Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja he yrittävät kusettaa?!??
Sain keväällä kirjeen jonka mukaan osa vuokrista on maksamatta ja niiden yhteissumma on 650€ maksettava HETI
Soitin sinne ja kysyin mistä vuokrista on mahdollisesti kysymys, vastaus oli vain että koko vuoden vuokrat näyttää miinusta ja useasta vuokrasta puuttuu osa!
Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin erittelyä.
Tuli maksumuistutus ja taas soitin sinne, nainen sanoi että asunistukeni on mahdollisesti voinut pienentyä ja siksi osasta puuttuu rahaa. Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin taas erittelyä.
Nyt tuli toinen maksumuistutus korkojen kera mutta ei taaskaan eritelty mitenkään. Sekä uhkaus että seurravaksi menee ulosottoon.
Jokaisen vuokran olen maksanut ja tarkistanut ainakin viiteen kertaan.
Mitä tässä pitäis nyt tehdä? Soitto sinne kestää aina vartin ja sekin maksaa helkkaristi.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän sitä itsekin pistää pystyyn laskupaja ja alkaa lähetellä ihmisille laskuja milloin mistäkin ja katsoa kuinka moni maksaa, kun riittävästi uhkailee ulosotolla, perintätoimistolla ja oikeudenkäynnillä.
Ihan pihalla on porukka. Minua on kaksi kertaa elämäni aikana uhkailtu ulosotolla aiheettoman laskun tiimoilta eikä vieläkään ole luottotiedot menneet. Kuluttaja-asiamiehen ja lakimiehen avulla ne selvitettiin.
Miten voi olla, ettei ihmisille mene jakeluun, että jos laskutat jotain ihmistä niin se on laskuttajan velvollisuus toimittaa todisteet sille laskulle, ei asiakkaan. Kenenkään ei tarvitse ottaa töistä vapaata omaan piikkiin, jotta voi käyttää päivän toisten virheitä tai epärehellisyyttä setvien.
Ohiksena vielä asiakaspalveluammateista: vaikka asiakas olisi kuinka tympeä tyyppi, pärstäkerroin ei miellytä tai asiakkaalla on huono päivä, sinun pitää silti tehdä työsi. Ei missään asiakaspalveluammatissa voi itse päättää hoitaa vain mukavien asiakkaiden asioita. Jos asiakas on selvästi asiaton mm. kiroilu ja uhkailu, niin vartijat/poliisi paikalle. Mutta silloinkaan ei voi vaan jättää omia töitään tekemättä. Sellaista asiakaspalvelutyö on. Ihmisiä on monenlaisia eikä kaikilla ole aina hyvä päivä. Tilanteiden hoitaminen ammattimaisesti kuuluu työnkuvaan.
Mutta kun maailma ei ole aina täydellinen ja pumpulissa ei voi loputtomasti elää. Joskus tulee vastoinkäymisiä (esim. aiheettomia laskuja) ja silloin pitää vaan kääriä hihat ja lkaa selvittämään mistä on kyse. Nykyään on tosi harvinaista, että mitään asiaa (laskun reklamointi) ei voisi hoitaa sähköisesti vapaa-ajalla. Kuten näkyy, netti käytössä aika monella.
Luitko edes kommenttia, johon vastasit? Olen kaksi kertaa selvittänyt vastaavanlaisen tilanteen, mitään en joutunut maksamaan ja luottotiedot löytyy. Samoin ap on omaa asiaansa selvittänyt ja pyytänyt laskun erittelyä monta kertaa- siitähän tässä keskustelussa on kyse. Laskuttajan pitää tietää ja osata kertoa mitä hänen vaatimansa saatava koskee- ei asiakkaan. Jotkut virastot ja firmat valitettavasti elää yhä jossain viime vuosituhannella ja pitää joko soittaa tai mennä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helv**** näitä kommentteja. EI mikään firma voi lähettää laskua missä on joku epämääräinen summa ilman mitään tietoja alkupäisestä laskusta tai ajasta jolloin se on jätetty maksamasta ja vaatia että asiakas selvittää onko maksettu. Haloo pahvit!
Mutta kun tässä ei ole kyse mistään yksittäisestä maksusta jonka joku randomfirma on lähettänyt, vaan vuokrasta,joka on joka kuukausi toistuva maksu samalla summalla ja viitenumerolla.
Ja sinä tiedät tämän mistä? Kun apkaan ei ole erittelyä saanut.
Ap ainakin on koko ajan antanut ymmärtää, että vuokranmaksusta on kyse.
Ap on kokoajan sanonut että EI SAA erittelyä vaikka on sitä pyytänyt, ja sanonut ettei tiedä mistä tuo summa koostuu vaikka on sitä kahteen otteeseen selvittänyt.
Kyse ei ole mistään yksittäisestä laskusta minkä voisi heti selvittää vaan jostain summasta joka koostuu joltain ajalta mistä kenelläkään ei ole tietoa.
Mähän en olekaan puhunut erittelystä, vaan siitä, että kyse ei ole mistään randomfirma x, joka yhtäkkiä lähettää 650e laskun. Joku (sinä?) vääntää koko ajan, että ollaan tyhmiä kun maksellaan kaikenlaisia laskuja tietämättä siitä laskusta mitään. En ainakaan minä maksa, mutta vuokrani maksan ja tiedän sen suuruuden. Jos vuokranantaja lähettäisi jonkun ihme laskun, selvittäisin asian ja todistaisin, että vuokra on oikein maksettu. Eikä kukaan ole neuvonut ap:tä maksamaan tuota laskua. (Pari sellaista kommenttia taisi tulla, mutta ne voi jättää omaan arvoonsa).
Sinä itse olwt puhunut jostain randomfirmasta. Minä sanoin että mikään firma ei siis mikään, ei kaupunki, ei valtio tai mikään muukaan yritys voi lähettää mitään laskuja ihmislle ilman että toinen edes tietää mistä on kysymys!
Niinkuin täällä on satakertaa jo sanottu ei ole asiakkaan tehtävä selvittää mitään tekaistuja laskuja. Vastuu laskun oikeellisuudella on aina lähettäjän.
Riittää että lähettää kirjallisesti että kiistää laskun ja pyytää tarkentavia tietoja. Mitään luottotietoja ei voi mennä ennenkuin lasku on selvitetty.
Mä en tiedä mistä sä nyt vänkäät oikeastaan? Puhun randomfirmasta siksi, että vuokranantaja ei ole mikään yllättävä taho joka lähettelee ties mitä laskuja. Siellä kaupungilla on tullut virhe, jos ap:n puheet pitää paikkaansa, ja se olisi hyvä selvittää. Mulla ei mitään agendaa tässä ole.
Esimerkki: Jos mulle tulee lasku firmasta Randomx, josta en ole koskaan kuullutkaan, heitän sen roskiin ja unohdan koko jutun. Mutta jos mulle tulee lasku vuokranantajalta, haluan selvittää sen asian. Vaikka tietäisin sen olevan aiheeton, haluaisin silti selvittää, mistä on kyse.
Luottotiedoista on vängännyt moni muu, en minä. Täällä kirjoittelee muutkin kuin sinä ja minä.
Mitä sinä vänkäät, kirjoitin vaan yleisesti että se ei tosiaan ole asiakkaan selvitettävä jos tulee tuollainen lasku ilman mitään tietoja mikä ja mistä ajalta se on.
Sen jälkeen aloit jankkaamaan randomfirmoista ja nytkin annat sen kuvan ettei ap olisi selvittänyt asiaa.
Ap on selvittänyt asiaa moneen kertaan, yrittänyt saada selvitystä mistä on kyse, käynyt laskuja läpi yms. Kyllä siellä kaupungin päässäkin pitää jotain tehdä eikä vaan jättää koko pask** asiakkaan niskaan.
Hohhoijaa. Ihme inttämistä.
Et sitten muuta keksinyt, niin mä vähän ajattelinkin. Hoh hoijaa
Jännä että kun argumentit loppuu niin se on aina jokin tämäntapainen vastaus😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän sitä itsekin pistää pystyyn laskupaja ja alkaa lähetellä ihmisille laskuja milloin mistäkin ja katsoa kuinka moni maksaa, kun riittävästi uhkailee ulosotolla, perintätoimistolla ja oikeudenkäynnillä.
Ihan pihalla on porukka. Minua on kaksi kertaa elämäni aikana uhkailtu ulosotolla aiheettoman laskun tiimoilta eikä vieläkään ole luottotiedot menneet. Kuluttaja-asiamiehen ja lakimiehen avulla ne selvitettiin.
Miten voi olla, ettei ihmisille mene jakeluun, että jos laskutat jotain ihmistä niin se on laskuttajan velvollisuus toimittaa todisteet sille laskulle, ei asiakkaan. Kenenkään ei tarvitse ottaa töistä vapaata omaan piikkiin, jotta voi käyttää päivän toisten virheitä tai epärehellisyyttä setvien.
Ohiksena vielä asiakaspalveluammateista: vaikka asiakas olisi kuinka tympeä tyyppi, pärstäkerroin ei miellytä tai asiakkaalla on huono päivä, sinun pitää silti tehdä työsi. Ei missään asiakaspalveluammatissa voi itse päättää hoitaa vain mukavien asiakkaiden asioita. Jos asiakas on selvästi asiaton mm. kiroilu ja uhkailu, niin vartijat/poliisi paikalle. Mutta silloinkaan ei voi vaan jättää omia töitään tekemättä. Sellaista asiakaspalvelutyö on. Ihmisiä on monenlaisia eikä kaikilla ole aina hyvä päivä. Tilanteiden hoitaminen ammattimaisesti kuuluu työnkuvaan.
Mutta kun maailma ei ole aina täydellinen ja pumpulissa ei voi loputtomasti elää. Joskus tulee vastoinkäymisiä (esim. aiheettomia laskuja) ja silloin pitää vaan kääriä hihat ja lkaa selvittämään mistä on kyse. Nykyään on tosi harvinaista, että mitään asiaa (laskun reklamointi) ei voisi hoitaa sähköisesti vapaa-ajalla. Kuten näkyy, netti käytössä aika monella.
Painupa itse takaisin sinne pumpuliin ja opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa se nyt on mennä sinne vuokratoimistoon tiliotteiden kans näyttään että on vuokransa maksanu? Ja kerta oot töissä käyvä ihminen, niin ei pitäisi olla ongelma vaikka joutuisi vähän maksamaan tiliotteista. Vai menetätkö mieluummin asunnon ja luottotiedot ja saat lisäksi ison laskun?
Siten on vaikeaa että olen töissä joka päivä arkisin! Palkkani ei ole mikään päätä huimaava ja tarvitsisin joka euron mitä nyt kesän aikana tienaan.
Miksi minun pitäisi kaivaa joka ikinen tiliote ajalta jonka tässä olen asunut? Eikö heillä mielestäsi ole mitään velvollisuutta kertoa mistä tuo summa koostuu?
Ap
Käy siellä ruokatauolla. Luoja, että on taas vaikeeta!
Hei niin tämä asia selvisi tässä tänään. Kävin heillä tänään ruokatunnilla puolen päivän aikoihin ja siellä oli eri ihminen nyt tiskin takana. Tässä olikin käynyt sellain että loppuvuoden asunintuki oli tullut suoraan mun tilille, enkä sitä ollut silloin ajatellut. Asumintukea en ole tänä vuonna saanut enkä hakenut. Maksan laskun korkojen kera pennilleen ja otan tästä opikseni ja seuraan tilitietoja jatkossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hei niin tämä asia selvisi tässä tänään. Kävin heillä tänään ruokatunnilla puolen päivän aikoihin ja siellä oli eri ihminen nyt tiskin takana. Tässä olikin käynyt sellain että loppuvuoden asunintuki oli tullut suoraan mun tilille, enkä sitä ollut silloin ajatellut. Asumintukea en ole tänä vuonna saanut enkä hakenut. Maksan laskun korkojen kera pennilleen ja otan tästä opikseni ja seuraan tilitietoja jatkossa.
ap
Eikö oma älli riitä keksimään omaa provoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun. Osittain siksi, koska odotin niin pitkään neuvoa valittaa laskusta kirjallisesti. Sen jälkeen oli hetken joku järki ja sitten taas muuttui alkuketjun kaltaiseksi meno. "Tyhmä ap, luottotiedot menee!" jne. Hohhoijaa, miksi neuvoa ollenkaan jos ei tiedä itse asiasta mitään?
Älkää hyvät ihmiset ikinä maksako laskua, joka on epäselvä.
Ja ketjuun noin muuten, miten ihmiset jankuttaa samaa asumistukijuttua ja antaa saman typerän neuvon (ota rahallisesti takkiin) kerta toisensa jälkeen? Annatteko muutenkin vähänkään "pelottavampien tahojen" kohdella teitä miten sattuu? Luetteko ikinä ketjua johon vastaatte? Edes aloitusta?
Peukuista huomaa että moni on tosi pihalla näinkin pienistä oikeuksistaan. Ei siinä mitään, mutta älkää jakako väärää tietoa. Ja kun googletatte johonkin ongelmaanne vastausta, lukekaa useammasta lähteestä neuvot.
Huoh. Edelleenkään kukaan ei ole kehottanut ap:tä maksamaan sitä laskua, vaan on neuvottu, että kannattaa se asia nyt selvittää. Mutta ap ei nähtävästi halua selvittää.
AP on tehnyt jo vaikka mitä asian selvittämiseksi. Jos on joku ristiriitatilanne, jossa kyseessä on raha, asian selvittämisestä pitää jättää kirjalliset todisteet niinkuin täällä on jo neuvottu ja niinkun AP on ilmoittanut aikovansa tehdä lähettämällä sähköpostia. Turha soitella ja tuhlata palkkatunteja käymällä toimistolla. Jos toinen osapuoli on haluton selvittämään tilannetta, kaikki keskustelut ja AP:n suulliset laskun kieltämiset voidaan kiistää sana sanaa -vastaan tilanteessa. Itse hoidan tästä syystä kaikki tärkeän, rahaan liittyvän viestimisen sähköpostitse myös töissä, koska ihmiset nyt vaan ymmärtää vahingossa tai välinpitämättömyyttään asioita väärin eivätkä myönnä helposti virheitään.
Jos se asumistuki ei ole mennyt vuokranantajalle? Kannattaakohan kysyä sieltä toimistosta, mitä maksuja on tullut ja keneltä? Paljonko asumistukesi saat? Onko varmasti ohjattu menemään suoraan vuokranantajalle? Yleensä se asumistuki maksetaan ihmiselle itselleen, vain poikkeustapauksissa vuokranantajalle suoraan (esim. jos luottotiedot menneet).
Vierailija kirjoitti:
Jos se asumistuki ei ole mennyt vuokranantajalle? Kannattaakohan kysyä sieltä toimistosta, mitä maksuja on tullut ja keneltä? Paljonko asumistukesi saat? Onko varmasti ohjattu menemään suoraan vuokranantajalle? Yleensä se asumistuki maksetaan ihmiselle itselleen, vain poikkeustapauksissa vuokranantajalle suoraan (esim. jos luottotiedot menneet).
Kelan sivulla voi itse ruksia kohdan, haluaako asumistueen omalle tilille vai vuokranantajan tilille. Ei riipu mistään luottotiedoista.
Vierailija kirjoitti:
ap
Tästä selostuksesta ei kyllä saa selvää vanha Erkkikään.
Siis asumistuki on tullut tilille ja sitten taas "asuintukea" ei ole haettu eikä saatu. 😮
Jos ihminen saa jostain syystä asumistukea perustettomasti perii sen takaisin Kela, ei vuokranantaja. Jos sen Kela on maksanut sinun tilillesi, niin ei se kuulu vuokranantajalle, sitä kiinnostaa vain se, että olet maksanut vuokrasi.
Jos kerran olet kuitenkin maksanut vuokraa sen summan mitä pitääkin. Eli vuokranmaksu oli oikein, mutta asumistuki sekaisin?
Myös puurot ja vellit on pahasti sekaisin aloittajalla.
Oli harvinaisen sekavastiina selostettu eikä vieläkään mulle selvinnyt miten tai minkä takia oli mennyt asumistuki vinoon. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTästä selostuksesta ei kyllä saa selvää vanha Erkkikään.
Siis asumistuki on tullut tilille ja sitten taas "asuintukea" ei ole haettu eikä saatu. 😮Jos ihminen saa jostain syystä asumistukea perustettomasti perii sen takaisin Kela, ei vuokranantaja. Jos sen Kela on maksanut sinun tilillesi, niin ei se kuulu vuokranantajalle, sitä kiinnostaa vain se, että olet maksanut vuokrasi.
Jos kerran olet kuitenkin maksanut vuokraa sen summan mitä pitääkin. Eli vuokranmaksu oli oikein, mutta asumistuki sekaisin?
Oli harvinaisen sekavastiina selostettu eikä vieläkään mulle selvinnyt miten tai minkä takia oli mennyt asumistuki vinoon. .
No ei ollut oikea ap. Näkee sokee erkkikin kilometrin päästä, että trollailee.
No kyllä oli aloittajalla niin sekava koko aloitus ja kommentit koko ajan myös, että ei se yhtään erottunut jos oli sitten trolli tuo. Ei niin päätä eikä häntää toiminnassa.
T. Sokea Erkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis asumistuki on tullut tilille ja sitten taas "asuintukea" ei ole haettu eikä saatu. 😮Jos ihminen saa jostain syystä asumistukea perustettomasti perii sen takaisin Kela, ei vuokranantaja. Jos sen Kela on maksanut sinun tilillesi, niin ei se kuulu vuokranantajalle, sitä kiinnostaa vain se, että olet maksanut vuokrasi.
Oli harvinaisen sekavastiina selostettu eikä vieläkään mulle selvinnyt miten tai minkä takia oli mennyt asumistuki vinoon. .No ei ollut oikea ap. Näkee sokee erkkikin kilometrin päästä, että trollailee.
Mahtavaa, jollekin meni täydestä, kun yritin matkia aapeen tyyliä. Aapeen tekstin lukeminen oli tuskaisaa eikä kuitenkaan tullut kertomaan, miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä oli aloittajalla niin sekava koko aloitus ja kommentit koko ajan myös, että ei se yhtään erottunut jos oli sitten trolli tuo. Ei niin päätä eikä häntää toiminnassa.
T. Sokea Erkki
Niin oli sekoa, pyrskähdin nauruun siinä kohdassa, kun kertoi tienaavansa pennejä 😂 Onkohan sama kirjoittaja kuin munsalan puvussa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helv**** näitä kommentteja. EI mikään firma voi lähettää laskua missä on joku epämääräinen summa ilman mitään tietoja alkupäisestä laskusta tai ajasta jolloin se on jätetty maksamasta ja vaatia että asiakas selvittää onko maksettu. Haloo pahvit!
Mutta kun tässä ei ole kyse mistään yksittäisestä maksusta jonka joku randomfirma on lähettänyt, vaan vuokrasta,joka on joka kuukausi toistuva maksu samalla summalla ja viitenumerolla.
Ja sinä tiedät tämän mistä? Kun apkaan ei ole erittelyä saanut.
Ap ainakin on koko ajan antanut ymmärtää, että vuokranmaksusta on kyse.
Ap on kokoajan sanonut että EI SAA erittelyä vaikka on sitä pyytänyt, ja sanonut ettei tiedä mistä tuo summa koostuu vaikka on sitä kahteen otteeseen selvittänyt.
Kyse ei ole mistään yksittäisestä laskusta minkä voisi heti selvittää vaan jostain summasta joka koostuu joltain ajalta mistä kenelläkään ei ole tietoa.
Mähän en olekaan puhunut erittelystä, vaan siitä, että kyse ei ole mistään randomfirma x, joka yhtäkkiä lähettää 650e laskun. Joku (sinä?) vääntää koko ajan, että ollaan tyhmiä kun maksellaan kaikenlaisia laskuja tietämättä siitä laskusta mitään. En ainakaan minä maksa, mutta vuokrani maksan ja tiedän sen suuruuden. Jos vuokranantaja lähettäisi jonkun ihme laskun, selvittäisin asian ja todistaisin, että vuokra on oikein maksettu. Eikä kukaan ole neuvonut ap:tä maksamaan tuota laskua. (Pari sellaista kommenttia taisi tulla, mutta ne voi jättää omaan arvoonsa).
Sinä itse olwt puhunut jostain randomfirmasta. Minä sanoin että mikään firma ei siis mikään, ei kaupunki, ei valtio tai mikään muukaan yritys voi lähettää mitään laskuja ihmislle ilman että toinen edes tietää mistä on kysymys!
Niinkuin täällä on satakertaa jo sanottu ei ole asiakkaan tehtävä selvittää mitään tekaistuja laskuja. Vastuu laskun oikeellisuudella on aina lähettäjän.
Riittää että lähettää kirjallisesti että kiistää laskun ja pyytää tarkentavia tietoja. Mitään luottotietoja ei voi mennä ennenkuin lasku on selvitetty.
Mä en tiedä mistä sä nyt vänkäät oikeastaan? Puhun randomfirmasta siksi, että vuokranantaja ei ole mikään yllättävä taho joka lähettelee ties mitä laskuja. Siellä kaupungilla on tullut virhe, jos ap:n puheet pitää paikkaansa, ja se olisi hyvä selvittää. Mulla ei mitään agendaa tässä ole.
Esimerkki: Jos mulle tulee lasku firmasta Randomx, josta en ole koskaan kuullutkaan, heitän sen roskiin ja unohdan koko jutun. Mutta jos mulle tulee lasku vuokranantajalta, haluan selvittää sen asian. Vaikka tietäisin sen olevan aiheeton, haluaisin silti selvittää, mistä on kyse.
Luottotiedoista on vängännyt moni muu, en minä. Täällä kirjoittelee muutkin kuin sinä ja minä.
Mitä sinä vänkäät, kirjoitin vaan yleisesti että se ei tosiaan ole asiakkaan selvitettävä jos tulee tuollainen lasku ilman mitään tietoja mikä ja mistä ajalta se on.
Sen jälkeen aloit jankkaamaan randomfirmoista ja nytkin annat sen kuvan ettei ap olisi selvittänyt asiaa.
Ap on selvittänyt asiaa moneen kertaan, yrittänyt saada selvitystä mistä on kyse, käynyt laskuja läpi yms. Kyllä siellä kaupungin päässäkin pitää jotain tehdä eikä vaan jättää koko pask** asiakkaan niskaan.
Hohhoijaa. Ihme inttämistä.
Et sitten muuta keksinyt, niin mä vähän ajattelinkin. Hoh hoijaa
Jännä että kun argumentit loppuu niin se on aina jokin tämäntapainen vastaus😂
Kyllä, sun kanssa loppui argumentit :D.
1. Mene töihin
2. Maksa vuokrasi ajoissa ja täysimääräisenä
3.???
4. Profit
Asia tuskin on vielä selvinnyt. Ap lähti eilen(?) selvittämään asiaa, eivät nämä niin nopeasti ratkea, kun pitää jonkin viraston kanssa selvitellä asioita, varsinkin jos on kyse viraston virheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli harvinaisen sekavastiina selostettu eikä vieläkään mulle selvinnyt miten tai minkä takia oli mennyt asumistuki vinoon. .No ei ollut oikea ap. Näkee sokee erkkikin kilometrin päästä, että trollailee.
Mahtavaa, jollekin meni täydestä, kun yritin matkia aapeen tyyliä. Aapeen tekstin lukeminen oli tuskaisaa eikä kuitenkaan tullut kertomaan, miten kävi.
Olihan se asian ratkaisu tuolla taannoin.
Ota ööga kätees, mummo.. - mut älä sitä lasista..