Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja he yrittävät kusettaa?!??

Vierailija
25.06.2019 |

Sain keväällä kirjeen jonka mukaan osa vuokrista on maksamatta ja niiden yhteissumma on 650€ maksettava HETI

Soitin sinne ja kysyin mistä vuokrista on mahdollisesti kysymys, vastaus oli vain että koko vuoden vuokrat näyttää miinusta ja useasta vuokrasta puuttuu osa!

Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin erittelyä.

Tuli maksumuistutus ja taas soitin sinne, nainen sanoi että asunistukeni on mahdollisesti voinut pienentyä ja siksi osasta puuttuu rahaa. Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin taas erittelyä.

Nyt tuli toinen maksumuistutus korkojen kera mutta ei taaskaan eritelty mitenkään. Sekä uhkaus että seurravaksi menee ulosottoon.

Jokaisen vuokran olen maksanut ja tarkistanut ainakin viiteen kertaan.

Mitä tässä pitäis nyt tehdä? Soitto sinne kestää aina vartin ja sekin maksaa helkkaristi.

Kommentit (239)

Vierailija
121/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkista verkkopankista, paljonko olet kuukausittain maksanut, että täsmääkö summat vuokraan. Sitten pistät niille kopiot/kuvat maksuista, jos olet maksanut riittävästi.

Kaikki täsmää ja olen aina maksanut ajoissa, joka kerta kolmen vuoden aikana.

Tiliotteet on osittain maksulliset tai en ainakaan pääse nettipankissa kuin puoli vuotta taaksepäin. En halua maksaa turhasta.

Miten tuollainen lasku voi olla edes oikeudenmukainen kun ei kerrota mistä on kysymys ja minun pitäisi tehdä kauhea työ sen vuoksi.

Kai he nyt tietävät mistä vuokrista on kysymys kun ovat tuon summankin laskeneet.

No voi voi sitten, maksat satasien ulosotot päälle. Hei hei luottotiedot.

Jaa minkä päälle? Lasku on aiheeton!

Ap

Joo, ja sä joko maksat sen mitättömän summan niistä tiliotteesta, joilla todistat sen aiheettomaksi tai maksat helvetisti rahaa ulosoton kautta ja menetät luottotietos. Ihan itse nyt valitsemaan kumpi on pienempi paha.

Mitä sä et nyt ymmärrä. Se on laskun lähettäjän tehtävä osoittaa virheet maksuissa. Ap on tätä pyytänyt, mutta ei ole erittelyä saanut. Ei se auta, vaikka veisi tonnitolkulla paperia sinne toimistolle, kun ap ei edes tiedä, missä virhe on tapahtunut. Eikä taida tietää vuokranantajakaan.

Vierailija
122/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko myös tarkistanut että _maksutiedot_on oikein?

..Moni katsoo vain verkkopankista "että joo olen maksanut", ja sitten ihmetellään kun maksua ei löydy, ja loppujen lopuksi huomataan että tili- tai viitenumero on väärin...

Vastaako tuo summa jotain tiettyä summaa, onko se esimerkiksi 1kk kokoinen vuokra tai muuta vastaavaa?

Vuokranantajan pitää kyllä antaa selvitys mistä summa koostuu, ja siinä voi myös olla mukana maksukehoitusmaksuja tai muita kuluja. Jos pidemmältä ajalta kertnyt, veikkaan että vuokrankorotus jäänyt huomiomatta.

Tasauslasku vedelle (jos asut yksin/et lutraa erityisen paljon/hana ei vuoda) harvoin on enempään kun muutaman kympin, olen kyllä kuullut lähes tonnin tasauslaskusta yhdessä lapsiperheessä...

Miten se viite voi olla väärin kun joka kuukausi osa maksusta on mennyt perille. Joka kuukaudelta puuttuu VÄHÄN maksua.

Meinaatko että osa ap maksamasta vuokrasta menee jollakin viihteellä ja osa toisella viitteellä?? Kyllä se koko summa menee sillä samalla viitteellä eikä jakaudu eri viitteille.

Miettikään nyt vähän näitä kommenttejanne.

Juuri näin, ja kyllä pistää sekin mietityttämään että jos erittelyä pyydetään ja sitä ei anneta niin jotain mätää on.

Ap:lle että missään nimessä et maksa laskua vaan kiellät sen kirjallisesti. Se on ainut todiste minkä tarvitset. Luottotiedot sinulta ei mene jos tosiaan olet maksusi maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan tosissaan joku kannattaa sitä että ap vie kolmen vuoden tiliotteet sinne ja todistaa maksaneensa. Seuraavaksi puhelinoperaattori lähettää karjukirjeen ja eikun monistamaan etc.

Ei ap:n tarvitse ennen todistaa yhtäön mitään ennen kuin annetaan ALKUPERÄINEN lasku mikä on jäänyt maksamatta ja summa.

Ei kukaan firma voi vaan lähetellä laskuja että tässä olis tämmöne kolmisen tonnia maksettavaa näiltä kymmeneltä vuodelta mitä oot ollu asiakas. Maksa tai todista.

Ei helv.. mua vieläkin naurattaa, tää ketju on kyllä tyhmien kokoontumispaikka!

Vierailija
124/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät kommentit ovat yhteydessä apn huonoon kirjoitustaitoon, jossa sisältö jää toisarvoiseksi.

Vierailija
125/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tilitietoja lähettää, vaan MAKSUN tiedot (näkee verkkopankista)

Listaa sähköpostiin joka kuukaudelta (esim. vuoden ajalta, tai mikä aika onkaan kyseessä) seuraavasti:

Maksupäivä 1.1.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Viitenumerolla ------------

Arkistointunnus --------------

Maksupäivä 1.2.2019

Summa 550e

Tilinumerolle ---------

Viitenumerolla ------------

Arkistointunnus ------------

Jne.

Noilla tiedoilla löytävät maksut, jos on jokin tieto väärin (esim. viitenumero) jäljittävät maksun sisäisesti, jos väärä tilinumero (ei vuokrafirman tili) pyynnöstäsi pankki hoitaa asian.

Onko jossain vuokrassa ehkä ollut mukana tasausmaksu vesilaskusta tmv. tai onko ehkä vuokra noussut esim. vuoden alussa tmv. mikä selittäisi asiaa. Tuo summa on n. 50e/kk jos kertynyt esim. vuoden ajalta.

Kävin jo pankissa ja tarkistin että olen maksanut, pyysin saada paperiversiot mutta se olisi maksanut. Olen myös todella tarkka rahoistani ja tiedän itsekkin että aina olen maksanut ajallaan ja tämän olen myös nyt tarkistanut.

Mutta otan yhteyttä tuonne sosiaalihuoltoon jos sieltä osaisi joku auttaa. Harmittaa kun olen virastoaikoina itse töissä ja en haluaisi menettää yhtään työtuntia tuollaisen kusetuksen takia. Miten voin todistaa että olen maksanut jos he eivöt kerro mitä en ole maksanut.

Ap

Kärsi sitten kun et mitään asian eteen ole valmis tekemään. Elämässä kaikki maksaa.

Omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen , paljonko.

Ai mitään? Olen soittanut sinne kaksi kertaa omasta kännykästäni yli puoli tuntia ja pyytänyt selvitystä.

Olen tarkistanut sekä oman nettipankkini sekä pankkivirkailijan kanssa että olen laskut maksanut.

Ja tänä vain siksi että sieltä ei suostuta kertomaan mistä tuo summa koostuu. Muelestäni ei ole reilua, mutta teistä ilmeisesti on.

Ap

Sinä vain jaksat jankata. Sinä vs kaupungin vuokrayhtiö, kumpikohan voittaa? Niinpä.

No kerro nyt ihmeessä miten kaupunki voi voittaa jos ap on laskunsa maksanut? Sulla on kova luotto oikeusjärjestelmään.

Toki ymmärrän suomalaisuutesi, eihän laskun lähettäjä voi ikinä tehdä virheitä...

Vierailija
126/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sun on soittaa, hommaat tiliotteet ym todisteet ja näytät niille että maksettu on.

Minne mä ne laitan kun ei ole kuin joku yleinen sähköpostiosoite ja en tosiaan halua tilitietoja i lähettää mihinkään yleiseen postiin koko vuodelta!!

Ap

MENE KÄYMÄÄN VELLIHOUSU - ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ JÄRNÄÄ TYHMIÄ ASIOITASI.

KÄSITITKÖ ?

Vierailija
127/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät kommentit ovat yhteydessä apn huonoon kirjoitustaitoon, jossa sisältö jää toisarvoiseksi.

Ei ap:n kirjoitustaidoissa ole kehumista, itse myös niitä teen kun kännykällä pimeässä kirjoittelen mutta mielestäni ap on kyllä ollut oikeassa eikä ihan tyhmiä kysellyt.

Näyttää myös siltä että monella mammalla on oikeustaju vähän hakusessa.

Vierailija
128/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sun on soittaa, hommaat tiliotteet ym todisteet ja näytät niille että maksettu on.

Minne mä ne laitan kun ei ole kuin joku yleinen sähköpostiosoite ja en tosiaan halua tilitietoja i lähettää mihinkään yleiseen postiin koko vuodelta!!

Ap

KÄSITITKÖ ?

Ota iltalääkkeesi ja mene punkkaasi, hoitaja tulee kohta.

Vierailija
129/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kaupungille kirje, jossa pyydät heitä toimittamaan vuokrareskontrastaan otteen. Ja kiistä samassa kirjeessä aiheeton lasku. Vuokrareskontrassa pitää näkyä tavoitevuokrasi ja maksamasi maksut. Tosiaan vaikea on sinun sanoa mitään ennenkuin tiedät mitä puuttuu.

Terveisin vuokranantaja

Vierailija
130/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

KÄSITITKÖ ?

Menikö hermo, kun huomasit olevasi väärässä 😀

Vierailija
131/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

KÄSITITKÖ ?

Menikö hermo, kun huomasit olevasi väärässä 😀

Meni

Vierailija
132/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:n kirjoitustaidoissa ole kehumista, itse myös niitä teen kun kännykällä pimeässä kirjoittelen mutta mielestäni ap on kyllä ollut oikeassa eikä ihan tyhmiä kysellyt.

Näyttää myös siltä että monella mammalla on oikeustaju vähän hakusessa.

En niinkään välitä pikkuvihreistä tai nykyisen valuutan unohtamisesta, vaan kirjoitusripulista. Lyhyemminkin asiat voi kertoa.

Vierailija
133/239 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee liian hankalaksi niin ota yhteys kuluttajansuojaviranomaisiin tai mitä ne nyt onkaan. Ihan tosi, ne auttaa, tota varten ne on olemassa.

Vierailija
134/239 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilinumero oikea? Maksatko itse koko vuokran?

Vierailija
135/239 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ap:na kyllä ottaisin puoli päivää vapaata töistä ja menettäisin sen palkan siinä ja kävisin siellä vuokranantajan toimistolla. Selvittäisin asian juurtajaksain ja enkä lähtisi pois, ennen kuin asia olisi selvä. Mutta näyttää siltä, että ap ei taivu siihen(kään). No, jokainen saa kusta omat muronsa, jos haluaa. Täällä on tullut jo paaaaaaljon hyviä neuvoja.

Vierailija
136/239 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ap:na kyllä ottaisin puoli päivää vapaata töistä ja menettäisin sen palkan siinä ja kävisin siellä vuokranantajan toimistolla. Selvittäisin asian juurtajaksain ja enkä lähtisi pois, ennen kuin asia olisi selvä. Mutta näyttää siltä, että ap ei taivu siihen(kään). No, jokainen saa kusta omat muronsa, jos haluaa. Täällä on tullut jo paaaaaaljon hyviä neuvoja.

Sinä saat tehdä mitä haluat, ei ap:n tarvitse suostua tuollaisiin älyttömyyksiin, eikä se ole mitään muroihin kusemista. Riittää kun riitauttaa laskun ja ilmoittaa että ei aio maksaa ennen kuin erittely on tiedossa.

Vierailija
137/239 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa? Jos ap on jo soittanut ja sanonut että on kaikki maksanut ja ovat yhdessä (puhelimen kautta) tutkineet laskuja eikä mitään ole löytynyt.

Sä viet sinne sata sivua papereita niin mitä se auttaa jos lasku tulee uudestaan? Otat taas vapaata ja menet sinne?

Ainoa oikea tapa on kiistää lasku, silloin on oikeudessa todisteita.

Vierailija
138/239 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuortaneella? Mulle kävi samoin, mutta lopulta selvisi, että asumistuki oli vain maksettu eri tilille kuin mille mä maksoin vuokran.

Vierailija
139/239 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä sinne voi vaan marssia ja vaatia että nyt keskeytät muut työsi ja selaat nämä läpi tai en lähde. Jos virkailijalla ei ole aikaa niin voin kertoa että kyllä sinä sieltä lähdet niinkuin leppäkeihäs, ei se ole mikään kelan toimisto missä asiakkailla on vuoronumerot.

Typerä neuvo, ihan hyvä ettei ap taivu tähän(kään)

Vierailija
140/239 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helv**** näitä kommentteja. EI mikään firma voi lähettää laskua missä on joku epämääräinen summa ilman mitään tietoja alkupäisestä laskusta tai ajasta jolloin se on jätetty maksamasta ja vaatia että asiakas selvittää onko maksettu. Haloo pahvit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi