), niin ja nää jalat on kuin norsulla...

Toivottavasti nähdään! Voi tietysti olla että kaikkikin ollaan tietämättämme toisiamme jo nähneet kun siellä ollaan aika tavalla jo rampattu!

Aamusumu, Viivi & Vaavi, rv 36+5

Vierailija
80/122 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ei sen enempää. Mies on to-pe työreissussa niin että silloin ei saa ainakaan synnyttää! Toivottavasti lääkäri ei kovin kovakourasesti ronki huomisessa kontrollissa :)

Aamusumulle vähän tuntomerkkejä musta jos satutaan huomenna näkeen, mulla on vaaleet olkapäihin asti hiukset, oon 173 pitkä hoikka ja iiiso rantapallo mahan kohdalla, laitan varmaan t.pun verkkarit jalkaan.

Niinköhän se EmpOmppu on jo synnyttänyt?? maanantainahan oli käynnistys. Mitäs muille syysmammoille kuuluu? Ja onkohan Turmiskin jo tositoimissa? Jännittävää aikaa...

tsemiä kaikille,

Elise 35+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi