Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuunmammat - kuulumisia

25.05.2006 |

Helatorstaita syyskuunmammoille! Mitenkäs olette voineet???

Täällä vointi ollut flunssaa lukuunottamatta ihan hyvä, mitä nyt supistelee jonkin verran - ei tosin kipeästi. Maanantaina olin viimeisen päivän töissä, nyt vapaapäivillä ja ens maanantaina alkaa virallisesti kesäloma! Lomaa pidän kolme viikkoa ja juhannusviikolta haen sitten sairaslomaa vaikka vointi ollutkin hyvä. Neuvolassa kävin tiistaina ja neuvolan tätikin sanoi, että ihan hyvä kun jäin näin aikaisin pois töistä. Ajattelin, että eiköhän se pulju pyöri vallan mainiosti ilman meikäläistäkin ja sitä paitsi jos sillä yhtään pystyy näiden pikku possujen masuaikaa pidentämään niin hyvä.

Neuvolassa kaikki oli ihan ok. Sydänäänet kuului molemmilla hienosti, kovasti potkivat kun ääniä yritettiin kuunnella :)

Sykkeet: toisella 130-140 välissä ja toisella 150 luokkaa

verenpaineet: 100/50

hemoglobiini: 118, oli noussut 111:sta, sain luvan syödä rautaa vain joka toinen päivä - jee!

Painoa oli tullut ed. kerrasta 2,4kg eli yhteensä painoa on kertynyt n. 5,5kg

Fundus-mitta kyllä mitattiin, mutta ei jostain syystä merkannut sitä korttiin enkä huomannut kysyä eli en sitten tiedä millaisia lukemia näytti.

Pissa oli puhdas.

Seuraava neuvola on sittten juhannusviikolla, ultraan päästään jo kahden viikon päästä. Ollaan alettu kallistua siihen suuntaan, että kysytään seuraavalla ultra-kerralla kumpaa sukupuolta pikku possut edustavat :) Huomenna ajateltiin mennä katsomaan vaunuja ja mahdollisesti jopa ne ostaa jos niitä saa säilytää liikkeessä. :)

Olisi kyllä kiva taas kuulla miten teillä muilla menee, joten laittakaahan viestiä!

:) elaine + pikku possut rv 22+2

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä santsuma: mammajoogasta on usein apua jos toivoo vauvojen kääntyvän, eli hakeutumalla asentoihin missä vauvoilla on vähän paremmin tilaa. Ootko koittanut? Mulla A oli vielä maanantaina rt mutta taisi kääntyä eilen kun myllersi niin kovasti... no, se selviää parin viikon päästä.

Minä jäin maanantaina saikulle. Kohdunsuulla oli jo jotain alkanut tapahtumaan joten hyvä ottaa rennommin varmuuden vuoksi. Onhan tässä jo kaikki " loppuraskauden vaivatkin" alkanut kuten närästys, hengästyminen, hapen puute (käden verisuonet pullistelee ihan törkeästi!!), kylkiluut särkee kun kohtu painaa, kivuttomia suppareita, unettomuus(vaikka unentarve on lisääntynyt) jne. eli ihan sairastamisestahan tämä käy.

Nyt kun oon ollut lomalla, mulla on ollut aikaa nukkua kun nukuttaa, miettiä tarkkaan syömiset (mikä auttaa hyvin närästykseen) ja illalla jaksan leikkiä ja olla läsnä esikoiselle ja tietenkin ruoka odottaa valmiina miestä kun tulee väsyneenä töistä :) Eli elämä sujuu taas, ja ihan työstä käy tämä raskaana oleminen niin että veltostuun en ole ainakaan vielä päässyt...

elise 25 tasan

Vierailija
82/122 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplis76 - 16.08. 23:11 vastaa tähän viestiin (1/1)

Tytöt syntyi

Niin oon viimeks kirjotellut tos perjantaina iltapäivällä ja mitään tuntemuksia ei viel silloin ollut et syntysivät. Mutta meidän neidit päättivät sit tulla pikaseen maailmaan. Perjantaina 11.8 Klo.23.25 syntyi A tyttö paino 3190 pituus 48 B Klo.23.36 paino 2915 pituus 46. Lähti käyntiin lapsiveden menolla ja supistukset alkoivat vasta synnytysvastaanotossa. Synnytyksen kesto 2t 40min. Syntyivät alakautta raivotarjonnassa. Synnytys oli helppo mutta istukka ei meinannut irrota ja menetin verta vähän reilun kolme litraa, olin kaavinnassa ja sain neljä pussia verta, mutta nyt olo jo melko hyvä välillä vähän huippaa (: Hyvän kokosia olivat viikoille. Onneksi päättivät syntyä nyt jo sillä tytöt ovat identtisiä ja heidän välillään oli tapahtunut verenluovutusta. Meinasivat että asiat voisivat olla huonosti jos olisi pidemmälle raskaus ehtinyt. Onneks luonto on viisas näissä asioissa. A tytöllä oli aika vaikea alku ja tila välillä melko kriittinen, mutta nyt tila on vakautunut ja näyttäs hyvältä molempien kohdalta. Itse kotiuduin tänään ja tytöt jäivät teholle, pääsevät pikaisesti kyllä siirtymään tehon lasten osastolle.

Tuplis väsyneenä mutta onnellisena (:

Tänne tää oli tarkotus laittaa, no väsyneenä kaikkea sattuu (:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on kerennyt tapahtua vaikka mitä!! Ei kohta ole enää montaakaan odottajaa... Itse siis oon lokakuulainen (la6.10). Aiemmin kirjottelinkin jotain täällä, mut nyt en oo aikoihin kerenny, oon kyllä aina sillon tällön käynyt teidän kuulumisia lukemassa..

Itelläni ei vielä mitään merkkejä synnytyksestä. Viime ultrassa (rv31+4) oli vauvojen painoarviot 1570g kummallakin, paikat ei ollu auenneet eikä pehmenneet.. Molemmat oli rt. Muutenkin kaikki ihan hyvin :) Seuraava aika ois sitten viikolla 34+.. Luulin et nyt ois käynnit jo joka toinen vko, mut ei näköjään vielä.

Selkä on tosi kipee, käveleminen sattuu masuun ja nukkuminen hankalaa. Tuo kyljen kääntäminen ja vessareissut myös minulla ihan yhtä tuskaa, tuohon häpyluun päälle sattuu, oisko ne sitten niitä liitoskipuja...?

Oikein paljon voimia synnytykseen kaikille jotka sinne lähiaikoina lähtee ja mukavaa loppuodotusta vielä odottaville :)

LaRRau & Masuasukit rv32+5

Vierailija
84/122 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea pikku prinsessoista Tuplis76!!!

Ihan hyvän kokoisia ovat, paljos niitä viikkoja olikaan?

Mukavia hetkiä vauvojen parissa!!!

Vierailija
85/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi, että ruuhka saatiin aikaiseksi tuonne Taysin 4a osastolle!!!!! :)

Nyt on vauvoja maailmassa 6kpl ja mammojen mahat tyhjentyneet. Tuplis ehti ensiksi, meikäläinen toisena lauantai-iltana 12.8. ja EmpOmppu maanantaina aamupäivällä!!!

EmpOmppu pyysi välittämään hänen puolestaan " tilannekuvauksen" ja lupasin sen tehdä. Eli lauantaina EmpOmppu odotteli edelleen supistuksia alkaviksi, kunnes lääkäri ultrasi hänet uudelleen ja totesi että alatiesynnytys ei ole mahdollinen vauvojen asentojen vuoksi. A oli perätilassa ja B:n pää liian alhaalla jolloin olisi ollut mahdollista että alatiesynnytyksessä kävisi niin, että A:n pepun ollessa jo pihalla vauvojen päät hankautuisivat yhteen ja jouduttaisiin hätäsektioon. Tämän vuoksi synnytystapa muuttui suunnitelluksi sektioksi maanantaina. Näin myös tapahtui ja EmpOmpun vauvelit (neiti ja herra) näkivät päivänvalon maanantaina aamupäivällä. Sektio sujui hyvin ja nyt pienokaiset ovat lastenosastolla lämpökaapeissa odottelemassa tavalliseen sänkyyn pääsyä, joka on mahdollinen kunhan sänkyjä vapautuu. Vauvojen painot n. 2200g ja 1900g, en muista 100%varmasti. Eli tässä tiivistetysti EmpOmpun tapahtumat.

No sitten omaa napaa...perjantaina aloin jostain kumman syystä pohtimaan onko pienet " lurahdukset" , joita pikkuhousuihin tuli, tihkuvaa lapsivettä. En tiedä miksi asia alkoi niin paljon vaivata, koska vetistä valkovuotoa oli ollut pitkän aikaa eikä tämäkään siitä erityisesti poikennut tai ollut vaaleanpunertavaa niin kuin lapsivedestä usein sanotaan. Soittelin illansuussa synnytysvastaanottoon josta sain ohjeeksi laittaa siteen + talouspaperia housuun ja kun seuraavan kerran jotain tulee haistella haiseeko imelälle...no, en todellakaan päässyt selvyyteen miltä haisee joten sanoin miehelle että mennään synnytysvastaanottoon käymään varmuuden vuoksi. Svo:lla oltiin n. klo 21.30 ja laittoivat siellä käyrälle jotka oli ok. kätilökään ei osannut varmaksi sanoa onko kyse lapsivedestä ja jäimme odottelemaan lääkäriä joka tekisi puikkotestin asian varmistamiseksi. Koska oli pe-ilta, paikalla vain yksi päivystävä lääkäri jolla arvatenkin hirmuinen kiire. Lähempänä klo 00.30 odottelimme yhä ja nousin hakemaan vettä, samalla juttelin myös kätilön kanssa kun alkoi tuntumaan että jotain valuu aikalailla reilummin...no, lapsivettähän se ja ei muuta kuin petiin + sairaalan vaatteet ylle ja lääkäriä odottelemaan. Kun lääkäri tuli asiasta ollut enää epäselvyyttä koska kun kiipesin sisätutkimusta varten pöydälle vettä tuli pulputen lattialle. Olin " kahdelle sormelle tiukasti auki, kanava hävinnyt ja pää tarjonnassa"

Klo 03 aikoihin mut siirettiin osastolle, lääkärin " tuomio" oli, että aloitetaan antibiootit tulehduksen estämiseksi + estopiikeillä yritetään jarrutella tiistaihin kun tulee 34 vkoa täyteen. Ensimmäisen estopiikin sain klo 05 kun tuli yksi " kipeämpi" supistus. Piikki auttoikin hyvin eikä suppareita enää tullut. Aamulla yllätys oli hauska kun huomasimme olevamme EmpOmpun kanssa vierustovereita :) Lääkäri kävi lauantaina aamupvällä ja sanoi ettei piikkejä järeämpiin estoihin aleta eli jos synnytys tosissaan alkaa sitä ei jarrutella. Aamupäivällä pistettiin toinen piikki kun kivuttomia suppareita tuli säännöllisesti.

Iltapäivällä klo 16.15 alkoivat 15min. välein tulevat supistukset jotka myös kipeytyivät koko ajan. Tunnin päästä tihenivät entisestään ja sanoin kätilölle että jos piikki meinataan vielä laittaa niin nyt olisi aika... Klo 17.30 kätilö pisti kolmannen piikin, klo 18 kävin sanomassa ettei piikistä ole mitään hyötyä, suppereita tuli melkein tauotta ja alkoivat olla aika ärhäköitä. Kätilö laittoi käyrälle, selällään en pystynyt olemaan yhtään koska sattui niin paljon. Ei saanut millään molemmilta vauvoilta käyrää, aikansa yritti ja tutki sitten kohdunsuun tilanteen: 4cm auki! Mies saapui paikalle klo 19 maissa (olin soittanut 18 aikoihin että nyt olisi syytä tulla), n. klo 19.30 alettiin siirtyä saliin, supistukset olivat tuolloin jo todella kipeitä. Salissa kätilö yritti myös saada käyrää + muuta perustietoa ennen kuin pyytäisi lääkäriä paikalle epiduraalia varten, mutta molempien käyrä ei edelleenkään ottanut onnistuakseen. Minä imppasin ilokaasua, mutta tuossa vaiheessa siitä aineesta ei minulle ollut yhtään mitään hyötyä, tod.näk. supistukset olivat jo niin rajuja.

Kätilö lähti katsomaan missä lääkäri on ja jäätiin saliin miehen kanssa. Valitin miehelle että tekee todella kipeää häpyluulla ja tuntuu ihan siltä kuin pää olisi tulossa. Soiteltiin sitten kellolla kätilö paikalle ja valitin samat " tuntemukset" myös hänelle. No, tutki kohdunsuun tilanteen joka oli " ei reunoja ja 10cm auki" .....Samassa tupa olikin täynnä väkeä (7hlö meidän lisäksi) ja alettiin ponnistaa! Neiti A syntyi klo 20.21 mitoin 2205g ja 42cm, Neiti B puolestaan klo 20.30 mitoin 2070g ja myöskin 42cm =) Molemmat tytöt saivat 9pistettä (väristä meni yksi piste). Tytöt vietiin vastasyntyneiden teholle (eivät olleet tehon tarpeessa mutta lastenosasto täynnä) lämpökaappeihin. Itse siirryin takaisin osastolle klo 23 jälkeen eli n. nelisen tuntia sieltä lähdön jälkeen....melko nopeaa touhua siis ja puudutuksiakaan ei ehditty antaa eli luomuna mentiin ;)

Kaapeista tytöt pääsivät pois eilen ja tänään siirtyivät lastenosaston puolelle, nenämahaletku on ainoa " piuha" joka heillä vielä on. A:lla oli aluksi hiukan häikkää verenpaineen kanssa mutta tilanne korjaantui nopeasi lääkkeillä. Nyt opettelevat pikkuhiljaa syömistä, pääosa maidosta menee vielä letkun kautta. Ovat tosi suloisia ja reippaita tyttöjä :) Itse kotiuduin tänään, mukava olla kotona mutta ikävä tyttöjä on tietysti kova.

Eli tällaisia tapahtumia täällä, kirjoitin näköjään aikas pitkän sepustuksen ;)

:) elaine

Vierailija
86/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot oli 34+3

Vierailija
87/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muillekin tsemppiä!

Ja sitten.... Äpolikuulumisia:

Kaikki hyvin!!!! Lapset on palttiarallaa 2,1-2,2kg. Tasaisesti kasvavat B hiukka pienempänä. Vaikeuksia oli mitata ku ovat niin solmussa. Virtaukset hyvät. Kohdunsuu on auki sormelle.... sentin verran paksua reunaa. Takana ja kaukana joten olen vielä ens kesänäkin täällä raskaana. Huoh! Meillä kun nuo lapset ovat RT:ssä ja poikkitilassa....

Eilen supisteli kiitettävästi koko illan, mutta ei sitten millään tavalla kipeästi ja yönkin sain nukuttua suht hyvin... Nyt sitten siivoilin kylppäria aikani kuluksi.....

parin viikon päästä sitten seuraava aika jos e oo jakautunu siihen mennessä.

Tässäpä nämä tällä kertaa...

T: turmis ja ikiliikkujakaksikko 33+6!!!! (Ihanaa olla jo näin pitkällä)

Vierailija
88/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä onkin nyt sitten paljon vauvoja :) Jännä että noin monet kaksoset suht samaan aikaan ja samassa paikassa :o) Kiva että kaikki on mennyt hyvin. Oikein mukavia hetkiä pikkusten kanssa! Käykäähän kertomassa kuulumisia aina kun ehditte :)

LaRRau & Masuasukit rv 32+6 :)

Vierailija
89/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti vielä mainita tuohon liittyen kun siellä paljon kaksosia, niin tällä paikkakunnalla missä asun, on edelliset kaksoset syntyneet 7v sitten!!! Neuvolan täti on ihan innoissaan :D Tietty tää onkin tämmönen pieni paikka mut silti...

Vierailija
90/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillekin teille synnyttäneille... JTosiaan tuntuu olevan Tays:ssa kiire... saas nähä millon minä sinne tuun..... samoilla viikoillahan tässä oleillaan kun jo synnyttäneetkin.... Mahtaa olla tungos!

Kaikille tsemppiä uusien tulokkaiden kanssa.

Vierailija
91/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan kovasti kaikille: Tuplis, Elaine ja EmpOmppu!

Tays on tosiaan ääriään myöten täynnä, sekä teho että lastenosaston puoli " ylibuukattu" . Juttelin hoitajan kanssa, kun kävin hoitelemassa meidän vauvoja.

Vierailija
92/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla että kaikki on menny hyvin ja lapsoset voi hyvin. Oon seurannu kirjotteluanne ja sormet syyhyten odottanu vauva-uutisia ja nyt niitä alkaa pikku hiljaa paukkumaan. HIENOO =)

Vierailija
93/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan käynyt aikamoinen vilske ja vilinä sinä aikana, kun mulla ei oo ollut konetta, ett oisin lueskelemaan viestejä päässyt!!!

Eli vielä kerran ONNEA, ONNEA ja ONNEA kaikille uusille vauvoille ja perheille!!!

Kauhuissani luin Tupliksen istukan kiinnijäämisestä ja varsinkin tosta verenhukan määrästä! HUH! Mulla on molemmissa aiemmissa synnytyksissä jäänyt istukka kiinni, ja viimeks menetin 1,5 litraa verta, ja kaks pussia tiputettiin tilalle, ja mä olin sillon aivan " kuollu" , joten en edes haluu kuvitella kui huono olo on!!!

Niin, ja lääkäri viimeks meinas, että tässäkin synnytyksessä tarvii irrottaa se istukka, kun ei ole edellisilläkään kerroilla vapaaehtoisesti irronnu!

Joo, sitten ultrakuulumisiin, eli vauvat olivat kasvaneet hyvin, A nyt 2100g ja B 1800g, eli nyt on tullut eroa tohon kasvuun, kun tähän asti ovat kasvaneet ihan samaa tahtia...identtisiä siis täälläkin odotellaan viimisen tiedon mukaan! Ja napavirtaukset oli hiukkasen huonot, joten ens viikolla sitten uuteen tarkistukseen, ja ehkä jopa käynnistellään jo silloin, koska oma olokin on mielettömän huono!!! Eilen aamulla oksensin, ja tänäänkään ei kaukana ollu! YÖK! YÖK! YÖK!

No niin, tässähän näitä kuulumisia...pientä stressiä pukkaa kun ei tiedä onko vauvoilla kaikki varmasti hyvin!!! No, ei voi kun odottaa ja toivoa parasta!

H@zel + vauvat 34+3

Vierailija
94/122 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitoksia synnytyskertomuksista! Luin ne ainakin kahteen kertaan ;)

Mä olin tänään kontrollissa ja sen jälkeen oli muutama tuntia kyllä niin synnyttävä olo että hyvä kun maltoin pysyä kotona. Nyt olo on ihan normalisoitunut mutta taisi tosiaan se sisätutkimus taas pistää vauhtia... KOhdunsuu oli reilu sormelle auki ja A:n pää tosi alhaalla. Painoarvio 2560 saatiin B:lle, A menee suunnilleen samoissa. Etenkin kun tuota TAYSin tilannetta on seurannut niin ei huvita vielä alkaa synnyttämään, vaikka tuskinpa se tilanne kovin paljon paremmaksi muuttuu..

Ai niin Elaine, sun stoorisi kuullosti erehdyttävästi mun ekaa synnytystä vaikkakin kyseessä oli ihan yksösraskaus. Luomuna synnytin kun lääkärit ei kerenny paikalle. Jälkeenpäin olin ihan tyytyväinen että ei tullut puudutuksia otettua, mutta vähän hämmästyttää että kaksossynnytys päästetään samalla lailla menemään...olkoon kuinka kiire tahansa. TÄnään otinkin tuon ekan nopean synnytykseni (5h) puheeksi kätilön kanssa ja sanoi että on oltava tosi nopea synnärille lähdön kanssa tällä kertaa, ja ennemmin hukkareissuja synnärille kuin että jäädä liian kauaksi aikaa kotiin. No, nyt arvatenkin jännittää ihan sikana että ehdinkö edes synnärille asti ennenkun A pukkaa päätään ulos. Oon tänään ja huomenna vielä kaiken lisäksi yksin kotona kun mies on työreissussa.

Sappihapot oli mulla taas vähän noussut viime kerrasta, päälle 13 ja huomenna taas verikokeeseen. Ens to seuraava kontrolli. Että sitä rataa täällä mennään.

Ihania vauvantuoksuisia päiviä teille synnyttäneille, ja jaksamista kaikille pallomahoille, perästä tullaan!

Elisel 35+6

Vierailija
95/122 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN LÄMPIMÄT ONNITTELUT PIKKU PRINSESSOJEN JA PRINSSIN JOHDOSTA TUPLIKSELLE, EMPOMPULLE JA ELAINELLE!!!

JA KIITOS ELAINELLE SYNNYTYSKERTOMUKSESTA JOTA SUORASTAAN AHMI KUIN ROMAANIA...

Mulla ei nyt jostain syystä ole kaksi viimeistä kirjoitusta onnistunut tulemaan läpi. Alkaa pinna palaa kun istuu aikansa ja kaikki on aloitettava uudestaan... Kirjoittelen omia kontrollikuulumisia jos tämä nyt onnistuisi ensin...

Aamusumu

Vierailija
96/122 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä mitä nää nettisivut sohlaa, tai sit kone. En saanut taaskaan tekstiäni tänne. Tuntuu siltä että jos kirjoittaminen kestää liian kauan, se ei onnistu. Koitan siksi kertoa kuulumiset lyhyesti.

Olin eilen Taysissa kontrollissa, eikä sit nähty elisel...

Sullakin on torstaina uusi käynti. Mihin aikaan? Mulla on 9.15. Jos vaikka tärppäis.

Kaikki oli vauvoilla ok. Painoarviot oli 2400-2600g/2600-2800g. A:n arvio ei ole luotettava kun pää oli hankalassa asennossa.

Lantio on riittävän tilava alatiesynnytykseen ja vauvat ovat edelleen rt:ssä molemmat. Kohdunsuu väljästi sormelle auki, mutta kaikki 3 cm tallella. Pehmeä on kyllä.

Mukana oli opiskelija ja siksi ultran mittaukset varmaankin tehtiin ainakin kahteen otteeseen.

Liitoskivut oli aivan valtavat tutkimuksen jälkeen ja selkäkipu tuli voimakkaana jo siinä maatessa. Kaksi henkilöä tarvittiin mut nostamaan istualteen... Jalat ei todellakaan meinannu kantaa. Kävely tekee vieläkin kipeää istumisen tai makaamisen jälkeen.

Lääkäri lupas että jos olo on vaikea ens torstaina, niin saisin jo jäädä osastolle lepäämään ja harkitaan käynnistystä.

Että viimestä viikkoa viedään! Kyllä jännittää! En oikein vieläkään usko että meille tulee kaksi vauvaa...

Aamusumu, Viivi & Vaavi, rv 37+2

Vierailija
97/122 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, kopioi teksti aina ennenkun lähetät tekstin tänne palstalle. Tuo vika on minusta tällä palstalla ollut aina, jos kirjottaminen kestää liian kauan niin se lentää bittitaivaaseen, ja joo, ärsyttävää mutta pian sitä tottuu painaan tuon ctrl-c:n aina ennen lähettämistä :)

Niin, ja ei nähty kontrollissa, taisit päästä aika pian lekuriin? Odotushuone oli kyllä aivan täynnä... Seuraava kontrolli olisi sitten torstaina 8.15, koitetaan taas bongata toisemme siellä. Vaan onpa jännät paikat sullakin jos on vähän niinkun takarajaa lupailtu jo viikon päähän vauvojen syntymälle.. Ja sullahan on jo ns täysaikaset vauvat, se on jo hatunnoston arvonen suoritus! hyvät painoarviotkin jo että eiköhän se ole ihan hyvä ratkaisu käynnistää, varsinkin kun sulla on noin tukalat oltavat. KÄynnistys vaan ei ole koskaan kiva mutta toivotaan että kaikki menee hyvin. Mulla saattaa olla vielä sama edessä (siis käynnistys) kun sappihapot on taas vähän nousussa ja kutinat on selkeesti lisääntynyt. Toivon vaan koko ajan että lähtisi luonnollisesti käyntiin ja että se 37 viikkoa tulisi ensin täyteen. Vaikkakin kovin on jo malttamaton mieli kun näitä vauvauutisia lukee!!!

ELisel ja papuset 36 tasan

Vierailija
98/122 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulista keskiviikkoa Tampereelta! Niin ja terveisiä Riikasta, käväistiin siellä " lomailemassa" viime viikon lopulla (to iltana lähdettiin ja la iltana kotiuduttiin). Ihan oli mukava reissu ja jaksoinkin ihan hyvin, mitä nyt vähän jalkoja illalla pakotti kun oltiin koko päivä tallusteltu kaupunkia katsellen :)

Tänään käytiin taas ultrassa ja kaikki oli possuilla oikein hienosti! =)

Olivat tuplanneet painonsa edellis kerrasta, nyt

A painoi 661g ja B 673g

pipat oli A:lla 60mm ja B:llä 56mm

vatsan ympärysmitta A:lla 190mm ja B:llä 198mm

reisiluu A:lla 44mm ja B:llä 43mm

lapsivettä oli molemmilla yhtäläisesti

A oli edelleen raivotarjonnassa (toivotaan, että myös pysyy niin) ja B viistossa perätilassa eli pää minun oikean kylkikaareni alla ja jalat kohti napaa eli A:han päin :) Lääkäri sanoi tuosta B:n tarjonnasta, että sitä on turha etukäteen pähkäillä vaan vasta synnytyksen aikaan.

Kohdunkanava oli suljettu ja sitä oli jäljellä 35mm eli oikein hyvin (sanoi että väh. 25mm pitäisi olla). Kivuttomista suppareista ei siis tarvitse välitää eikä muutenkaan halunnut asettaa minulle mitään rajoituksia! :)

Ihanaa kuulla että kaikki oikein hyvin! Sitä kun väkisinkin miettii että mitäs jos jotain onkin..

Niin ja kysyttiinhän me ne sukupuoletkin.....

Tyttöjä ovat meidän pikku possut!!!!! =) Vaikkei sillä mitään merkitystä loppujen lopuksi olekaan kumpia ovat, mutta itse olen koko ajan pikkuisen enemmän toivonut tyttöjä niin aikas mukavalta tuntuu :) Tärkein tieto tietenkin oli se että kasvu sujunut ok. Ostettiin heti kauppareisulla pakkaukset joissa vaaleanpunaiset sukat, myssyt ja tumput =)

Elise: tuosta sukupuoliasiasta on pitänyt sinulle vastata, mutta aina unohtunut...eli minullahan on vain yksi istukka eli lääkärin mukaan possut ovat identtiset joten meidän kohdalla nuo sykelukema-arviot täytyi unohtaa, aika ihanteellista olisi tuo tyttö ja poika ollut, mutta olen oikein tyytyväinen näinkin :)

Eilen olin Ikeassa ostosreissulla ja ostin hoitopöydän, pari pussilakanapakkausta pinnasänkyyn, pari ohutta huopaa sekä tilkkupeiton lattialla pidettäväksi. Nyt vaan täytyisi saada tätä huushollia jotenkin päin järjestettyä, että kaikki tavara mahtuisi. Asutaan siis tässä 59,5neliön kaksiossa ensi vuoden tammikuuhun asti kunnes päästään muuttamaan uuteen kotiin. Ja jotenkin tuntuu, että tätä roinaa on kerääntynyt aikas paljon enkä tiedä minne kaiken laittaisi...sama ongelma tuntui olevan aika monella muullakin ;)

No, eiköhän siinä tullut taas ihan riittämiin tätä omaa napaa, palataan taas asiaan!

:) elaine + pikku prinsessa possut rv 24+1 =)

Vierailija
99/122 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elaine, juu unohdinkin että teillä oli identtiset. Teidän tytöthän on sitten samannäköisetkin!! Varmaan mielenkiintoista elämä identtisten kaksoslasten kanssa.

Hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin. Minä jännitän vähän ens keskiviikon ultraa kun viime viikolla oli niin epäselvä tilanne kohdunsuulla, ei osannut lääkäri sanoa mikä on homman nimi, en kyllä usko että mitään vakavaa olis mutta joka tapauksessa tosi rennosti oon voinut nyt ottaa, kun oon saikulla.

Mun papuset on alkanut selvästi oleen pitempiä aikoja hereillä. Viime yönä sitä jumputusta kesti toista tuntia ja siinä sitä taas valvottiin... ja eri rytmi on selkeesti, eli kun toinen lopettaa niin toinen alottaa, vähän esimakua kaksosten hoidosta ;) Niin ja B-vauva kääntyilee vähän väliä, taitaa olla jo vähän ahdasta niin että koittaa löytää optimaalisen paikan, nyt en vaan yhtään tiedä miten päin tuossa köllöttelee... ainakin eri päin kun viimeultrassa (pää kylkiluissa).

No, tämmösiä tällä kertaa, hyviä vointeja kaikille!

Elise ja papuset 25+6

Vierailija
100/122 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ultrassa kaikki kunnossa. Mukava mieslääkäri tällä kertaa, mutta oli niin sukkela, että en ihan pysynyt perässä kaikessa ja nyt jäätiin miehen kanssa vähän eri käsityksiin vauvojen asennoista. Mutta joka tapauksessa toinen oli kääntynyt pää alaspäin ja toinen on perätilassa - ilmeisesti vähän poikittain tuossa edessä, pääpuoli tuntuukin kumpuna mun oikean rinnan alapuolella, ja sitten tämän pää alaspäin oleskelijan jalat on siinä lähettyvillä myös. Ei siis ihme että siitä tuntuu nahka venyvän eniten... Toisen painoarvio 700 g ja toisen 780 g (viimeksi eroa oli 40 g). Ultrakoneen ruudussa vilahti välillä isomman osalta, että vastaisi jopa viikkoa 26+0, eli nopsaan kasvetaan vieläkin. A:sta ja B:stä mä en osaa puhua, kun tahtoo nekin käsitykset lääkäreillä vaihdella - no joka tapauksessa nyt se " ensin tyrkyllä oleva" olisi oikein päin tulossa. Lääkäri arvioi että yleensä noin rv 30 tienoilla sitten jo näkee, millaiset asennot ovat ottaneet, sen jälkeen alkaa olla ahtaampaa kääntyillä.

Sukupuolien selvittämisestä mainitsin vähän ohimennen mutta lääkäri innostui siitä niin, että vaikka muun tutkimuksen teki nopsaan, niin tätä jäi sitten pitkäksi aikaa tutkimaan. Perätilavauvan osalta kuitenkaan ei saanut sellaista asentoa tai liikettä aikaiseksi edes vähän tönimällä, että olisi nähnyt. Toisesta kuulemma olisi voinut jo jotain arvailla, mutta annettiin sitten sen vielä jäädä arvoitukseksi kun kerran toinenkin jäi. Tarjoutui vielä, että voitaisiin alakautta ultrailla sukupuolia, mutta sanoin, että katsotaan sitten 4 vkon päästä uudestaan.

Kohdunkaulaa oli nyt 2,5 cm (viimeksi muistaakseni 3), ja kohdunsuu kiinni. Totesi, että " painetta täällä varmaan jo on, joten kannattaa ottaa rauhallisesti" .

Otettiin nyt tuolla myös pissatestit ja verenpaine, nekin kaikki ok.

Ja eka kertaa oli sellainen lääkäri, joka sanoi melkein jo kättelyssä, että töihin ei ole juhannuksen jälkeen menemistä, vaikka ei mitään ongelmia tutkimuksessa ilmenisikään. No, mulla on nyt kesälomaa kuitenkin juhannuksen jälkeen pari viikkoa, kun vuosilomia pitää tuhlata, joten kirjoittavat sit ens käynnillä saikkua. Aiemmin kun kaikki vaan mutisi, että " jos vaikka jaksat äitiyslomaan asti olla töissä..." . :P Mulla siis reistaa selkä jo aika pahasti, muuten olo on ok, mutta tuo selkä tahtoo vaikuttaa vähän kaikkeen.

En muista mitä kaikkea olen aiemmin kirjoitellut, mutta tuossa nyt päällimmäiset. :) Eli isohkot lapset taitaa olla näille viikoille, vähän jännittää miten sokerirasituksessa juhannuksen tienoilla käy, mutta tähän asti pissatestit on olleet puhtaita...

Terkuin Tiikeriankka rv 23+5 ja Tiuhti & Viuhti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi