Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja he yrittävät kusettaa?!??

Vierailija
25.06.2019 |

Sain keväällä kirjeen jonka mukaan osa vuokrista on maksamatta ja niiden yhteissumma on 650€ maksettava HETI

Soitin sinne ja kysyin mistä vuokrista on mahdollisesti kysymys, vastaus oli vain että koko vuoden vuokrat näyttää miinusta ja useasta vuokrasta puuttuu osa!

Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin erittelyä.

Tuli maksumuistutus ja taas soitin sinne, nainen sanoi että asunistukeni on mahdollisesti voinut pienentyä ja siksi osasta puuttuu rahaa. Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin taas erittelyä.

Nyt tuli toinen maksumuistutus korkojen kera mutta ei taaskaan eritelty mitenkään. Sekä uhkaus että seurravaksi menee ulosottoon.

Jokaisen vuokran olen maksanut ja tarkistanut ainakin viiteen kertaan.

Mitä tässä pitäis nyt tehdä? Soitto sinne kestää aina vartin ja sekin maksaa helkkaristi.

Kommentit (239)

Vierailija
61/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotteista pitää maksaa, jos ne hakee pankista. Mutta saat ne omasta verkkopankista ilmaisesti. Tosin vuokranantajan tulisi lähettää kyllä erittely maksetuista vuokrista ja ilmoittaa, mistä puuttuva summa tulee.

Vierailija
62/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie todisteet sinne vuokranantajallesi. Se voi maksaa mutta sitten vaadit korvauksia siitä ja käyttämästäsi ajasta. Lähetä sähköpostia ja vaadi erittely mistä näkyy missä vaiheessa on muka jäänyt osa maksamatta. Jos eivät lähetä niin ainakin sinulla on todisteet että olet sellaisen pyytänyt. Sitten lähetät valituksen kuluttaja-asiamiehelle joka selvittää asiaa. Eihän tuo todellakaan ole reilua karhuta sinulta maksamattomia vuokria jos kerran olet kaikki maksanut ja ei todellakaan ole reilua että eivät anna sinulle erittelyä. Mutta kannattaa hoitaa asia ensin ja valittaa sitten myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Espoon kaupunki? Ihan älytöntä taistelua saada mitään vastauksia vääriin laskuihin.

Vierailija
64/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap suoraveloitus/e-lasku käytössä vai maksatko vuokran joka kuukausi manuaalisesti?

Vierailija
65/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö asumistuki vuokranantajalle

Oletko päivittänyt tietoja. Onko summa sama edelleen

Vierailija
66/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ja kysy, kuinka paljon sitä vuokraa olisi pitänyt maksaa, kun kerta väittävät, että olet maksanut joka kuukausi liian vähän. Jos vaikka posti on hukannut sen kirjeen, jossa kerrottiin, että vuokra nousee, ja et siksi ole tiennyt vuokrankorotuksesta mitään? Olet vain maksanut vanhaa summaa?

Tämän tarkistin jo heti ensimmäisessä puhelussa ja kerroin että olen maksnut heidän lähettämällään laskupohjalla ja varmistin että se on oikea.

Tämän jälkeen kävin pankissa selvittämässä asian ja olen maksnut kaikki oikein ennen eräpäivää oikeilla laskupohjilla.

Soitin uudestaan että voisivatko he lähettää erittelyn koska en itse löydä virhettä.

Eivät voineet, tuli vain toinen perintäkirje ja uhkaus ulosotosta.

Mutta teen niin kuin tuo yksi minua neuvoi, ainoa fiksu ja ilmainen neuvo.kiitos

Ap

Vierailija
67/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin otsikkoon, ketkä ovat he? Vuokra-asunto vai kaupunki? Tai ei, kumpikaan ei ole monikossa eli he.

Vierailija
68/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tilitietoja lähettää, vaan MAKSUN tiedot (näkee verkkopankista)

Listaa sähköpostiin joka kuukaudelta (esim. vuoden ajalta, tai mikä aika onkaan kyseessä) seuraavasti:

Maksupäivä 1.1.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Viitenumerolla ------------

Arkistointunnus --------------

Maksupäivä 1.2.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Arkistointunnus ------------

Jne.

Noilla tiedoilla löytävät maksut, jos on jokin tieto väärin (esim. viitenumero) jäljittävät maksun sisäisesti, jos väärä tilinumero (ei vuokrafirman tili) pyynnöstäsi pankki hoitaa asian.

Onko jossain vuokrassa ehkä ollut mukana tasausmaksu vesilaskusta tmv. tai onko ehkä vuokra noussut esim. vuoden alussa tmv. mikä selittäisi asiaa. Tuo summa on n. 50e/kk jos kertynyt esim. vuoden ajalta.

Kävin jo pankissa ja tarkistin että olen maksanut, pyysin saada paperiversiot mutta se olisi maksanut. Olen myös todella tarkka rahoistani ja tiedän itsekkin että aina olen maksanut ajallaan ja tämän olen myös nyt tarkistanut.

Mutta otan yhteyttä tuonne sosiaalihuoltoon jos sieltä osaisi joku auttaa. Harmittaa kun olen virastoaikoina itse töissä ja en haluaisi menettää yhtään työtuntia tuollaisen kusetuksen takia. Miten voin todistaa että olen maksanut jos he eivöt kerro mitä en ole maksanut.

Ap

Kärsi sitten kun et mitään asian eteen ole valmis tekemään. Elämässä kaikki maksaa.

Omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen , paljonko.

Ai mitään? Olen soittanut sinne kaksi kertaa omasta kännykästäni yli puoli tuntia ja pyytänyt selvitystä.

Olen tarkistanut sekä oman nettipankkini sekä pankkivirkailijan kanssa että olen laskut maksanut.

Ja tänä vain siksi että sieltä ei suostuta kertomaan mistä tuo summa koostuu. Muelestäni ei ole reilua, mutta teistä ilmeisesti on.

Ap

Älyätkö sinä, että se ei hyödytä mitään, että sinä tarkistat ja tiedät. TODISTA SANASI.

Vähän vaikea todistaa kun ei ole annettu tietoja mistä nämä kyseiset summat puuttuu??

Mieti jos olisin tässä asunut vaikka 30 vuotta ja sitten alettaisiin väittää yhtäkkiä että jostain laskuista 30 vuoden ajalta puuttuu 650€ mutta ei kerrota mistä, maksa tai menee ulosottoon.

Pitäisikö mennä pankkiin ja pyytää tulosteet 30 vuoden ajalta? Vai olisko kuitenkin oikeitettua että he sanoisivat esim että toukokuu 2015 puuttuu 200€???

Ap

Ei pidä. Lue vaikka nuo ohjeet jotka sinulle on jo linkattu.

Yli kolmea vuotta vanhoja laskuttamattomia laskuja ei tarvitse kuluttajan maksaa. Esim firmassa jossa minä olen töissä, emme edes viitsi näitä yli kolme vuotta vanhoja laskuttamattomia laskuja lähettää, vaikka jotkut varmasti ne maksaisivatkin kilteyttään, vastaamasti suuri osa kiistäisi tai pyytäisi erittelyn mistä lasku johtuu -> liaäryörä.

Vierailija
69/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie todisteet sinne vuokranantajallesi. Se voi maksaa mutta sitten vaadit korvauksia siitä ja käyttämästäsi ajasta. Lähetä sähköpostia ja vaadi erittely mistä näkyy missä vaiheessa on muka jäänyt osa maksamatta. Jos eivät lähetä niin ainakin sinulla on todisteet että olet sellaisen pyytänyt. Sitten lähetät valituksen kuluttaja-asiamiehelle joka selvittää asiaa. Eihän tuo todellakaan ole reilua karhuta sinulta maksamattomia vuokria jos kerran olet kaikki maksanut ja ei todellakaan ole reilua että eivät anna sinulle erittelyä. Mutta kannattaa hoitaa asia ensin ja valittaa sitten myöhemmin.[/quote] Nimenomaan ei kannata ainakaan maksaa aiheettomia maksuja yhtään kenellekään ja sitten vasta valittaa. Mutta jos tarkoitit hoitamisella juurikin tuota laskusta reklamointia niin toki se kannattaa hoitaa, ja maksaa se kiistaton osuus, jos sellaista on...

Vierailija
70/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesus!

Kaiken voit vittusaatanaperkele hoitaa myös sähköisesti, mutta jos olet noin kädetön, hankala auttaa!!! Jääräpäinen väkytys on idiotismia kun tulee häätö!

Sinun vastauksesi auttoi ap:ta miten?

Tiedoksi vaan sinulle että laskun LÄHETTÄJÄLLÄ on todistusvelvollisuus että lasku on aiheellinen! Ei ap:lla!!

Ei aloittajan tarvi käyttää yhtään omaa rahaansa siihen että todistaa maksaneensa jotain jos laskussa ei ole erittelyä mistä summa koostuu. Tämä monelta on päässyt ilmeisesti unohtumaan.

Vierailija
71/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele aapeen maksamattomia laskuja, jos hoitaa laskut yhtä huonosti kuin kirjoittaa...

Vierailija
72/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listaa sähköpostiin joka kuukaudelta (esim. vuoden ajalta, tai mikä aika onkaan kyseessä) seuraavasti:

Maksupäivä 1.1.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Maksupäivä 1.2.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Jne.

Noilla tiedoilla löytävät maksut, jos on jokin tieto väärin (esim. viitenumero) jäljittävät maksun sisäisesti, jos väärä tilinumero (ei vuokrafirman tili) pyynnöstäsi pankki hoitaa asian.

Onko jossain vuokrassa ehkä ollut mukana tasausmaksu vesilaskusta tmv. tai onko ehkä vuokra noussut esim. vuoden alussa tmv. mikä selittäisi asiaa. Tuo summa on n. 50e/kk jos kertynyt esim. vuoden ajalta.

Kävin jo pankissa ja tarkistin että olen maksanut, pyysin saada paperiversiot mutta se olisi maksanut. Olen myös todella tarkka rahoistani ja tiedän itsekkin että aina olen maksanut ajallaan ja tämän olen myös nyt tarkistanut.

Mutta otan yhteyttä tuonne sosiaalihuoltoon jos sieltä osaisi joku auttaa. Harmittaa kun olen virastoaikoina itse töissä ja en haluaisi menettää yhtään työtuntia tuollaisen kusetuksen takia. Miten voin todistaa että olen maksanut jos he eivöt kerro mitä en ole maksanut.

Ap

Kärsi sitten kun et mitään asian eteen ole valmis tekemään. Elämässä kaikki maksaa.

Ai mitään? Olen soittanut sinne kaksi kertaa omasta kännykästäni yli puoli tuntia ja pyytänyt selvitystä.

Olen tarkistanut sekä oman nettipankkini sekä pankkivirkailijan kanssa että olen laskut maksanut.

Ja tänä vain siksi että sieltä ei suostuta kertomaan mistä tuo summa koostuu. Muelestäni ei ole reilua, mutta teistä ilmeisesti on.

Ap

Älyätkö sinä, että se ei hyödytä mitään, että sinä tarkistat ja tiedät. TODISTA SANASI.

Vähän vaikea todistaa kun ei ole annettu tietoja mistä nämä kyseiset summat puuttuu??

Mieti jos olisin tässä asunut vaikka 30 vuotta ja sitten alettaisiin väittää yhtäkkiä että jostain laskuista 30 vuoden ajalta puuttuu 650€ mutta ei kerrota mistä, maksa tai menee ulosottoon.

Pitäisikö mennä pankkiin ja pyytää tulosteet 30 vuoden ajalta? Vai olisko kuitenkin oikeitettua että he sanoisivat esim että toukokuu 2015 puuttuu 200€???

Ap

Jos sä olet soittanut sinne puolen tunnin puheluja, niin onko se virkailija ollut hiljaa siellä luurin toisessa päässä 29 min? Kai se nyt jotain on sulle selittänyt?

Ihan turhaan täällä räyhäät kommentoijille. Ei me kukaan voida tietää, mistä on kyse. Se selviää vain sillä, että selvität asian soittamalla tai käymällä toimistossa. 

Vierailija
73/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksupäivä 1.1.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Maksupäivä 1.2.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Jne.

Ap

Ap

Ap

Ei pidä. Lue vaikka nuo ohjeet jotka sinulle on jo linkattu.

Yli kolmea vuotta vanhoja laskuttamattomia laskuja ei tarvitse kuluttajan maksaa. Esim firmassa jossa minä olen töissä, emme edes viitsi näitä yli kolme vuotta vanhoja laskuttamattomia laskuja lähettää, vaikka jotkut varmasti ne maksaisivatkin kilteyttään, vastaamasti suuri osa kiistäisi tai pyytäisi erittelyn mistä lasku johtuu -> liaäryörä.

Sain yhden viisaan ja fiksun vastauksen miten toimia ja niin toimin. Ja kiitinkin siitä, ja niin aion myös toimia.

Tiedän että minun ei tarvitse aiheettoman laskun takia ottaa vapaata töistä ja menettää päivän palkkaani sen vuoksi ja ei tarvitse myöskään maksella pankin tulosteista.

Ap

Vierailija
74/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesus!

Kaiken voit vittusaatanaperkele hoitaa myös sähköisesti, mutta jos olet noin kädetön, hankala auttaa!!! Jääräpäinen väkytys on idiotismia kun tulee häätö!

Tiedoksi vaan sinulle että laskun LÄHETTÄJÄLLÄ on todistusvelvollisuus että lasku on aiheellinen! Ei ap:lla!!

Ei aloittajan tarvi käyttää yhtään omaa rahaansa siihen että todistaa maksaneensa jotain jos laskussa ei ole erittelyä mistä summa koostuu. Tämä monelta on päässyt ilmeisesti unohtumaan.

No siinähän odottelee sitten luottotietojen menetystä, ulosottoa ja häätöä. Kun ei kerran mitään tarvitse todistaa. 

Vierailija
75/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksupäivä 1.1.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Maksupäivä 1.2.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Jne.

Ap

Ap

Ap

Jos sä olet soittanut sinne puolen tunnin puheluja, niin onko se virkailija ollut hiljaa siellä luurin toisessa päässä 29 min? Kai se nyt jotain on sulle selittänyt?

Ihan turhaan täällä räyhäät kommentoijille. Ei me kukaan voida tietää, mistä on kyse. Se selviää vain sillä, että selvität asian soittamalla tai käymällä toimistossa. 

Ei vaan ensin odotellaan että hän avaa tietoni sieltä koneelta ja sitten käydään lasku läpi millä olen maksanut ja joitakin viimeisempiä vuokria mitkä ovat oikein, tämän jälkeen virkailija ehdottaa että asumistuki on laskenut ja kun sanon että ei ole mahdollista niin taas selataan tietoja yms. Kun vartti on kulunut pyydän erittelyä ja virkailija lupaa palata asiaan.

Seuraavalla kerralla sama juttu, mitään ei löydy mutta lasku kyllä tulee silti.

Ap

Vierailija
76/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesus!

No siinähän odottelee sitten luottotietojen menetystä, ulosottoa ja häätöä. Kun ei kerran mitään tarvitse todistaa. 

Ei ihme että iltalööpeissä varoitellaan suomalaisia että ”saitko tämän kirjeen- älä maksa” ilmeisesti sunlaisia hölmöjä vielä löytyy useampikin jotka maksaa hölmöjä laskuja ja juoksee pää punaisena pankiin ja maksaa itsensä kipeäksi ja sitten voivottelee iltalehteen kun meni rahaa ja aikaa.

Vierailija
77/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesus!

Kuinka tyhmää porukkaa täällä oikein on, jos joku firma lähettää sulle laskun joka on aiheeton niin luuletko että siitä menee oikeudessa luottotiedot??? Minkä takia luulet että se lasku sinne oikeuteen menee??? Voi pyhä sylvi näitä idiootteja! Mitään oikeudenkäyntejä edes tarvittaisi jos tulos on aina selvä= luottotiedot meni

Vierailija
78/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kai menit ihan ensimmäisenä Kelan sivuille tarkistamaan asumistuen määrän? Meneekö asumistuki suoraan vuokranantajalle? Minusta tämä kuulostaa siltä, että vuokra on noussut, mutta asumistuki ei. Tai sitten asumistuki on jostain syystä laskenut, vaikka vuokra ei olisikaan noussut.

Vierailija
79/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kai menit ihan ensimmäisenä Kelan sivuille tarkistamaan asumistuen määrän? Meneekö asumistuki suoraan vuokranantajalle? Minusta tämä kuulostaa siltä, että vuokra on noussut, mutta asumistuki ei. Tai sitten asumistuki on jostain syystä laskenut, vaikka vuokra ei olisikaan noussut.

Ap ei saa asunistukea, selviää jokaisella sivulla jos viitsii lukea..

Täällä on just niin idioottia porukkaa kuin ajattelinkin.

Vierailija
80/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala, ap on monet kerrat sanonut, ettei saa mitään asumistukea edes!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan