Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja he yrittävät kusettaa?!??

Vierailija
25.06.2019 |

Sain keväällä kirjeen jonka mukaan osa vuokrista on maksamatta ja niiden yhteissumma on 650€ maksettava HETI

Soitin sinne ja kysyin mistä vuokrista on mahdollisesti kysymys, vastaus oli vain että koko vuoden vuokrat näyttää miinusta ja useasta vuokrasta puuttuu osa!

Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin erittelyä.

Tuli maksumuistutus ja taas soitin sinne, nainen sanoi että asunistukeni on mahdollisesti voinut pienentyä ja siksi osasta puuttuu rahaa. Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin taas erittelyä.

Nyt tuli toinen maksumuistutus korkojen kera mutta ei taaskaan eritelty mitenkään. Sekä uhkaus että seurravaksi menee ulosottoon.

Jokaisen vuokran olen maksanut ja tarkistanut ainakin viiteen kertaan.

Mitä tässä pitäis nyt tehdä? Soitto sinne kestää aina vartin ja sekin maksaa helkkaristi.

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sun on soittaa, hommaat tiliotteet ym todisteet ja näytät niille että maksettu on.

Minne mä ne laitan kun ei ole kuin joku yleinen sähköpostiosoite ja en tosiaan halua tilitietoja i lähettää mihinkään yleiseen postiin koko vuodelta!!

Ap

MENET KÄYMÄÄN NIIDEN TOIMISTOSSA. Järki hoi...

Toimisto on auki vain silloin kun olen töissä. Ja en pyytele vapaaksi kun tarvin joka pennin mitä tarjotaan

Ap

No voivoi sitten et varmaan saa asiaa hoidettua mitenkään kun et mitään täälläkin ehdotetuista voi toteuttaa.

Miksi sä täällä vänkäät vastaan ja kiukuttelet, kun ihmiset yrittää antaa ehdotuksia miten toimia ja ITSE niitä neuvoja olet vielä halunnut!

Vierailija
102/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä Turun tvt? Itsellä siellä käynyt juuri samoin, sain uhkauksen ulosotosta ja menin käymään, pyysin näyttämään mistä lasku koostuu. Selaili pitkään tietokoneeltaan mutta ei löytynyt, pyysin poistamaan laskun ja sanoin että tämä on viimeinen kerta kun tuhlaan päiväni tälläiseen asiaan. Pitkin hampain poisti laskun eikä edes pahoitellut. Vieläkin ottaa päähän, kyse oli myös useasta satasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sun on soittaa, hommaat tiliotteet ym todisteet ja näytät niille että maksettu on.

Minne mä ne laitan kun ei ole kuin joku yleinen sähköpostiosoite ja en tosiaan halua tilitietoja i lähettää mihinkään yleiseen postiin koko vuodelta!!

Ap

Toimisto on auki vain silloin kun olen töissä. Ja en pyytele vapaaksi kun tarvin joka pennin mitä tarjotaan

Ap

No voivoi sitten et varmaan saa asiaa hoidettua mitenkään kun et mitään täälläkin ehdotetuista voi toteuttaa.

Miksi sä täällä vänkäät vastaan ja kiukuttelet, kun ihmiset yrittää antaa ehdotuksia miten toimia ja ITSE niitä neuvoja olet vielä halunnut!

Itseasiassa saan, sain jo neuvon miten hoitaa asia ilman että otan vapaata töistä tai käytän siihen rahojani.

Minä käytän jo jonkun muun tekemään virheeseen omaa aikaani ja en halua käyttää muiden virheisiin myös rahojani. Ja onneksi ei tarvitsekkaan, koska sain jo vastauksen miten toimia.

Sinä saat maksaa muiden virheistä mitä haluat, minä en maksa ja sitä ei kyllä keneltäkään pitäisi edes vaatia.

Ap

Vierailija
104/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaampa ettei AP ole maksanut koko vuokria, koska jos olisi, niin ei voi olla noin käsittämättömän vaikeaa todistaa sitä kuten tässä ketjussa on moneen kertaan ohjeistettu. Pelkkää lapsellista uhoamista vaan AP:n puolelta. Älä vikise ja inise vaan todista niille että oot maksanut. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
105/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No voi voi sullekkin vaan, tiedoksesi että ihmisillä on oikeuksia, kenenkään ei tarvi menettää rahojaan sen vuoksi että joku tekaisee laskun.

LAKI edellyttää että laskussa on oltava erittely! Jos sitä ei anneta laskun voi riitauttaa, ei tarvitse menettää töitään tai maksella mitään.

Luulisi että jokaisen maalaisjärki sanoo tämän.

Vierailija
106/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Itseasiassa saan, sain jo neuvon miten hoitaa asia ilman että otan vapaata töistä tai käytän siihen rahojani.

Minä käytän jo jonkun muun tekemään virheeseen omaa aikaani ja en halua käyttää muiden virheisiin myös rahojani. Ja onneksi ei tarvitsekkaan, koska sain jo vastauksen miten toimia.

Sinä saat maksaa muiden virheistä mitä haluat, minä en maksa ja sitä ei kyllä keneltäkään pitäisi edes vaatia.

Ap

Hienoa että sait asian hoidettua. Et tosissasi voi kuvitella että kritiikkini tarkoitus oli viestittää, että sinun pitäisi maksaa muiden virheistä. :D Pointti oli, että yritä hyvä ihminen käyttäytyä kun neuvoja pyysit ja niitä sait! Ikävää että neuvot eivät olleet mieleisiä, siltikin ihmiset ihan hyväntahtoisesti niitä varmastikin sinulle antoivat.

Vierailija
107/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaampa ettei AP ole maksanut koko vuokria, koska jos olisi, niin ei voi olla noin käsittämättömän vaikeaa todistaa sitä kuten tässä ketjussa on moneen kertaan ohjeistettu. Pelkkää lapsellista uhoamista vaan AP:n puolelta. Älä vikise ja inise vaan todista niille että oot maksanut. Hyvin yksinkertaista.

Todistan heti kun annetaan tiedot mikä lasku pitää todistaa! Älä itse inise, minä tiedän oikeuteni ja turha sun on siitä vetää hernettä nenään jos haluan sitä oikeutta käyttää.

Mulla ei ole velvollisuutta todistaa mitään ennen kuin erittely on annettu minulle ja siinä todetaan mistä kyseinen summa koostuu! Mikä sun persettä tässä nyt oikein hiertää jos vaadin tätä?

Ap

Vierailija
108/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Tää ketju kyllä näytti taas av:n idioottimaisuuden. Hetken jo pelkäsin, ettei kukaan tule neuvomaan laskun kieltämisessä. Onneksi se tuli ja ap vastauksen teidän muiden sekoilujen lomasta löysi.

Ensinnäkin mikä ihmeen neuvo on se, että katso viitenumero. Jos joka kuukausi maksaa koko summan, niin ei siitä laskusta hyppää mikään 50e toisen viitenumeron alle. Haloo, järki käteen!

Ap kertoi, ettei saa asumistukea. Aloituksestakin sen pystyi päättelemään, koska asumistuki ei ole voinut vuokranmaksuun vaikuttaa. Jälkeenpäin ap vielä vahvisti tämän asian, kun aloitte kuorossa huutamaan asumistuesta.

Ap on tarkistanut vuokralaskunsa ja on tarkistuttanut sen myös virkailijalla, että lasku on oikea ja päivämäärät täsmää. Ap on tarkistanut nettipankin ja käynyt pankissakin tarkistamassa, että laskut on menny oikein.

Mä väitän, että vuokranantajan on ollut tarkoitus korottaa vuokraa, on lähettänyt vanhalla summalla uudet laskut, mutta järjestelmässä on uusi vuokra. Se ei tietysti ole ap:n ongelma, eikä hänen tarvitse korotettua vuokraa maksaa, kun hänellä on mustaa valkoisella, mitä hänet on velvoitettu maksamaan. Nyt vain laskun kieltäminen äkkiä, se on sitten vuokranantajan tehtävä osoittaa maksuvelvollisuus puuttuvalle summalle.

Vierailija
109/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Hienoa että sait asian hoidettua. Et tosissasi voi kuvitella että kritiikkini tarkoitus oli viestittää, että sinun pitäisi maksaa muiden virheistä. :D Pointti oli, että yritä hyvä ihminen käyttäytyä kun neuvoja pyysit ja niitä sait! Ikävää että neuvot eivät olleet mieleisiä, siltikin ihmiset ihan hyväntahtoisesti niitä varmastikin sinulle antoivat.

En mielestäni ole sen enempää vängännyt vastaan, olen vain sanonut että en halua menettää rahojani tai työtuntejani tämän vuoksi, ja tämän takia mulle sitten huudellaan että en halua tehdä mitään asian eteen tehdä. Olen tehnyt jo todella paljon ja tuhlannut aikaani, käsittämätöntä että pitäisi vielä rahaakin laittaa tähän.

Muutama neuvo oli hyvä, mutta pakko sanoa että sivuutin täysin nämä ”voivoi/kädetönpelle” viestit. Mitään neuvoa niissä ei tullut mutta haukkuja kyllä.

Ap

Vierailija
110/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Tää ketju kyllä näytti taas av:n idioottimaisuuden. Hetken jo pelkäsin, ettei kukaan tule neuvomaan laskun kieltämisessä. Onneksi se tuli ja ap vastauksen teidän muiden sekoilujen lomasta löysi.

Ensinnäkin mikä ihmeen neuvo on se, että katso viitenumero. Jos joka kuukausi maksaa koko summan, niin ei siitä laskusta hyppää mikään 50e toisen viitenumeron alle. Haloo, järki käteen!

Ap kertoi, ettei saa asumistukea. Aloituksestakin sen pystyi päättelemään, koska asumistuki ei ole voinut vuokranmaksuun vaikuttaa. Jälkeenpäin ap vielä vahvisti tämän asian, kun aloitte kuorossa huutamaan asumistuesta.

Ap on tarkistanut vuokralaskunsa ja on tarkistuttanut sen myös virkailijalla, että lasku on oikea ja päivämäärät täsmää. Ap on tarkistanut nettipankin ja käynyt pankissakin tarkistamassa, että laskut on menny oikein.

Mä väitän, että vuokranantajan on ollut tarkoitus korottaa vuokraa, on lähettänyt vanhalla summalla uudet laskut, mutta järjestelmässä on uusi vuokra. Se ei tietysti ole ap:n ongelma, eikä hänen tarvitse korotettua vuokraa maksaa, kun hänellä on mustaa valkoisella, mitä hänet on velvoitettu maksamaan. Nyt vain laskun kieltäminen äkkiä, se on sitten vuokranantajan tehtävä osoittaa maksuvelvollisuus puuttuvalle summalle.

Juuri näin!!!! Sivu kaupalla mammat rääkyy että oletpas idiootti, kaikki menee ulosottoon ja muuta hölmöä!!!

YKSI ehdotti siis vain YKSI ehdotti laskun kieltämistä ja ap tiesi heti että tämä on oikea neuvo.

Pitäisivöt edes suunsa kiinni kun eivät mistään mitään tiedä.

Vierailija
111/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos he ovat alun perin lähettäneet sinulle vahingossa väärän tilinumeron tai viitenumeron? Varmista nyt ensiksi heiltä, mitkä ne pitäisi olla.

Vierailija
112/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkista verkkopankista, paljonko olet kuukausittain maksanut, että täsmääkö summat vuokraan. Sitten pistät niille kopiot/kuvat maksuista, jos olet maksanut riittävästi.

Kaikki täsmää ja olen aina maksanut ajoissa, joka kerta kolmen vuoden aikana.

Tiliotteet on osittain maksulliset tai en ainakaan pääse nettipankissa kuin puoli vuotta taaksepäin. En halua maksaa turhasta.

Miten tuollainen lasku voi olla edes oikeudenmukainen kun ei kerrota mistä on kysymys ja minun pitäisi tehdä kauhea työ sen vuoksi.

Kai he nyt tietävät mistä vuokrista on kysymys kun ovat tuon summankin laskeneet.

No voi voi sitten, maksat satasien ulosotot päälle. Hei hei luottotiedot.

Tästä jo huomaa kuinka tyhmää väkeä täällä on. Ap kysyy ihan oikeutetusti onko oikeudenmukaista että laskua ei ole eritelty, mammat kuorossa alapeukuttaa ja sitten yksi huutaa että hei hei luottotiedot niin ollaan heittämässä yläpeukkua.

Joskus olis kiva tietää mitä nää idiootit tekee työkseen jos näinkin tyhmiä ovat.

Vierailija
113/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos he ovat alun perin lähettäneet sinulle vahingossa väärän tilinumeron tai viitenumeron? Varmista nyt ensiksi heiltä, mitkä ne pitäisi olla.

Kuulemma osasta laskuista puuttuu osa suorituksista. Sekä tilinumero että viite ovat olleet kunnossa, mutta suoritus on vuokranantajan mielestä ollut pienempi kuin pitäisi.

Vierailija
114/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy nyt ensin, paljonko sinun vuokrasi on kuukaudessa. Jos olet maksanut joka kuukausi, niin sitten olet todennäköisesti kuvitellut vuokran olevan pienempi kuin mitä se oikeasti on. Toinen vaihtoehto on se, että olet käyttänyt vahingossa väärää viitenumeroa.

Eihän viite voi olla väärin kun joka kuukaudelta vuokramaksua puuttuu jonkin verran ja näistä koostuu yhteenlaskettuna se 650e tms.

Miettikää nyt vähän näitä aivopieruja ennen kuin päästätte ne ulos.

Ap on maksanut liian vähän TAI vuokranantajalla virhe.

Vierailija
115/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkista verkkopankista, paljonko olet kuukausittain maksanut, että täsmääkö summat vuokraan. Sitten pistät niille kopiot/kuvat maksuista, jos olet maksanut riittävästi.

Tiliotteet on osittain maksulliset tai en ainakaan pääse nettipankissa kuin puoli vuotta taaksepäin. En halua maksaa turhasta.

Miten tuollainen lasku voi olla edes oikeudenmukainen kun ei kerrota mistä on kysymys ja minun pitäisi tehdä kauhea työ sen vuoksi.

Kai he nyt tietävät mistä vuokrista on kysymys kun ovat tuon summankin laskeneet.

Jaa minkä päälle? Lasku on aiheeton!

Ap

Joo, ja sä joko maksat sen mitättömän summan niistä tiliotteesta, joilla todistat sen aiheettomaksi tai maksat helvetisti rahaa ulosoton kautta ja menetät luottotietos. Ihan itse nyt valitsemaan kumpi on pienempi paha.

Vierailija
116/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä jo huomaa kuinka tyhmää väkeä täällä on. Ap kysyy ihan oikeutetusti onko oikeudenmukaista että laskua ei ole eritelty, mammat kuorossa alapeukuttaa ja sitten yksi huutaa että hei hei luottotiedot niin ollaan heittämässä yläpeukkua.

Joskus olis kiva tietää mitä nää idiootit tekee työkseen jos näinkin tyhmiä ovat.

Ja seuraava väittää että aapeen maksettavaksi tulee oikeudenkäyntikulut ja korot ja haukkuu tyhmäksi..

En ole koskaan kuullut että oikeudessa syytön joutuisi mitään maksamaan.

Vierailija
117/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, ja sä joko maksat sen mitättömän summan niistä tiliotteesta, joilla todistat sen aiheettomaksi tai maksat helvetisti rahaa ulosoton kautta ja menetät luottotietos. Ihan itse nyt valitsemaan kumpi on pienempi paha.

Toedoksi sinulle ulosotto tulee aina oikeuden kautta, jos oikeudessa todetaan että lasku on aiheeton ja se todistetaan siellä maksetuksi ja tähän mennessä on sitten pakko saada se erittelykin niin miten helkkarissa syytön joutuisi maksamaan? Minkä takia sä luulet että se lasku sinne oikeuteen menee?? Vain siksi että siellä lyö joku nyijan pöytään tarkistamatta että aiheelline oli vai?

Vierailija
118/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toedoksi sinulle ulosotto tulee aina oikeuden kautta, jos oikeudessa todetaan että lasku on aiheeton ja se todistetaan siellä maksetuksi ja tähän mennessä on sitten pakko saada se erittelykin niin miten helkkarissa syytön joutuisi maksamaan? Minkä takia sä luulet että se lasku sinne oikeuteen menee?? Vain siksi että siellä lyö joku nyijan pöytään tarkistamatta että aiheelline oli vai?

Ja sori virheet, käsi paketissa naputan😊

Vierailija
119/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko myös tarkistanut että _maksutiedot_on oikein?

..Moni katsoo vain verkkopankista "että joo olen maksanut", ja sitten ihmetellään kun maksua ei löydy, ja loppujen lopuksi huomataan että tili- tai viitenumero on väärin...

Vastaako tuo summa jotain tiettyä summaa, onko se esimerkiksi 1kk kokoinen vuokra tai muuta vastaavaa?

Vuokranantajan pitää kyllä antaa selvitys mistä summa koostuu, ja siinä voi myös olla mukana maksukehoitusmaksuja tai muita kuluja. Jos pidemmältä ajalta kertnyt, veikkaan että vuokrankorotus jäänyt huomiomatta.

Tasauslasku vedelle (jos asut yksin/et lutraa erityisen paljon/hana ei vuoda) harvoin on enempään kun muutaman kympin, olen kyllä kuullut lähes tonnin tasauslaskusta yhdessä lapsiperheessä...

Miten se viite voi olla väärin kun joka kuukausi osa maksusta on mennyt perille. Joka kuukaudelta puuttuu VÄHÄN maksua.

Meinaatko että osa ap maksamasta vuokrasta menee jollakin viihteellä ja osa toisella viitteellä?? Kyllä se koko summa menee sillä samalla viitteellä eikä jakaudu eri viitteille.

Miettikään nyt vähän näitä kommenttejanne.

Vierailija
120/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä sä jakelet neuvoja kun et mistään mitään tiedä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan